Zakładanie czegoś na rodzaj MBC to droga sprawa jezeli chodzi o diagnostykę doładowania. Sam porządny manometr to ponad 100zł. A czuje, że tu nie leży problem. Zdiagnozowałem tylko SPV. Ma większą oporność niż powinien. Mierzyłem na wyłączonym motorze, bez kluczyka w stacyjce ok 1.6 ohma. Przy dużych mrozach szarpanie obrotami. Ale czy to na 100% spv muli motor? tego nie mogę być pewny w 100%. Miałem intercooler klejony, wkońcu wymieniłem go na troche większy na 100% szczelny. Rezultatów brak. Przy prze gazówce węże ładnie puchną.
Kolejna sprawa to czyszczenie kolektora. Nikt nie chce się tego podjąć u mnie, a wycieczki odpadają. Auto ma prawie 400tys. Mogło płucko się przytkać.
Regulacja zaworów? nie stukają, nie słychać ich. Regulacja ile pomoże? 0.5s? chyba nie tedy droga.
Filtr powietrza od benzyniaka... nie wierze, że odpowiedni wróci mi 5-6 sekund. Ale wymienię w końcu na prawidłowy. (uprzedzam pytania: oszukali mnie w sklepie, w katalogu maja że pasuje do ditd.)
Przewody paliwowe – podawałem mu z bańki i jest to samo.
Czujnik temp powietrza sprawdzony. Zmienia oporność ze zmiana temp.. Objętości powietrza to samo, ale tu bardziej martwiłbym sie o jego przewody.
Zaciski tył – krótko mówiąc łożyska igiełkowe do regeneracji. Tarcze nie równo sie zjeżdżają. Połowa ładny metal, połowa rdza, po obu stronach, może wymiana tarcz coś pomoże.
Dodam tylko, że są chwile, gdzie auto ma większego kopa. Najczęściej po odpaleniu jak jest zimne i postoi na jałowym z pol minuty. Czasami od tak na trasie lepiej ciągnie przez krótką chwile.
Reasumując spv, zapchany dolot, tarcze tył – na nich warto sie skupić.
SPV-1200zł czyszczenie kolektora -300-400zł, regeneracja zacisków klocki i tarcze 1000zł. Razem to 2600zł na szukanie mocy, które nie muszą być przyczyną, bo równie dobrze może to być pompa? turbo?. Inne koszty eksploatacji, czyli rozrząd, oleje filtry płyny to kolejne 2 tys, które stoją na razie na 1szym miejscu wydatków. Największym problemem jest DIAGNOSTYKA, miło byłoby podłączyć kabelek i zobaczyć co się nie zgadza, gdzie szukać, zamiast wydawać kolejno, nie potrzebnie pieniądze.
Wiem, że nikt mi nie da jednoznacznej odpowiedzi, bo samo się nic nie zrobi. Pozostaje stopniowo wkładać kase, albo jeździć i sie nie przejmować.
Neonixos666 napisał(a):kurde długo już się z tym zmagasz, szkoda że nie mogliśmy pomóc

Wręcz odwrotnie Neo, to forum i ludzie tu piszący naprawdę wiele pomogło i dali wiele wskazówek, bez których nie poradziłbym sobie całkowicie.
Może opisze dokładniej problem mocy.
spalanie: na full baku (nie do korka) do zapalenia rezerwy średnio 800km
elastyczność V 80-120 od 20-22s
Turbina cicho pracuje, a ciągnie od ok 1900-2700. Powyżej 3 tys już słabo ciągnie.
Max prędkość ok 170km/h
kupiona została z dziurą w dolocie, która mogła tam być co najmniej 2 tys km przebiegu.
to może sugerować wysłużone turbo, ale wątpię w to.
Wycięty katalizator. Brak poprawy.
tylne tarcze, wytarte przez klocki tylko do połowy. Koło kręci się luźno, za to jak kręciłem samą tarczą, spotykała w 1 miejscu delikatny opór. Auta nie znosi na boki, nie wytraca szybko predkości.
Auto nie kopci ani na biało, ani na czarno nawet jak mocniej mu depnę.
Zdarza się na biało z rana w mrozach, ale to raczej woda która sie skrapla na tłumiku.
Sprzęgło też ok, nie ślizga się. Na śrubie od przelewu na pompie nie ma sitka, ktoś je wcześniej usunoł.
W baku czysto. nie ma w nim też sitka, jest tylko taki jakby plastikowy filtr, który uniemożliwia wciągniecie czegoś grubszego.
Dolot szczelny. małe wężyki wszędzie też całe i dobrze zamocowane.
Nie ma żadnych błędów. Kiedy był nieszczelny dolot, również nie kopcił.
olej 5w30 mobil 2000.
dzul napisał(a):mazda 626 gw 2.0 didt '99
Mierzyłem czujniki, a dokładniej ich oporność. Chciałbym się dowiedzieć czy ich opór jest prawidłowy, za czym idzie, czy są sprawne.
1)czujnik powietrza w obudowie filtra powietrza. Wskazywał 2.5kOHM czyli 2500OHM
2) czujnik masy powietrza wkrecony w rure od intercoolera. 2500 Ohm
oba czujniki włożone do rozgrzanego płynu chłodzącego w chłodnicy zaczeły spadac do wartości ok 1600 ohm.
3) zawór spv wskazywał wartość 1.6 ohma.
4) jakis czujnik od razu obok spv wskazywał wartość 150 ohm.
Wszystko mierzone przy temp. powietrza 18 stopni C.
Neonixos666 napisał(a):SPV 1,2+/-0,5 OHM
czujnik prędkości pompy 230+/-45 OHM
przy temperaturze 20 stopni
oba te czujniki w temp 20 stopni powinny wskazywać 2,08-2,81 kohm
tutaj moje wypociny odnośnie sterowania dawką paliwa:
viewtopic.php?f=426&t=157141&p=2660195#p2660195Domyślam się że powiecie wyczyść kolektor i wymień tarcze to wtedy pogadamy. Ale czy coś jeszcze przychodzi wam na myśl?
Podmianka SPV nie wchodzi w gre. Nie mam z kim podmienić.