Słaba moc 626 rf2a -częściowo rozwiązany (egr)

Postprzez tomxl » 12 sty 2014, 22:18

dzul napisał(a):Ile musisz kręcić na ciepłym silniku?
Pompa może się rozszczelnić, to również odbiera mocy. Naprawa sekcji tłoczącej to kwestia 600zł.
tutaj masz temat


Na ciepłym silniku to juz nawet nie próbuje kręcić, bo szkoda rozrusznika ....po odłączeniu czujnika temp. na zaledwie ułamek sekundy odpala od kopa.
Tak czytałem ,ze to moze być rozszczelnienie sekcji t.
Jest oczywiście szansa ,ze ta naprawa przywróci trochę mocy silnikowi ,ale z drugiej strony dwa lata wczesniej gdy pompa pracowała okey – mocy tez brakowalo.

dzul napisał(a):Zacząłem od przeglądania zdjęć przykręconych Spv-ek do pompy z problemami mocy i wtyczka u każdego znajduję się w innej pozycji. Kiedyś Neo napisał, ze przed wykręceniem spv warto zrobić linie markerem, żeby wkręcić go w tej samej pozycji. Po przeczytaniu forum doszedłem do refleksji, żeby bez klucza dynamometrycznego nawet nie dotykać SPV.
Mam prośbę do każdego, kto ma silnik rf2a bez problemów mocy, żeby zrobił zdjęcie swojego SPV i wstawił w tym temacie.

Doceniam kolego dzul twoje zaangażowanie w tym temacie braku mocy i zaworu SPV .
Wielki szacun za czas poświęcony na odnalezienie rozwiązania <spoko>

Dopiero teraz widzę te analogię dokręcenia SPV która może mieć wpływ na moc sinika ( ale tez nie musi)
Teraz potrzebujemy opini i zdjęć innych użytkowników sprawnych Ditd
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez dzul » 13 sty 2014, 02:53

To ludzie do roboty! Wrzucajcie zdjęcia swoich spv-ek. Pod zdjęciem w komentarzu jaki silnik model i rok. Oraz czy autko ma buta, czy nie. Sprawny to elestyczność na V biegu 80-120 poniżej 17s.
Może w końcu pozbędziemy się problemów z SPV!
Nikt nie ma nówki z salonu i nie wiadomo, czy jakiś kowal przy tym nie grzebał:)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez smile » 13 sty 2014, 22:51

tomxl napisał(a):Jest oczywiście szansa ,ze ta naprawa przywróci trochę mocy silnikowi ,ale z drugiej strony dwa lata wcześniej gdy pompa pracowała okey – mocy tez brakowało.

U mnie naprawa pompy ( klasyczny problem nieodpalania na ciepłym silniku / po odłączeniu czujnika temp lub na plaku paliła od strzała.. ) uzdrowiła problemy z odpalaniem i od razu poczułem, że auto jest żwawsze... to mnie pchnęło do zaślepienia EGR, podkręcenia turbiny i dodania opornika :)
Mój SPV także jest "równo" jak w sprawnych DITD :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dzul » 13 sty 2014, 23:01

Jeżeli masz spv i pompe identyczną jak nasze 626gw, to moja teoria zaczyna sie potwierdzać. Mam nadzieje, ze wiecej ludzi wrzuci swoje foty i można będzie wydac werdykt. W rf2a jest podkladka pod SPV? Zna ktoś jej wymiar?
Zanim ktoś zacznie grzebać radze spręzonym powietrzem wyczyścić okolice spv, uwazać, zeby syf nie wleciał do gniazda.
Jak zaczniecie ludzie wrzucac zdjęcia i znajde podkładkę, to zaryzykuje z tym spv.
Raz za mocno dokręciłem zawór przelewowy, miedziana podkładka sie odkształciła i pompa sie zapowietrzała.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 15 sty 2014, 21:31

dzul napisał(a):Przydałaby się opinia tadziola


bardzo proszę :)

dzul napisał(a):Moją uwagę przykuło położenie wtyczki na zaworze

błędny trop.to tak samo jakbyś dopatrywał się właściwego położenia świecy zapłonowej,patrząc,gdzie ma napisy na izolatorze.ma być wkręcona,uszczelniona i dawać iskrę pomiędzy elektrodami.
zawór SPV ma być szczelnie dokręcony.co do siły jego dokręcenie można polemizować bez końca.
krótko mówiąc: ma być dokręcony tak,aby zachował przede wszystkim szczelność w strefie wysokiego ciśnienia,czyli w tym jedynym środkowym otworze,pozostałe otwory to tylko odpływ paliwa do korpusu pompy.za słabe dokręcenie to możliwość braku szczelności;za mocne-ryzyko trwałego zamknięcia,a tym samym full RPM i black smoke za autem <lol>
a co do mocy i osiągów tych silników.....temat rzeka.....
jak kiedyś znajdę czas,to przetnę SPV na pół i pokażę co w nim siedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 15 sty 2014, 22:13

Jeżeli spv jest za slabo dokręcony następuje brak szczelnosci, czyli nie odpalałby? czy są inne oznaki? skad w jednym temacie pojawiło, ze pod dokręceniu spv wrociło moc (niestety nie opisane jakie były objawy mniejszej mocy).
Wydawało mi się, ze to w jakiej pozycji jest przelew, ma znaczenie, bo nie widziałem gniazda na oczy.
To, że sprawne są w takiej samej pozycji, to tylko głupi przypadek?
może tak być, ze spv ładnie się otwiera, ale sie nie domyka?

Minimalne niedomknięcie zaworu, może powodować normalną prace silnika, ale uciekające ciśnienie przez przelew spowoduje że wtryski rozprysną paliwo w za małym ciśnieniu lub rozprysną nieodpowiednią ilość????????
Wtedy auto nie zakopci, bo ma więcej powietrza niż paliwa.

spv posiada tylko 2 położenia otwarty zamknięty? czy również jest coś pomiędzy?
Szkoda, że nie ma innego sposobu diagnozy spv niż jego wymiana.
Jeżeli u mnie nie przecieka i nie ma problemów z odpalaniem, to znaczy że jest dobrze dokręcony, a wina leży w samym zaworze? przerywa na zimnym (latem nie ma tego problemu) opór 1.6 Ohm.
Mam większe spalanie niż u innych 7-8 litrów, bez względu trasa, czy miasto. Może to jest jakiś trop?

Znalazłem rysunek spv i chyba rozumiem czemu za mocne dokrecenie spv powoduje skok obrotow do 5tys. I to nie dlatego, że zawór jest zamkniety. Może być otwarty, ale ta dziurka z boku zaworu nie trafiła w dziure "przelewu" za nią i jest tylko ścianka gniazda. Wiec paliwo nie ma którędy uciec więc wraca i wzrasta ciśnienie jak przy zamkniętym zaworze. <co?> Chyba, że zawór jest za mocno ściśnięty i tłoczek sie nie rusza.

W spv jest cewka i czy ona działa na zasadzie elektromagnesu? dostanie kopa z 150V i zacznie się zamykać?
Do końca nie wiem, czy jest możliwość, by ciśnienie uciekało przez "niedokręcenie" zaworu, w taki sposób, by wartość ciśnienia na pompie drastycznie nie spadła i nie powodowała problemów z uruchomieniem silnika, a jedynie je obniżyła np o 50 barów.
Sam nie wiem czy to jest realne, ale kupie glicerynę i to sprawdzę.

niżej rysunek spv w gnieździe.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 80f4bf62f0
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6