Strona 1 z 2
Uszkodzony pasek klinowy

Napisane:
29 lis 2013, 10:30
przez YATES
Potrzebuję pilnie informacji. Moje auto to Mazda 626 GW silnik 2,0 DITD 74KW.
Dziś jadąc do pracy coś w silniku zaczęło drżeć, zaczęła mrugać żółta kontrolka (taka pętla) i zaśmierdziało spaloną gumą. . Stanąłem podniosłem maskę i pasek klinowy ten bliżej silnika jest troszkę poszczępiony. Dojechałem jakoś do pracy i w czasie tego krótkiego dojazdu przestało już drżeć i przestała migać żólta kontrolka.
Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?

Napisane:
29 lis 2013, 11:24
przez grzech_z
YATES napisał(a):Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?
Nie wiem czy diesel ma tak samo jak pb ale u mnie napędza – niestety – pompę wody. Więc jeżeli Ci pęknie do końca i masz tak samo to only hol bo zagotujesz silnik. Ale mamy zimę więc te 4 km śmiało możesz podjechać.
Jak nie pękł i się nie dostał do rozrządu to co mógł "narozrabiać"?


Napisane:
29 lis 2013, 16:46
przez niedzwiadek833
W Ditd są dwa paski klinowe, które chodzą równolegle i napędzają sprężarkę klimy i alternator.
Jeśli mrugała Ci ta kontrolka to trzeba by sprawdzić czy ten postrzępiony pasek nie uszkodził czujnika położenia wału, gdyż jest on właśnie w tym miejscu. Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu.

Napisane:
29 lis 2013, 17:10
przez YATES
Ale po przejechaniu 1km kontrolka przestała migać i od tego momentu powrócił normalny naturalny dzwięk silnika. Czyli wychodzi że ten pasek napędza sprężarkę klimy czyli mogę bez problemu podjechać te 4-5kn do mechanika. Nawet jak się zerwie to powinienem dojechać. A czy jest możliwe że rozpadający pasek mógł wejść w rozrząd czy tam jest rozrząd szczelnie obudowany ? Może ma ktoś parametry dwóch pasków do 626 GW rocznik 1999 silnik 2,0 DITD 74KW ?

Napisane:
29 lis 2013, 17:21
przez niedzwiadek833
Raczej nie powinien wejść pod rozrząd. Jeśli jest postrzępiony to najlepiej weź nóż i go odetnij, na drugim pasku dojedziesz te parę kilometrów.

Napisane:
29 lis 2013, 17:52
przez alk80
poszczępiony pasek usuń koniecznie, bo może narozrabiać, jeśli zamrugała ci kontrolka świec żarowych to znaczy że chwilowo był jakiś błąd, kabel czujnika położenia wału korbowego jest umieszczony w rowku w osłonie rozrządu, sprawdź czy nie został uszkodzony
spokojnie możesz jeździć z jednym paskiem, ja od wakacji mam już tylko jeden pasek

wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm
Re: Uszkodzony pasek klinowy

Napisane:
29 lis 2013, 18:05
przez Neonixos666
Tylko nie zakładaj badziewia w postaci contitech bo będzie to samo. Bando albo bosch

Napisane:
29 lis 2013, 18:50
przez alk80
ja mam Meyle, a tego jednego szlag trafił bo gupi pył i pił olej z nieszczelnej pokrywy zaworów


Napisane:
29 lis 2013, 18:56
przez YATES
alk80 napisał(a):wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm
A wymiary tego drugiego paska ? Pytam, bo za jednym zamachem raz bym zapłacił mechanikowi i wymienił dwa paski.
Jak sprawdzić czy ten czujnik nie został uszkodzony – komputerem czy można jakoś manualnie ?
Re: Uszkodzony pasek klinowy

Napisane:
29 lis 2013, 19:35
przez Neonixos666
to są dwa identyczne paski.
zrób tak:
1. wymień paski (sprawdź czy obudowa rozrządu nie została uszkodzona)
2.odczytaj błąd
3.wykasuj błąd
obserwuj czy nie będzie mrugać więcej kontrolka świec.
Re: Uszkodzony pasek klinowy

Napisane:
29 lis 2013, 20:26
przez YATES

Napisane:
29 lis 2013, 21:30
przez alk80
oczywiście, będą pasować,
ale taniej chyba wyjdzie cie kupno ich w sklepie, ja płaciłem chyba po 18zł/szt

Napisane:
29 lis 2013, 21:46
przez YATES
I obydwa te paski są takie zębate czy jeden z nich jest wielorowkowy ( z paskami wzdłuż) ?

Napisane:
29 lis 2013, 21:47
przez niedzwiadek833
Obydwa paski są takie same takie jak na zdjęciu z aukcji.

Napisane:
29 lis 2013, 23:59
przez YATES
A skomplikowana jest wymiana tzn. nałożenie tego paska ? Najpierw trzeba popuścić naciąg na alternatorze ? Da się to zrobić z góry bez kanału ?
Re: Uszkodzony pasek klinowy

Napisane:
30 lis 2013, 00:46
przez alk80
da się

Napisane:
30 lis 2013, 01:13
przez YATES
alk80 napisał(a):da się
A trzeba z góry coś demontować ? Można jakąś krótką instrukcję, bo nie mogę znaleźć na forum.

Napisane:
30 lis 2013, 01:30
przez alk80
trzeba maske podnieść, poluzować kontre z naciągu i opuścić na śrubie alternator

Napisane:
30 lis 2013, 10:38
przez YATES
alk80 napisał(a):trzeba maske podnieść, poluzować kontre z naciągu i opuścić na śrubie alternator
Trochę tam ciasno jest z góry ale spróbuję w poniedziałek. W razie czego odkręcę prawe koło, podniosę prawy przód na podnośniku i nałożę pasek od spodu.
Dopisano 30 lis 2013, 09:46:Jeszcze mam krótkie pytanie – czy do sprawdzania błędów w mojej 626 potrzebny jest kabel diagnostyczny, a jeśli tak to jaki polecacie do modelu GW z rocznika 1999 ? Ja mam złącze OBD I czy OBD II ?

Napisane:
30 lis 2013, 12:25
przez alk80
od strony koła jest osłona silnika, trzeba by wejść pod auto żeby ją odkręcić
błędy musisz wymrugać, ale o tym jest inny wątek