Troche posiedziałem przed książkami i o ile dobrze zrozumiałem to za kontrole ilości paliwa (fuel injection amount control) jest odpowiedzialne:
input:
-Ect sensor – engine coolant temperature – temperatura płynu chłodzącego silnika
-czujnik pedału gazu
-IAT sensor nr2 czyli czujnik pow. prawdopodobnie ten w rurze dolotu. Służy do korekcji dawki
-czujnik prędkości pompy (mieści się w pompie)
-czujnik temperatury paliwa
-injection pump eprom
-BS
-vehicle speed sensor
-starter signal
outpout:
spill valve relay przekaźnikowy zawór przelewowy – dostarcza/przerywa sygnał do sterowania IDM. (the the injector driver module)
fso solenoid relay (Przekaźnik elektromagnetyczny FSO)
IDM
Jest co sprawdzać, tylko jak?
PCM oblicza wartość wtrysku.
1)Podstawowa wartość wtrysku
Teoretyczna wartość wtrysku jest przeliczana na podstawie czujnika położenia pedału gazu i prędkości silnika (engine speed)
2)Maksymalna wartość wtrysku
podczas pracy silnika jest obliczana przez korekty czujnika ciśnienia doładowania(BC), czujnika temperatury powietrza, temperatury paliwa. wartośc wtrysku jest zgodna z predkościa silnika.
wartości punktów 1 i 2 są porównywane i mniejsza wartość jest wybierana do finałowej wartości wtrysku.

czujnik położenia gazu PCM 2F terminal 0.75-0.95V wciśniety 3.1v-3.5V zwolniony 0.5-0.9V
FSO 20 C 8.5-13 ohm
spv 10-14 ohm
czujnik temp. paliwa 20 C 2.3V 2-3 ohm
czujnik pow. w obudowie filtra 20 C 2.2-2,5V 2.09-2.81kohm
czujnik powietrza w rurze 2.2-2.5V 2.09-2.81kohm
MAP czyli bs 2.5-2.8V
tcv 20 C 10-14 OHM
czujnik predkosci pompy 185-275 Ohm
ect 2.36-2.53 ohm