Co odpowiada za dawke paliwa w 626 gf/w

Postprzez dzul » 20 cze 2013, 23:00

Jakie czujniki/przekaźniki są odpowiedzialne za dawkę paliwa w maździe 626 gw '99?
Oraz jakie napięcia/rezystencje/wartości powinny przedstawiac?
w skrócie co ucina dawke i jak sprawdzic czy to nie szwankuje.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 21 cze 2013, 15:59

Zbiorę wszystkie informację i postaram się dokładnie napisać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 22 cze 2013, 00:25

Troche posiedziałem przed książkami i o ile dobrze zrozumiałem to za kontrole ilości paliwa (fuel injection amount control) jest odpowiedzialne:
input:
-Ect sensor – engine coolant temperature – temperatura płynu chłodzącego silnika
-czujnik pedału gazu
-IAT sensor nr2 czyli czujnik pow. prawdopodobnie ten w rurze dolotu. Służy do korekcji dawki
-czujnik prędkości pompy (mieści się w pompie)
-czujnik temperatury paliwa
-injection pump eprom
-BS
-vehicle speed sensor
-starter signal

outpout:
spill valve relay przekaźnikowy zawór przelewowy – dostarcza/przerywa sygnał do sterowania IDM. (the the injector driver module)
fso solenoid relay (Przekaźnik elektromagnetyczny FSO)
IDM

Jest co sprawdzać, tylko jak?
sterowanie .jpg

PCM oblicza wartość wtrysku.
1)Podstawowa wartość wtrysku
Teoretyczna wartość wtrysku jest przeliczana na podstawie czujnika położenia pedału gazu i prędkości silnika (engine speed)
2)Maksymalna wartość wtrysku
podczas pracy silnika jest obliczana przez korekty czujnika ciśnienia doładowania(BC), czujnika temperatury powietrza, temperatury paliwa. wartośc wtrysku jest zgodna z predkościa silnika.

wartości punktów 1 i 2 są porównywane i mniejsza wartość jest wybierana do finałowej wartości wtrysku. <co?>

wartosci czujnikow.jpg

czujniki 2.png


czujnik położenia gazu PCM 2F terminal 0.75-0.95V wciśniety 3.1v-3.5V zwolniony 0.5-0.9V
FSO 20 C 8.5-13 ohm
spv 10-14 ohm
czujnik temp. paliwa 20 C 2.3V 2-3 ohm
czujnik pow. w obudowie filtra 20 C 2.2-2,5V 2.09-2.81kohm
czujnik powietrza w rurze 2.2-2.5V 2.09-2.81kohm
MAP czyli bs 2.5-2.8V
tcv 20 C 10-14 OHM
czujnik predkosci pompy 185-275 Ohm
ect 2.36-2.53 ohm
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6