Ubywający płyn chłodniczy

Postprzez giddy » 16 maja 2013, 20:57

Witam
Od dłuższego czasu borykam się z problemem obywającego płynu chłodniczego.
Płynu ubywało nawet 0,5l na 150km. Po pierwszych wizytach u mechaników niby wężyk niby uszczelnione a dalej ubywało raz mniej raz więcej.
Auto bardzo szybko łapie temp optymalna i nawet po wyłączeniu silnika długo ja utrzymuje ale
wskazówka nie podnosi się poza średni zakres.
Z tego co zaobserwowałem mokre jest mocowanie zbiorniczka od wspomagania kierownicy i ogólnie blok silnika.
Co może być przyczyna? I jak sprawdzić czy czasem silnik się nie przegrzewa?
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 21:13
Posty: 8

Postprzez Neonixos666 » 16 maja 2013, 22:07

pompa wody nie cieknie? Chłodnica cała? w środku nie czuć płynu? z rury nie wydobywa się biały dym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez giddy » 16 maja 2013, 22:30

pompa wody cala
chłodnica cala
z rury nie leci biały dym
olej ok nie widać żeby dostał x litrów płynu.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 21:13
Posty: 8

Postprzez Neonixos666 » 16 maja 2013, 22:41

ubywa tylko podczas jazdy czy na postoju też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez giddy » 17 maja 2013, 08:53

Na postoju tez.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 21:13
Posty: 8

Postprzez Neonixos666 » 17 maja 2013, 17:35

Plamy żadnej nie widać pod autem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez giddy » 22 maja 2013, 14:22

Plama jest ale minimalna pod autem w okolicy gdzie znajduje się zbiornik na płyń do wspomagania.
Dodatkowo moim zdaniem wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie wskazuje poprawnej temp.
Silnik zimny 2 minuty na postoju wskazówka pokazuje ze silnik się nie rozgrzał ale po ruszeniu od razu wędruje do góry.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 21:13
Posty: 8

Postprzez Yans » 23 maja 2013, 12:03

Miesiąc (czy dwa) temu miałem to samo. Więcej niż pewne, że masz wyciek. U mnie dopiero bardzo dokładne oglądanie wykryło dziurki (dziureczki) na chłodnicy. Na spawaniu wyszło, że nawet dość sito jest (ze starości) i było ponad dwadzieścia spawów i wszystko znów jest w normie. Płynu jest tyle ile ma być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez giddy » 29 maja 2013, 08:42

Wymieniłem termostat. Dodatkowo załatano dwa miejsca mogące powodować wyciek.
Czekam na dalsze rozwiniecie sprawy ;)
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 21:13
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6