Fotorelacja z przywracania mocy w DiTD

Postprzez Riki » 25 lut 2008, 19:47

poflek wszystko na ten temat zostało już napisane w poradniku :)

siegu napisał(a):A co będzie po czyszczeniu dolotu i regulacji zaworków


Może się coś zmieni ;) a może nie...


siegu napisał(a):wnioskuje, ze mam zdrowy silnik


siegu też tak myślę :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 25 lut 2008, 23:06

siegu napisał(a):Mi wychodzi 14,4 – 14,6 s więc wnioskuje, ze mam zdrowy silnik

Jeśli masz kombi to możesz polepszyć o jakąś sekundę, półtorej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 26 lut 2008, 15:38

xANDy napisał(a):eśli masz kombi to możesz polepszyć o jakąś sekundę, półtorej...


Przy dobrych warunkach jest to do zrobienia ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez siegu » 26 lut 2008, 17:43

xANDy napisał(a):siegu napisał:
Mi wychodzi 14,4 – 14,6 s więc wnioskuje, ze mam zdrowy silnik

Jeśli masz kombi to możesz polepszyć o jakąś sekundę, półtorej...

W czerwcu na urlopie będę miał czas, a lubię grzebać przy samochodzie to przeczyszczę dolot i zobaczymy czy zejde do 13s ;) W Sumie to jeszcze planuje konserwacje i małe wygłuszenie mojej Madzi.
I wtedy
Riki napisał(a): na większym zlocie gdzie będzie rozgrywana 1/4 pojawi się więcej Mazd z motorami DiTD/CiTD i będziemy mogli porównać osiągi naszych aut w swojej klasie (Diesel)

:D
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Marek podlaskie » 29 lut 2008, 18:25

Witam.Dzisiaj i ja zdecydowalem sie na czyszczenie EGR i IC.Mialem watpliwosci czy to cos pomoze,ale ostatnio jazda Premacka nie sprawiala mi frajdy.Doszlo do tego ze wystawilem auto na sprzedaz.Ale po wizycie w ASO jestem zadowolony.Zdecydowanie lepsza jazda.1 jest slaba ale chodzi o ruszenie.Na dwojce zaczyna ciagnac czego przed tem nie bylo.Wiec narazie ok.Zawor EGR byl zanieczyszczony,w IC byl olej ,natomiast byl spory luz na trzech zaworach,co byc moze bylo przyczyna slabej jazdy.Turbinka w porzadku. :) Jak bedzie dalej zobaczymy :)
Ostatnio edytowano 6 mar 2008, 10:44 przez Marek podlaskie, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez rabarbar » 5 mar 2008, 10:25

Witam, parę słów ku przestrodze w temacie podnoszenia mocy.
Też postanowiłem czyścić dolot i zaślepić EGR. Moja Mazda – GF 2000 r. 215 tys. km.
Zaślepienie EGR – prościzna, ja dałem podkładkę (blaszkę) miedzianą. Wykręciłem szpilki, wsunąłem blaszkę dociętą na wzór podkładki z otworem i wszystko, nie trzeba nawet ruszać dolnej śruby.
Czyszczenie IC dużo gorzej, trudny demontaż jeśli robisz pierwszy raz, mnie zajęło 1,5 godz. Dzięki za bardzo pomocne porady na forum.
IC przy moim przebiegu był zaskakująco czysty, wewnętrzna strona rur czysta, nawet bez oleju. Przy drugim płukaniu benzyną ekstrakcyjną nie było już prawie żadnego brudu. Wytarłem, wydmuchałem sprężonym powietrzem, poleżał do wyschnięcia do 2 godz. Zamontowałem i odpalam, głośna metaliczna ekspolzja, <killer> silnik zaczyna się kręcić do 5000 obr. bez dotykania gazu, wyłączam zapłon, jeszcze kilka strzałów, dużo dymu i zgasł. Nie odpala do dziś chociaż silnik się kręci :( . Pewnie opary benzyny po myciu IC. W ten sposób zepsułem motor. Przesiadam się do starego Peugeota żony.
rabarbar
 

Postprzez dyskret38 » 5 mar 2008, 22:55

Bylem na diagnostyce i stwierdzono uszkodzony obwód EGR-PO403
A objaw jest taki ze po odpaleniu silnika po paru minutach zaczyna migac lampka swiec zarowych, po zgaszeniu i odpaleniu silnika na nowo przez pewien czas jest dobrze i po pewnym okresie znowu zaczyna migać. Co moze byc przyczyna? jest to 626 DiTD 99r
dyskret38
 

Postprzez xANDy » 6 mar 2008, 10:34

Wyraźnie jest zaznaczone aby wypłukać go wodą – własnie z tego powodu.

Niektórzy nie płuczą wodą tylko montują bez podłaczania wyjściowego węża i kilka minut silnik pracuje dmuchając ciepłym powietrzem przez IC w niebo – żeby pary benzyny uleciały całkiem.
Strzał benzyny jest w stanie rozerwać nawet tłoki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 6 mar 2008, 10:40

Wyczyść zawór EGR, prawdopodobnie jest zapieczony (nie rusza się góra/dół) i czujnik zamontowany na górze zaworu wykrywa brak ruchu (albo masz urwany jeden z kabli).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez siegu » 6 mar 2008, 20:27

Jak juz pisałem
siegu napisał(a):W czerwcu na urlopie będę miał czas, a lubię grzebać przy samochodzie to przeczyszczę dolot

Ale cały czas zastanawiam sie nad ERG-iem.
xANDy Riki Na ile bezpieczne jest jego zaslepianie? Trapi mie to a na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jaki mogą być skutki uboczne o lile jakies są?
Pozdrawiam
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Riki » 6 mar 2008, 22:17

siegu napisał(a):Na ile bezpieczne jest jego zaslepianie?


Jedyny skutek uboczny jest taki że będziesz "mniej ekologiczny" :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez siegu » 7 mar 2008, 15:34

Riki napisał(a):"mniej ekologiczny"

Trudno jakos to przeboleje :]
Oj dobrze, że nie mam w rodzinie ekologów <lol>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez wolfie » 16 mar 2008, 21:11

maJster napisał(a):na początek wykręć EGR i dokładnie go wyczyść benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem; sprawdź dokładnie wężyki do solenoidów...to na razie tyle...potem zdejmij klemę masy z akumulatora wciśnij pedał hamulca na 30 sekund aby wykasować błąd. Jak to nie pomoże to pomyślimy dalej.




WITAM
Jestem nowy w tej dziedzinie sportu:) tzn mechaniki. Czy moglibyście mnie naprowadzić gdzie znajduje się to EGR jak się do tego dobrać żeby przeczyścić. Mam właśnie ten sam problem i komputer tez wskazuje mi dwa błędy P0216 i P0403.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez topik » 16 mar 2008, 22:29

wolfie napisał(a):Czy moglibyście mnie naprowadzić gdzie znajduje się to EGR jak się do tego dobrać żeby przeczyścić.



Witam!Zaraz za górnym gróbym wężem od chłodnicy.Musisz odkręcić dwie nakrędki od czoła i jedną dużą od spodu.W tym dziale są foto relacje z różnych napraw, jak tam wejdziesz to szósta od góry.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez wolfie » 20 mar 2008, 21:27

Panowie powiedzcie mi po co zaślepia się EGR to pierwsze pytanie. Wyczyściłem EGR i przez chwile było dobrze i auto znów straciło moc i silnik znów zaczął głośno pracować. Ale jakby zaczęło być słychać turbinę. Pytanie drugie. Ten wężyk gumowy który jest założony na EGR gdy silnik jest odpalony czuć jak zasysa powietrze do czego on jest? A trzy z tej końcówki na którą był założony powinno się czuć jak wylatuje powietrze gdy zatkamy palcem tak? Jeżeli tak to znaczy że dalej mam zawór niedrożny.
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Riki » 21 mar 2008, 16:53

czy ktoś z Was robił coś z odmą w DiTD? zakładaliście na koniec filtr? myślę że to konieczne....
czym zaślepiliście otwór w rurze dolotowej?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez topik » 21 mar 2008, 18:04

Riki napisał(a):czy ktoś z Was robił coś z odmą w DiTD?


Witam!Ja kiedys ściągnołem żeby zobaczyć w jakim jest stanie.Na ściankach był olej.


Riki napisał(a):zakładaliście na koniec filtr?


Żeby powietrze z cząsteczkami oleju nie dostawało się do turbiny?Jaki filtr?


Riki napisał(a):czym zaślepiliście otwór w rurze dolotowej?


W której rurze?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Riki » 21 mar 2008, 22:58

topik napisał(a):Na ściankach był olej.


normalna sprawa..... opary oleju z silnika :)


topik napisał(a):Żeby powietrze z cząsteczkami oleju nie dostawało się do turbiny?Jaki filtr?


topik napisał(a):W której rurze?


Wyjmujesz z dolotu odmę.. jej koniec zaślepiasz małym filtrem. Dzięki temu dolot pozostaje czysty (nie dostają się do niego wspomniane wcześniej opary oleju z silnika) dużo nie pomoże.... ale nie zaszkodzi.

P.S
Przepraszam jeśli na początku do końca nie sprecyzowałem swojego pytania... jestem tylko ciekawy czy ktoś robił coś podobnego w DiTD. (nie mam pomysłu czym zaślepić otwór w rurze dolotowej...)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez k.el » 22 mar 2008, 00:33

Riki napisał(a):ale nie zaszkodzi

no w VW szkodzi :P co prawda problem dotyczy benzynek, ale szkodzi znam kilka przypadków – 1 rodziców.
Problem polega na tym, że "filtr" ten prócz oparów oleju zatrzymuje parę wodną, która jest efektem zmian temperatury. Mieszanina oleju i wody objawia się specyficznym rzadkim "kremem", który zatyka filtr. Latem krem ten nie szkodzi bo jest rzadki, a i wody jest mniej. Zimą natomiast stężenie wody bywa tak duże, że kremik zamarza i zatyka odmę całkowicie. W efekcie odma nie spełnia swej roli powstaje tak duże ciśnienie w karterze, że w najlepszym wypadki wyrzuci olej przez otwór bagnetu, ale w najgorszym wydmucha simmeringi. W każdym racie co się dzieje z silnikiem gdy oleju jest za mało to już chyba nie muszę pisać.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez malkolm2 » 22 mar 2008, 21:46

chyba po świętach zabiorę się za czytanie tego poradnika i czyszczenie tych zaworów :), a co do ściągania koła pompy przy zmianie rozrządu, robiłem to u klubowego mechanika w Dębicy i nie przypominam sobie żeby ściągał to koło, odkręcić trzeba za to koło od alternatora lub klimy, nie jestem pewien które
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron