Strona 1 z 12

Kod błędu 0403

PostNapisane: 18 mar 2010, 22:19
przez Hieronim263
Czy ktoś może coś o tym błędzie wie, jak sobie z nim poradzić ?

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 19 mar 2010, 09:07
przez topik
Witam. Zawór EGR – awaria obwodu. Jeżeli masz EGR sterowany elektronicznie to sprawdź czy bolec od czujnika dotyka do blaszki. Pozdrawiam

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 19 mar 2010, 19:30
przez sebaxx3
mam to samo. walczę już z tym któryś dzień z kolei. podobno warto sprawdzić też czy wszystkie świece grzeją. jutro się za to biorę. czyściłem zawór zaślepiłem sprawdziłem wszystkie wężyki i nic.

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 13 kwi 2010, 16:48
przez karolcio211
witam mam ten sam błąd dano temu już mi kiedyś wyskakiwał zaślepiłem EGR i pomogło na jakieś pół roku. teraz wywala znowu. ale dopatrzyłem się że teraz jak jest zaslepiony to puszcza delikatnie "smrodki" do góry i obawiam się że może to być spowodowane uszkodzenie membrany w zaworze EGR i błąd wyskakuje bo zawór podciśnienia nie trzyma. wcześniej zauważyłem że taki błąd wyskakiwał jak zdjąłem wężyk od podcienienia do EGR i zasysał sobie powietrze. tak czy inaczej usterka powróciła

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 6 sie 2010, 08:58
przez grawik
Czy komuś udało się naprawić ten błąd?

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 7 sie 2010, 21:58
przez freshbratek
odślepić, wyczyścić, skasować błąd i jeździć :)

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 8 sie 2010, 10:33
przez grawik
zauważyłem ze wezyk z zaworu egr idzie pod filtr powiertrza i tam laczy sie z innymi wezykami. co to za ustrojstwo i czy nie nalezy tam czegos wyczyscic?

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 8 sie 2010, 10:49
przez robertss
o naprawie EGR było parę tematów, co do wężyka to steruje on otwarciem lub zamknięciem EGR, zepsuć się może: solenoidy(zanieczyszczenie, zawilgocenie), wężyki(pęknięcie) oraz najczęściej sam EGR- skrzywienie lub wytarcie bolca. EGR ma na górze kostkę z przewodami, trzeba rozkręcić wyczyścić z sadzy i obejrzeć czy trzpień nie jest uszkodzony. Na forum był patent z przedłużeniem trzpienia np za pomocą metalowej złączki z kostki elektrycznej z żyrandola <oczko> , wyregulować metodą prób długość i powinno działać. Opór na pinach EGR A-B powinna wynosić 4-6 KOhm

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 9 sie 2010, 19:54
przez pivo1
Silnik RF4F (110 KM):

Ponieważ nasze Mazdy mają realnie duże przebiegi ( nie patrzeć na licznik) należy:
1. Wyczyścić przepływomierz – na pewno jest mocno zabrudzony i lekko fałszuje "przepływ",
2. Wymienić WSZYSTKIE wężyki podciśnienia – "przeciekają" na króćcach,
3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,
4. Zawór EGR w tym silniku NIE MOŻE być zaślepiony.

Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 9 sie 2010, 21:30
przez tadziol
robertss napisał(a):Opór na pinach EGR A-B powinna wynosić 4-6 KOhm

nie to jest tak ważne,ale napięcię wyjściowe EGR POSITION SENSOR :)
pivo1 napisał(a):3. Sprawdzić DOKŁADNIE stan zaworu sterowania przepustnicami, najprawdopodobniej będzie dziurawy – montowany jest na bloku silnika,

Po wykonaniu WSZYSTKICH ŁĄCZNIE w/w czynności znika problem błędu 0403.

można dokładniej prosić o wyjaśnienie p.3-go ;) trochę tu laików,więc wiedza się przyda :)
a przy okazji:EGR solenoid valve vaccum and vent....?? poświęcamy uwagę czy nie?

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 26 sie 2010, 22:04
przez Ravek
Pozdrawiam Wszystkich.
Jakiś miesiąc temu miałem podobny problem z błędem 0403. Jestem częstym gościem tego Forum i wielkie dzięki dla wszystkich Forumowiczów za wszystkie uwagi, porady i sugestie. Zawsze coś się z tych Naszych wypowiedzi znajdzie dla siebie. Jeżeli pozwolicie, to napiszę co było przyczyną takiego BŁĘDU w mojej madzi. Pierwsza sugestia (z forum) i czyszczenie zaworu EGR, ale bez efektu. Później wizyta u "podwórkowego" mechanika i niespodzianka – Pan stwierdził (po odczycie z komputera), że to zawór EGR. Ale chwile potym zauważył iż był czyszczony. To zbiło go z tropu i musiał szukać dalej. Znalazł <spoko> ! Spalony sterownik zaworu EGR. Dla wyjaśnienia – taki mały czarny czujnik, połączony bezpośrednio z zaworem EGR wężykiem. Wymiana sterownika – 250 zł używka. Problem po 300 km powrócił. Kolejna sugestia z forum – sprawdzenie świec żarowych – dwie do wymiany. Wymiana świec niestety nie na oryginały (za drogie) i problem znikł. Mam nadzieję, że chociaż trochę komuś to pomoże. Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów.
PS. No nie zapominamy skasować kompa po "zabiegu".

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 7 paź 2010, 23:53
przez DTomek
czy mozna się podłączyć z prośbą o podanie kodów błędów?
http://www.youtube.com/watch?v=OfEJMV9J5t4
Dzięki, pozdrawiam

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 8 paź 2010, 16:49
przez pablitzo
Moim zdaniem masz jeden kod: 403, wystukuje ci to w kółko, to chyba jest to P0403 – Układ recyrkulacji spalin – usterka
P0403 – EGR Circuit Malfunction

Re: ZCZYTAŁEM KOD BŁĘDU 0403

PostNapisane: 8 paź 2010, 19:28
przez YgooR
Wystukuje dokładnie 0403, informacji o EGR jest sporo na forum.
Pozdrawiam

Re: Kod błędu 0403

PostNapisane: 10 kwi 2011, 22:41
przez jablo81
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy BJ DITD '99. Mam problem z migającą kontrolką świec. Wiem że jest błąd EGR lecz zawór jest sprawny. Zauważyłem że w wężyku idącym do EGR nie ma podciśnienia. Jak mam sprawdzić elektrozawory? Czy ktoś usunął taką usterkę?

Re: Kod błędu 0403

PostNapisane: 11 kwi 2011, 00:44
przez YgooR
Ja usunąłem usterkę solenoid vaccum, polegała na wymianie na inny używany (pasuje z 626).
Wymontuj zawór i podaj mu 12V powinien za każdym razem załapać (cyknąć). Sprawdź oba zawory.
Pozdrawiam

Re: Kod błędu 0403

PostNapisane: 11 kwi 2011, 19:52
przez przemo12345
ja mam podobny problem. podłączył mechanior kompa i wyszło "zepsuty zawór egr". powiedział że trzeba wymienić zawór lub jego sterowanie. zawór wiem gdzie jest ale o jakie sterowanie mu chodziło? wzioł kawałek wężyka i podpioł go gdzieś przy silniku. kontrolka przestała wtedy migać,dodam że w wężyku wytwarzało się podciśnienie.

Re: Kod błędu 0403

PostNapisane: 13 kwi 2011, 18:07
przez mildan
Witam.
Kontrolka check engine zapala mi się dopiero jak rozgrzeje się silnik do temperatury optymalnej – wskazówka zna połowie- sprawdziłem błędy 1189 – nie wiem co to i 0403 -zawór EGR , może jest zabrudzony i wystarczy przedmuchac powietrzem ?

Re: Kod błędu 0403

PostNapisane: 13 kwi 2011, 18:08
przez mildan
A ha ma ktoś może fotke gdzie ten zawór EGR się znjduje . Z góry dzięki

Re: Kod błędu 0403

PostNapisane: 13 kwi 2011, 19:50
przez say