Zawór SPV
chciallem dowiedziec sie ktory to jest zawor spv w pompie jest ich kilka do serwisu mam 100 km odpala tylko na zaciag(gdy jest cieply),gdzie mozna kupic taki zawur lub zamiennik jaki jest koszt.Lepiej kupic orginal czy zamiennik.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2007, 12:44 przez tekla, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 kwi 2007, 15:54
- Posty: 18
Kłaniam się,
tekla popraw temat.
tekla popraw temat.
- Od: 15 maja 2004, 16:37
- Posty: 824
- Skąd: Kolno
Cena nowego zaworu = cenie całej uzywanej sprawnej pompy ( cos ok 1800 zł. )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
....ten najgrubszy. 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Z tego co czytałem to jak SPV padnie to nie ma szansy odpalić DITD. Zawór dziala jako odcięcie paliwa.
A skoro piszesz, że na zaciąg odpala to nie jest to wina SPV.
wycinek z training manuala:
NOTE: The SPV serves also to switch off the engine. When the ignition is switched off,
the SPV is de-energized by the IDM. The spring force causes the spool valve to adopt in
a parked position, setting the fuel injection amount to zero.
NOTE: When the SPV fails the spool valve adopts in a parked position and sets the fuel
injection amount to zero, i.e. the engine doesn’t run anymore.
A skoro piszesz, że na zaciąg odpala to nie jest to wina SPV.
wycinek z training manuala:
NOTE: The SPV serves also to switch off the engine. When the ignition is switched off,
the SPV is de-energized by the IDM. The spring force causes the spool valve to adopt in
a parked position, setting the fuel injection amount to zero.
NOTE: When the SPV fails the spool valve adopts in a parked position and sets the fuel
injection amount to zero, i.e. the engine doesn’t run anymore.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Sprawdzić to jest prosto – wyciągnąć wtyczkę ze sterownika SPV albo z samego zaworu (w sprawnym aucie) i wtedy będzie wiadomo...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
<br><u>MarekW</U><BR>Z tego co czytałem to jak SPV padnie to nie ma szansy odpalić DITD. Zawór dziala jako odcięcie paliwa.
A skoro piszesz, że na zaciąg odpala to nie jest to wina SPV.
tego bym nie byl pewien bo u mnie tez byly takie objawy jak u kolegi
i po wlozeniu dobrego spv ato odpalalo normalnie a na moim spv przy zimnym silniku i przy niskiej temp zewn tj ponizej 10-15 stopni nie odpalalo. ale na zaciag odpalalo jak by wszystko bylo sprawne. nie zdarzylem puscic sprzegla do konca a juz chodzil silnik.
musialem sie wstawac przez tydzieni wstawac o 2 wnocy zeby rozgrzac auto zeby tak o 8 mi odpalilo.
po wymyci mojego spv w myjce ultradzwiekowej jest lepiej ale bez rewelacji
bo czasem auto odpala za 2 razem
ostatnio wlalem srodek do czyszczenia ukladu paliwowego VALVOLINE – MaxLife DIESEL SYSTEM CLEANER cena ok 30zl
i mam takie wrazenie ak by sie polepszylo bo auto mi odpala ostanio za kazdy razem bez problemu
ale tem na zewnatrz tez wieksza wiec to tez ma zapewnie wplyw<br>
ale i tak chce kupic nowy SPV
ale nie w mabi za 1800zl
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Nie ma co ukrywać – jako forum powoli stajemy się lepsi niż konstruktorzy japońscy – tego nie wie nawet "manual" 

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jakie są sposoby na sprawdzenie zaworu SPV i czy wymątowanie go nie spowoduje jakieś dodatkowei usterki.Jak pisałem poprzednio na zimnym silnmiku odpala ok na gorącym są straszne problemy, lecz nie jest to reguła.Mam dostęp do myjki ultradzięk lecz są obawy czy nie uszkodzę SPV.Jaka jest zasada działania takiego zaworu(SPV)co nim steruje.
- Od: 17 kwi 2007, 15:54
- Posty: 18
DokładniexANDy napisał(a):jako forum powoli stajemy się lepsi niż konstruktorzy japońscy

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
<u>tekla</u>
Sprawa się skomplikowała zmieniłem SPV od sprawnej mazdy a problem z odpaleniem pozostał.
czyli to raczej nie SPV
a co do mojej mazdy i SPV to przyponialem sobie ze koles ktory to diagnozowal mowil mi ze zanim krecil ten dobry zawor to odpalil moja podajac jej paliwo recznie lejac z banki w miejsce gdzie sie wkreca spv.
ale tego nie widzialem wiec nie wiem czy to prawda
ale sytauacje z wykrecaniem mojego i wkrecaniem innego sprawnego widzialem
i chyba nikt mi nie wmowi ze to nie wina spv przynajmniej w moim przypadku
a czujnik temp. ten pod ssacym wymienialem ale nie na nowy tylko uzywany zeby sprawdzic czy to nie on przypadkiem wariuje ale nic nie pomoglo
a nowego nei moglem dostac nigdzie od reki
ale podkreslam ze to w moim przypadku a z doswiadczenia wiem ze raczej kazde auto to inna historia z niby z pozoru podobna usterka
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
i te nasze gdybania na forum raczej nie pomoga jak nie spradzi tego dobry mechanik co sie zna na mazdach ja narazie znam tylko jednego takiego ktory doszedl ze u mnie to spv
(ale on sie zajmuje tylko elektronika w samochodach glownie mazdach naprawia komputery i takie tam, tak sie chwialil)
a 3 innych niby polecanych na naszym forum mehcanikowz wroclawia rozkladalo rece
(ale on sie zajmuje tylko elektronika w samochodach glownie mazdach naprawia komputery i takie tam, tak sie chwialil)
a 3 innych niby polecanych na naszym forum mehcanikowz wroclawia rozkladalo rece
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Czy ten zawor SPV działa na zasadzie silnika krokowego. Może ktoś z właścicieli ditd rozbierał SPV żeby zaspokoić swoją ciekawość chcąc poznać budowe i zasadę działani lub wie kto ma zepsuty zawor i odstąpilby go bym mogł go rozebrać i poznać jego wnętrze. A nuż oświeciłoby mnie.
- Od: 17 kwi 2007, 15:54
- Posty: 18
To jest chyba nie do rozebrania/naprawy......w Mabi zawsze wymieniają ale mogę sie mylic – wiem ze bez odpowiedniej aparatury pomiarowej i tak w domowych warunkach nic nie zrobisz przy pompie.tekla napisał(a):kto ma zepsuty zawor
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tekla napisał(a):Czy ten zawor SPV działa na zasadzie silnika krokowego.
Tyle wiem, że jest sterowany napięciem ok 100V. Zasilany z IDM
A to, że MABI tego nie naprawia to się nie dziwię – zapewne jest to "fabrycznie" nierozbieralne. Ale "do odważnych świat należy" – czyli do tych co nie jadą od razu do Mabi
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Albo po co sie bawić w regeneracje skoro można łatwo i szybko wymienić na nowy zawór i zgarnąć większą kasę.
Manual mówi nawet o wartości ok 150V.
Łatwo powiedzieć, gdyby części nie były liczone w setkach i tysiącach zł to pewnie szybciej znalazłby sie ktoś odważny
magicadm napisał(a):Tyle wiem, że jest sterowany napięciem ok 100V. Zasilany z IDM
Manual mówi nawet o wartości ok 150V.
magicadm napisał(a):Ale "do odważnych świat należy" – czyli do tych co nie jadą od razu do Mabi
Łatwo powiedzieć, gdyby części nie były liczone w setkach i tysiącach zł to pewnie szybciej znalazłby sie ktoś odważny
- Od: 10 sty 2007, 18:18
- Posty: 75
- Skąd: Z-ść / Krk
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6