Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w BJ 323F 2.0 DiTD

Postprzez Dżeki » 1 cze 2009, 19:57

Witam wszstkich.Ostatnio czyscilem EGR i i jest dokladnie tak jak u was,szczelina okolo 1 mm.323F 2.0 DITD 99r.90 ps.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2008, 12:16
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: 323F 2.0 DITD 90Km 99r.

Postprzez Paweł Mo » 1 cze 2009, 23:00

Widocznie tak musi być. ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez TOMGOSZ » 17 cze 2009, 15:25

tez mam problem z zaworem EGR auto na się trochę dławi na obrotach od 1500 do 2500 i czasmi traci moc ,odwiedziłem nawet serwis ASO ale pan stewierdził ze to chyba egr i najlepiej jak bym zostawił auto na kilka dni to coś poradzą ,przeglądając forum znalazłem ze da się ten zawór wyczyścić lub zaślepić tylko jak piszecie to u nie których występują błedy ,słyszałem ze po zaślepieniu zaworu trzeba wgrywać nowe oprogramowanie czy to jest prawda .
nie ukrywam ze tez mam zamiar powalczyć z tym zaworem ( koszt nowego 1100 pln ) moze najpierw go spóbuję przeczyścić a jak to nic nie da to zaślepię mam nadzieję ze moja mażdzia zacznie jeżdzić jak dawniej
TOMGOSZ
 

Postprzez xANDy » 17 cze 2009, 16:18

TOMGOSZ napisał(a):nie ukrywam ze tez mam zamiar powalczyć z tym zaworem ( koszt nowego 1100 pln )

W silnikach PSA koszt 1450zł za analogiczny zawór ;P

Oczywiście, że nie musisz nic wprowadzać do komputera – nie masz nawet takiej możliwości a ten, kto się chwali, że tak może niech się chwali dalej. Wyczyścić możesz, zaślepić też się da prostymi metodami opisanymi przez wiele osób.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rootmaster » 17 cze 2009, 21:44

Witam,
U mnie po zaślepieniu zaczął występować błąd 0403. Średnio po operacji kasowania komputera, po przejechaniu ok 600 km na wolnych obrotach się uaktywnia i nie mam pojęcia jak to obejść. A miganie kontrolki świec żarowych jest niezbyt przyjemne w czasie jazdy.
Chciałem nawet ponownie go "odślepić" ale chyba zbyt mocno przykręciłem ostatnio tą nakrętkę z dołu M36 i teraz mam problem z jej odkręceniem :/

Pozdrawiam serdecznie,
Daniel
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 20:23
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)

Postprzez freshbratek » 17 cze 2009, 22:16

rootmaster miałem podobny problem – pojawił sie błąd po zaślepieniu. jedyną rzeczą jaką zrobiłem po okoł 2000km to odślepienie i restet kompa.
pomogło:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez xANDy » 19 cze 2009, 16:49

Proszę przeczyścić wężyki idące do solenoidu i sam elektrozawór... Jeśli są również filterki po drodze to też warto się nimi zająć.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez freshbratek » 12 lip 2009, 16:41

co może być przyczyną że EGR jest okopcony??? czy to normalne ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez optinet » 1 sie 2009, 00:27

Ja też w stanie spoczynkowym mam szczelinę w zaworze EGR, czyżby nasze silniki już fabrycznie oddychały nieświeżym powietrzem ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Udesky » 2 sie 2009, 11:56

A nikt z was nie czyści kolektora ssącego? Bo ja w TDI właśnie mam taki zamiar i powiem wam szczerze, że to co mam w EGRze to nic w porównaniu z tym co znajduje się kolektorze:
Obrazek Obrazek
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez freshbratek » 2 sie 2009, 11:59

wooooow Udesky powiedz jaki masz przebieg auta????
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Paweł Mo » 2 sie 2009, 14:31

No właśnie, w miniony piątek zdjąłem rurę dochodzącą do kolektora dolotowego i ujrzałem mniej więcej coś podobnego. Przy tym syfie sadze w IC to chirurgiczna sterylna czystość, dlatego w pierwszej kolejności wezmę się za czyszczenie kolektora.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Udesky » 2 sie 2009, 20:31

freshbratek napisał(a):jaki masz przebieg auta?

222 000km. I to co widać na fotce to nie wszystko co tam było, bo wcześniej trochę wydłubałem. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Paweł Mo » 2 sie 2009, 23:30

U mnie aż tyle to nie było, choć mimo to myślałem, że będzie czyściej. Jutro rozpoczynam operację "Czyszczenie Dolotu". ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Riki » 3 sie 2009, 01:32

Udesky norma ;) jak w każdym turbodieslu... TDI również <zeby>

Udesky napisał(a):nikt z was nie czyści kolektora ssącego?


czyścimy czyścimy...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez freshbratek » 3 sie 2009, 07:25

Paweł M. sam się zabierasz za czyszczenie???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Paweł Mo » 3 sie 2009, 09:22

Tak, zrobię to sam.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Noho » 3 sie 2009, 12:46

W sobotę zdjałem Egr i wyczyściłem, faktycznie nie domyka się zawsze i zostaje milimetrowa szpara po jednej stronie, pytanie czy tak mają od nowości czy to jest wynikiem czasu. Mozna by przypuzczac, że jest to wynikiem luzów na takiej panewce albo złego złożenia. Miał ktoś nowy w ręku czy zawsze sie domyka i za każdym razem?
Może można rozklepać grzybka i ustawić w pozycji takiej , że zawsze sie bedzie domykał na 100% . czy może tak ma być taki zawór bezpieczeństwa. Bo zaślepianie zaworu na amen to chyba kamikadze, może spowodować przegrzanie silnika i uszkodzenie siarczkami katalizatora a może się mylę ? Zbyt bogata mieszanka w tlen powoduje lepsze spalanie i co za tym idzie wyższą temperaturę.
Może ktoś świetlejszy ma o tym pojęcie, a jak na razie chyba nalezy tylko czyścić po to aby się nie zawieszał i lekko chodzil, dla porównania ponoć w Oplu Zafira jest elektroniczny, kosztuje 1450 zł i pierdddd co 50 tys :)
pzd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez optinet » 3 sie 2009, 13:42

Według mnie ta szczelina jest już fabrycznie zaprojektowana więc praktycznie ten silnik cały czas dostaje spaliny. U mnie po zaślepieniu EGR moc jakoś drastycznie nie wzrosła ale silnik jest bardziej elastyczny na niskich obrotach i to się naprawdę czuje szczególnie jeżdżąc w mieście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Riki » 3 sie 2009, 22:45

EGR w DiTD jest niezniszczalny o ile go nie uszkodzimy mechanicznie. Ew. może wyskoczyć błąd EGR-S który oznacza błąd sterowania samego zaworu ale występuje to tylko w modelach z wtyczką na górze zaworu (mówiąc w uproszczeniu)
W CiTD już jest inna bajka.. a i cała masa błędów to przetrenowania <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6