[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez smile » 14 cze 2014, 20:49

Ja teraz przeszedłem z Mazdowskiego 5W30 na 10W40 by Mazda.
Tadziol, a jak stosowanie oleju 2T do paliwa?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 4 sie 2014, 10:03

tadziol napisał(a):.zobaczymy co będzie.


nic nie będzie :P :P ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MegaZmiya » 8 gru 2014, 12:31

Pytam z czystej ciekawości – czy miał ktoś problem z pedałem gazu? Trochę mnie dziwi, że w Golfie 3, wystarczy lekko wcisnąć pedał gazu a silnik wskakuje na 2k obrotów natomiast żeby Mazda wskoczyła na ten sam pułap to trzeba wcisnąć pedał głębiej. Czy RF4F mają taką charakterystykę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez kierownik » 9 gru 2014, 15:58

tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez MegaZmiya » 10 gru 2014, 21:56

Dobra, mogę spokojnie cofnąć te słowa, został naprawiony dolot i autko śmiga jak marzenie :) Nawet na obroty tak ładniej wskakuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez slisman » 14 sty 2015, 16:05

Apropo tytułowych przebiegów....dzisiaj dobiję do 260k km :)
Martwi mnie to, że sam robię całkiem małe przebiegi...później mi nikt nie uwierzy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 16 sty 2015, 13:15

Czy silnik RF4F ma wspólne elementy z RF2A?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez tadziol » 16 sty 2015, 20:04

łatwiej będzie wyliczyć różnice jakie są.
a czemu pytasz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 17 sty 2015, 18:16

Silnik w zasadzie jest ten sam, różni je tylko osprzęt.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez MegaZmiya » 17 sty 2015, 19:55

Pytam, bo jak zaglądałem pod maskę to w przodu znalazłem element na którym jest napisane RF2A.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez MegaZmiya » 21 sty 2015, 17:37

Proszę wybaczyć double post.

Jak jeździcie swoimi Mazdami? Przy 60 km/h na jakim biegu jedziecie? Bo mój tata wysnuł teorię, że żeby silnik się nie męczył to się 60 km/h jedzie na trzecim biegu przy 2300-2500 obr. Natomiast ja sądzę, że przez to auto więcej pali. Kto ma rację? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez Steve » 22 sty 2015, 11:05

Dieselem bez dwumasy mozesz jezdzic na jak najnizszych obrotach (zreszta tak to opisuja fabryczne manuale). Ja przy niskich predkosciach zazwyczaj nie przekraczam 1800 obr. Na miescie kulam sie nawet z nizszymi obrotami.

Dla auta z dwumasą wszyscy mowia, zeby nie trzymac ponizej 2000 obr/min, wlasnie ze wzgledu na dwumase. Chociaz moim zdaniem dwumasie bardziej szkodzi ostre gazowanie i proby zalaczania biegow przy niskich obrotach rzedu 1000 obr/min i wciskanie gazu, czyli tzw. kangur.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez slisman » 22 sty 2015, 12:03

Zgadza się, brak dwumasy nie ogarnicza Ciebie w żaden sposób.
Ja jednak nie schodzę poniżej 1500 RPM.

Żeby nie generalizować: dużo zależy od tego czy poruszasz się z górki czy pod górkę, czy przyspieszasz czy jedziesz jednostajnie itp itd. Jeśli toczysz się z góry, jedziesz stałą prędkością – 1500 RPM jest ok, jest ekonomicznie, silnik się nie dławi. Z kolei jeśli jedziesz pod górę, nawet bez przyspieszczania, to słychać po silniku, że jest to zdecydowanie za niski zakres obrotów. To samo jak chcesz przyspieszyć – silnik ciągnie "zdrowo" tak od 1800-2000 RPM. Więc nie można wskazać jednoznacznie jakie obroty powinno się utrzymywać, trzeba dostosować bieg do "rodzaju" ruchu. I tyle, jak to poczujesz to będziesz jeździł ekonomicznie.
Ale generalnie przy 60km/h śmiało możesz jechać na "4" na niższych obrotach, spalisz wtedy mniej niż na "3". Właśnie takie przetrzymywanie na biegu podbije Ci spalanie. A dla silnika nie będzie to zdrowsze niż jazda na "4".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 22 sty 2015, 15:02

I takiej odpowiedzi szukałem, dziękuje wam bardzo :) Z silnika jestem zadowolony aczkolwiek dalej się zastanawiam czy czasem nie brakuje mu jeszcze mocy. Dolot załatany, filtr powietrza zmieniony. Piąty bieg 80-100 to było coś około 9-10 sekund. Co jeszcze zostało? W porównaniu z tym co było poprzednio i tak jestem zachwycony skokiem mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez slisman » 22 sty 2015, 15:29

Sprawdź najlepiej sobie elastyczność w ten sposób i dla takich prędkości, jakie chociażby są przywoływane przez użytkowników w temacie przywracania mocy. Zapchany silnik robi to w 18s-20s, przeczyszczony bez problemu w 14s (nie pamiętam czy nawet nie szybciej :P). Zakładam, że RF4A robi to podobnie jak RF2A...bo chyba w tych tematach więcej osób chwali się wynikami RF2A. Chyba są te tematy (długa, ale ciekawa lektura):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=36261
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=33640
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=26604

Oczywiście najlepiej jak ktoś obok mierzy czas – dokładność i bezpieczeństwo na wyższym poziomie :P
Ja na wiosnę planuję przeczyścić IC i zaślepić EGR, czyszczenie kolektora chyba przekracza moje możliwości. Poczytaj te tematy, xAndy świetnie wszystko opisał <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 22 sty 2015, 16:42

A jak to jest z RF4A i zaślepianiem EGR?

Oczywiście dziękuję bardzo za linki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez slisman » 23 sty 2015, 10:27

Oj teraz Ci nie powiem już, ale w którymś z tematów była poruszana tematyka RF4A (chyba :P).

A jeszcze tak odnośnie teorii Twojego ojca i wysokiego spalania....owszem, podnosi ona niemiłosiernie spalanie! Jadąc dzisiaj do pracy obserwowałem pod tym kątem obrotomierz i muszę przyznać, że 2500RPM to już bardzo wysokie obroty (oczywiście w odniesieniu do ekonomicznej jazdy, a nie wyprzedzania czy dynamiki). A przy 60km/h czwóreczka jest idealna :) Czy to pod górkę, czy to z górki silnik na pewno nie dostanie w taki sposób po tyłku.

P.S. Sprawdzałeś z ciekawości ile Ci pali?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 23 sty 2015, 14:10

No właśnie tym poprzednim systemem wyszło bodajże 7,5L ON. Póki jeździłem po swojemu to byłem zadowolony :D No nic, trzeba się wyciszyć i zablokować na uwagi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez slisman » 23 sty 2015, 14:19

Albo przedstawić rzeczowe kontrargumenty :P
Ja generalnie na trasie przeważnie mam z 5,5-6. W mieście mam z 6,7-7 i jestem zadowony. Oczywiście jak się spinam to i mniej można, ale tyle jest przy normalnej jeździe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 23 sty 2015, 14:22

Oj, niestety, rzeczowe argumenty i tak nie przejdą :) Nie ten rocznik! <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6