Po pierwsze – wygląda na to, że moja wiadomość o różnych wtryskach w zależności od mocy motoru jest jednak błędna. Myślę, że dla pewności należy ją z poradnika usunąć.
Na pewno wtryski różnią się w przypadku RF2 i RF3/4 ale ciśnienia wtrysku są takie same – w mocniejszym wydaniu motoru i słabszym są identyczne wtryski.
Prawdopodobnie różnice w badanych wtryskiwaczach wynikały ze stopnia ich zużycia po prostu, a fakt, że pochodziły z silnika RF2 90KM jest tylko zbiegiem okoliczności.
Po drugie
rominik napisał(a):Mysle ze dobrze byloby rozdzielic temat silnika na podtematy:
wtrysk
pompa wody + zespol wodny
rozrzad
skrzynia biegow
glowica
poduszki silnika
wal
cylindry +tloki+pierscienie
Wtrysk? raczej cały układ wtryskowy czyli pompa wtryskowa/ciśnienia, wtryski i ew. listwa. W przypadku Denso V5 (DiTD) fotorelacja Tadziola powinna znaleźć się jako odnośnik w poradniku do dokładnej budowy, podobnie jak i późniejszy temat o samych wtryskach. Rozbudowany technicznie opis jest zbędny w poradniku – bo nie do tego on służy. Istnieje przecież – analogicznie – bardzo dokładny wątek o budowie całego układu CR w silnikach RF5 i późniejszych.
Pompa wody, zespół wodny, rozrząd... --> z pompą wody i układem wodnym generalnie problemów nie ma takich, żeby robić z tego jakiś wielki temat. Jest kilka wątków na forum i tyle. Rozdzielanie tematu silnika na tyle elementów mija się z celem – moim zdaniem oczywiście – bo się robi mniej jasno/przejrzyście.
Rozrząd – no akurat jest dość dokładnie rozpisany i to powinno starczyć.
Głowica – a po co to komu? nie pęka, nie krzywi się, nie trzeba jej zdejmować. Podobnie wał, tłoki, pierścienie... problemem jest zajechanie motoru RF5/7 w przypadku padniętych podkładek pod wtryskami.