Dziwne tarcie po wciśnięciu pedału sprzęgła.

Postprzez krzysiek110km » 22 lut 2013, 23:26

Witam

potrzebuje pomocy w znalezieniu wady w mojej madzi..

problem polega na tym ze :

pale madzie wrzucam jedynkę dodaje gazu ( jakieś 2-2,2 tys obrotów ) wciskam sprzęgło puszczam gaz i słychać takie tarcie a po nim "stukotanie i zwalnianie jakiegoś "łożyska" dość głośno ..tak jakby turbo zwalniało bez smarowania a w nim jakieś łożysko się zacierało...

byłem u wielu mechaników i nikt mi nie jest w stanie powiedzieć co to może być, <co?>

wydaje mi się ze jest trochę słabszy..

czy miał ktoś z Was podobny problem i wie co to może być?


byłbym OGROMNIE wdzięczny za pomoc :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2013, 22:41
Posty: 5
Auto: mazda 626
2.0 TD 110KM
2001r.

Postprzez dzul » 23 lut 2013, 02:02

moze egr?
przeniescie temat do dzialu didt. tam chlopaki pomoga.

Tylko na luzie takie stukotanie? jak dlugo ono trwa?
za toba chmura dymu?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez maxim_wawa » 23 lut 2013, 11:04

a to na pewno tarcie szy raczej glosny szum ??

efekt takiego strasznego szurania daje czesto dziurawa rura intercoolera
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez siegu » 23 lut 2013, 22:12

Proszę o poprawne nazwanie tematu. Przenoszę do diesla.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Neonixos666 » 23 lut 2013, 23:36

weź to jakoś po ludzku opisz bo nic z Twojego opisu nie rozumem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 24 lut 2013, 00:07

krzysiek110km napisał(a):byłem u wielu mechaników i nikt mi nie jest w stanie powiedzieć co to może być,
krzysiek110km napisał(a):byłbym OGROMNIE wdzięczny za pomoc

no to jedź do jakiegoś i niech wyciągnie rozrusznik,a następnie sprawdzi,czy zębnik rozrusznika nie wystaje za bardzo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzysiek110km » 25 lut 2013, 21:53

dzisiaj mechanik wymontował mi turbinę i zawory, dam do sprawdzenia może coś będzie wiadomo


żeby dokładnie wyjaśnić jaki to dźwięk to podam link

http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5gpA

:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2013, 22:41
Posty: 5
Auto: mazda 626
2.0 TD 110KM
2001r.

Postprzez tadziol » 25 lut 2013, 22:10

ale to jakieś ałdi czy co ??
szkoda,że to nie odgłos Twojego silnika...wtedy byłoby łatwiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzysiek110km » 25 lut 2013, 22:19

audi , podałem link żeby sprecyzować dźwięk...

u mnie jest identycznie tylko troszkę ciszej,niestety nie posiadam nagrania mojego silnika;/;/;/;/jutro dam do sprawdzenia turbinke i zawory i zobaczę czy cos to da..:) bo jak na razie nie mam pomysłow, mechanik powiedzial ze turbina RACZEJ jest wporzadku..

Dopisano 25 lut 2013, 21:21:

a podpiecie pod kompa cos pokaze? <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2013, 22:41
Posty: 5
Auto: mazda 626
2.0 TD 110KM
2001r.

Postprzez tadziol » 25 lut 2013, 22:21

a czy jest różnica jeśli wciśniesz sprzęgło,albo masz zwolnione ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzysiek110km » 25 lut 2013, 22:29

nie ,nie ma.. :)

najmocniej to slychac jak zmieniam bieg z 1na 2 w tym czasie jak puszczam gaz i obroty spadaja to dzwieg sie nasila..

bede szukal do skutku bo mi to spac nie daje <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2013, 22:41
Posty: 5
Auto: mazda 626
2.0 TD 110KM
2001r.

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2013, 22:33

takie coś tez słyszę ale o wiele ciszej zwykle przy wciśnięciu sprzęgła po rozpędzeniu na 1 biegu, wydaje mi się że to turbosprężarka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzysiek110km » 25 lut 2013, 22:50

na 80% tez tak obstawiam,

jutro po poludniu dam znac czy to wina turbiny ,zobaczymy..

zrobiee i dojde do tego to za wszelka cene :D <diabełek> hehe

Dopisano 25 lut 2013, 21:54:

jak w mazdzie dokladnie wyglada ten zawor " N75 "?

macie moze jakies konkretne zdjecia?

byłbym wdzieczny:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2013, 22:41
Posty: 5
Auto: mazda 626
2.0 TD 110KM
2001r.

Postprzez kamil_111 » 26 lut 2013, 21:04

Witam. U mnie ten sam dzwięk jest :). Jest to dzwięk turbiny. U mnie tak jest bo mam skrócone cięgno na turbinie, turbina przez to nie domyka kierownic do końca i dlatego taki dźwięk. :D
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 11:21
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Auto: 323f ditd 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2013, 21:54

krzysiek110km napisał(a):jak w mazdzie dokladnie wyglada ten zawor " N75 "?


jak po przewodzie polecić to dotrzesz łatwo do niego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez barszczu » 27 lut 2013, 21:47

Witam! Mam dokładnie taki sam objaw w swojej Mazdzie. Czekam na odnalezienie przyczyny tego odgłosu przez krzysiek110km bo napisał że za wszelką cenę problem rozwiąże. Życzę mu powodzenia!
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez barszczu » 11 gru 2014, 23:34

Czy ktoś rozwiązał już problem tego odgłosu?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez barszczu » 13 gru 2014, 01:29

Dzisiaj próbowałem kręcić cięgnem od gruchy i faktycznie. Jeśli wydłużyłem to ten dźwięk znikł ale turbina ciągnęła dopiero na wyższych obrotach. Jeśli skróciłem był słyszalny, a turbina ciągnęła już z niższych obrotów. Dodam jeszcze że jeśli skróciłem więcej niż było oryginalnie to jeszcze bardziej było słychać ten szum (nawet jakby tarcie). Tak że wiadomo że to chodzi o to. Tylko teraz pytanie: czy można kręcić tym cięgnem bez konsekwencji, tzn. czy skracając bądź wydłużając cięgno do innej pozycji niż nominalnie nic się nie stanie. Nie próbowałem kręcić nic tymi małymi dwiema śrubkami od maksymalnych wychyleń cięgna. Oczywiście zostawiłem cięgno w takiej pozycji jak było nominalnie, bo nie wiem czy zmiana długości czegoś by nie popsuła. Czy ma ktoś jakąś konkretną wiedzę na ten temat?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez barszczu » 13 maja 2015, 22:59

Witam. Po jakimś czasie od objawów które opisywałem powyżej zauważyłem że blokuje się cięgno od zmiennej geometrii turbiny. Wyciągnąłem turbo, wyczyściłem zmienną geometrię i jest ok. Ani się nie blokuje, ani nie szumi. Tak że problem rozwiązałem.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron