Strona 1 z 2

Samochód stracił moc, miga kontrolka świec żarowych POMOCY

PostNapisane: 15 lut 2013, 18:57
przez marcin512256
Witam. Dzisiaj odpalam samochód i jest wszystko ok. Wyjeżdżam i jadę. Po przekroczeniu 2200 obr zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych (jednostajnie) i silnik nie ma mocy pod górę ledwo 2 wjechałem. Na luzie powyżej 2 tys obr bardzo opornie się wkręca. Pod czas jazdy przy 2tys obr gaz do spodu i nie przyspiesza. Zgasiłem silnik i odpaliłem(kontrolka nie mruga) po przekroczeniu 2 tys obr znowu zaczyna mrugać i tak cały czas dopóki nie zgaszę i nie ma mocy. Co może być nie tak?
Wczoraj samochód normalnie jeździł. Zdjąłem klemę minusową od aku żeby zresetować komputer i błędy bo były dwa i takie coś się zaczęło robić. Pomóżcie bo auto jest mi potrzebne.

Błędy miałem takie jak : P0105, oraz P1402. Po wykasowaniu został tylko P0105 ale wcześniej też był i auto normalnie jeździło. Dodam jeszcze filmik z błędami.http://www.youtube.com/watch?v=IdDhClMn7Lw&feature=youtu.be

Ps. jeszcze taka informacja, auto normalnie odpala od połowy obrotu wału nie ma problemu na zimnym czy ciepłym silniku, oraz temp otoczenia czy -20 czy +20 jest tak samo.

Re: Samochód stracił moc, miga kontrolka świec żarowych POMOCY

PostNapisane: 15 lut 2013, 19:43
przez tadziol
wężyk do boost sensora jest na miejscu?
nie spadł czasem?

PostNapisane: 15 lut 2013, 19:51
przez marcin512256
Patrzyłem i jest na miejscu.

Re: Samochód stracił moc, miga kontrolka świec żarowych POMOCY

PostNapisane: 15 lut 2013, 20:23
przez tadziol
odłącz wężyk z zaworu EGR i spróbuj się przejechać.

PostNapisane: 15 lut 2013, 20:27
przez marcin512256
ok spróbuje ale egr czyściłem dzisiaj i wyjąłem blaszkę bo miałem zaślepionego i dalej to samo. Sprawdzałem teraz boost sensor i przy podaniu ciśnienia w miejsce mocowania węzyka napięcie się nie zmienia a chyba powinno.


Z odłączonym wężykiem od EGR to samo.

PostNapisane: 15 lut 2013, 20:48
przez tadziol
marcin512256 napisał(a):Sprawdzałem teraz boost sensor i przy podaniu ciśnienia w miejsce mocowania węzyka napięcie się nie zmienia a chyba powinno.
no to chyba sam sobie postawiłeś diagnozę.

PostNapisane: 15 lut 2013, 20:50
przez marcin512256
Czyli boost sensor do wymiany? Szkoda gdybym kupił nowy a okaże się że to nie to, no ale jak by nie było to napięcie powinno się zmienić.

Re: Samochód stracił moc, miga kontrolka świec żarowych POMOCY

PostNapisane: 15 lut 2013, 21:02
przez tadziol
nooo...jeszcze dla pewności trza zmierzyć ile turbo pompuje ciśnienia.

PostNapisane: 15 lut 2013, 21:23
przez marcin512256
No pasowało by ale aktualnie nie mam czym. Ale jeśli o turbo chodzi to powinno być dobre bo żadnych hałasów niepokojących nie ma i jeszcze wczoraj silniczek ciągnął jak trzeba tak mniej więcej od 2000 tys obr i był wtedy słyszalny taki lekki świst turbiny więc prawidłowo.
Dla pewności czy dobrze mierze ten boost sensor sprawdziłem jeszcze czujnik EGR i tam ze zmianą podciśnienia zmienia się napięcie a w bs napięcie stoi w miejscu.

PostNapisane: 19 lut 2013, 15:14
przez kierownik
a skąd jesteś?

może masze niedaleko kogoś z forum z takim silnikiem, to podmienicie na chwilę?

PostNapisane: 19 lut 2013, 15:40
przez dzul
przy niedzialajacym bs nie powinno byc mocy w calym zakresie obrotow?
pozatym przy odlaczonym bs na luzie wchodza obroty.
powiedz jaka wersje silnika masz 101? czy 110 kucy?
Czy w wersji 110 jest przepływomierz? bo w rf2a napewno nie ma.

Re: Samochód stracił moc, miga kontrolka świec żarowych POMOCY

PostNapisane: 19 lut 2013, 16:24
przez Neonixos666
to 99 rok więc RF2A 90 lub 101.

Przy zepsutym BS to tak jak byś wolnossącym jechał na niskich obrotach, nie ma różnicy bo i tak mało turbo ładuje ale dalej już muł bagienny.

PostNapisane: 19 lut 2013, 16:46
przez dzul
w rf2a komputer nie steruje turbo. najwyżej mniej pompa paliwa poda. Dziwi mnie zakres obrotow, w którym nie ma mocy. Podmienić bs nie zaszkodzi. Nie mniej jednak nie wiadomo, czy bs bylo dobrze zdiagnozowane.
Niech autor pojdzie za rada kierownika i uzupelni profil o miejsce zamieszkania. To pewnie jakis forumowicz na miejscu pomoże.
co to za blad P0105?

PostNapisane: 19 lut 2013, 16:56
przez kierownik
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction ....

PostNapisane: 19 lut 2013, 17:06
przez dzul
czyli jakby ciśnienie w dolocie sie nie zgadzało.
Ja widze 3 przyczyny.
1 filtr powietrza
2 bs
3 westgate sie nie otwiera i turbo daje za duze cisnienie, a bs trzyma do 1.2 bara wiec po przekroczeniu
magicznej granicy obrotow bs wariuje.

PostNapisane: 19 lut 2013, 17:22
przez kierownik
dzul napisał(a):1 filtr powietrza

wątpię


dzul napisał(a):3 westgate sie nie otwiera i turbo daje za duze cisnienie, a bs trzyma do 1.2 bara wiec po przekroczeniu
magicznej granicy obrotow bs wariuje.

wątpię, bo z mocą nie było by tak źle


dzul napisał(a):2 bs

albo wężyk od niego ;)

PostNapisane: 19 lut 2013, 19:54
przez tadziol
kierownik napisał(a):albo wężyk od niego
tadziol napisał(a):wężyk do boost sensora jest na miejscu?
nie spadł czasem?
marcin512256 napisał(a):Patrzyłem i jest na miejscu.

:>
marcin512256 napisał(a):w bs napięcie stoi w miejscu.
a jakim ciśnieniem go potraktowałeś ?

PostNapisane: 19 lut 2013, 21:12
przez topik
Witam. Sprawdziłeś przewody które wchodzą do wtyczki od bs? Może są luźne, naderwane albo w wiązce naderwane. Miałem taki przypadek w Suzuki i był urwany kabel. Na początku ciągnęła dobrze a od pewnych obrotów robiła sie mułowata i wyskakiwał błąd. W 626 skąd bs bierze ciśnienie, z kolektora ssącego czy z IC? Pozdrawiam

PostNapisane: 19 lut 2013, 21:21
przez Neonixos666
topik napisał(a):W 626 skąd bs bierze ciśnienie, z kolektora ssącego czy z IC? Pozdrawiam


w 626 bierze powietrze między kolektorem a IC.

PostNapisane: 19 lut 2013, 21:30
przez tadziol
topik napisał(a):W 626 skąd bs bierze ciśnienie, z kolektora ssącego czy z IC?
skąd by nie brał,to zgodnie z zasadą fizyki ciśnienie rozchodzi się wszędzie równomiernie –> prawo Pascala :)