Mazda 626 po uderzeniu nie odpala
1, 2
Witam, zakupiłem mazde 626 z 1998 2.0 DiTD (101km) RF2A lekko stuknieta z przodu. Nie jestem w tanie jej odpalic (stala 3miesiace bez akumulatra). Kreci ale nie chce zaskoczyc, od razu mowie pali na plaku ale paliwa nie dostaje. Podejrzenia padaja na komputer lub immo. Żółta kontrolka od swiec po zagrzaniu swiec mruga. Bede jechal za kilka dni po czesci i nie wiem czy mam brac komputer RF3M, jest mi w stanie ktos powiedziec czy podejdzie i czym sie rozni od mojego RF2A. Proszę o pomoc.
- Od: 21 sty 2013, 21:52
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 D
jak myga oznacza że są błędy, odczytaj je, masz wszystko w poradniku
Sprawdziłem błędy, oto one:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – Czujnik położenia przepustnicy / 12 – czujnik obrotów koła LP
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
Tylko że te błędy nie powodują raczej problemów z odpaleniem silnika. Proszę o dalsza pomoc.
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – Czujnik położenia przepustnicy / 12 – czujnik obrotów koła LP
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
Tylko że te błędy nie powodują raczej problemów z odpaleniem silnika. Proszę o dalsza pomoc.
- Od: 21 sty 2013, 21:52
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 D
źle odczytałeś błędy powinny być czterocyfrowe
ale mam wrażenie, że masz błąd 0124 bo pewnie długie mignięcia odczytałeś jako "dziesiątki", a to są tylko przerwy
ale mam wrażenie, że masz błąd 0124 bo pewnie długie mignięcia odczytałeś jako "dziesiątki", a to są tylko przerwy
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
długie to początek cyfry krótkie to cyfra przerwa jest pomiędzy cyframi. Dłuższa przerwa to zero.
w poradniku jest wszystko.
w poradniku jest wszystko.
z tym 0124 tylko tak strzeliłem, musisz sprawdzić jeszcze raz dokładnie.
W poradniku masz opisane jak to zrobić, ale dla ułatwienia podpowiem Ci na chłopski rozum
Długie sygnały poprzedzają poszczególne cyfry. Po długim sygnale może być kilka mrugnięć, lub dłuższa pauza i kolejne długie mrugnięcie, wtedy masz zero. A więc liczysz tylko krótkie, lub brak. Zapisuj aż będziesz miał pewność, że się powtarzają.
P.S. w przypadku diesla p0124 może oznaczać błąd położenia pedału gazu, tak przynajmniej znalazłem w necie
W poradniku masz opisane jak to zrobić, ale dla ułatwienia podpowiem Ci na chłopski rozum
Długie sygnały poprzedzają poszczególne cyfry. Po długim sygnale może być kilka mrugnięć, lub dłuższa pauza i kolejne długie mrugnięcie, wtedy masz zero. A więc liczysz tylko krótkie, lub brak. Zapisuj aż będziesz miał pewność, że się powtarzają.
P.S. w przypadku diesla p0124 może oznaczać błąd położenia pedału gazu, tak przynajmniej znalazłem w necie
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
Byłem dzisiaj przy autku, połączyłem GND+TEN, siadłem za kierownice i kilka razy liczylem. Jestem pewny że wyskoczył mi błąd 1402 czyli EGR Valve Position Sensor Circuit.
Niestety EGR tez nie powinien powodowac problemow z odpaleniem silnika ;/
Niestety EGR tez nie powinien powodowac problemow z odpaleniem silnika ;/
- Od: 21 sty 2013, 21:52
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 D
Być może w wyniku stłuczki zablokował sie trzpień lub uszkodziła membrana w EGR, ale faktycznie raczej nie powinien uniemożliwić odpalenia.
Może spróbuj iść tym tropem
viewtopic.php?f=89&t=147706
mam na myśli sprawdzenie wiązki o której mowa w tym temacie
Może spróbuj iść tym tropem
viewtopic.php?f=89&t=147706
mam na myśli sprawdzenie wiązki o której mowa w tym temacie
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
blondi's boyfriend napisał(a):mam na myśli sprawdzenie wiązki o której mowa w tym temacie
ten problem nie dotyczy GF/GW...tam wiązki są ułożone zupełnie inaczej.
i nie dawajcie rad w stylu "przekaźnik B4B5,bo takowy w GF/GW nie istnieje,jako zasilający IDM.
Otilo napisał(a):Nie jestem w tanie jej odpalic (stala 3miesiace bez akumulatra). Kreci ale nie chce zaskoczyc, od razu mowie pali na plaku ale paliwa nie dostaje.
przepompować porządnie paliwo przez pompę wtryskową.
Otilo napisał(a):Żółta kontrolka od swiec po zagrzaniu swiec mruga.
Otilo napisał(a): wyskoczył mi błąd 1402 czyli EGR Valve Position Sensor Circuit.
Otilo napisał(a):EGR nie powinien powodowac problemow z odpaleniem silnika
i słusznie

SPV najbardziej podejrzany jest.
Odkręciłem oba. Dolny był troszkę zanieczyszczony więc go wyczyściłem i wsadziłem z powrotem. Górny wykręciłem zacząłem kręcić silnikiem i paliwo szło, wiec pompka pracuje. Niestety żadnego tyknięcia nie słyszałem po przekręceniu kluczykiem. Za czyszczenie też się jeszcze nie brałem. Może to oznaczać padnięty SPV?
- Od: 21 sty 2013, 21:52
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 D
tadziol napisał(a):czy ....?
żyletki

myślę że pompa nie jest tu winna. Czy coś uderzyło w pompę czy jakikolwiek inny osprzęt silnika? Rozrząd nie przestawił się?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6