Mazda 626 po uderzeniu nie odpala

Postprzez Otilo » 21 sty 2013, 23:01

Witam, zakupiłem mazde 626 z 1998 2.0 DiTD (101km) RF2A lekko stuknieta z przodu. Nie jestem w tanie jej odpalic (stala 3miesiace bez akumulatra). Kreci ale nie chce zaskoczyc, od razu mowie pali na plaku ale paliwa nie dostaje. Podejrzenia padaja na komputer lub immo. Żółta kontrolka od swiec po zagrzaniu swiec mruga. Bede jechal za kilka dni po czesci i nie wiem czy mam brac komputer RF3M, jest mi w stanie ktos powiedziec czy podejdzie i czym sie rozni od mojego RF2A. Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2013, 23:29

jak myga oznacza że są błędy, odczytaj je, masz wszystko w poradniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Otilo » 1 lut 2013, 19:56

Sprawdziłem błędy, oto one:

10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – Czujnik położenia przepustnicy / 12 – czujnik obrotów koła LP
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS

Tylko że te błędy nie powodują raczej problemów z odpaleniem silnika. Proszę o dalsza pomoc.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez blondi's boyfriend » 1 lut 2013, 20:00

źle odczytałeś błędy powinny być czterocyfrowe
ale mam wrażenie, że masz błąd 0124 bo pewnie długie mignięcia odczytałeś jako "dziesiątki", a to są tylko przerwy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Otilo » 1 lut 2013, 20:21

długie sygnały czytalem jako dziesiatki a krótkie jako jednostki, a wiec mam zle odczytany ?
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2013, 20:24

długie to początek cyfry krótkie to cyfra przerwa jest pomiędzy cyframi. Dłuższa przerwa to zero.

w poradniku jest wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Otilo » 1 lut 2013, 20:31

Tylko skoro mam błąd 0124 czyli P0124 Sygnał czujnika położenia przepustnicy, a w dieslu nie ma przepustnicy. To cos jest nie tak.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez blondi's boyfriend » 1 lut 2013, 21:15

z tym 0124 tylko tak strzeliłem, musisz sprawdzić jeszcze raz dokładnie.
W poradniku masz opisane jak to zrobić, ale dla ułatwienia podpowiem Ci na chłopski rozum :)
Długie sygnały poprzedzają poszczególne cyfry. Po długim sygnale może być kilka mrugnięć, lub dłuższa pauza i kolejne długie mrugnięcie, wtedy masz zero. A więc liczysz tylko krótkie, lub brak. Zapisuj aż będziesz miał pewność, że się powtarzają.

P.S. w przypadku diesla p0124 może oznaczać błąd położenia pedału gazu, tak przynajmniej znalazłem w necie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Otilo » 2 lut 2013, 12:45

Byłem dzisiaj przy autku, połączyłem GND+TEN, siadłem za kierownice i kilka razy liczylem. Jestem pewny że wyskoczył mi błąd 1402 czyli EGR Valve Position Sensor Circuit.
Niestety EGR tez nie powinien powodowac problemow z odpaleniem silnika ;/
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez blondi's boyfriend » 2 lut 2013, 13:02

Być może w wyniku stłuczki zablokował sie trzpień lub uszkodziła membrana w EGR, ale faktycznie raczej nie powinien uniemożliwić odpalenia.

Może spróbuj iść tym tropem
viewtopic.php?f=89&t=147706

mam na myśli sprawdzenie wiązki o której mowa w tym temacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez tadziol » 2 lut 2013, 15:15

blondi's boyfriend napisał(a):mam na myśli sprawdzenie wiązki o której mowa w tym temacie

ten problem nie dotyczy GF/GW...tam wiązki są ułożone zupełnie inaczej.
i nie dawajcie rad w stylu "przekaźnik B4B5,bo takowy w GF/GW nie istnieje,jako zasilający IDM.
Otilo napisał(a):Nie jestem w tanie jej odpalic (stala 3miesiace bez akumulatra). Kreci ale nie chce zaskoczyc, od razu mowie pali na plaku ale paliwa nie dostaje.

przepompować porządnie paliwo przez pompę wtryskową.
Otilo napisał(a):Żółta kontrolka od swiec po zagrzaniu swiec mruga.
Otilo napisał(a): wyskoczył mi błąd 1402 czyli EGR Valve Position Sensor Circuit.
Otilo napisał(a):EGR nie powinien powodowac problemow z odpaleniem silnika

i słusznie <spoko> ten trop trzeba odpuścić.
SPV najbardziej podejrzany jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Otilo » 2 lut 2013, 16:11

A gdzie go znajde? Od spodu czy od góry?
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez kalyyy » 2 lut 2013, 17:50

u góry, klucz bodajże 38 słychać tykanie po przekręceniu stacyjki ?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez tadziol » 2 lut 2013, 17:51

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Otilo » 2 lut 2013, 19:41

Odkręciłem oba. Dolny był troszkę zanieczyszczony więc go wyczyściłem i wsadziłem z powrotem. Górny wykręciłem zacząłem kręcić silnikiem i paliwo szło, wiec pompka pracuje. Niestety żadnego tyknięcia nie słyszałem po przekręceniu kluczykiem. Za czyszczenie też się jeszcze nie brałem. Może to oznaczać padnięty SPV?
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez kalyyy » 6 lut 2013, 11:00

Wydaje mi się że tak ale musisz poczekać na wypowiedź bardziej doświadczonych
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez tadziol » 7 lut 2013, 19:18

no i jak tam żelazo pali czy ....? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 7 lut 2013, 21:05

tadziol napisał(a):czy ....? :|


żyletki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Otilo » 7 lut 2013, 21:48

Nadal nie chce palić, czekam aż gość przywiezie pompę. Może tutaj jest winowajca.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 21:52
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 2.0 D

Postprzez Neonixos666 » 8 lut 2013, 00:02

myślę że pompa nie jest tu winna. Czy coś uderzyło w pompę czy jakikolwiek inny osprzęt silnika? Rozrząd nie przestawił się?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6