Witam! Czy działają Wam poprawnie termostaty? To znaczy czy nie puszczają lekko ciepłego płynu na duży obieg (chłodnicę) zanim silnik nie osiągnie odpowiedniej temp? Bo u mnie niestety trochę puszcza. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Czy konieczna jest wymiana na nowy, czy można go jakoś naprawić?
Re: Termostat DITD
Napisane: 10 sty 2013, 23:13
przez Neonixos666
kup nowy jego cena nie powinna być duża
Napisane: 10 sty 2013, 23:23
przez Iktorn92
To normalne, ze termostat puszcza cieply plyn na duzy obieg bimetal zaczyna sie rozszerzac powoli wiec powoli zaczyna przepuszczac. Masz jakiś problem z chlodzeniem? Wskazowka stoi jak wryta, jesli tak, to nie szukalbym dziury w calym, a zamiennikow niestety nie polecam..
Re: Termostat DITD
Napisane: 10 sty 2013, 23:37
przez przemo12345
Błądzisz kolego i to bardzo.Termostat zaczyna puszczać przy ok 85stopniach, więc to że puszcza ciepłe to nie jest normalne.
Napisane: 11 sty 2013, 12:05
przez kierownik
Neonixos666 napisał(a):kup nowy jego cena nie powinna być duża
tylko wymiana nieprzyjemna
Napisane: 11 sty 2013, 14:00
przez Iktorn92
NIe, nie bladze, nie zostala okreslona cieplosc plynu, wiec mozemy sie domyslac czy plyn ma 85 czy 75 czy kto wie ile stopni..
Re: Termostat DITD
Napisane: 11 sty 2013, 14:35
przez przemo12345
myślę że najlepiej jakby kolega odpalił auto i na wolnych obr obserwował czy przewody od chłodnicy są ciepłe. na wolnych obr raczej nie ma szans żeby się termostat otworzył.
Re: Termostat DITD
Napisane: 11 sty 2013, 23:03
przez barszczu
W pierwszym poście wyraźnie napisałem, że termostat puszcza płyn zanim silnik nie osiągnie prawidłowej temp. czyli zanim powinien otworzyć się termostat. Jak sprawdzałem to puszcza już jak silnik się lekko rozgrzeje. Najprawdopodobniej się nie domyka całkowicie.
Re: Termostat DITD
Napisane: 11 sty 2013, 23:11
przez przemo12345
To w czym masz problem? Kup termostat i wymień.
Re: Termostat DITD
Napisane: 12 sty 2013, 00:57
przez barszczu
Przypomnę. Czy nie da rady tego jakoś naprawić bez wymiany na nowy.
Napisane: 12 sty 2013, 01:32
przez Neonixos666
barszczu napisał(a):Przypomnę. Czy nie da rady tego jakoś naprawić bez wymiany na nowy.
w całej zabawie z termostatem najtrudniejsze to dobranie się do niego, sam termostat nie jest drogi i wymienia się go na nowy.
Re: Termostat DITD
Napisane: 12 sty 2013, 21:34
przez pioczel
tak z ciekawości jakiej firmy polecacie termostaty do ditd-wahler? czy jakieś insze....mnie nagrzewa się do temp.normalnej teraz 6-8 km myślę że to OK
Re: Termostat DITD
Napisane: 12 sty 2013, 23:02
przez Neonixos666
ja tam nie wnikał bym, jeśli się nagrzewa to jest ok gorzej jak by nadal po tych 6km wskazówka by nie była w optymalnym położeniu.
Re: Termostat DITD
Napisane: 13 sty 2013, 10:48
przez ewemarkam
W zasadzie nie wiem jak można by było go naprawić. Być może sprężyna w nim straciła paremetry, Może trochę parafiny z niego wyciekło. Powodów może być wiele. Dlatego wymienia się go na nowy. Kolega pojechał kiedyś Hondą Civic do "speca" od Civic'ow. Bo mu nie dogrzewał silnik. Facet powiedział że termostat się zawiesił, wyjął go niby wyczyścił, skasował kase. Po tygodniu znów problem z termostatem, i tym razem wymiana, i znów kasa. Nie ma czegoś takiego jak naprawa termostatu samochodowego, typowego parafinowego. Jego się wymienia. Czasem problemem nie jest sam termostat ale jego obudowa, jeśli się w jakiś sposób odkształciła. Ale wtedy też bym wymienił obudowe i profilaktycznie termostat.
Re: Termostat DITD
Napisane: 13 sty 2013, 12:21
przez Neonixos666
Ja się zastanawiam czy przy następnej wymianie rozrządu z pompą wody nie wymienić też profilaktycznie termostatu żeby potem nie dłubać tego drugi raz jak się sypnie, w końcu już tyle ma lat.
Napisane: 13 sty 2013, 14:51
przez Iktorn92
Generalnie z zamiennikami jest loteria, sam w poprzednim aucie przerabialem 3 sztuki i zadna nie dzialala prawidlowo a byly to czesci roznych firm. Nawet jeden na poczatku dzialal dosc prawidlowo, ale po miesiacu znow zaczal swirować, nie wiem ile kosztuje oryginal, ale mysle, ze nie ma tragedii a on po prostu dziala. Pewnie mozemy powiedizec, ze jakas firma robi termostaty dla mazdy wiec coz za roznica, pracowalem w warsztacie, wymienialem nie jeden, rzadko kiedy dzialal prawidlowo.
Napisane: 13 sty 2013, 20:52
przez kierownik
Co to jest termostat parafinowy i od kiedy to jest w maździe?
Re: Termostat DITD
Napisane: 14 sty 2013, 08:25
przez ewemarkam
To w takim razie jaki rodzaj termostatu jest używany w motoryzacji? Jaki typ jest w Mazdzie? Bo na pewno nie jest to bimetaliczny termostat. Więc jaki? Pewnie parafinowy kojarzy Ci się tylko z termostatami grzejnikowymi w domu.
Otóż wyjaśnię. W każdym termostacie samochodowym, przynajmniej mi znanym. Jest parafina, znajduje się ona pośrodku w swego rodzaju "puszce". Wychodzi z niej trzpień. I teraz gdy temperatura płynu wzrasta do np 85 stopni to parafina się rozszerza i wypycha owy trzpień. Termostat się otwiera (rozszerza). Gdy temperatura płynu spadnie do ok 80 stopni to parafina się kurczy do tego stopnia, że termostat się zamyka. Ta temperatura 80 stopni jest przykładowa. Działa to jak innymi słowy siłownik, sterowany temperaturą. W przypadku tego producenta użyty jest wosk.
Napisane: 14 sty 2013, 09:59
przez kierownik
ewemarkam – masz rację, zasugerowałem się czymś innym co do nieprawidłowego działania termostatu to ostatnio nawet spotkałem uszkodzony mechanicznie trzpień – najzwyczajniej pękł, ale to nie w DiTD