przepływka? czujnik temp powietrza?
1, 2
Witam
Mam mazde 626 2.0 didt gw 99'
Na obudowie filtra powietrza znajduje się czujnik. Chciałbym dowiedzieć się co to za czujnik i za co on odpowiada. Po jego odłączeniu moc jest taka sama z tą różnica, że zaczyna mrugać check engine.
Jest jeszcze jeden czujnik na dolocie idący od intercolera do turbiny(zaraz pod boost sensorem, wkręcony w rure dolotu) . Jak ten czujnik się nazywa i za co odpowiada?
Jak sprawdzić czy te czujniki działają prawidłowo?
Istnieje sposób ich sprawdzenia np za pomoca voltomierza?
Dodam, ze nie świeci się check engine a moc madzi znacznie odbiega od oryginału.
Mam mazde 626 2.0 didt gw 99'
Na obudowie filtra powietrza znajduje się czujnik. Chciałbym dowiedzieć się co to za czujnik i za co on odpowiada. Po jego odłączeniu moc jest taka sama z tą różnica, że zaczyna mrugać check engine.
Jest jeszcze jeden czujnik na dolocie idący od intercolera do turbiny(zaraz pod boost sensorem, wkręcony w rure dolotu) . Jak ten czujnik się nazywa i za co odpowiada?
Jak sprawdzić czy te czujniki działają prawidłowo?
Istnieje sposób ich sprawdzenia np za pomoca voltomierza?
Dodam, ze nie świeci się check engine a moc madzi znacznie odbiega od oryginału.
Ostatnio edytowano 2 sty 2013, 19:56 przez dzul, łącznie edytowano 1 raz
ten zabudowany w obudowie filtra,to czujnik temp.powietrza zasysanego.
ten wkręcony w rurę pod kolektorem,to też czujnik temp.powietrza dolotowego,czyli sprężonego przez turbinę i wychłodzonego przez IC.
nie znam przypadku,żeby takie czujniki "umarły" same od siebie....
możesz zmierzyć ich opór,w trakcie ogrzewania powinien maleć
ten wkręcony w rurę pod kolektorem,to też czujnik temp.powietrza dolotowego,czyli sprężonego przez turbinę i wychłodzonego przez IC.
dzul napisał(a):Jak sprawdzić czy te czujniki działają prawidłowo?
Istnieje sposób ich sprawdzenia np za pomoca voltomierza?
nie znam przypadku,żeby takie czujniki "umarły" same od siebie....
możesz zmierzyć ich opór,w trakcie ogrzewania powinien maleć
Czy zły odczyt tych czujników może powodować zmniejszenie dawki paliwa?
Ten wkrecany w dolot jest zapewne od oleju. Jego wykrecenie w mrozie moze uszkodzic przewody i np stad moze wyjsc uszkodzenie.
bardzo proszę o wytłumaczenie ich funkcji.
Wydaje mi się, że skoro odpowiadaja za temp to chyba nie wiele mocy można przez nie stracić?
Auto powyżej 3tys praktycznie nie ciągnie obroty rosna zaś przyśpieszenie nie bardzo.
Czujnik w obudowie filtra wyglada jak cypelek z kuleczka na końcu, więc nie bardzo przypominało mi to przepływke.
Ten wkrecany w dolot jest zapewne od oleju. Jego wykrecenie w mrozie moze uszkodzic przewody i np stad moze wyjsc uszkodzenie.
bardzo proszę o wytłumaczenie ich funkcji.
Wydaje mi się, że skoro odpowiadaja za temp to chyba nie wiele mocy można przez nie stracić?
Auto powyżej 3tys praktycznie nie ciągnie obroty rosna zaś przyśpieszenie nie bardzo.
Czujnik w obudowie filtra wyglada jak cypelek z kuleczka na końcu, więc nie bardzo przypominało mi to przepływke.
dzul napisał(a):Ten wkrecany w dolot jest zapewne od oleju. Jego wykrecenie w mrozie moze uszkodzic przewody i np stad moze wyjsc uszkodzenie.
jakiego oleju
dzul napisał(a):bardzo proszę o wytłumaczenie ich funkcji.
tadziol napisał(a):ten zabudowany w obudowie filtra,to czujnik temp.powietrza zasysanego.
ten wkręcony w rurę pod kolektorem,to też czujnik temp.powietrza dolotowego,czyli sprężonego przez turbinę i wychłodzonego przez IC.
a nie przypadkiem sprzęgło się ślizga ?dzul napisał(a):Auto powyżej 3tys praktycznie nie ciągnie obroty rosna zaś przyśpieszenie nie bardzo.
chodzi o olej, który przedostaje się do dolotu. To od czego cały dolot jest usyfiony.
Sprzęgło się nie ślizga . Nawet mechanior sprawdzał. Wrzucałem 3 i nawet 5 puszczalem sprzęgło auto od razu gasło. Ruszanie z jedynki na duzym gazie i nawet koła zamielą.
Sprzęgło raczej dopada, bo widze ,że brakuje podlania paliwa, ile bym nie deptał, to nie widac czarnej chmurki. Nie podejrzewam za słabego ciśnienia na pompie. to musi być coś innego.
"ten czujnik sprawdza temp.powietrza dolotowego,czyli po sprężeniu,i w znacznym stopniu decyduje o dawce paliwa,co ma konsekwencje w mocy auta i jego spalaniu"
taka wypowiedz znalazłem w pewnym dziale tdi innej marki. Może znalazł się winowajca? Jak go wykrece to bedzie dziura w dolocie wiec bankowo po odlaczeniu bedzie slabszy
jeżeli chodzi o czujnik w obudowie filtra powietrza to zapewne jest sprawny, a jego odpiecie nie wpływa znacząco na moc. Może czuć delikatna różnice.i
Dzięki Tadziol za wyjaśnienie co to za wynalazki.
Sprzęgło się nie ślizga . Nawet mechanior sprawdzał. Wrzucałem 3 i nawet 5 puszczalem sprzęgło auto od razu gasło. Ruszanie z jedynki na duzym gazie i nawet koła zamielą.
Sprzęgło raczej dopada, bo widze ,że brakuje podlania paliwa, ile bym nie deptał, to nie widac czarnej chmurki. Nie podejrzewam za słabego ciśnienia na pompie. to musi być coś innego.
"ten czujnik sprawdza temp.powietrza dolotowego,czyli po sprężeniu,i w znacznym stopniu decyduje o dawce paliwa,co ma konsekwencje w mocy auta i jego spalaniu"
taka wypowiedz znalazłem w pewnym dziale tdi innej marki. Może znalazł się winowajca? Jak go wykrece to bedzie dziura w dolocie wiec bankowo po odlaczeniu bedzie slabszy

jeżeli chodzi o czujnik w obudowie filtra powietrza to zapewne jest sprawny, a jego odpiecie nie wpływa znacząco na moc. Może czuć delikatna różnice.i
Dzięki Tadziol za wyjaśnienie co to za wynalazki.
te czujniki temperatury mają wpływ na korektę dawki ale w małym stopniu a ich zły odczyt nie zrobi dramatu
. Co innego boost sensor.
Powinien ciągnąć od około 2000 do 4000 obr
Powinien ciągnąć od około 2000 do 4000 obr
załamałeś mnie...
w przypadku tego z filtra powietrza zauważyłem maly spadek, zaśprzy drugim.. to jeszcze nie grzebalem.
co do boost.. po odlaczeniu moc znacznie slabnie. Czy jest mozliwość że boost czyta, ale niedokładnie? co moze skutkowac niewielka strata mocy?
u mnie objawy to brak kopcenia oraz nie ciągnie zbytnio powyżej 3 tys.
kat wyciety. filtr pow z benzyniaka.
w przypadku tego z filtra powietrza zauważyłem maly spadek, zaśprzy drugim.. to jeszcze nie grzebalem.
co do boost.. po odlaczeniu moc znacznie slabnie. Czy jest mozliwość że boost czyta, ale niedokładnie? co moze skutkowac niewielka strata mocy?
u mnie objawy to brak kopcenia oraz nie ciągnie zbytnio powyżej 3 tys.
kat wyciety. filtr pow z benzyniaka.
arteek napisał(a):Tyle sie porobilo w mojej mazdzie... Niedawno zauwazylem, w silniku koło EGR i rur jakies czarne cos i znalazlem tego powod. Pekla mi o to ta rurka, prosze o rozpoznanie jej, jak sie ona nazywa?
na tej rurce przykręcony jest boost sensor.
dzul napisał(a):filtr pow z benzyniaka.
a dlaczego filtr powietrza jest od benzyny? on nie ma takiej powierzchni filtrującej jak dedykowany.
Neonixos666 napisał(a):dzul napisał(a):filtr pow z benzyniaka.
a dlaczego filtr powietrza jest od benzyny? on nie ma takiej powierzchni filtrującej jak dedykowany.
Bo taki sprzedali mi w sklepie zanim dowiedziałem się o tej stronie. Czesto sprzedaja go jako do diesla.
Filtr filtrem ma znaczenie, ale on chyba nie zakosi 10 koni.
brakuje podlania paliwem, jakiś czujnik musi za to odpowiadać.
turbo daje, poniewaz zdarza się, ze czasami jakby na chwile auto się odmuliło i czuć moc naciskajac pedal gazu. Nie podlaczylem jeszcze pod manometr. Pojade do mechanika to podlaczymy. Najpierw nagram jakie bledy wywala.
a jakieś błedy są? miganie lampki Cię napada?
no to cobyś się nie zdziwił.najpierw manometr i odczytuj ile jest ciśnienia.jak nie wyskoczy ponad 0,3-0,4 atm.to masz odpowiedź->turbo kaput.
dzul napisał(a):turbo daje, poniewaz zdarza się, ze czasami jakby na chwile auto się odmuliło i czuć moc naciskajac pedal gazu. Nie podlaczylem jeszcze pod manometr.
no to cobyś się nie zdziwił.najpierw manometr i odczytuj ile jest ciśnienia.jak nie wyskoczy ponad 0,3-0,4 atm.to masz odpowiedź->turbo kaput.
nie ma migania lampki. Nikt u mnie w mieście nie ma programu do mazdy.
Pozostaje sposob opisany na forum. Jutro jade jak mechanior bedzie sprawdzimy turbo.
Jeżeli bedzie tak jak mowisz to podkladki westgate i wykoncze je do konca przed wymiana.
Pozostaje sposob opisany na forum. Jutro jade jak mechanior bedzie sprawdzimy turbo.
Jeżeli bedzie tak jak mowisz to podkladki westgate i wykoncze je do konca przed wymiana.

dzul napisał(a):nie ma migania lampki
to olej odczyt błędów....bo dokopiesz się do jakiegoś starego błędu i będziesz się zastanawiał co i skąd.
podkładki nic nie dadzą,jeśli turbo już nie pompuje.westgate działa dopiero powyżej 0,9 atm.dzul napisał(a):Jeżeli bedzie tak jak mowisz to podkladki westgate i wykoncze je do konca przed wymiana.
jeśli Tobie tyle nie dmucha,to podkładki są bez sensu.
pobawilem sie an szybko w pokazywanie bledow. Wyglada ze jest 1 blad lub 2 podobne. Nie moglem nagrac bo za ciemno. bylo jedno szybkie migniecie kontrolki a tak to same dlugie. bez sensu zebym opisywal bo i tak nikt sie nie kapnie.
Zawsze wydawalo mi sie ze jak turbina pada to bialy dym naokolo, gwizdy. a u mnie nawet bialej chmurki nie ma.
Jak przegazuje go na wolnych obrotach to silnie dmucha z wydechu, ale dym ani bialy ani czarny.
Podejrzewam ze wyszlo cos takiego:
P1000 OBD II Monitor Testing Not Completed
P1001 Unable to Achieve Self-Test Function or SCP Error
albo P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
http://www.obd-codes.com/p0001
jarze ze chodzi o paliwo. Proszę szpeców o opinie
Zawsze wydawalo mi sie ze jak turbina pada to bialy dym naokolo, gwizdy. a u mnie nawet bialej chmurki nie ma.
Jak przegazuje go na wolnych obrotach to silnie dmucha z wydechu, ale dym ani bialy ani czarny.
Podejrzewam ze wyszlo cos takiego:
P1000 OBD II Monitor Testing Not Completed
P1001 Unable to Achieve Self-Test Function or SCP Error
albo P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
http://www.obd-codes.com/p0001
jarze ze chodzi o paliwo. Proszę szpeców o opinie
dzul napisał(a):Nie moglem nagrac bo za ciemno.
co Ci ciemno ? przecie lampka świeci,nie ?
dzul napisał(a):Zawsze wydawalo mi sie ze jak turbina pada to bialy dym naokolo, gwizdy
biały dym,to jak papieża wybiorą


objawy padającej turbiny są naprawdę przeróżne.
dzul napisał(a):jarze ze chodzi o paliwo. Proszę szpeców o opinie
odczytaj ten kod porządnie,to Ci go opiszę
mam kamere z podczerwienia. po ciemku swiatlo oślepia w obiektywie migajaca kontrolek i widac ja nawet jak sie nie swieci.
Bialy dym to tez objaw padajacej turbiny. Kumpel tak pozbyl sie calego oleju w 15 minut az wydechem spierdzielal.
dojechana turbina lubi głośno gwizdac i nie tylko jak na stadion zajedziemy.
faktycznie musialem zle odczytac blad bo wlaczylem na grzanie swiec. teraz czytam ze trzeba 30s czekac na acc.
ide znowu looknac
Bialy dym to tez objaw padajacej turbiny. Kumpel tak pozbyl sie calego oleju w 15 minut az wydechem spierdzielal.
dojechana turbina lubi głośno gwizdac i nie tylko jak na stadion zajedziemy.
faktycznie musialem zle odczytac blad bo wlaczylem na grzanie swiec. teraz czytam ze trzeba 30s czekac na acc.
ide znowu looknac
dzul napisał(a):Po jego odłączeniu moc jest taka sama z tą różnica, że zaczyna mrugać check engine.
tadziol napisał(a):bo dokopiesz się do jakiegoś starego błędu i będziesz się zastanawiał co i skąd.
no to się chyba sam wsadziłeś na minę....
P1114 Intake Air Temperature Sensor Circuit Low Input
nie aby cuś takiego wychodzi?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6