przepływka? czujnik temp powietrza?

Postprzez dzul » 2 sty 2013, 19:09

Witam
Mam mazde 626 2.0 didt gw 99'
Na obudowie filtra powietrza znajduje się czujnik. Chciałbym dowiedzieć się co to za czujnik i za co on odpowiada. Po jego odłączeniu moc jest taka sama z tą różnica, że zaczyna mrugać check engine.

Jest jeszcze jeden czujnik na dolocie idący od intercolera do turbiny(zaraz pod boost sensorem, wkręcony w rure dolotu) . Jak ten czujnik się nazywa i za co odpowiada?

Jak sprawdzić czy te czujniki działają prawidłowo?
Istnieje sposób ich sprawdzenia np za pomoca voltomierza?
Dodam, ze nie świeci się check engine a moc madzi znacznie odbiega od oryginału.
Ostatnio edytowano 2 sty 2013, 19:56 przez dzul, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 19:24

ten zabudowany w obudowie filtra,to czujnik temp.powietrza zasysanego.
ten wkręcony w rurę pod kolektorem,to też czujnik temp.powietrza dolotowego,czyli sprężonego przez turbinę i wychłodzonego przez IC.
dzul napisał(a):Jak sprawdzić czy te czujniki działają prawidłowo?
Istnieje sposób ich sprawdzenia np za pomoca voltomierza?

nie znam przypadku,żeby takie czujniki "umarły" same od siebie....
możesz zmierzyć ich opór,w trakcie ogrzewania powinien maleć
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 2 sty 2013, 19:52

Czy zły odczyt tych czujników może powodować zmniejszenie dawki paliwa?
Ten wkrecany w dolot jest zapewne od oleju. Jego wykrecenie w mrozie moze uszkodzic przewody i np stad moze wyjsc uszkodzenie.
bardzo proszę o wytłumaczenie ich funkcji.
Wydaje mi się, że skoro odpowiadaja za temp to chyba nie wiele mocy można przez nie stracić?

Auto powyżej 3tys praktycznie nie ciągnie obroty rosna zaś przyśpieszenie nie bardzo.
Czujnik w obudowie filtra wyglada jak cypelek z kuleczka na końcu, więc nie bardzo przypominało mi to przepływke.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 2 sty 2013, 20:06

dzul napisał(a):Ten wkrecany w dolot jest zapewne od oleju. Jego wykrecenie w mrozie moze uszkodzic przewody i np stad moze wyjsc uszkodzenie.

jakiego oleju ??
dzul napisał(a):bardzo proszę o wytłumaczenie ich funkcji.
tadziol napisał(a):ten zabudowany w obudowie filtra,to czujnik temp.powietrza zasysanego.
ten wkręcony w rurę pod kolektorem,to też czujnik temp.powietrza dolotowego,czyli sprężonego przez turbinę i wychłodzonego przez IC.


dzul napisał(a):Auto powyżej 3tys praktycznie nie ciągnie obroty rosna zaś przyśpieszenie nie bardzo.
a nie przypadkiem sprzęgło się ślizga ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 2 sty 2013, 21:15

chodzi o olej, który przedostaje się do dolotu. To od czego cały dolot jest usyfiony.
Sprzęgło się nie ślizga . Nawet mechanior sprawdzał. Wrzucałem 3 i nawet 5 puszczalem sprzęgło auto od razu gasło. Ruszanie z jedynki na duzym gazie i nawet koła zamielą.
Sprzęgło raczej dopada, bo widze ,że brakuje podlania paliwa, ile bym nie deptał, to nie widac czarnej chmurki. Nie podejrzewam za słabego ciśnienia na pompie. to musi być coś innego.


"ten czujnik sprawdza temp.powietrza dolotowego,czyli po sprężeniu,i w znacznym stopniu decyduje o dawce paliwa,co ma konsekwencje w mocy auta i jego spalaniu"
taka wypowiedz znalazłem w pewnym dziale tdi innej marki. Może znalazł się winowajca? Jak go wykrece to bedzie dziura w dolocie wiec bankowo po odlaczeniu bedzie slabszy <co?>

jeżeli chodzi o czujnik w obudowie filtra powietrza to zapewne jest sprawny, a jego odpiecie nie wpływa znacząco na moc. Może czuć delikatna różnice.i
Dzięki Tadziol za wyjaśnienie co to za wynalazki.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2013, 23:39

te czujniki temperatury mają wpływ na korektę dawki ale w małym stopniu a ich zły odczyt nie zrobi dramatu :). Co innego boost sensor.
Powinien ciągnąć od około 2000 do 4000 obr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 4 sty 2013, 00:16

załamałeś mnie...
w przypadku tego z filtra powietrza zauważyłem maly spadek, zaśprzy drugim.. to jeszcze nie grzebalem.
co do boost.. po odlaczeniu moc znacznie slabnie. Czy jest mozliwość że boost czyta, ale niedokładnie? co moze skutkowac niewielka strata mocy?
u mnie objawy to brak kopcenia oraz nie ciągnie zbytnio powyżej 3 tys.
kat wyciety. filtr pow z benzyniaka.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez barszczu » 4 sty 2013, 15:48

Witam! Czy mógłby mi ktoś opisać gdzie dokładnie znajduje się czujnik bost sensor. Jak wygląda ? Może jakaś fotka? Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez tadziol » 4 sty 2013, 17:55

arteek napisał(a):Tyle sie porobilo w mojej mazdzie... Niedawno zauwazylem, w silniku koło EGR i rur jakies czarne cos i znalazlem tego powod. Pekla mi o to ta rurka, prosze o rozpoznanie jej, jak sie ona nazywa?
Obrazek
Obrazek

na tej rurce przykręcony jest boost sensor.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 4 sty 2013, 18:06

dzul napisał(a):filtr pow z benzyniaka.


a dlaczego filtr powietrza jest od benzyny? on nie ma takiej powierzchni filtrującej jak dedykowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 4 sty 2013, 19:02

Neonixos666 napisał(a):
dzul napisał(a):filtr pow z benzyniaka.


a dlaczego filtr powietrza jest od benzyny? on nie ma takiej powierzchni filtrującej jak dedykowany.


Bo taki sprzedali mi w sklepie zanim dowiedziałem się o tej stronie. Czesto sprzedaja go jako do diesla.
Filtr filtrem ma znaczenie, ale on chyba nie zakosi 10 koni.
brakuje podlania paliwem, jakiś czujnik musi za to odpowiadać.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 4 sty 2013, 19:24

dzul napisał(a):u mnie objawy to brak kopcenia oraz nie ciągnie zbytnio powyżej 3 tys.

a turbo coś pociska ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 4 sty 2013, 19:32

turbo daje, poniewaz zdarza się, ze czasami jakby na chwile auto się odmuliło i czuć moc naciskajac pedal gazu. Nie podlaczylem jeszcze pod manometr. Pojade do mechanika to podlaczymy. Najpierw nagram jakie bledy wywala.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 4 sty 2013, 19:41

a jakieś błedy są? miganie lampki Cię napada?
dzul napisał(a):turbo daje, poniewaz zdarza się, ze czasami jakby na chwile auto się odmuliło i czuć moc naciskajac pedal gazu. Nie podlaczylem jeszcze pod manometr.

no to cobyś się nie zdziwił.najpierw manometr i odczytuj ile jest ciśnienia.jak nie wyskoczy ponad 0,3-0,4 atm.to masz odpowiedź->turbo kaput.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 4 sty 2013, 19:50

nie ma migania lampki. Nikt u mnie w mieście nie ma programu do mazdy.
Pozostaje sposob opisany na forum. Jutro jade jak mechanior bedzie sprawdzimy turbo.
Jeżeli bedzie tak jak mowisz to podkladki westgate i wykoncze je do konca przed wymiana. <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 4 sty 2013, 20:11

dzul napisał(a):nie ma migania lampki

to olej odczyt błędów....bo dokopiesz się do jakiegoś starego błędu i będziesz się zastanawiał co i skąd.
dzul napisał(a):Jeżeli bedzie tak jak mowisz to podkladki westgate i wykoncze je do konca przed wymiana.
podkładki nic nie dadzą,jeśli turbo już nie pompuje.westgate działa dopiero powyżej 0,9 atm.
jeśli Tobie tyle nie dmucha,to podkładki są bez sensu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 4 sty 2013, 20:18

pobawilem sie an szybko w pokazywanie bledow. Wyglada ze jest 1 blad lub 2 podobne. Nie moglem nagrac bo za ciemno. bylo jedno szybkie migniecie kontrolki a tak to same dlugie. bez sensu zebym opisywal bo i tak nikt sie nie kapnie.

Zawsze wydawalo mi sie ze jak turbina pada to bialy dym naokolo, gwizdy. a u mnie nawet bialej chmurki nie ma.
Jak przegazuje go na wolnych obrotach to silnie dmucha z wydechu, ale dym ani bialy ani czarny.


Podejrzewam ze wyszlo cos takiego:
P1000 OBD II Monitor Testing Not Completed
P1001 Unable to Achieve Self-Test Function or SCP Error

albo P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open

http://www.obd-codes.com/p0001

jarze ze chodzi o paliwo. Proszę szpeców o opinie
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 4 sty 2013, 20:37

dzul napisał(a):Nie moglem nagrac bo za ciemno.

co Ci ciemno ? przecie lampka świeci,nie ?
dzul napisał(a):Zawsze wydawalo mi sie ze jak turbina pada to bialy dym naokolo, gwizdy

biały dym,to jak papieża wybiorą hahaha a gwizdy,to na stadionie <lol>
objawy padającej turbiny są naprawdę przeróżne.
dzul napisał(a):jarze ze chodzi o paliwo. Proszę szpeców o opinie

odczytaj ten kod porządnie,to Ci go opiszę :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 4 sty 2013, 20:44

mam kamere z podczerwienia. po ciemku swiatlo oślepia w obiektywie migajaca kontrolek i widac ja nawet jak sie nie swieci.

Bialy dym to tez objaw padajacej turbiny. Kumpel tak pozbyl sie calego oleju w 15 minut az wydechem spierdzielal.
dojechana turbina lubi głośno gwizdac i nie tylko jak na stadion zajedziemy.

faktycznie musialem zle odczytac blad bo wlaczylem na grzanie swiec. teraz czytam ze trzeba 30s czekac na acc.
ide znowu looknac
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 4 sty 2013, 21:12

dzul napisał(a):Po jego odłączeniu moc jest taka sama z tą różnica, że zaczyna mrugać check engine.

tadziol napisał(a):bo dokopiesz się do jakiegoś starego błędu i będziesz się zastanawiał co i skąd.

no to się chyba sam wsadziłeś na minę....
P1114 Intake Air Temperature Sensor Circuit Low Input
nie aby cuś takiego wychodzi?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6