Strona 1 z 2

ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 13 gru 2012, 23:00
przez rafal_ldz
Witam, dzisiaj miałem problem z odpalenie auta. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie chciał zapalić. Za którymś razem się udało. Teraz im dłużej postoi tym dłużej trzeba, go kręcić. Pomaga wciśnięcie pedału gazu w czasie odpalania. Niezależnie, czy ciepły, czy zimny. Auto po odpaleniu nie kopci, w czasie jazdy również (tzn. jak wciśnie się więcej gazu to puści bąka, ale tak jak przed problemem). Z rury również nie leci żaden dym, jak auto jest kręcone rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Kolejnym problemem jest ograniczenie mocy powyżej ok3250obr (auto nie chce przekroczyć tej wartości w czasie jazdy, na biegu jałowym jest ok, kręci się żwawo, jak wcześniej, przed problemem. Do tej granicy przyspiesza w miarę normalnie (ciężko określić o tej porze roku, ale mułowate nie jest-jak na swoje osiągi :P) Filtr paliwa był wymieniany rok temu.

626 GW 1999r DiTD – auto mam 4,5 roku i jakieś 70tys km, obecnie ma ok 270tys km i z tego, co wiem, nigdy nie miało nic robionego z pompą wtryskową, wtryskami, T/C

no i kolejne pytanie – to warsztat, który polecacie w Łodzi i okolicach – taki od którego zacząć poszukiwania usterki ;)

PostNapisane: 14 gru 2012, 00:08
przez Krzysiek24
Wymień filtr paliwa, i sprawdź (przeczyść styki) przekaźnika B5B4. I lej dobre paliwo...polecam Lotos Dynamic na Mickiewicza w Łodzi, cena około 5,70-5,80 :)

PostNapisane: 16 gru 2012, 20:23
przez BogdanM
rafal_ldz napisał(a):Witam, dzisiaj miałem problem z odpalenie auta. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie chciał zapalić. Za którymś razem się udało. Teraz im dłużej postoi tym dłużej trzeba, go kręcić. Pomaga wciśnięcie pedału gazu w czasie odpalania. Niezależnie, czy ciepły, czy zimny. Auto po odpaleniu nie kopci, w czasie jazdy również (tzn. jak wciśnie się więcej gazu to puści bąka, ale tak jak przed problemem). Z rury również nie leci żaden dym, jak auto jest kręcone rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Kolejnym problemem jest ograniczenie mocy powyżej ok3250obr (auto nie chce przekroczyć tej wartości w czasie jazdy, na biegu jałowym jest ok, kręci się żwawo, jak wcześniej, przed problemem. Do tej granicy przyspiesza w miarę normalnie (ciężko określić o tej porze roku, ale mułowate nie jest-jak na swoje osiągi :P) Filtr paliwa był wymieniany rok temu.

626 GW 1999r DiTD – auto mam 4,5 roku i jakieś 70tys km, obecnie ma ok 270tys km i z tego, co wiem, nigdy nie miało nic robionego z pompą wtryskową, wtryskami, T/C

no i kolejne pytanie – to warsztat, który polecacie w Łodzi i okolicach – taki od którego zacząć poszukiwania usterki ;)


Miałem identyczne objawy i to niestety była .............pompa i jej regeneracja odmieniła życie moje i Madzi

PostNapisane: 17 gru 2012, 00:13
przez rafal_ldz
BogdanM napisał(a):
rafal_ldz napisał(a):Witam, dzisiaj miałem problem z odpalenie auta. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie chciał zapalić. Za którymś razem się udało. Teraz im dłużej postoi tym dłużej trzeba, go kręcić. Pomaga wciśnięcie pedału gazu w czasie odpalania. Niezależnie, czy ciepły, czy zimny. Auto po odpaleniu nie kopci, w czasie jazdy również (tzn. jak wciśnie się więcej gazu to puści bąka, ale tak jak przed problemem). Z rury również nie leci żaden dym, jak auto jest kręcone rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Kolejnym problemem jest ograniczenie mocy powyżej ok3250obr (auto nie chce przekroczyć tej wartości w czasie jazdy, na biegu jałowym jest ok, kręci się żwawo, jak wcześniej, przed problemem. Do tej granicy przyspiesza w miarę normalnie (ciężko określić o tej porze roku, ale mułowate nie jest-jak na swoje osiągi :P) Filtr paliwa był wymieniany rok temu.

626 GW 1999r DiTD – auto mam 4,5 roku i jakieś 70tys km, obecnie ma ok 270tys km i z tego, co wiem, nigdy nie miało nic robionego z pompą wtryskową, wtryskami, T/C

no i kolejne pytanie – to warsztat, który polecacie w Łodzi i okolicach – taki od którego zacząć poszukiwania usterki ;)


Miałem identyczne objawy i to niestety była .............pompa i jej regeneracja odmieniła życie moje i Madzi


jakie mogą być tego koszty? czy warsztaty umieją te pompy już robić, czy nadal trzeba wysyłać do jakiegoś mabi, jak kilka lat temu?

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 17 gru 2012, 19:42
przez Neonixos666
skontaktuj się z warsztatem który specjalizuje się w regeneracji pomp, sporo jest takich informacji w tematach o pompie wtryskowych.

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 2 sty 2013, 13:46
przez janosik40
Witam.Mam problem z paleniem mojej mazdy premacy-pompa RF2A.Diagnostyka silnika nic nie pokazala.Cisnienie na cylindrach super.Odlaczony czujnik temperatury nic nie dal.Wymieniony filtr paliwa.Przekazniki sprawdzone-,,cykaja,,po podanie napiecia.Wczesniej palil idealnie na zimnym silniku a gorzej jak byl nagrzany.Teraz nie pali z rozrusznika pali natomiast na plaka i na zaciag ale po nagrzaniu na wolnych obrotach spada z obrotow i gasnie.Nie kopcil i mial dobre przyspieszenie.Mulowaty przy ruszaniu(ale to chyba jedna z wad mazdy).Zawor SPV obstukalem ale nic to nie dalo.Prosze o porade co dalej czy moze to pompa...czy zawor SPV(ale pali na plaka i zaciag)?Podczas rozruchu paliwo nie dostaje sie na wtryski... <płacze>

PostNapisane: 2 sty 2013, 17:40
przez tadziol
janosik40 napisał(a):Przekazniki sprawdzone-,,cykaja,,po podanie napiecia

to,że "cykają",to jeszcze o niczym nie świadczy.wystarczy że styki są nadpalone i będzie <dupa> .zresztą w tym drugim temacie gdzie napisałeś prawie to samo,post wyżej masz cytat gościa na temat sprawdzenia i naprawy przekaźnika B4B5.
janosik40 napisał(a):po nagrzaniu na wolnych obrotach spada z obrotow i gasnie.

no to już jest gorsza informacja....wskazuje na to,że pompa kończy żywot.
zależy jaki jest jej stan,kilka takich udało mi się uzdrowić....

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 2 sty 2013, 18:39
przez janosik40
To moze Tadziol wysle do Ciebie?To nie moze byc zawor SPV?

Dopisano 2 sty 2013, 17:46:

Ile takie ,,uzdrowienie,kosztuje?Tadziol jak trzymam ja na obrotach w trakcie jazdy to ma moc tak jakby bylo wszystko ok...Czy wskazuje to na ,,padniecie,,pompy??? <co?>

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 2 sty 2013, 19:30
przez tadziol
może nie róbmy bałaganu i OT.
trzymajmy się jednego wątku.

PostNapisane: 7 sty 2013, 19:51
przez pawelc
Podłącze się pod temat mazda 626 ditd 99r ,ciężko pali na ciepłym (takim w sumie lekko zagrzanym,temp. silnika 10-15 stopni ),na zimnym od strzała ,odłaczenie czujnika temperatury pod kolektorem i pali da dotyk , świece żarowe na lekko ciepłym grzeją dosłownie sekundę na zapłonie ,kontrolka gaśnie po dłuższym czasie -tak ma być ?,wystarczy że 3-4 sekundy podam kablem bezpośrednio z akumulatora na świece i pali od razu ,padająca pompa czy jednak coś nie tak z tym grzaniem świec?

PostNapisane: 7 sty 2013, 21:43
przez tadziol
pawelc napisał(a):ciężko pali na ciepłym (takim w sumie lekko zagrzanym,temp. silnika 10-15 stopni ),na zimnym od strzała ,odłaczenie czujnika temperatury pod kolektorem i pali da dotyk
pawelc napisał(a):padająca pompa

ano.... <głaszcze>

Odp: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 8 sty 2013, 09:25
przez pawelc
No to mnie pocieszyles ,wczesniej tez miewal takie strzaly ale samo jakos sie naprawialo ,,,no coz dorzuce mu czasowy przekaznik i zobaczymy jak dlugo jeszcze bedzie jezdzil i czy problem bedzie sie poglebial

PostNapisane: 24 paź 2013, 20:29
przez tomxl
tadziol napisał(a):pawelc napisał(a):
ciężko pali na ciepłym (takim w sumie lekko zagrzanym,temp. silnika 10-15 stopni ),na zimnym od strzała ,odłaczenie czujnika temperatury pod kolektorem i pali na dotyk pawelc napisał(a):
padająca pompa


Jeżdzę juz troszkę z takimi objawami , jest problem głownie z odpalaniem na ciepłym.
Zaobserwowałem jednak pewną prawidłowość , wystarczy ze na dosłownie ułamek sekundy odłącze kabelek od czujnik temp. i auto odpala momentalnie ( nie musze dłużej grzać świec ,wystarczy tylko sekunda wyłącz – włącz i już ) czy do dalej bedzie świadczyć o pompie ,czy juz bardzie o czujniku ?

PostNapisane: 24 paź 2013, 21:11
przez tadziol
tomxl napisał(a):czy do dalej bedzie świadczyć o pompie ,czy juz bardzie o czujniku ?

o pompie.

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 16 gru 2013, 18:01
przez sylwek012
Witam,

Mam problem z odpaleniem mojej Mazdy 2.0 DITD 101KM 99.r
Rok temu pompa wtryskowa była regenerowana i do tej pory wszystko było w porządku.
Ostatnio odczułem spadek mocy na niskich obrotach(od1000 do 2000) ,turbo załączało się normalnie lecz rozpędzał się mozolnie.Teraz doszło do tego że nie mogę go normalnie uruchomić jedynie z plaka, na ciepłym jest to samo.Filtry powymieniane,wtryski sprawdzone ,pompa paliwo podaje więc co może być tego przyczyną?
Z góry dziękuje za wszelakie sugestie i podpowiedzi.Pozdrawiam

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 16 gru 2013, 18:46
przez Neonixos666
Na moje oko zawór SPV, spróbuj go może podgrzać.

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 17 gru 2013, 09:22
przez sylwek012
Zawór SPV to ten największy na pompie tak?Co znaczy żeby go podgrzać?

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 3 sty 2014, 19:45
przez sylwek012
Ponawiam swoją prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.

Re: ditd – problem z odpaleniem (na zimno i ciepło)

PostNapisane: 3 sty 2014, 20:57
przez Neonixos666
odepnij czujnik temp wody i spróbuj odpalić.

PostNapisane: 4 sty 2014, 09:47
przez puding
witam kolego sylwek012 ja mialem tak samo identyk przypadek. na plaku z fr do polski wrocilem. zrobil mi to pompiarz za 300+wymiana filtra paliwa mann. to w sumie za 200. i powiedzial tylko ze to cos to w pompie siedzialo i ze jego tajemnica pododno te typy tak maja. dwa lata go mecze i cisza pary nie puszcza ostatnio wyjawil tylko ze nie zmienial zadnych parametrow. nie wiem <glupek2> jak jestes zainteresowany dam Ci namiar okolice mielca papa