Strona 1 z 2

Regulacja zaworów – poszukiwany warsztat

PostNapisane: 20 wrz 2005, 21:25
przez Kostia
Witam. Szukam jakiegoś serwisu Mazdy w moich stronach. Tzn: Sandomierz, Tarnobrzeg lub Kielce. Potrzebuję ustawić zawory i sprawdzić rozrząd. Próbowałem szukać na forum i nic nie znalazłem. Ile kosztuje operacja ustawienia zaworów i ile z tym zchodzi. Jeśli ktoś z moich stron zna jakiś dobry zakład to proszę o info.
Pozdrawiam
KOS

PostNapisane: 20 wrz 2005, 22:26
przez magicadm
uszczelka Ory ok 80 zł i ok. 150 zł robocizna, ew jakisz uszczelniacze na przelewy (chora wie co to jest). :| .
Zimny silnik.

PostNapisane: 20 wrz 2005, 23:38
przez tomekrvf
magicadm napisał(a):ew jakisz uszczelniacze na przelewy (chora wie co to jest).

Bardzo wazna sprawa. Jesli zalozysz stare podkladki przelewow i ropa zacznie przeciekac do oleju to pewnego dnia pozegnasz sie z silnkiem.

PostNapisane: 21 wrz 2005, 08:25
przez magicadm
A czy zawsze są one potrzebne (ich wymiana) przy regulacji luzu zaworowego???
Czyżby było ich cztery sztuki – domyślam się z liczby cylindrów....

cena podobno ok 30zł/szt

PostNapisane: 21 wrz 2005, 10:32
przez Kostia
A regulacja zaworów blaszkami czy inaczej ?

PostNapisane: 21 wrz 2005, 11:07
przez magicadm
blaszki – czyli podkładki – nie
szczelinomierz i luzujemy śrubki (nigdy nie widziałem, ale tyle kojarzę) – jakbym coś pop...– poprawcie :D

PostNapisane: 21 wrz 2005, 14:40
przez xANDy
Osobiście tego nie widziałem, ale miałem regulowane luzy zaworów, i mechanik mówił właśnie, że tam są śrubki na dzwigienkach zaworowych (nie wiem czy W nich czy PRZY nich). Nie powiedział, że to jest skomplikowane. Wzdrygnął ramionami jakby to była wymiana oleju, więc raczej nie jest to jakaś zbytnia filozofia.

PostNapisane: 21 wrz 2005, 15:19
przez magicadm
xANDy napisał(a):Nie powiedział, że to jest skomplikowane. Wzdrygnął ramionami jakby to była wymiana oleju, więc raczej nie jest to jakaś zbytnia filozofia.



W 4G13 regulowałem zawory co 15 tys km – szczelinomierzem i śrubkami – faktycznie – żadna filozofia, ale diesla z 16 zaworami chociaż pierwszy raz zaprowadzę do "fachowców"
:|

Trudno – nauka musi kosztować – nieprawidłowa regulacja – np podparcie zaworów lub wyklepanie się zaworów z powodu zbyt dużego luzu to dużo większy problem... :(

PostNapisane: 21 wrz 2005, 16:53
przez Kostia
Jeszcze wrócę do podkładek przelewów. One są gumowe czy miedziane ? Ile sztuk ? I czy dostać je można tylko w ASO Mazda czy np w JC też dostanę. Jako że nie mam manuala do DiTD to powiedzcie jakie luzy zaworowe powinny być na zimnym silniku i ew. na co jeszcze spojrzeć mając zdjętą pokrywę klawiatury.
Przypomnę się jeszcze o stację napraw. Nie ma żadnego warsztatu w Kielcach , Tarnobrzegu, Sandomierzu czy Stalowej Woli gdzie mógłbym odprowadzić moją madzię ?

PostNapisane: 21 wrz 2005, 22:58
przez tomekrvf
Oryginalne podkładki przelewów(RF2A-13-833A) kosztują około 20 PLN za sztuke a potrzeba ich pięć. Ale jakoś nie przypominam sobie żeby do regulacji zaworów trzeba było ściągać rurkę przelewów

PostNapisane: 22 wrz 2005, 09:02
przez magicadm
tomekrvf napisał(a): Ale jakoś nie przypominam sobie żeby do regulacji zaworów trzeba było ściągać rurkę przelewów




Ja takie informację dostałem w ASO – podobno aby wyregulować któreś zawory trzeba te przelewy rozebrać...

Może ma ktoś fotkę lub rysunek takiej głowicy z zaznaczonymi przelewami? To by bardzo rozjaśniło temat... :)

Wartości luzu dla zimnego silnika (wg AUTODATY) – mam nadzieję, że prawidłowe...

DOLOT 0.12 – 0.18 mm
WYDECH 0.32 – 0.38 mm

PostNapisane: 22 wrz 2005, 23:30
przez tomekrvf
Rurka przelewów dokręcona jest do każdego wtryskiwacza z góry. Nie sposób tego nie zauważyć(jak się zdejmie dekiel)

PostNapisane: 23 wrz 2005, 08:24
przez magicadm
No to teraz irytujące/intrygujące pytanie:

Ory uszczelka pod dekiel w DITD kosztuje ok 90 zł (dokładnie nie pamiętam)
Zamiennik firmy AJUSA – koszt ok 30 zł. jest ot bardzo rzadka uszczelka (często się ludzie mylą), ale do dostania u dilerów (trudne słowo :] ) AJUSY.

Z tego co wiem, to hiszpańska AJUSA pokrywa zdecydoawaną część rynku uszczelek (chocby sądząc po grubości katalogu – PF x2 <lol> )

Mimo to w ASO nie chcą słyszeć o jakichkolwiek zamiennikach.

Czy ktoś używał produktów tej firmy i jakie ma opinie?

PostNapisane: 24 wrz 2005, 08:43
przez b2
ja miałem uszczelkę pod dekiel ajusy i wypierdoliłem ją z hukiem po 500 kilometrach. wyglądała trochę lepiej od jc ale tylko trochę.
założyłem ori i mam spokój od 20 tys.

i co to znaczy, że to rzadka uszczelka?

Podkładki przelewów.

PostNapisane: 15 gru 2008, 01:08
przez zlotyzabek55
Witanko. Sciągnołem pokrywę i niestety , na moje oko , bez odkręcenia rurek nie da się wyregulować paru zaworów .
Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki .
Luzy na zimnym 0,15 i 0,35 .
Pozdro dla ujeżdżaczy.

PostNapisane: 20 gru 2008, 02:31
przez Janusz626
zlotyzabek55 napisał(a):Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki

...dajesz do sklepu z czesciami do ciezarowek i goscia prosisz o 5 szt podkladek pod przelewy do MAN-a (te mniejsze) ...prosze 5złl sie nalezy...prosze ...dziekuje dowidzenia :D

Jak chlop bedzie kumaty i mial glowe na miejscu to sie zapyta: ...do Mazdy ??

zreszta: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171

pozdrawiam

ps.: ...ale to chyba do dzialu DIESEL trafic powinno ;) psssst... moderator spi :P

PostNapisane: 20 gru 2008, 02:55
przez qbass
Janusz626 napisał(a):psssst... moderator spi

Nie śpi- czuwa :P

–>

PostNapisane: 20 gru 2008, 20:54
przez bodzioklb
Kostia napisał(a):Szukam jakiegoś serwisu Mazdy w moich stronach. Tzn: Sandomierz, Tarnobrzeg lub Kielce.



tez szukalem warsztatu w swojej okolicy, ale po zaslyszeniu opini o koledze z forum nickiem Jaksa... bujne sie przy okazji do wawki i tam wykonam operacje – jak mam dac zarobic to komus z forum :D... nadrobienie "kilku" km -bede jechal do gdyni przez wawe- madzia to przyjemnosc :)

PostNapisane: 21 gru 2008, 11:43
przez frud
pewnikiem o te podkladki chodzi.. ale czy je trzeba ruszac zeby wyregulowac zawory ? czy regulujac zawory je sie po prostu wymienia rutynowo ?

Obrazek

PS.
o tych EGR'ach to ja te linki w swieta zbiore jak bedzie troche wolnego i czasu ;)

PostNapisane: 21 gru 2008, 12:22
przez bodzioklb
frud napisał(a):ale czy je trzeba ruszac zeby wyregulowac zawory ? czy regulujac zawory je sie po prostu wymienia rutynowo ?


dedukujac to te podkladki sa wykonane z miekkiego materialu – wiec po popuszczeniu i ponownym dokreceniu nigdy nie masz pewnosci ze "usiądą" one tak samo i bedzie to szczelne....a takie musi byc