Strona 1 z 2

Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 7 sie 2012, 21:49
przez BogdanM
Witam formumiczów
Mam problem z odpalenie mojej 626GW DiTD RF2A. Na zimno musze dlugo grzać swiece ( nawet przy obecnych temperaturach +16- +24. Jezeli autko rozgrzeje ( nie wlączając klimy na auto lub ogrzewania na np +24 C. ) to odpale ja potem bez probelmu. Jezeli ustawie klimatronic na np 22 C , mam problem z powtórnym rozruchem... Diagnoza serwisu Mazda Szczecin-Madalinskiego. "uszkodzony zawór kata wtrysku" czyli TCV... Nie mam żadnych wycieków ropy na alternator lub też do wnetrza auta. Na mój chłopski rozum coś nie gra z temperatua silnika.,chociaz ogrzewanie mam OK. -wskazówka temp 2mm ponizej poziomu... Ma ktos jakieś doswiadczenia??? Z góry dzieki za pomoc <nauka>

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 7 sie 2012, 21:55
przez Neonixos666
a jak już odpalisz to nie ma żadnych szarpnięć spadków mocy czy inne cuda wianki? moc jest? tylko problem z odpaleniem? jakieś błędy?

PostNapisane: 7 sie 2012, 22:08
przez tadziol
BogdanM napisał(a):Diagnoza serwisu Mazda Szczecin-Madalinskiego. "uszkodzony zawór kata wtrysku" czyli TCV

z opinią ASO nie powinno się dyskutować,ale jeszcze poczekam....
mam w zanadrzu niejedną ripostę na powyższą diagnozę.

PostNapisane: 7 sie 2012, 22:13
przez Neonixos666
tadziol napisał(a):
BogdanM napisał(a):Diagnoza serwisu Mazda Szczecin-Madalinskiego. "uszkodzony zawór kata wtrysku" czyli TCV

z opinią ASO nie powinno się dyskutować,ale jeszcze poczekam....
mam w zanadrzu niejedną ripostę na powyższą diagnozę.


<tuptup> dawaj :D

PostNapisane: 8 sie 2012, 13:16
przez BogdanM
Neonixos666 napisał(a):a jak już odpalisz to nie ma żadnych szarpnięć spadków mocy czy inne cuda wianki? moc jest? tylko problem z odpaleniem? jakieś błędy?


Właśnie w tej chwili zdjąłem wtyczkę z w/w TCV i w środku ......ropka.... tak maleńko. Powycierałem i po odpaleniu po jakichś 15 min , ponownie zebrała sie ropka..... mocno nie cieknie... alternator jest suchy..dymienia brak... Madzia mułowata w dolnym zakresie obrotów w przedziale od 1-2 tys.obr/min. potem idzie bez problemów.Przy niższych temperaturach zauważalne szarpanie na zimnym motorku w okolicach 1500-2000 obr/min. Czytałem kiedys na forum że ktoś wstawił ten zawór od Opla ( chyba 1,7D motor Isuzu ??) , nie mogę znależć tego posta.... numer katalogowy + opinia samego jeżdżącego mocno by sie przydała. Aha.... nie wykryto żadnych błedów po podłaczeniu Madzi do gniazda diagnostycznego... <oczy>

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 8 sie 2012, 13:45
przez jar666
BogdanM napisał(a):Czytałem kiedys na forum

Zapewne w tym wątku, opinie też w nim są.
viewtopic.php?f=89&t=50676&hilit=zaw%C3%B3r+tcv

BogdanM napisał(a):numer katalogowy

Chyba chodzi o ten 096360-0760

PostNapisane: 8 sie 2012, 17:40
przez tadziol
Neonixos666 napisał(a):<tuptup> dawaj :D

no dobra już....niecierpliwy bracie :)
BogdanM napisał(a):Diagnoza serwisu Mazda Szczecin-Madalinskiego. "uszkodzony zawór kata wtrysku"

weźmy pod uwagę cztery opcje:
1/cewka TCV ma przerwę – powstaje kod błędu,silnik odpala normalnie,w czasie przyspieszania słyszalne spalanie stukowe.
2/cewka TCV ma zwarcie – uszkadza się PCM,objawy jak powyżej.
3/TCV mechanicznie trwale zamknięty – objawy jak w p.1
5/TCV mechanicznie trwale otwarty – problem z rozruchem,gęsty biały/szary dym z wydechu,słaba moc,brak spalania stukowego.
żadna z powyższych nie pasuje do objawów podanych przez właściciela:
BogdanM napisał(a):Na zimno musze dlugo grzać swiece ( nawet przy obecnych temperaturach +16- +24. Jezeli autko rozgrzeje ( nie wlączając klimy na auto lub ogrzewania na np +24 C. ) to odpale ja potem bez probelmu. Jezeli ustawie klimatronic na np 22 C , mam problem z powtórnym rozruchem...

a w kwestii wymiany TCV i jego zakupu polecam mazdaparts.pl lub carspeed.pl <oczko>
BogdanM napisał(a):Madzia mułowata w dolnym zakresie obrotów w przedziale od 1-2 tys.obr/min. potem idzie bez problemów.Przy niższych temperaturach zauważalne szarpanie na zimnym motorku w okolicach 1500-2000 obr/min.

a ten objaw nie daje do myślenia ?? :>

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 8 sie 2012, 18:44
przez Neonixos666
Nie jest to czasem wina SPV?

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 8 sie 2012, 20:32
przez tadziol
<tuptup> <piwo> się należy

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 10 sie 2012, 19:58
przez BogdanM
Z odpowiedzi które przeczytałem to mi się trochę we łbie zakreciło.... <rotfl>

1. Czy numer podany przez jar 666 to numer katalogowy zaworu TCV Denso do Opla (motor Isuzu 1,7 D)?
2.Ilość ropy która się zebrała koło Pinów to 1/3 naparstka( nie ma mowy o zalewaniu alternatora , albo przedostawaniu sie ropy do wnętrza.....
3.Zawór SPV ... znajduje się chyba niżej z tego co wyczytałem na forum... <nauka> ...
I to by było na tyle moich mądrości i spostrzeżeń.... :|

PostNapisane: 10 sie 2012, 20:09
przez tadziol
BogdanM napisał(a):Z odpowiedzi które przeczytałem to mi się trochę we łbie zakreciło.... <rotfl>

trzeba czytać na trzeźwo <lol>
zostaw ten TCV w spokoju,to nie jego wina.
BogdanM napisał(a):Zawór SPV ... znajduje się chyba niżej z tego co wyczytałem na forum... <nauka> ...

źle czytałeś,akurat jest najwyższym elementem w pompie.
BogdanM napisał(a):Mam problem z odpalenie mojej 626GW DiTD RF2A. Na zimno musze dlugo grzać swiece ( nawet przy obecnych temperaturach +16- +24. Jezeli autko rozgrzeje ( nie wlączając klimy na auto lub ogrzewania na np +24 C. ) to odpale ja potem bez probelmu. Jezeli ustawie klimatronic na np 22 C , mam problem z powtórnym rozruchem...

nadal te same objawy co powyżej?

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 11 sie 2012, 12:25
przez BogdanM
Nic się przez ostatni tydzień nie zmieniło...... ropka w ilosci naparstka znajduje sie przy zaworze na pompie(obok czujnika temp ) pierwsza wtyczka od prawej..... Carspeed podał mi cene 400 zł netto... za zawór o symbolach podanych przez jar 666 ...ma ktoś jakies inne pomysły...... <faja>

PostNapisane: 11 sie 2012, 15:20
przez tadziol
BogdanM napisał(a):ma ktoś jakies inne pomysły......

skoro moje Cię nie przekonują,to trudno.
milknę i czekam na rozwój wypadków.

PostNapisane: 11 sie 2012, 21:05
przez BogdanM
tadziol napisał(a):
BogdanM napisał(a):ma ktoś jakies inne pomysły......

skoro moje Cię nie przekonują,to trudno.
milknę i czekam na rozwój wypadków.


Chyba za dużo postów na raz odpisujesz ,bo akurat żadnego pomysłu na ten temat od Ciebie nie dostałem. Pytam po raz 1000 czy zawór o symbolu podanym przez jar666 pasuje do tej pompy ??? i czy ktoś już to przetestował.... ? na razie żadnych porad ani konkretnych odpowiedzi......... <czytaj>

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 11 sie 2012, 21:19
przez tadziol
a czego Ty oczekujesz ?? że ktoś go za Ciebie zamówi,przyśle Ci,zapłaci i może jeszcze podjedzie wymienić ?
jar666 napisał(a):
BogdanM napisał(a):Czytałem kiedys na forum

Zapewne w tym wątku, opinie też w nim są.
viewtopic.php?f=89&t=50676&hilit=zaw%C3%B3r+tcv

masz podane na tacy więc nie rozumiem.

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 11 sie 2012, 21:27
przez BogdanM
Chodzi mi tylko o to czy ktoś już wymieniał na ten Oplowski podany przez jar666 i jak mu to chodziło.. Jezeli jest to pewne to warto zamiast 1000 zł wydać 400 zł, nie potrafie juz prosciej wyjaśnic, a wymienie sobie sam.... czy to takie trudne pytania.....???? <oczy>

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 11 sie 2012, 21:36
przez BogdanM
trzeba czytać na trzeźwo <lol>
zostaw ten TCV w spokoju,to nie jego wina.


A czyja wina...... SPV ???

PostNapisane: 11 sie 2012, 21:46
przez tadziol
BogdanM napisał(a):Chodzi mi tylko o to czy ktoś już wymieniał na ten Oplowski podany przez jar666 i jak mu to chodziło.. Jezeli jest to pewne to warto zamiast 1000 zł wydać 400 zł, nie potrafie juz prosciej wyjaśnic, a wymienie sobie sam.... czy to takie trudne pytania.....???? <oczy>


"Jestem przed wymianą na nowy, zamówiłem tam gdzie tomkolp /425zł. Obecny zawór uszczelniłem naprawdę dokładnie (opis na 4-str. tego wątku ;) ), a paliwo i tak znalazło sobie ujście -po żyle przewodu, wewnątrz izolacji niczym wężykiem przedostaje się do złączki i dalej kapie na gąbkę osłony. Zatem potwierdzam to co koledzy wcześniej, że naprawa tego na długo nie pocieszy.
Jak zmienię, pojeżdżę to dam znać, ale z tego co tu widzę to wszyscy śmigają na oplowskim i gra!"

cytat z wątku "ZAWÓR TCV"

jakieś jeszcze niejasności?

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 11 sie 2012, 22:08
przez BogdanM
No i teraz wszystko jasne!! dzieki za odpoweidż... <jupi>

Re: Problem z odpalaniem na zimno i na ciepło ..też

PostNapisane: 11 sie 2012, 22:11
przez tadziol
to ja też otwieram szampana <spoko>