Strona 1 z 4

problem z odpalaniem na ciepło Ditd

PostNapisane: 4 sie 2012, 18:20
przez wopdarecki
Witam,mam obecnie problem z odpalaniem na cieplym silniku.Bylem u miejscowego pompiarza,zostawilem auto do diagnostyki,mechanik podlaczyl auto pod komputer,wprowadzil ustawienia,skasowal 600zl,zrobilem po wizycie u niego 2tys km,problem powrocil.Moje pytanie jest banalne ale moze ktos udzieli mi cennej uwagi,gdzie na podkarpaciu mozna uczciwie zregenerowac pompe lub gdzie warto sie udac,moze jakies namiary?

PostNapisane: 4 sie 2012, 18:52
przez maxim_wawa
kolego a czy na zimnym silniku masz problem z odpaleniem czy pali od razu ??

czy problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku ??

jeśli tak to wcale nie musi być pompa a problem z kompresją na silniku – niektórzy rozwiązują ten problem poprzez dorobienie sobie przełącznika w celu grzania świec żarowych na ciepłym silniku – zwyczajnie mieszanka nie chce odpalić sama z siebie z braku kompresji

padajaca pompa powodowała by takie objawy tak na ciepłym jak na zimnym

Re: problem z odpalaniam

PostNapisane: 4 sie 2012, 19:04
przez wopdarecki
Na zimnym silniku pali normalnie.

PostNapisane: 4 sie 2012, 19:10
przez maxim_wawa
to raczej skierował bym swoje kroki na pomiar kompresji silnika

Re: problem z odpalaniam

PostNapisane: 4 sie 2012, 20:49
przez wopdarecki
silnik chodzi jak pszczólka,ma moc,przyspieszenie,nie bierze oleju,nie kopci, schlodziliśmy ciepła pompę zimną wodą,pali, cud?:)

PostNapisane: 4 sie 2012, 20:56
przez maxim_wawa
ciekawa sprawa czyli po schłodzeniu samej pompy odpala normalnie ?? czyżby sie zacierała ??

Re: problem z odpalaniem na ciepło

PostNapisane: 4 sie 2012, 21:14
przez wopdarecki
nie mam bladego pojecia,gosc,ktory mnie skroil za komputer,wyjasnil,ze wyciagnal z niej wszystko [w parametrach] bo nic nie wykrecal i tlumaczyl mi ,ze pod wplywem ciepla material sie rozszerza itd....ustawil odpalala ,przejechalem 2 tys i prawdopodobnie czeka mnie regeneracja ale komu ,gdzie,za ile,pomocy:) Wkurzajace jest to bezskuteczne pilowanie.

PostNapisane: 4 sie 2012, 21:21
przez maxim_wawa
dziwna sprawa, skad jestes to moze ktos ci sprawdzony namiar da ?

osobiscie pokusił bym sie o pomiar kompresji

PostNapisane: 4 sie 2012, 21:39
przez wopdarecki
przemyśl

PostNapisane: 7 sie 2012, 14:38
przez kierownik
panowie, a zwłaszcza wopdarecki – nie lepiej poszukać w dziale DiTD gdzie postów o nieodpalaniu na ciepłym jest mnóstwo? wyjaśnienie zazwyczaj jedno – pompa do regeneracji w mniej lub bardziej kosztowny sposób.
mod pewnie przeniesie temat, a drugi mod usunie ;)

dodatkowo – te skasowane sześć stów, to nie bardzo wiem za co...

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd (66kw) pomocy!

PostNapisane: 7 sie 2012, 18:33
przez wopdarecki
KIerownik, niech przenoszą post gdzie chcą,po to jest forum,chcę wiedzieć do kogo mam się udać najlepiej w moim regionie,żeby problem rozwiązać.Wiem,że ten temat był wielokrotnie przerabiany pod różnymi postaciami ale nie ma konkretnie wskazówki prócz [mabi] gdzie mam to naprawić w uczciwym koszcie,póki co natrafiam na samych naciągaczy i czarodziejów.Są osoby,które już regenerowały swoje pompy.

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd (66kw) pomocy!

PostNapisane: 7 sie 2012, 18:52
przez orfeusz
Ja bym zaczął od sprawdzenia zaworu SPV(to duże okrągłe z prawej strony na górze pompy).Podjedz gdzieś żeby go podmienić i sprawdzić jak będzie na innym.Poszukaj na forum jakie powinien mieć on wartości i porównaj ze swoim.

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd (66kw) pomocy!

PostNapisane: 7 sie 2012, 20:58
przez wopdarecki
Dzięki orfeusz,tak zrobię jak mi radzisz,pojadę gdzieś np: do biedronki ,ewentualnie do lidla,może mi podmienią ten zawór.Tak na poważnie w tym moim grajdole nie ma do kogo podjechać,prosta wymiana końcówki skończyła się przecięciem diaxem osłony półosi i facet wypierał się w żywe oczy.

PostNapisane: 7 sie 2012, 21:56
przez kierownik
wopdarecki napisał(a):niech przenoszą post gdzie chcą,po to jest forum

nie kolego – to forum jest po to, że jak masz problem to najpierw szukasz rozwiązania a jeśli nie znajdujesz, to dopiero zakładasz nowy temat w odpowiednim dziale. nowy nie jesteś na forum, choć postów masz mało, to chyba po pierwsze wypadałoby założyć temat tam gdzie trzeba. po drugie postów i tematów jest wiele na Twój problem i jakbyś poświęcił trochę czasu i poszukał to miałbyś kilka rozwiązań poza Mabi.
przykre, że takich masz mechaniorów u siebie
jak poczytasz, to będziesz wiedział do kogo się zwrócić do pomoc jeśli nadal nie będziesz znał odpowiedzi (z Przemyśla to obstawiam Hoffmana w Rzeszowie, ale wcześniej bym się upewnił czy to na 100% to co myślę...)

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd (66kw) pomocy!

PostNapisane: 7 sie 2012, 22:19
przez wopdarecki
Kierownik,po co robić z igły widły, na temat pompy przeczytałem wszystkie posty,oraz wiele rożnych tematów,opisałem jakie są objawy w moim przypadku, i co zrobiłem w tej sprawie,dostałem dwie odpowiedzi i tak sam nie jestem do końca przekonany czy to aby faktycznie pompa siedzi.NIe szukam drogi na skróty a i starych wyjadaczy w okresie letnim jak na lekarstwo.

PostNapisane: 7 sie 2012, 22:21
przez kierownik
kolego, jakbyś napisał w dziale DiTD to byś się szybciej dowiedział co i jak...
poza tym, skoro przeczytałeś już wszystko, to powinieneś wiedzieć np o Hoffmanie, o Arnim z Torunia – co zrobił z pompą itp – znasz takie tematy?
nie chodzi mi o robienie
wopdarecki napisał(a): z igły widły
– tylko na uj mnożyć tematy, które już były wałkowane setki razy?

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd (66kw) pomocy!

PostNapisane: 7 sie 2012, 22:46
przez tadziomaru1
kierownik <spoko>
wopdarecki nie złość się i naprawdę opisz swój problem w dziale diesel, postów masz mało, to nic się nie stanie jak Ci trochę doleci :D
Powodzenia <spoko>

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd (66kw) pomocy!

PostNapisane: 8 sie 2012, 18:23
przez wopdarecki
Dobra,napisze to jeszcze raz w dziale Ditd i będzie git :P

odpalanie

PostNapisane: 24 wrz 2012, 16:52
przez tomzwolin
witam czy robił ktoś w ditd oszukanie czujnika temperatury bo pewnie pada mi pompa czy coś innego i gdy odepnę czujnik temperatury to jest dopiero jazda i pali na tyk a jak się nagrzeje z podłączonym czujnikiem to już ciężko odpalić za mała dawka paliwa czy da się to jakoś ominąć oszukać czujnik ??

Re: problem z odpalaniem na ciepło Ditd

PostNapisane: 24 wrz 2012, 16:59
przez Neonixos666
lecisz kablami do kabiny z przełącznikiem od czujnika temperatury i tyle. Chcesz odpalić rozłączasz obwód a jak już odpalisz łączysz i po problemie. Parę minut roboty :P