Słaba moc 626 V 2.0 TD 99" kombi

Postprzez dzul » 14 lip 2012, 21:37

Niedawno stałem się posiadaczem mazdy 626 2.0td 101KM wersja kombi z 1999 roku.
Mam kilka usterek i nie wiem jak się do nich zabrać.
1) Płyn od wspomagania ucieka przez korek odpowietrzający. Oglądając ogłoszenia widzę, że to notoryczny problem tych mazd. Myślałem nad wymianą oleju lub zbiorniczka i nie wiem czy to coś pomoże.
2) Słaba moc! W szczególności na 1 i 2 biegu. Za nic nie idzie spalić gumy. Powoli wchodzi na obroty. Na jedynce muszę go kulać do 20km/h, zaś na 2 do 40km/h zanim wrzucę 3. Jak załączy się turbina to jakoś idzie. Myślałem o wyczyszczeniu intercoolera, wycięciu katalizatora i przeczyszczeniu kolektora. Ale zapewne usterka nie jest tak prosta. Jeżeli to pompa wtryskowa to może mnie to zaboleć i okaże się, że słono przepłaciłem za to autko. Możecie mi poradzić co powinienem sprawdzić i w jaki sposób?
3) biegi ciężko wchodzą, ale nie skrzypią więc wydaje mi się, że to nie wina oleju w skrzyni. Nie byłem na kanale, ale wydaje mi się, że trzeba przy cięgnach pogrzebać. Jak to wygląda? trzeba tulejki powymieniać? czy jakieś "łożyska kulkowe"?
4) Zauważyłem, że uszczelka pod klawiaturą do wymiany. Jeżeli będzie za droga to dam sam silikon czerwony termo. Nie wiem z jaką mocą śruby dokręcić. W moim poprzednim starym gracie z 88" dokręcałem na czuja zwykłym kluczem, nie dynamometrycznym.
5) przegub do wymiany, z tym nie ma problemu, tylko chciałbym spytać o dobry zamiennik. Jakie firmy polecacie?
6) szczotko trzymacz na rozruszniku chyba do wymiany, bo czasem rozrusznik nie zakręci.

Nie znam się zbytnio na mechanice, a na mechanika też mnie nie stać. Wszystkiego idzie się nauczyć, dlatego proszę was o porady. Mazda to moje pierwsze autko młodsze ode mnie. Więc proszę o wyrozumiałość.
Zapewne to nie był rozsądny zakup, ale każdy na pewno nie raz się nacioł tak jak ja. Pozdrawiam i czekam na porady:)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 15 lip 2012, 17:00

ad1. standard,spróbuj trochę ująć płynu ze zbiorniczka.
ad2. jeżeli zapala zimna i gorąca bez problemu,to jedyną przyczyną może być "kończący" się SPV.palić gumę,to owszem,ale nie tym motorem :)
ad3.tulejki łączące drążek zmiany biegów z lewarkiem.....std. <lol>
ad4.ori ok 100 pln.silikon dobry do akwarium,ale nie do uszczelniania pokrywy.śruby to M6 więc ok 1-1,5 kg/m.
ad5.dobry zamiennik hmmmm...... GLO,PASCAL....?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2012, 18:59

tadziol napisał(a):ad5.dobry zamiennik hmmmm...... GLO,PASCAL....?


ja mam Victor Reinz bardzo dobre wykonanie.

tadziol napisał(a):to jedyną przyczyną może być "kończący" się SPV


moim zdaniem przyczyn może być znacznie więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 15 lip 2012, 22:08

Z tym SPV trochę mnie podłamałeś. Nowy zawór 400-600zł. Licząc, że za wymianę wezmę się sam. Za 2 tyg biorę go na komputer, powiem co wykryło.Czy komp pokaże problem z pompą?
Dzisiaj przejechałem się nim na trasie. Mierząc czas od 80-120 na V biegu potrzebny jest kalendarz.
Zacznę od podstaw czyli kolektor, intercooler, wydech, a co za tym idzie katalizator. Nie wiem czy kata lepiej wyciąć czy zostawić. Przy ERG chyba nie ma sensu grzebać, bo większość czasu jeżdżę po mieście.
Czytałem o jakimś boost sensor i cięgnie turbiny, ale nie wiem jak do tego się zabrać. Auto odpala od pstryknięcia zimne czy ciepłe. Ale mocy na niskich obrotach nie ma wcale.
Co do tulei to chodziło mi o to czy na wybieraku czegoś takiego nie ma. Pozdro!
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2012, 09:40

dzul napisał(a):Nowy zawór 400-600z


yyy chyba używka niewiadomego stanu... nowy około 1000zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 16 lip 2012, 12:08

Neonixos666 napisał(a):
dzul napisał(a):Nowy zawór 400-600z


yyy chyba używka niewiadomego stanu... nowy około 1000zł


chyba miał na myśli TCV....to by się cena zgadzała,ale nowy SPV to ok.1300.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 16 lip 2012, 21:23

Faktycznie spv używka tyle kosztuje. Ale wydaje mi się, że jednak nie tu leży przyczyna. Obejrzałem sobie go na kanale i zauważyłem, że rury idące do intercoolera całe od oleju. Czyli turbina do regeneracji, ale oleju mi nie ubywa na razie, więc to odlegle plany. Na pewno interka muszę wyczyścić, może trochę się odmuli. Zauważyłem, że przegub ma zerwaną opaskę i guma od przegubu wewnętrznego zerwana. Chyba będę musiał spuścić olej ze skrzyni, żeby zdjąć półośkę i wewnętrzny wyczyścić, żeby założyć nową gumę. Tydzień autko będzie musiało postać, żebym mógł się tym zająć. Zacznę od czyszczenia interka. W międzyczasie zdejmę tunel, aby obejrzeć mieszek. Może jakąś fotorelacje zrobię z zabiegów na mojej madzi. Sprawdziłem ile pali na trasie i wyszło 7l/100. Obroty kręcę do 3tys zanim przełączę bieg, bo inaczej się nie rozbuja.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2012, 21:38

obstawiam nieszczelność układu dolotowego a nie padnięta turbina, wyjmij element który jest ubrudzony olejem i sprawdź czy nie ma dziury, zrób zdjęcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 16 lip 2012, 22:10

Jakby była nieszczelność, to bym słyszał syk. Trzeba wyczyścić węże i zobaczyć, czy znowu zaleją się olejem. Obstawiam brak drożności intercoolera, pewnie zapchany i nie ma przepływu powietrza, co za tym idzie olej wyrzuca. Kupie preparat do czyszczenia silnika, zaleje interka, później woda z płynem do naczyń i sprężarka, jak wyschnie podłączyć i sprawdzić. Ale zastosuje się do Twojej rady. Pościągam węże, nawet trochę przeczyszczę, powymieniam wszystkie filtry i zobaczymy co będzie. Dużo pomogło mi czytanie tego forum i postaram się przedstawić rozwiązanie jak tylko uporam się z tymi problemami.
Przy moim przebiegu myślę, że nie ma sensu inwestować w mobila i zaleje Lotosem 10w40.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2012, 22:31

dzul napisał(a):Jakby była nieszczelność, to bym słyszał syk


oj nie koniecznie, możesz nie słyszeć nieszczelności. Zawsze jeśli na przewodach od turbo do kolektora jest jakieś pocenie olejowe to zawsze oznacza to nieszczelność a co za tym idzie spadek mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 16:11

u mnie przedstawia to sie tak: dzis rano temp otpczenia 15st C, i juz problem z odpaleniem(troche dluzej trzeba krecic i jak zalapie to tak jakby nie na wszystkie gary) jak jest zimna to mul niesamowity Fiat 126p bez problemu ja wyprzedzi. Dzieje sie tak od zeszlej zimy-obstawiam ze pompa kaput (jak ciepla pali jak nalezy i moc jest). Moze jakies sugestie????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 17 lip 2012, 17:25

seba626 napisał(a):u mnie przedstawia to sie tak: dzis rano temp otpczenia 15st C, i juz problem z odpaleniem(troche dluzej trzeba krecic i jak zalapie to tak jakby nie na wszystkie gary) jak jest zimna to mul niesamowity Fiat 126p bez problemu ja wyprzedzi. Dzieje sie tak od zeszlej zimy-obstawiam ze pompa kaput (jak ciepla pali jak nalezy i moc jest). Moze jakies sugestie????


rozumem ze filtr wymieniony i sprawdzone sitko w pompie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 17:29

filtr paliwa wymieniam dosyc czesto, ale sitka na pompie nie czyscilem bo chyba nie dam rady tego zrobic z racji trudnego dostepu. jeszcze jedno w zeszla zime w zbiorniku oddzielila sie parafina od ropy, w trakcie jazdy auto zgaslo ale odpalilo i jakos sie dotoczylem do domu bylo okolo -24 stopnie
natomiast dwa lata temu palila przy -26 w identyczny sposob jak by bylo +26 od pol obrotu i nie byla zamulona na zimnym silniku. zrobilo to sie nagle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez tadziol » 17 lip 2012, 18:02

Neonixos666 napisał(a):sprawdzone sitko w pompie?

seba626 napisał(a): jak jest zimna to mul niesamowity Fiat 126p bez problemu ja wyprzedzi. Dzieje sie tak od zeszlej zimy-obstawiam ze pompa kaput (jak ciepla pali jak nalezy i moc jest). Moze jakies sugestie????

słusznie mod prawi..... sitko wstępne pompy !
parafina zakleiła filtr,a pompa ciągnie dosyć mocno,no i naciągnęła kłaków z filtra paliwa...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 18:05

wezme sie za to czyszczenie, przy okazji wymiana podkladek pod wtryskami, reg zaworow, i czyszczenie kol ssacego. oby sie udalo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez dzul » 17 lip 2012, 20:06

Dobra rada, ze sprawdzeniem szczelności na układzie dolotowym. Całkiem możliwe, że mam dziure na intercoolerze. Nowy dostane za 320, używke do 200zł. Chyba nówka, będzie lepszym pomysłem. Przez dziure w inter może być taki duży spadek mocy?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 21:06

odkrecilem wszystkie sruby tylko jak wyciagnac to sitko??????? kiedys gdzies widzialem fotorelacje ale nie moge jej znajsc, pomozcie szukac bo tylko zostalo mi sitko wyciagnac z pompy!!!!!! plis :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 17 lip 2012, 21:43

dzul napisał(a):Dobra rada, ze sprawdzeniem szczelności na układzie dolotowym. Całkiem możliwe, że mam dziure na intercoolerze. Nowy dostane za 320, używke do 200zł. Chyba nówka, będzie lepszym pomysłem. Przez dziure w inter może być taki duży spadek mocy?


a nie mówiłem :P. Najpierw sprawdź dobrze co i tak i kup używkę w dobrym stanie, jeśli wszystko sprawdzisz i będzie szczelnie to na pewno odczujesz wzrost mocy. Mniejsze ciśnienie doładowania to mniejsza możliwość spalenia odpowiedniej ilości paliwa co za tym idzie mniejsza moc i to właśnie w przedziale obrotów przy których turbo nie pompuje jeszcze wystarczającej ilości powietrza, dopiero gdy pompuje więcej odczuwalny jest wzrost mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 17 lip 2012, 22:03

sitko wyjalem i bylo czyste, nawet bardzo czyste.w kazdym badz razie z pompa cos nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez dzul » 17 lip 2012, 22:13

Widzę, że mod nie jest tylko od dbania porządku na forum. Twoje rady wiele mi pomogły i podniosły na duchu. Mam nadzieję, że uda się naprawa tanim kosztem. Jutro przyjdą części i może uda się podziałać w tym kierunku. Tak jak wspominałem mocy nabiera dopiero od 2.5-3 tys obrotow ale wciaz jej malo. na 1 i 2 biegu mocy nie ma wcale. od 80 do 120km/h na 5 trzeba ze 2-3 minuty na rozpedzenie. Myślałem, że nawet przy nieszczelnym dolocie powinien zbierać się szybciej. Za tydzień wrzucę zdjęcia interka i przewodów po rozebraniu. Jak inerek nie będzie miał dużej dziury to spróbuje go pospawać. Oby to był tylko ten dolot. Dzięki za porady i objaśnienia. Duży plus dla moda. Pozdro!
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6