626 DiTD -brak mocy

Postprzez osabeerladen » 7 sie 2012, 20:22

nie dodałemjeszcze, że odpala jak nowa
filtr paliwa od nowości (zakupu ;)) nie był wymieniany, ostatnio zdażalo mi się jeździć na głębokiej rezerwie
p.s co to jest ten boost sensor??
mam nadzieję, że to jakaś błachostka lada dzień chciałem w Bieszczady jechac... :)
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez osabeerladen » 7 sie 2012, 20:25

Neo kontrolka nie miga a co mają hamulce do tego? :D
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez tadziol » 7 sie 2012, 20:40

osabeerladen napisał(a):filtr paliwa od nowości (zakupu ;)) nie był wymieniany, ostatnio zdażalo mi się jeździć na głębokiej rezerwie

więc to należy sprawdzić na początku.
osabeerladen napisał(a):Neo kontrolka nie miga a co mają hamulce do tego?

szanowny NEO chciał zauważyć,że "trzymające" hamulce potrafią skutecznie odebrać moc auta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez osabeerladen » 7 sie 2012, 20:48

tadziol sprawdzę ten filtr, ale jak na moje laickie oko to nie tędy droga
kurde mam nadzieję, że turbina nie uległa uszkodzeniu...
co to jest ten boost sensor?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez tadziol » 7 sie 2012, 21:32

osabeerladen napisał(a):tadziol sprawdzę ten filtr, ale jak na moje laickie oko to nie tędy droga

każda droga dobra,która prowadzi do celu.
a sprawdzenie filtra jest prostsze i tańsze niż walka z turbiną.
boost sensor –> czujnik doładowania/ciśnienia turbiny.zamienia wartość ciśnienia doładowania na sygnał elektryczny,który podany do PCM (komputera) powoduje wzbogacenie dawki paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 7 sie 2012, 21:51

Zawsze przy takich brakach mocy zaczyna się od najtańszych i najprostszych rzeczy czyli to co napisałem. To co napisał Tadziol to święta racja już wielu było takich co silnik chcieli rozkręcać a okazało się że po wymianie filtra wszystko wróciło do normy. Bardzo zaniedbałeś tą sprawę a zima tego nie wybacza... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez osabeerladen » 8 sie 2012, 18:04

Znalezienie eksperta, który podepnie się do mojej Mazduni nie było wcale łatwe, ale w końcu się udało...
Nie wiem, czy zrobił to poprawnie, ale wysypało mu 37 błędów. On twierdził, że wszystkie te błędy związane są z EGR-em, nie miał jednak pewności dlatego nie wziął ode mnie ani grosza.
Jutro z rana wymienię filtr paliwa tak jak radzicie. Czy możecie mi wskazać gdzie mogę zobaczyć fotorelację z tej operacji? :P
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez tadziol » 8 sie 2012, 18:15

osabeerladen napisał(a):Znalezienie eksperta, który podepnie się do mojej Mazduni nie było wcale łatwe, ale w końcu się udało...
Nie wiem, czy zrobił to poprawnie, ale wysypało mu 37 błędów. On twierdził, że wszystkie te błędy związane są z EGR-em, nie miał jednak pewności dlatego nie wziął ode mnie ani grosza.

tabela błędów dla DITD nie ma tylu kodów.
wnioskuję,że ów expert po prostu je źle odczytał.....
osabeerladen napisał(a):Neo kontrolka nie miga

czyli to jakieś stare pozostałości....
osabeerladen napisał(a):Jutro z rana wymienię filtr paliwa tak jak radzicie. Czy możecie mi wskazać gdzie mogę zobaczyć fotorelację z tej operacji? :P

viewtopic.php?t=51787
co prawda M6,ale to bliźniaczo podobna robota :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez osabeerladen » 8 sie 2012, 18:25

pewnie źle odczytał skoro kasy nie wziął...powiedział też, że nie sądzi aby była to turbina zepsuta
chociaż gruba rura dolotowa przy dodawaniu gazu i obrotach powyżej 3000 jest miękka, jak g.... a powinna twardnieć (nie ma ciśnienia) :(
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez boczek86 » 8 sie 2012, 20:40

kup sobie wskaznik doladowania i bedziesz wiedzial ile dmucha. ale powiem ci kolego ze jak mamy ten sam problem to u mnie dmucha ok a dalej mocy niema :( wiec pewnie i u ciebie to samo. trzeba szukac dalej. cos mi tadziol pisze o konczacym sie spv. wiec mysle zeby kupic nowy i dziada zmienic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez osabeerladen » 8 sie 2012, 21:06

ja jutro znowu jadę do jakiegoś znachora :(
ale zacznę od tego filtru paliwa tak, jak Tadziol radził
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez boczek86 » 8 sie 2012, 21:18

ja zmienilem na tym metalu co sie przykreca do niego filtr mialem pelno piachu i zatkana cala dziure dopiero gwozdziem odetkalem i przedmuchalem i wyczyscilem ale roznicy w jezdzie duzej niebylo. no chyba ze jeszcze gdzies indziej tez jest przytkane. ciezko bedzie nam znalesc rozwiazanie :( bo cos czuje ze to albo ten SPV – okolo 1300 zl lub pompa regenaracja pewnie tez z 1500 zl :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez osabeerladen » 8 sie 2012, 22:16

byłeś u jakiegoś znachora z tym, czy tak sam sobie szukasz?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez boczek86 » 9 sie 2012, 08:32

tadziol to znachor :) a on juz tyle DITD obrobil ze raczej mu wierze :) konczacy sie SPV moze okazywac sie spadkiem mocy autka. no mi pali i na cieplym i na zimnym bez problemow wiec raczej pompa ok. a juz nic innego mi do glowy nieprzychodzi niz tadziola rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Dzawor_82 » 9 sie 2012, 13:36

Witam wszystkich po długiej nieobecności,
na początku chciałem serdecznie podziękować za pomoc i uwagi koledze Tadziolowi.
Jak na razie nie udało mi sie naprawić auta, ale sprawdziłem kolejne elementy.
Wywalenie kata nic nie pomoglo, auto zyskało na elastyczności 2 s. ale to na pewno nie to. 23sekundy na V od 80 – 120km/h to nie dopuszczalne przy mocy silnika 110KM.
Zauważyłem natomiast dziwną rzecz – taka czarna skrzyneczka w okolicy podszybia po prawej stronie patrząc od przodu samochodu to chyba – IDM ma umnie oznaczenie RF2F? czy mogłby ktoś sprawdzić czy w RF4F IDM jest taki sam jak w RF2F, czy możę to jakiś przeszczep??
Jeszcze jedna prośba – czy ktoś z silnikeim RF4F mogłby podać jaką ma rezystancje TCV i SPV??
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:02
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 110PS

Postprzez osabeerladen » 9 sie 2012, 15:32

wywaliłem 150 PLN i gość stwierdził, że turbina o.k wszelkie zawory też a powiedział, że to katalizator lub wtryskiwacze...
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez tadziol » 9 sie 2012, 15:49

osabeerladen napisał(a):gość stwierdził, że turbina o.k wszelkie zawory też a powiedział, że to katalizator lub wtryskiwacze...

osabeerladen napisał(a):że nie sądzi aby była to turbina zepsuta
chociaż gruba rura dolotowa przy dodawaniu gazu i obrotach powyżej 3000 jest miękka, jak g.... a powinna twardnieć (nie ma ciśnienia) :(

no więc gdzie leży prawda ?
masz RF4F silnik?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez osabeerladen » 9 sie 2012, 15:57

właśnie nie wiem, gdzie leży prawda :(
ten gość (podobno znawca diesli)wymienił filtr paliwa (niezbyt zabrudzony był), z dwie godziny badał moje auto, podłączał pod komputer, przekładał zawory z 6, która stała akurat u niego i turbinę wykluczył. Mówi, że to katalizator zapchany bądź wtryski...
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez osabeerladen » 9 sie 2012, 16:55

przeczytałem właśnie 4 odcinek Tadziola o pompie wtryskowej :)
iintuicja podpowiada mi, że to może być coś nie tak z zaworem SPV...
kurde nie wiem już co mam zrobic :/
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez tadziol » 9 sie 2012, 18:33

jak to miło,że ktoś czyta i wyciąga wnioski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6