Strona 1 z 1

Problem z uruchomieniem podczas upałów DITD

PostNapisane: 2 sie 2005, 12:45
przez s e b a
mam ( miałem ) problema .... podczas kilku dni ostatnich upałów odpalenie madzi stanowił nie lada problem. Jak była "zimna" rano to jeszcze ale jak sie przejechało kawałek to padaka i potem stop – kręciłem i po 10 razy żeby zaskoczyła. Oczywiście czekałem aż zgaśnie lampka od świec i odzczekałem jeszcze kilkanaście sekund później i tak i siak – jak nie ostygła kilku minut to padaka. Akumulator nówka.
Kręciła się tak jakby już już chciała zaskoczyć ale jakoś nie mogła...
Tymczasem upały zelżały ja do autka kontrolka od świec gaśnie ja przekręcam kluczyk i gra na dotyk.....
Czego moze to być przyczyną ?? swiece, przewody, ktoś ma jakiś pomysł ??

PostNapisane: 2 sie 2005, 18:56
przez Grzyby
nie są to na pewno świece, a co do kabli to jakie masz na mysli? Bo przecież nie WN :P
Czasami jeżdżę dieslem (tatusia) a i wcześniej była 626 z 86r w dieslu.
Nie mam bladego pojęcia o ropniakach z doładowaniem, ale zacząłbym od sprawdzenia rzeczy które podlegają wymianie po określonym przebiegu. Może filtr paliwa (jak znam życie to pewnie z 30zł) – profilaktycznie nie zawadzi wymienić. A może zmiana stacji na której tankujesz? Po doświadczeniach z Renault Master wiem że zmiana stacji czasami daje takie efekty jakby do silnika dołożono turbo (sprawdzone)
Pewnie ktoś kto użytkuje dizelka na stałe da ci lepsze porady.
pozdrawiam

PostNapisane: 2 sie 2005, 21:16
przez Jaksa
s e b a napisał(a):ktoś ma jakiś pomysł
Tylko Mabi.....Bogusławskiego ( Warszawa )

PostNapisane: 3 sie 2005, 11:09
przez s e b a
dzięki Jaksa – chyba się tam wybiorę – jak się znów będzie broniła Madzia przed jazdą – póki co jest lux.

PostNapisane: 3 sie 2005, 19:58
przez Jaksa
s e b a napisał(a):póki co jest lux.
Oby tak było ale wiesz jak to jest , samochod zawsze sie sypie jak jest bardzo potrzebny....

PostNapisane: 4 sie 2005, 08:26
przez tomekrvf
Zapala bo sie zrobilo chlodniej :) Jesli te ciezkie zapalanie ma zwiazek z wytarta glowica rozdzielaczowa(a tak podejrzewam) to nastepnym krokiem bedzie ciezki rozruch zima A wiec czekamy do zimy

PostNapisane: 4 sie 2005, 08:28
przez tomekrvf
mariusz.grzyb napisał(a):Może filtr paliwa

Oczywiscie ori bo niektore zamienniki moga zrobic syf z pompy

PostNapisane: 4 sie 2005, 13:31
przez s e b a
wczesniej sie udam na komputer a potem poczekam do zimy , a w miedzyczasie filtr doczeka sie nastepcy ;–)
dzieki za rady ale jak ktoś ma jeszcze jakies idee to chętnie

PostNapisane: 4 sie 2005, 21:31
przez magicadm
tomekrvf napisał(a):
mariusz.grzyb napisał(a):Może filtr paliwa

Oczywiscie ori bo niektore zamienniki moga zrobic syf z pompy


Czy filtry paliwa nie ory – zamienniki stanowią jakieś zagrożenie dla DITD?
Ostatnio w ASO MAZDY proponowali mi wymianę filtra paliwa na zamiennik.

O co tu chodzi??? Jak nie pasek rozrządu, to filtr paliwa...
Czy Mazda DITD to samochód, który potrafi jeździć wyłącznie na ORY częściach?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 sie 2005, 08:37
przez tomekrvf
Filtr paliwa w dieslu to tylko ori albo zamiennik firmy ktora produkuje filtry ori. Z zamienników polecam Knecht, Purflux, Mann
Wyobraz sobie ze kiedys mialem klienta ktory zalozyl sobie filtr w toyocie picnic 2.0d z pompa V3 i auto przez filtr nie mialo mocy! Wklad byl tak zle wykonany ze przy wiekszych obciazeniach silnika nie przepuszczal paliwa
Oczywiscie filtr byl z JC

PostNapisane: 5 sie 2005, 09:57
przez magicadm
Dziękuję za wyjaśnienia.
Wnioskuję, że poza utratą mocy (zapewne od razu zauważalną po zmianie filtra) nic nie powiino pompie zaszkodzić?
Czy też zwiększone opory na filtrze szkodzą pompie???
Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 sie 2005, 09:59
przez tomekrvf
magicadm napisał(a):Czy też zwiększone opory na filtrze szkodzą pompie?

Szkodza. Jak zapewne wiesz pompa wtryskowa smarowana jest paliwem. Jesli nie ma paliwa to nie ma smarowania

PostNapisane: 6 sie 2005, 22:50
przez JACU626
Hmm znajomy w A6 2,5 tdi w upały polewa pompe wtryskowa woda jak sie zrobiło chłodniej pali od strzała. W pompie jest czujnik temperatury paliwa jak sie zj... to blokuje odpalanie.

PostNapisane: 8 sie 2005, 09:28
przez tomekrvf
JACU626 napisał(a):upały polewa pompe wtryskowa woda

Znany sposób. To nie jest problem z czujnikiem temperatury paliwa który jest w pompie, bo zamiast sie meczyc mozna go wymienic samemu w jakies 20 minut. Tutaj problemem jest wytarty tlokorozdzielacz w pompie. Uwierz mi, po pracy w Bosch diesel service znam problem

PostNapisane: 16 sie 2005, 08:16
przez s e b a
znów niestety nastąpiło pogorszenie sytuacji... jak przejedzie sie kilkadziesiąt-kilkaset km stop i odpał jeszcze raz nie zapali, musi postać pół godziny, rano zimny pali –> jechać na komputer ( mczy coś wyjdzie na kompie ??? ) -czy od razu do Dr Jaksy ?

PostNapisane: 16 sie 2005, 08:21
przez tomekrvf
Patrz wyżej(lub niżej)
tomekrvf napisał(a):Zapala bo sie zrobilo chlodniej Jesli te ciezkie zapalanie ma zwiazek z wytarta glowica rozdzielaczowa(a tak podejrzewam) to nastepnym krokiem bedzie ciezki rozruch zima A wiec czekamy do zimy


PS Co nieco wiem o 2.0 DiTD :)
Pozdrawiam

PostNapisane: 16 sie 2005, 16:54
przez Długi
Ja bym podejrzewał przekażnik zasilający PCM lub IDM jeden z dwóch

pzdr

PostNapisane: 16 sie 2005, 19:38
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Tutaj problemem jest wytarty tlokorozdzielacz w pompie. Uwierz mi, po pracy w Bosch diesel service znam problem
Tu masz odpowiedz .... tylko MABI....

PostNapisane: 17 sie 2005, 15:24
przez s e b a
i tej wersji się trzymam po uprzedniej konsultacji z Tomkiem ;–) co wyjdzie dam znać