Przychodnia motoryzacyjna Mazda-Ochojec prezentuje "Wymiana pompy wtryskowej bez demontażu rozrządu"

Postprzez tadziol » 22 sty 2012, 15:51

Witam wszystkich szanownych czytelników.
Pewnie niektórym "bokiem" już wyłażą moje wypociny,ale będziecie musieli jeszcze znieść parę tematów,jakie mam zamiar opublikować.Gdyby zależało to tylko ode mnie....ale wywierane są odgórne naciski,oraz wywiera się presję na mą skromną osobę celem zmuszenia mnie do prac literackich,co niniejszym czynię.

W tym wątku zajmiemy się czynnością bardzo prostą,która choć na pierwszy rzut oka wydaje się być karkołomną ekwilibrystyką,wręcz żonglerką narzędziami,to tak naprawdę przeciętnemu posiadaczowi DITD nie powinna zająć więcej jak dwie godziny.

W mojej przychodni stawił się bowiem pacjent w osobie Mazdy 626 GF/RF2A cierpiący na chroniczne problemy z rozruchem zimnego silnika.Przeprowadzony wywiad wykazał,że silnik zapala tylko z odłączonym czujnikiem temperatury,a i tak jego praca daleko odbiega od stanu zdrowego osobnika.
Diagnoza brzmi : pompa wtryskowa do wymiany.
Ponieważ dostarczono z działu transplatologii organ po całkowitej reinkarnacji i wykazujący chęci współżycia w silniku przystąpiono do prac przeszczepowych.
A oto nasz pacjent w stanie znieczulenia przed zabiegiem....

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

W pierwszej kolejności pozbywamy się chłodnicy wody.Tym samym zyskujemy o wiele więcej pola operacyjnego.Chłodnicę wyciągamy po uprzednim spuszczeniu płynu chłodniczego,no chyba,że komuś nie będzie on już potrzebny.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Następnie demontujemy górną część pokrywy rozrządu i posługując się kluczem nasadowym nr19 luzujemy nakrętkę koła pasowego pompy wtryskowej.Nakrętkę pozostawiamy poluzowaną,nie odkręcamy całkowicie !!

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Wał korbowy możemy unieruchomić zaciągając "ręczny" i włączając 5 bieg.Bez obaw o napinacz....nic mu nie będzie.
Odkręcamy cztery przewody wtryskowe,odłączamy przewody paliwowe od pompy i wyciągamy bagnet oleju.Cenna wskazówka : odkręćmy korek wlewu paliwa....ciśnienie oparów jest w stanie "wyciskać" paliwo przez odłączone przewody,a niedobrze jak pacjent za dużo płynów ustrojowych traci <lol>

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Stosując klucz imbusowy nr 6 oraz nasadowy nr 14 pozbywamy się wspornika pompy łączącego głowiczkę wtryskową i blok silnika.Odłączamy również konektory SPV,TCV,czujnika temperatury paliwa i silnika,obrotów pompy,EPROM,FSO.Część wiązki idącą do pompy najlepiej usunąć wraz z metalowym wspornikiem przykręconym do pokrywy pompy – dwie śruby imbus nr 5.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Teraz czas na nieco bardziej precyzyjną część.
Ustawiamy koło napędu pompy wtryskowej na 8 zębów wcześniej niż fabryczna cecha !!

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Dlaczego ?? Ano podejrzewam,że nie dysponujecie ściągaczem do takiego koła zębatego....zresztą ja też nie mam....służba zdrowia podupada <lol>
Ustawienie w ten sposób daje nam możliwość poluzowania koła na osi pompy przy pomocy dwóch śrub M8 o długości ok.5-6 cm wkręcanych w otwory gwintowane tegoż koła.Spokojnie,śruby będą się opierać końcami o żeliwny odlew mocowania pompy.Stąd te dokładne ustawienie na 8 zębów przed.
Pozostawiona ale poluzowana nakrętka koła pompy nie pozwoli aby się zsunęło całkowicie.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Jeśli koło "zeskoczyło" już ze stożka osi pompy i jest luźne,to wykręcamy śruby M8 i ustawiamy rozrząd na znakach,czyli jak na obrazku poniżej.Ponownie wkręcamy dwie śruby M8,ale tym razem w otwory przelotowe,za to w gwinty wspornika pompy.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Odkręcamy całkowicie nakrętką osi pompy,bądźmy spokojni....nasz rozrząd już nie "ucieknie".
Pozostaje odkręcić pompę od mocowania w silniku.Tu trochę ciasno,ale damy radę <spoko> .
Klucz nasadowy nr 12 i dość długa przedłużka,nawet dwie....
Oto to ciasne miejsce.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Pozostaje jeszcze nakrętka z przodu pompy,nad alternatorem i tu polecam dobrej jakości klucz płaski nr 12.Po odkręceniu owej ostatniej nakrętki wysuwamy pompę z mocowania w silniku i jednocześnie jej oś z koła zębatego.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

A nasz rozrząd pozostaje na miejscu oczekując na montaż innej pompy.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-22

Pamiętajmy o tym,aby w pompie którą będziemy montować ustawić oś tak,żeby klin trafił w wycięcie w kole zębatym.Montaż przeprowadzamy w kolejności analogicznie odwrotnej.
Pompę możemy śmiało ustawić na starych "śladach" poprzedniczki jeżeli chodzi o położenie jej korpusu względem bloku silnika.
Życzę owocnych prac i zadowolenia z własnej inicjatywy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 22 sty 2012, 16:18

uu – kolejne dzieła – fajnie fajnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez qlesh » 22 sty 2012, 19:08

Aaa.. o to Ci chodziło...
Wiedziałem, że macie tam od niedawna nocne zmiany w serwisie, ale żeby w niedziele robić?
:D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez kierownik » 22 sty 2012, 19:10

ja dzisiaj np czyściłem smoka w CiTD :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 22 sty 2012, 23:31

kierownik napisał(a):zyściłem smoka w CiTD


upaprany był mocno?


Brak mi słuuuuff.......

:*



P.S
Raz przy takim luzowaniu śruby od kółka pompy... przeskoczył mi pasek :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 22 sty 2012, 23:50

tadziol napisał(a):Ano podejrzewam,że nie dysponujecie ściągaczem do takiego koła zębatego....


Gdzieś miałem manuala w którym taki klucz – ściągacz jest przedstawiony, sądzę że do wyspawania samemu ;)

Riki napisał(a):Raz przy takim luzowaniu śruby od kółka pompy... przeskoczył mi pasek


A dlaczego nie użyć do luzowania nakrętki pompy dwóch śrub wkręcanych w koło zębate zamiast "ręcznego" i 5-tki?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 23 sty 2012, 09:24

Riki napisał(a):Raz przy takim luzowaniu śruby od kółka pompy... przeskoczył mi pasek :|

dobrze, że przy tym, a nie w czasie jazdy – znaczy że coś było za luźno

Riki napisał(a): kierownik napisał(a):zyściłem smoka w CiTD



upaprany był mocno?


nie – ktoś już wcześniej czyścił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 11:14

smile napisał(a):A dlaczego nie użyć do luzowania nakrętki pompy dwóch śrub wkręcanych w koło zębate zamiast "ręcznego" i 5-tki?

bo jeśli się wygną za kołem zębatym,to już ich nie wykręcisz....albo zniszczysz gwinty w kole.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 23 sty 2012, 14:23

tadziol napisał(a):
smile napisał(a):A dlaczego nie użyć do luzowania nakrętki pompy dwóch śrub wkręcanych w koło zębate zamiast "ręcznego" i 5-tki?

bo jeśli się wygną za kołem zębatym,to już ich nie wykręcisz....albo zniszczysz gwinty w kole.


No tak, ma to sens :) Dzięki za wyjaśnienia.
W takim razie warto zrobić sobie klucz do tego :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 23 sty 2012, 14:43

smile napisał(a):W takim razie warto zrobić sobie klucz do tego :)

ja tam zazwyczaj blokuję koło o poduchę jakimś imbusem czy coś podobnego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 21:51

w wolnej chwili wykonam własnoręcznie przyrząd do blokowania koła pasowego pompy i jednocześnie jego ściągania. coś w rodzaju 2 w 1.
załączę fotki i wszelkie dane pomiarowe tegoż urządzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tadziol » 2 lut 2012, 19:40

nadeszła owa "wolna chwila",a raczej konieczność,bowiem stawiła się GF/RF gdzie trza wyciągną pompę.
dlatego poniżej prezentuję przyrząd do odkręcania koła pasowego pompy wtryskowej i jednoczesnego ściągania go z osi pompy.
Do konstrukcji użyto kawałek płaskownika gr.6 mm,dwie tuleje gwintowane M10,nakrętkę M10,dwie śruby M8,śrubę M10 oraz uchwyt/ramię ze starego klucza do kół.

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

dwie śruby M8 służą do przykręcenia przyrządu do koła pasowego pompy.wykorzystujemy w tym celu dwa otwory gwintowane w kole pasowym.centralna śruba M10 ma za zadanie ściągnąć koło ze stożka osi pompy.
wymiary? bardzo proste:
rozstaw śrub M8 – 63 mm
wysokość tulejek gwintowanych – ok.20 mm
w linii śrub M8,pośrodku wspawana nakrętka M10.
a teraz:
How to working <lol>
Zakładamy klucz oczkowy prosty lub odgięty na nakrętkę koła pompy.
Przykręcamy nasz przyrząd.

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

Używając siły rąk luzujemy nakrętkę.Centralna śruba M10 powinna być luźna.

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

Odkręcamy przyrząd,odkręcamy nakrętkę już samym kluczem,usuwamy podkładkę sprężystą i ponownie zakręcamy nakrętkę,tym razem pozostawiając szczelinę 1-2 mm pomiędzy nakrętką a kołem pompy.Ponownie przykręcamy przyrząd do koła.

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

Dociągamy centralną śrubę M10 tak,aby oparła się czołowo o środek osi pompy.Dociągając silniej koło powinno zeskoczyć ze stożka osi pompy.Gdyby miało opory,wystarczy lekki udar młotkiem w rękojeść przyrządu.
Nigdy w koło pasowe !

Obrazek
By tadziolc at 2012-02-02

Jeżeli koło jest już luźne,możemy usunąć przyrząd i postępować dalej zgodnie z moim wcześniejszym opisem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 19:44

super przyrząd tylko żeby cię mazda nie ścigała za produkcje podróbek <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez qlesh » 2 lut 2012, 20:11

Mogą co najwyżej poprosić o lekcje na Ochojcu :D ale Tadziol ma tak napięty grafik, że wątpie by mieli szanse
:>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez gallu82 » 2 lut 2012, 20:23

Ten pasek to nie wygląda mi na ori :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez tadziol » 2 lut 2012, 20:28

gallu82 napisał(a):Ten pasek to nie wygląda mi na ori :D

<cisza> <cisza> <cisza>
osobiście zakładałem
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gallu82 » 2 lut 2012, 20:31

w to nie wątpie ale tak jakby... włoski był :]
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 lut 2012, 20:43

gallu82 napisał(a):w to nie wątpie ale tak jakby... włoski był :]


eee widać nawet numery na pasku, nie dość że oryginał to w bardzo dobrym stanie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 2 lut 2012, 20:45

gallu82 napisał(a):w to nie wątpie ale tak jakby... włoski był :]

dostrzegłeś parmezan ?? hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gallu82 » 2 lut 2012, 20:47

Cos tak jakby! hahaha
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6