Strona 1 z 3

cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 09:48
przez marcino2468
Po rozgrzaniu się silnika słychac cykanie pod pokrywą zaworów, na zimnym nic nie słychać. Czy to mogą być luzy na zaworach? czy w GW 626/2.0 DiTD jest regulacja płytkami? to mój pierwsza mazda i mój pierwszy diesel, więc sorry za moją zieleń w temacie :D

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 09:55
przez say
Poczytaj poradnik w tym dziale, świadomość wzrośnie i zieleń nieco zbrązowieje :)...na czasie :)

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 10:12
przez marcino2468
czyli regulacja odbywa się podkładkami przelewowymi, do tego przy okazji wymienia się uszelkę pod zaworami i podkładki pod wtryskami? swoją drogą poradnik jest rewelacyjny, nawet sprawdzałem przed chwilą z ciekawości filtr powietrza o którym jest napisane i mam od benzyniaka :D

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 10:20
przez say
marcino2468 napisał(a):czyli regulacja odbywa się podkładkami przelewowymi
nie, doczytaj dokładniej :).

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 11:12
przez marcino2468
dokręcamy śrubami, i dajemy podkładki przelewowe ;)

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 15:03
przez kierownik
<lol> chyba kolega się nieco gubi w tym – za dużo wiedzy na raz ;)
jak masz sprawne rączki i dobry szczelinomierz, to podobno nawet nie musisz ruszać listwy przelewowej, ale ja zawsze ją ściągam, a zakładając daję nowe podkładki przelewowe
jak nie masz zbyt spłaszczonej uszczelki pod dekiel, to może zostać, wyczyść, daj silikon w newralgicznych miejscach (zaokrąglenia i kanty) i skręć w odpowiedniej kolejności
jakbyś zmieniał podkładki pod wtryskami, to możesz mieć problem z wyciągnięciem niektórych wtrysków – polecam zrobić to na gorącym silniku. wyczyść przy okazji delikatnie gniazda wtryskiwaczy, żeby nowe podkładki nie siadły na jakimś syfie

opisz dokładniej co to za "cykanie"
źle ustawione luzy zaworowe, za luźne – klekoczą (nie nazwał bym tego cykaniem) metalicznie na zimnym i ciepłym silniku
za ciasne klekoczą tylko trochę na zimnym – na ciepłym puszczają nam nieco kompresji, ale nie ma klikania
objaw podobny możesz mieć przy wyrobionych podkładkach pod wtryskami, ale coś wątpię żeby to było to

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 15:26
przez marcino2468
chyba powoli się gubię, tym bardziej że dopiero się uczę :D co do odgłosów, rano jak odpalam nie słychać, albo jest to trochę inny dźwięk niż po nagrzaniu, wydaje mi się ze gdy dodam gazu na luzie jest mniej słychać, kilka osób bardziej kumatych w dieslach mi mówiło że słychać któryś z zaworów, dźwięk jest podobny..hmm...jakbym uderzał w szybszym tempie łyżeczką o łyżeczkę :D :D

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 15:35
przez YgooR
marcino2468 napisał(a):kilka osób bardziej kumatych w dieslach mi mówiło że słychać któryś z zaworów

To lepiej to sprawdź, takie sprawy nie kończą się zbyt dobrze. W DITD problemy z wałkiem rozrządu się zdarzają a kończą się tak: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=126306

Pozdrawiam

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 16:24
przez marcino2468
nieciekawie się skończyło w.w. przypadku :|

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 19:35
przez marcino2468
czeka mnie w sumie kurs do Rzeszowa, ok. 250km, mam tam dobry serwis gdzie by mi to sprawdzili i zrobili, ale nie wiem czy ruszać się z tym problemem w trase, zrobiłem już tak kilkaset kilometrów i nic się nie działo, co poradzicie? jechac, czy nie ? :)

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 19:38
przez Neonixos666
marcino2468 napisał(a):czeka mnie w sumie kurs do Rzeszowa, ok. 250km


a nie msza gdzieś bliżej jakiegoś mechanika? zdejmij chociaż dekiel i sprawdź czy któryś zawór niema nadmiernych luzów, oraz stan wizualny krzywek.

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 20:20
przez kierownik
z Gliwic do Rzeszowa to masz mnie po drodze :D

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 20:29
przez Neonixos666
kierownik napisał(a):z Gliwic do Rzeszowa to masz mnie po drodze :D


Weź ogarnij te auto bo szkoda paliwa żeby tak daleko jechać :P

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 20:34
przez kierownik
tia – jak ustawić luzy i zmienić podkładki pod wtryskami, to spoko loko, a jak jakieś cuda wyjdą to jak do domu wróci? :P

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 21:20
przez marcino2468
do Rzeszowa przez Kielce uderzam :D jutro postaram się znaleźć kogoś kto by to sprawdził, dzwoniłem do kilku mechaników ale nie mają czasu – mówią żeby dzwonić po niedzieli i wtedy się umawiać, może i sprawa jest prosta ze sprawdzeniem co i jak, ale jestem kompletnie zielony :P

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 21:22
przez Neonixos666
To czas zrobić się przynajmniej pomarańczowy bo wstyd że własnego silnika się nie zna :P

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 21:25
przez kierownik
marcino2468 napisał(a):do Rzeszowa przez Kielce uderzam :D

ciekawy kierunek :D
a tak serio, to daleko do mnie nie masz – zapraszam ;)
a może w przyszłym tygodniu będę przejeżdżał w pobliżu, to mogę zahaczyć jak coś.

Re: cykanie na ciepłym silniku

PostNapisane: 8 lis 2011, 21:27
przez marcino2468
powoli, z upływem czasu awansuje do ,,pomarańczowego"
PS: mazda 626 to moje drugie auto, pierwsze w dieslu, mam je troche lepiej niż tydzień :D

[Usunięte]

PostNapisane: 8 lis 2011, 21:31
przez marcino2468
PostTen post został usunięty przez Neonixos666 8 lis 2011, 21:55.

[Usunięte]

PostNapisane: 8 lis 2011, 21:39
przez kierownik
PostTen post został usunięty przez Neonixos666 8 lis 2011, 21:55.