cykanie na ciepłym silniku

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 09:48

Po rozgrzaniu się silnika słychac cykanie pod pokrywą zaworów, na zimnym nic nie słychać. Czy to mogą być luzy na zaworach? czy w GW 626/2.0 DiTD jest regulacja płytkami? to mój pierwsza mazda i mój pierwszy diesel, więc sorry za moją zieleń w temacie :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez say » 8 lis 2011, 09:55

Poczytaj poradnik w tym dziale, świadomość wzrośnie i zieleń nieco zbrązowieje :)...na czasie :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 10:12

czyli regulacja odbywa się podkładkami przelewowymi, do tego przy okazji wymienia się uszelkę pod zaworami i podkładki pod wtryskami? swoją drogą poradnik jest rewelacyjny, nawet sprawdzałem przed chwilą z ciekawości filtr powietrza o którym jest napisane i mam od benzyniaka :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez say » 8 lis 2011, 10:20

marcino2468 napisał(a):czyli regulacja odbywa się podkładkami przelewowymi
nie, doczytaj dokładniej :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 11:12

dokręcamy śrubami, i dajemy podkładki przelewowe ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez kierownik » 8 lis 2011, 15:03

<lol> chyba kolega się nieco gubi w tym – za dużo wiedzy na raz ;)
jak masz sprawne rączki i dobry szczelinomierz, to podobno nawet nie musisz ruszać listwy przelewowej, ale ja zawsze ją ściągam, a zakładając daję nowe podkładki przelewowe
jak nie masz zbyt spłaszczonej uszczelki pod dekiel, to może zostać, wyczyść, daj silikon w newralgicznych miejscach (zaokrąglenia i kanty) i skręć w odpowiedniej kolejności
jakbyś zmieniał podkładki pod wtryskami, to możesz mieć problem z wyciągnięciem niektórych wtrysków – polecam zrobić to na gorącym silniku. wyczyść przy okazji delikatnie gniazda wtryskiwaczy, żeby nowe podkładki nie siadły na jakimś syfie

opisz dokładniej co to za "cykanie"
źle ustawione luzy zaworowe, za luźne – klekoczą (nie nazwał bym tego cykaniem) metalicznie na zimnym i ciepłym silniku
za ciasne klekoczą tylko trochę na zimnym – na ciepłym puszczają nam nieco kompresji, ale nie ma klikania
objaw podobny możesz mieć przy wyrobionych podkładkach pod wtryskami, ale coś wątpię żeby to było to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 15:26

chyba powoli się gubię, tym bardziej że dopiero się uczę :D co do odgłosów, rano jak odpalam nie słychać, albo jest to trochę inny dźwięk niż po nagrzaniu, wydaje mi się ze gdy dodam gazu na luzie jest mniej słychać, kilka osób bardziej kumatych w dieslach mi mówiło że słychać któryś z zaworów, dźwięk jest podobny..hmm...jakbym uderzał w szybszym tempie łyżeczką o łyżeczkę :D :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez YgooR » 8 lis 2011, 15:35

marcino2468 napisał(a):kilka osób bardziej kumatych w dieslach mi mówiło że słychać któryś z zaworów

To lepiej to sprawdź, takie sprawy nie kończą się zbyt dobrze. W DITD problemy z wałkiem rozrządu się zdarzają a kończą się tak: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=126306

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 16:24

nieciekawie się skończyło w.w. przypadku :|
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 19:35

czeka mnie w sumie kurs do Rzeszowa, ok. 250km, mam tam dobry serwis gdzie by mi to sprawdzili i zrobili, ale nie wiem czy ruszać się z tym problemem w trase, zrobiłem już tak kilkaset kilometrów i nic się nie działo, co poradzicie? jechac, czy nie ? :)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez Neonixos666 » 8 lis 2011, 19:38

marcino2468 napisał(a):czeka mnie w sumie kurs do Rzeszowa, ok. 250km


a nie msza gdzieś bliżej jakiegoś mechanika? zdejmij chociaż dekiel i sprawdź czy któryś zawór niema nadmiernych luzów, oraz stan wizualny krzywek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 lis 2011, 20:20

z Gliwic do Rzeszowa to masz mnie po drodze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 8 lis 2011, 20:29

kierownik napisał(a):z Gliwic do Rzeszowa to masz mnie po drodze :D


Weź ogarnij te auto bo szkoda paliwa żeby tak daleko jechać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 lis 2011, 20:34

tia – jak ustawić luzy i zmienić podkładki pod wtryskami, to spoko loko, a jak jakieś cuda wyjdą to jak do domu wróci? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 21:20

do Rzeszowa przez Kielce uderzam :D jutro postaram się znaleźć kogoś kto by to sprawdził, dzwoniłem do kilku mechaników ale nie mają czasu – mówią żeby dzwonić po niedzieli i wtedy się umawiać, może i sprawa jest prosta ze sprawdzeniem co i jak, ale jestem kompletnie zielony :P
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez Neonixos666 » 8 lis 2011, 21:22

To czas zrobić się przynajmniej pomarańczowy bo wstyd że własnego silnika się nie zna :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 lis 2011, 21:25

marcino2468 napisał(a):do Rzeszowa przez Kielce uderzam :D

ciekawy kierunek :D
a tak serio, to daleko do mnie nie masz – zapraszam ;)
a może w przyszłym tygodniu będę przejeżdżał w pobliżu, to mogę zahaczyć jak coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marcino2468 » 8 lis 2011, 21:27

powoli, z upływem czasu awansuje do ,,pomarańczowego"
PS: mazda 626 to moje drugie auto, pierwsze w dieslu, mam je troche lepiej niż tydzień :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 8 lis 2011, 21:55.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 8 lis 2011, 21:55.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6