Strona 1 z 1

Piszczenie paska pompy wspomagania – regulacja

PostNapisane: 20 wrz 2011, 22:41
przez tomcio-mazda
Witam.

Od około 3 dni, przy maksymalnie skręconych kołach w lewo, przy niskiej prędkości coś pisczy, nie mam pojęcia co to może być może ktoś miał podobny problem ??

Re: Piszczenie w kole

PostNapisane: 21 wrz 2011, 09:23
przez 89matthew89
Też tak miałem ale po dłuższym postoju (np: z rana) ruszając ze skręconymi kołami coś zapiszczało okazało się ze prowadnice hamulców były zardzewiałe. Wiem że skręt koła nic do tego nie ma ale u mnie ucichło :D :D

Re: Piszczenie w kole

PostNapisane: 21 wrz 2011, 18:31
przez tadziomaru1
Pasek klinowy napędzający pompę wspomagania jest za luźny, bądź wyrobiony i piszczy. Trzeba podciągnąć lub wymienić. Jedź do kogoś kto ma blade pojęcie to Ci zrobi raz dwa, bo jak za bardzo naciągnięty to zniszczy łożyska. Można stopniowo podciągać i sprawdzać czy już przestało piszczeć.

Re: Piszczenie w kole

PostNapisane: 21 wrz 2011, 21:42
przez smasherbit
No trzeba uważać z naciągiem bo łożysko może szczelić w każdym momencie. Wymiana takiego paska to 15-20 min roboty. Wstępnie trzeba naciągnoć lekko żeby pasek się ułożył, pózniej po kilku kilometrach znowu sprawdzić i ewentualnie dociągnąć.

Re: Piszczenie w kole

PostNapisane: 3 lis 2011, 20:37
przez Yogi8300
Witam podłącze się pod temat wymieniłem paski na wiosnę i teraz pojawiło się piszczenie chodzi o pasek napędzający pompę i sprężarkę jest za luźny. Próbowałem go dzisiaj trochę podciągnąć jednak śruba która do tego służy ani drgnie, a na siłę nie chcę bo boję się, że coś urwę. I tu moje pytanie czy ta śruba ma jakąś blokadę lub czy trzeba wcześniej popuścić pompę żeby to podciągnąć i czy trzeba ją dokręcać czy popuszczać bo spotkałem się z różnymi rozwiązaniami?

Re: Piszczenie w kole

PostNapisane: 3 lis 2011, 21:10
przez VeryCoolMan
Yogi8300
Trzeba popuścić pompę na śrubie, następnie popuszczasz kontrę przy mechanizmie naciągania paska "śruba z boku" i teraz bierzesz się za naciąganie kręcąc długą śrubką w prawo :)