Strona 1 z 4

potrójny stan oleju

PostNapisane: 28 cze 2011, 21:36
przez zrubas76
Witam wszystkich
Mam problem przeczytałęm wszystkie posty odnośnie zwiękaszniu się poziomu oleju wiem że muszę wymienić podkładki pod wtryski i podkładki przelewowe ale od początku... dzisiaj jechałem sobie w niewiedzy ( 2 dni wczesniej sprawdzałem poziom oleju i było ok ) i po 15 km jazdy usłyszałem metaliczny dźwięk z silnika od razu hamulec i na pobocze wyłączyłem motor ale nadal pracował i wkręcał się na obroty zaryzykowałem i zdusiłem na biegu na szczęście pasek cały i moje pytanie dlaczego madzia nadal pracowała i wkręciłą się na obroty czy już po mojej madzi?

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 28 cze 2011, 23:20
przez Neonixos666
prawdopodobnie przez nieszczelne podkładki wydmuchiwało olej do dolotu a on spalał go i dlatego nie mogłeś zgasić, tak się kończy gdy pozornie łatwą sprawę do zrobienia się olewa. Natychmiast wymień podkładki pod wtryskami i przelewowe oraz zmień olej. Jak w porę zdławiłeś to nic się nie stało ale nie jeździj nią jak jest w takim stanie.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 28 cze 2011, 23:48
przez zrubas76
Mam nadzieję że będzie ok a odnośnie podkładek przelewowych zajrzałem pod pokrywę rzadki olej ale wizualnie wszystko ok oczywiście nie śmiałem odpalać i wróciłem na holu, a co do wymiany podkładek to pół roku temu byłem u mechanika na regulację ( teraz wiem że to garoklep ) mechanik rzekomo wymienił mi wszystko od podkładek pod wtryski po przelewowe regulacja zaworów itp skasował mnie a teraz widzę że nic nie było ruszane, morał to nie mazdy się same psują tylko nieuczciwi mechanicy z odzysku którzy w stolarce nie mają co robić, cóż jutro ciągnę do podobno solidnego mechanika, który miał już madzię u siebie. Jak post nie zniknie to dopiszę resztę opowieści.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 28 cze 2011, 23:55
przez Neonixos666
zrubas76 napisał(a):rzadki olej

Najlepiej powąchać czy nie ma woni ropy
zrubas76 napisał(a):morał to nie mazdy się same psują tylko nieuczciwi mechanicy

To też prawda dlatego sam wymieniłem podkładki i ustawiłem zawory.

Jest metoda na sprawdzenie szczelności przelewów, dmuchasz w przewód wychodzący z głowicy od przelewów i widzisz czy ucieka powietrze z pod podkładek, może dokręć je to przestaną przepuszczać. Powinieneś mieć kłopoty z odpalaniem po dłuższym postoju.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 09:53
przez zrubas76
dzięki za podpowiedź sam raczej nie dam rady wyregulować zaworów ale podmuchać mogę <oczko> i sprawdzić czy nie ma powietrza ale profilaktycznie wymienię podkladki z tego co czytałem można kupić od mana, w zasadzie to dzisiaj na hol 50 km i bedziemy z mechanikiem sprawdzać. Mam nadzieję tylko że przez ten stan oleju nie zrobiło żadnych szkód typu wysadzenie uszczelniaczy czy uszczelki.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 21:34
przez Siwy19
Neonixos666 napisał(a):
zrubas76 napisał(a):rzadki olej

Najlepiej powąchać czy nie ma woni ropy
zrubas76 napisał(a):morał to nie mazdy się same psują tylko nieuczciwi mechanicy

To też prawda dlatego sam wymieniłem podkładki i ustawiłem zawory.

a mozesz powiedziec jakie narzedzia sa potrzebne do wymiany tych podkladek i regulacji zaworow? i jaki koszt

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 21:48
przez Neonixos666
podstawowy komplet kluczy wystarczy, najlepiej wszystko zrobić za jednym zamachem żeby nie odkręcać nie potrzebnie drugi raz. tak na prawdę to klucz 10 nasadowy i oczkowy i do zaworów śrubokręt płaski. Jeśli pod wtryskami to potrzebny jeszcze 15 do przewodów wysokiego ciśnienia i chyba 12 do mocowań wtrysków. Ogólnie wszystko z odkręceniem, ustawieniem itp powinno zając jakąś 1h-1,5h ciągłej pracy.
Robiłem to pod domem u forumowicza :P

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 21:53
przez pioczel
ja na jesieni kupiłem podkładki i jeszcze nie wymieniłem boje się coś poknocić,gdyby ktoś z okolic Zabrza chciał pomóc :D

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 21:55
przez Siwy19
a te podkladki to ory kupic i te przelewowe? czy moga byc zamienniki, a i jakies foto dalo by rade skolowac nie mowi szczegolowo ale tak co gdzie miejwiecej jest

[Usunięte]

PostNapisane: 29 cze 2011, 21:56
przez Siwy19
PostTen post został usunięty przez Bandit 30 cze 2011, 19:46.
Powód: Post pod postem

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 22:02
przez Neonixos666
ori zawsze najlepsze ale nie muszą być, mogą być dobre zamienniki.
wszystko masz pod deklem jak go odkręcisz to oblukasz co i jak działa i sam zrobisz:D

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 29 cze 2011, 22:14
przez Siwy19
ok dzieki jak co bede pisal narazie zloze zamowienie w carsspeed

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 08:34
przez pioczel
Siwy19 napisał(a):
pioczel napisał(a):ja na jesieni kupiłem podkładki i jeszcze nie wymieniłem boje się coś poknocić,gdyby ktoś z okolic Zabrza chciał pomóc :D


o to jak bedziesz wymienial to podjade podpatrzec co i jak :P

@Siwy OK :D to jak będę robić to podjedziesz ,masz rzut beretem na rokitnice ,dam znać

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 10:54
przez YgooR
Neonixos666 napisał(a):ori zawsze najlepsze ale nie muszą być, mogą być dobre zamienniki.

Ori czy są lepsze to nie wiem, na pewno są droższe. Wystarczą zwykłe podkładki miedziane, nie muszą być od Man'a.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 13:52
przez pioczel
proszę tu mam kupione z dieselcentrum po niecałe 1 zł,na aledrogo macie takie same za 10 zł :D
ObrazekObrazek

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 18:20
przez Siwy19
gdzie masz ten diesel centrum? to daj znac kiedy i gdzie bo te rokitnice nie wiem gdzie sa :P

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 19:56
przez Neonixos666
może w podkładkach pod wtryski nie ma różnicy ale w tych pod przelewów jest.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 21:02
przez Siwy19
rozumiem ze te pod wtryski to te okragłe?

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 21:09
przez Neonixos666
tak dajesz je na sam dół.

Re: potrójny stan oleju

PostNapisane: 30 cze 2011, 21:13
przez Siwy19
odkrecam wtrysk wyciagam stara podkladke i daje nowa i wkrecam go z powrotem cala filozofia