potrójny stan oleju
Witam wszystkich
Mam problem przeczytałęm wszystkie posty odnośnie zwiękaszniu się poziomu oleju wiem że muszę wymienić podkładki pod wtryski i podkładki przelewowe ale od początku... dzisiaj jechałem sobie w niewiedzy ( 2 dni wczesniej sprawdzałem poziom oleju i było ok ) i po 15 km jazdy usłyszałem metaliczny dźwięk z silnika od razu hamulec i na pobocze wyłączyłem motor ale nadal pracował i wkręcał się na obroty zaryzykowałem i zdusiłem na biegu na szczęście pasek cały i moje pytanie dlaczego madzia nadal pracowała i wkręciłą się na obroty czy już po mojej madzi?
Mam problem przeczytałęm wszystkie posty odnośnie zwiękaszniu się poziomu oleju wiem że muszę wymienić podkładki pod wtryski i podkładki przelewowe ale od początku... dzisiaj jechałem sobie w niewiedzy ( 2 dni wczesniej sprawdzałem poziom oleju i było ok ) i po 15 km jazdy usłyszałem metaliczny dźwięk z silnika od razu hamulec i na pobocze wyłączyłem motor ale nadal pracował i wkręcał się na obroty zaryzykowałem i zdusiłem na biegu na szczęście pasek cały i moje pytanie dlaczego madzia nadal pracowała i wkręciłą się na obroty czy już po mojej madzi?
- Od: 15 kwi 2011, 08:48
- Posty: 20
- Skąd: Gołdap
- Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A
prawdopodobnie przez nieszczelne podkładki wydmuchiwało olej do dolotu a on spalał go i dlatego nie mogłeś zgasić, tak się kończy gdy pozornie łatwą sprawę do zrobienia się olewa. Natychmiast wymień podkładki pod wtryskami i przelewowe oraz zmień olej. Jak w porę zdławiłeś to nic się nie stało ale nie jeździj nią jak jest w takim stanie.
Mam nadzieję że będzie ok a odnośnie podkładek przelewowych zajrzałem pod pokrywę rzadki olej ale wizualnie wszystko ok oczywiście nie śmiałem odpalać i wróciłem na holu, a co do wymiany podkładek to pół roku temu byłem u mechanika na regulację ( teraz wiem że to garoklep ) mechanik rzekomo wymienił mi wszystko od podkładek pod wtryski po przelewowe regulacja zaworów itp skasował mnie a teraz widzę że nic nie było ruszane, morał to nie mazdy się same psują tylko nieuczciwi mechanicy z odzysku którzy w stolarce nie mają co robić, cóż jutro ciągnę do podobno solidnego mechanika, który miał już madzię u siebie. Jak post nie zniknie to dopiszę resztę opowieści.
- Od: 15 kwi 2011, 08:48
- Posty: 20
- Skąd: Gołdap
- Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A
zrubas76 napisał(a):rzadki olej
Najlepiej powąchać czy nie ma woni ropy
zrubas76 napisał(a):morał to nie mazdy się same psują tylko nieuczciwi mechanicy
To też prawda dlatego sam wymieniłem podkładki i ustawiłem zawory.
Jest metoda na sprawdzenie szczelności przelewów, dmuchasz w przewód wychodzący z głowicy od przelewów i widzisz czy ucieka powietrze z pod podkładek, może dokręć je to przestaną przepuszczać. Powinieneś mieć kłopoty z odpalaniem po dłuższym postoju.
dzięki za podpowiedź sam raczej nie dam rady wyregulować zaworów ale podmuchać mogę
i sprawdzić czy nie ma powietrza ale profilaktycznie wymienię podkladki z tego co czytałem można kupić od mana, w zasadzie to dzisiaj na hol 50 km i bedziemy z mechanikiem sprawdzać. Mam nadzieję tylko że przez ten stan oleju nie zrobiło żadnych szkód typu wysadzenie uszczelniaczy czy uszczelki.
- Od: 15 kwi 2011, 08:48
- Posty: 20
- Skąd: Gołdap
- Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A
Neonixos666 napisał(a):zrubas76 napisał(a):rzadki olej
Najlepiej powąchać czy nie ma woni ropyzrubas76 napisał(a):morał to nie mazdy się same psują tylko nieuczciwi mechanicy
To też prawda dlatego sam wymieniłem podkładki i ustawiłem zawory.
a mozesz powiedziec jakie narzedzia sa potrzebne do wymiany tych podkladek i regulacji zaworow? i jaki koszt
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
podstawowy komplet kluczy wystarczy, najlepiej wszystko zrobić za jednym zamachem żeby nie odkręcać nie potrzebnie drugi raz. tak na prawdę to klucz 10 nasadowy i oczkowy i do zaworów śrubokręt płaski. Jeśli pod wtryskami to potrzebny jeszcze 15 do przewodów wysokiego ciśnienia i chyba 12 do mocowań wtrysków. Ogólnie wszystko z odkręceniem, ustawieniem itp powinno zając jakąś 1h-1,5h ciągłej pracy.
Robiłem to pod domem u forumowicza
Robiłem to pod domem u forumowicza
a te podkladki to ory kupic i te przelewowe? czy moga byc zamienniki, a i jakies foto dalo by rade skolowac nie mowi szczegolowo ale tak co gdzie miejwiecej jest
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
ori zawsze najlepsze ale nie muszą być, mogą być dobre zamienniki.
wszystko masz pod deklem jak go odkręcisz to oblukasz co i jak działa i sam zrobisz:D
wszystko masz pod deklem jak go odkręcisz to oblukasz co i jak działa i sam zrobisz:D
Siwy19 napisał(a):pioczel napisał(a):ja na jesieni kupiłem podkładki i jeszcze nie wymieniłem boje się coś poknocić,gdyby ktoś z okolic Zabrza chciał pomóc
o to jak bedziesz wymienial to podjade podpatrzec co i jak
@Siwy OK
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Neonixos666 napisał(a):ori zawsze najlepsze ale nie muszą być, mogą być dobre zamienniki.
Ori czy są lepsze to nie wiem, na pewno są droższe. Wystarczą zwykłe podkładki miedziane, nie muszą być od Man'a.
gdzie masz ten diesel centrum? to daj znac kiedy i gdzie bo te rokitnice nie wiem gdzie sa 
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
może w podkładkach pod wtryski nie ma różnicy ale w tych pod przelewów jest.
tak dajesz je na sam dół.
odkrecam wtrysk wyciagam stara podkladke i daje nowa i wkrecam go z powrotem cala filozofia
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6