Regulacja zawórów w Ditd

Postprzez maly_slawek » 1 lip 2012, 13:48

Nie, miałem na luzie i na ręcznym, wiem że tak być nie powinno i sam byłem w szoku rozrząd miał według mnie właściwy naciąg ale jednak pasek przeskoczył, hydronapinacz jest suchy, ściskałem go w pionie w dużym kolejowym imadle przykręconym do kozła w pozycji pionowej z delikatnym naciskiem
ok 1 mm na min więc myślę że z nim jest ok zresztą pasek po założeniu jest napięty myślę właściwie.
Sam nie wiem jak to się stało ale wiem że następnym razem kręcę wałem.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez maly_slawek » 2 lip 2012, 22:58

Myślałem nad tym co napisał kolega Neonixos666 czyżby coś nie tak było z rozrządem? nie dawało mi to spokoju i dziś wpadłem na to co zrobiłem źle <glupek2> , wiem czemu pasek mi przeskoczył przy kręceniu wałkiem rozrządu, nie kręciłem w jedną stronę tylko ustawiałem tak jak mi wygodnie było raz kręcąc do przodu raz do tyłu, tak aby krzywki były ustawione jak należy, wykonując takie ruchy rozrządem ogłupiłem hydronapinacz ( gdzieś w poradniku DITD to pisze) a że osłona rozrządu, która ma ząbki zabezpieczające była zdjęta pasek się poluzował i przeskoczył, myślę że to było tą faką którą odwaliłem, wałem kręciłem w jedną więc nic się już nie stało, chyba hydronapinacz mam w porządku skoro nie cieknie i napina pasek? żal by mi było trochę na niego wydałem.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez grzeniek » 14 maja 2014, 18:26

maly_slawek napisał(a):Myślałem nad tym co napisał kolega Neonixos666 czyżby coś nie tak było z rozrządem? nie dawało mi to spokoju i dziś wpadłem na to co zrobiłem źle <glupek2> , wiem czemu pasek mi przeskoczył przy kręceniu wałkiem rozrządu, nie kręciłem w jedną stronę tylko ustawiałem tak jak mi wygodnie było raz kręcąc do przodu raz do tyłu, tak aby krzywki były ustawione jak należy, wykonując takie ruchy rozrządem ogłupiłem hydronapinacz ( gdzieś w poradniku DITD to pisze) a że osłona rozrządu, która ma ząbki zabezpieczające była zdjęta pasek się poluzował i przeskoczył, myślę że to było tą faką którą odwaliłem, wałem kręciłem w jedną więc nic się już nie stało, chyba hydronapinacz mam w porządku skoro nie cieknie i napina pasek? żal by mi było trochę na niego wydałem.

Przyjacielu, nigdy nie kręcimy "wałkiem rozrządu, pompą" kręcimy tylko i wyłącznie wałem i tylko i wyłącznie w jedną stronę, w przypadku tego silnika jak i znacznej większości silników spalinowych jest to obrót zgodny z ruchem wskazówek zegara "istnieją wyjątki". Ale jak się ktoś naczyta tych rzeczy co tu ludzie piszą to i nie dziwie się że zgłupieje, z prostej sprawy potrafią tu filozofie zrobić.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2014, 18:16
Posty: 4 (0/1)
Auto: Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2001

PostTen post został usunięty przez Wojtek 15 maja 2014, 19:20.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Wojtek 15 maja 2014, 19:20.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Wojtek 15 maja 2014, 19:19.
Powód: obrażanie

Postprzez puding » 16 maja 2014, 20:29

Kolego Wojtek jak pisze że wiekszośc zarabia 1680 brutto i w d..pie ma jaki im się założy pasek czy pompe to czy ja kogoś obrażam? a jak Ty nazywasz ich biedakami to już nie jest obraza. najlepiej to usuwac posty i dalej sieke ludziom z głowy robic. może za taka obrazę to bys sam siebie usunął? myślisz że jesteś cwany i nikt nie wie co to UK? PS. nie mogę bez złośliwosci. Te silniki w tych seatach to brigs& straton czy tecumseh?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez smile » 16 maja 2014, 21:44

puding napisał(a):PS. nie mogę bez złośliwosci.

Skoro nie możesz bez złośliwości to po prostu nie wciskaj klawiszy z literkami będąc zalogowanym na forum Mazdy. Twoje posty wyrażają niechęć do innych użytkowników, niechęć do wiedzy i doświadczeń jaką tutaj na forum udało się zbudować. Jak dla mnie Twoje wypowiedzi więcej czynią zła niż dobra. A istotą forum jest pomagać i dzielić się doświadczeniem, i wiedzą, a nie dążyć do konfliktów.
Jak dla mnie Forum było by lepsze bez Ciebie! Więc albo zmień nastawienie do innych albo pożegnaj się i zakończ z godnością.
Ktoś się pod tym podpisuje?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 16 maja 2014, 22:11

Kolego puding...
Proszę zajmować głos na temat i jak masz coś konkretnego do napisania...
Jak również proszę o kulturalne wypowiedzi z Twojej strony...
Ostrzeżenie otrzymałeś za popełnione czyny...
Jezeli masz jeszcze jakieś wątpliwości, to zapraszam na PW

Tutaj nie miejsce na takie "rozmowy"

EOT
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez SterylY » 16 wrz 2015, 18:03

Witam forumowiczów.
Postanowiłem w końcu wyregulować zawory w mojej madzi, a przy okazji wymienić uszczelkę pokrywy bo już zaczęła przepuszczać.
Po otwarciu ukazał mi się taki widok:
Jedna strona prawie sucha, druga zalana olejem i teraz nie wiem czy to norma, czy mam się martwić.
Jak zmartwienie to jaka może być diagnoza?

Tak przy okazji jak ustawić dobrze TDP – dla każdej pary zaworów osobno czy jest jakiś schemat. Niestety nie mam suplementu do diesla, sam manual, tyle że tam jest dla silnika z dwoma wałkami.
Załączniki
20150916_172701.jpg
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 11:20
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH 2.0 benzyna kombi 2010
i jeszcze
Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez Neonixos666 » 16 wrz 2015, 21:43

podstawa to demontaż mocowań wtryskiwaczy bo nie dojdziesz to wszystkich regulacji. Najpierw regulujesz nie podparte potem obrót wału i kolejne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez SterylY » 16 wrz 2015, 22:03

Wszystko już zdemontowane. Fota była robiona zaraz po zdjęciu pokrywy.
Trochę mnie zastanawia dlaczego z jednej strony jest prawie sucho a z drugiej basen z olejem

Czy ktoś zna sposób jak wyczyścić gniazdo wtrysku? Uszczelka poszła w zapomnienie i zostawiła pełno syfu (nagaru)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 11:20
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH 2.0 benzyna kombi 2010
i jeszcze
Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez Steve » 5 paź 2015, 14:19

[quote="SterylY"]
Trochę mnie zastanawia dlaczego z jednej strony jest prawie sucho a z drugiej basen z olejem
/quote]

Moze cos przytkane.
Obłóż silnik szmatami i odpal na chwile bez pokrywy.
Zobaczysz czy olej sika rowno po obu stronach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez kongobongo » 8 mar 2018, 00:51

Gdzie najlepiej zrobią regulację? Kraków i okolice, ktoś się orientuje?

Nikt nic? Bo mi Madzia umiera...

I umarła. W naprawie. Regulacja to nie wszystko. Teteki poszły wszystkie 8, w jednej pastylka połknięta przez silnik, w kolejnej widoczne zdjęcie. Dźwigieńki wydechowe 4szt. I śruby regulacyjne. Oby nic już więcej nie wyszło i Madzia zaczęła w końcu żyć.
Załączniki
20180421_125655.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

PostTen post został usunięty przez kongobongo 17 mar 2018, 17:40.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6