Regulacja zawórów w Ditd
Wczoraj wieczorem przeprowadziłem regulację zaworów. Największy luz miał 2 i 3 zawór wydechowy dwa razy większy niż powinien. Z programu serwisowego Auto Data ma być 0.12-0.18 ssący, i wydechowy 0.32-0.38. Ja ustawiłem po środku 0.15 ssący, 0.35 wydech. Reszta to ok 3/4 obr. trzeba było dokręcić. Auto już nie chodzi jak traktorek, ale nadal słychać dobrą pracę diesla.
A propo podkładek założyłem te same wyglądały jak nowe chyba helmut nie przeprowadzał żadnej regulacji od nowości.
A propo podkładek założyłem te same wyglądały jak nowe chyba helmut nie przeprowadzał żadnej regulacji od nowości.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
Boss429 napisał(a):Czy może ktoś dokładniej opisać jak to się po kolei robi. Najlepsza była by fotorelacja.
Po pierwsze sam tego nie zrobisz, potrzebne są dwie osoby do tego zabiegu.
Jeśli nie robiłeś nigdy regulacji zaworów to będzie ci ciężko a jeśli nawet ci się to uda i tak niepewność poprawnego ustawienia będzie cię dręczyć czy aby nic się nie stanie po odpaleniu. Ja się podjąłem gdyż do tej pory jeździłem Lancerem 1.8D i tam jest taka sama regulacja.
say napisał(a):Sprawdzaj teraz często poziom oleju .
Say jest wszystko OK. Myślisz że ci ludzie w ASO są bardziej dokładniejsi w robocie niż przeciętny ,,Kowalski" robiąc samemu. Nie jestem mechanikiem tylko elektrykiem i wychodzę z założenia iż jeśli można zrobić coś na logikę i nie angażując żadnych urządzeń typu komp. strobo. itp. to biorę się do roboty. Czytając opinie postawionych przez fachowców w ASO to niejeden wyda niepotrzebnie dużo kasy zanim zgadną co dolega naszej Maździe. A takie proste sprawy żeby wykręcić starą część i wkręcić nową to nie ma żadnej filozofii.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
Jak wiesz silnik to takie urządzenie w którym coś się kręci. Więc żeby ustawić wałek rozrządu w odpowiednim położeniu dla każdego zaworu aby przeprowadzić regulację no to jeśli chcesz to robić samemu więc przyszykuj się na min. 100 przysiadów.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
Bez przesady. Silnik nie musi być ustawiony z dokładnością "milimetra".
O ile się nie mylę, to po ustawieniu jednego z tłoków wystarczy przekręcać po pół obrotu wałem i kolejne powinny być ustawione prawidłowo. Nie koniecznie w kolejności ustawienia tłoków w silniku, ale to chyba nie problem.
O ile się nie mylę, to po ustawieniu jednego z tłoków wystarczy przekręcać po pół obrotu wałem i kolejne powinny być ustawione prawidłowo. Nie koniecznie w kolejności ustawienia tłoków w silniku, ale to chyba nie problem.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
- Od: 6 lip 2010, 10:19
- Posty: 62
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Premacy 2004r. DITD
kolego fajna fotorelacja tylko powiedz mi po co wymieniac podkladki pod wtryskiwacze skoro one nie sa wykrecane uszczelka jak najbardziej ale podkladki pod wtryskiwacze to chyba nie jest obowiazkowe?
ps czy jeszcze cos trzeba wymienic regulujac zawory oprocz uszczelki ?
czy to znaczy ze podkladki sa wewnatrz pokrywy bo na zdjeciu widac ze sa na zewnatrz
ps czy jeszcze cos trzeba wymienic regulujac zawory oprocz uszczelki ?
czy to znaczy ze podkladki sa wewnatrz pokrywy bo na zdjeciu widac ze sa na zewnatrz
Ostatnio edytowano 2 wrz 2011, 20:28 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
obowiązkowa nie jest ale, jak ma się chęci to czemu nie? Poza tym często są przyczyną problemów z dudnieniem, mocą...itp. Jeśli nigdy nie były wymieniane i nagle któraś przepuszcza. Ich wymiana to redukcja kosztów bo to przy okazji i śmieszne pieniądze. Dekiel zdjęty, uszczela nowa... .
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6