Regulacja zawórów w Ditd

Postprzez darek74 » 4 wrz 2011, 17:44

Te podkładki tak na marginesie to nie są od wtrysków tylko od przewodów przelewowych wtryskiwaczy. Nieszczelność może doprowadzić do wzrostu oleju w silniku po przez wlewanie się oleju napędowego do komory a to już się wiąże z wymianą podkładek i oleju z filtrem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez say » 4 wrz 2011, 19:42

Ech...podkładki pod przelewami to mus, bo są jednorazowe, a trzeba odkręcić przelewy. Podkładki pod wtryskami to inna inszość i też potrafią płatać figle, dlatego wymienia się je przy okazji...Dział diesla zaprasza.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Boss429 » 24 wrz 2011, 15:29

Jestem świeżo po wymianie rozrządu a przy okazji regulacji zaworów i wymianie podkładek przelewowych i pod wtryskami. Mechanikowi nie bardzo się chciało wymieniać te pod wtryskami zapewniał mnie że nie trzeba itd., ale za namową kolegów z forum naciskałem go. I jak się okazało na dwóch z nich były chyba przedmuchy. Dwie były czyste a dwie przypalone. Teraz wiem że już nie muszę tam zaglądać na jakiś czas. Koszt operacji niewielki a sumienie spokojne. Dymienie jakby mniejsze ale to może być opinia trochę na wyrost.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez mirumator » 4 mar 2012, 14:19

a czy reguluje się tez jakkolwiek luz na zaworach ta dolna regulacja bo nie wiem sam chciałem wyregulować zawory ale nie jestem pewien czy ta własnie dolna regulacje tez jakoś powinienem dotknąć zaznaczyłem na zdjeciu o co mi mniej wiecej chodzi.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez Yard » 4 mar 2012, 15:31

mirumator napisał(a):a czy reguluje się tez jakkolwiek luz na zaworach ta dolna regulacja bo nie wiem sam chciałem wyregulować zawory ale nie jestem pewien czy ta własnie dolna regulacje tez jakoś powinienem dotknąć zaznaczyłem na zdjeciu o co mi mniej wiecej chodzi.Obrazek

1. Pisz po polsku.
2. O jaki samochód chodzi?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mirumator » 4 mar 2012, 19:02

oczywiście po polsku:) mazda premacy 2003 2.0 ditd chodzi o luz który jest na iglicach tych zaworów wydechowych i ssących bezpośrednio, to też trzeba jakoś kontrolować czy tylko ten górny luz od tej klawiatury do popychacza tych zaworów . nie jestem mechanikiem i pisze co widzę tylko. ok.

04 mar 2012 wczoraj 18:10

Obrazek
zaznaczyłem w który miejscu mi chodzi (oczywiście na wszystkich zaworach)


Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy ostatni (jeśli ten jest nasz).
say
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

PostTen post został usunięty przez say 5 mar 2012, 09:43.
Powód: post pod postem

Postprzez smile » 4 mar 2012, 19:47

Luz zaworowy reguluje się w tych dwóch i tylko w tych dwóch miejscach zaznaczonych zielonymi kółkami na poniższym rysunku:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mirumator » 4 mar 2012, 21:14

czyli żeby ustawić i wyregulować odpowiednio ten luz to należy: jeden szczelinomierz wsunąć w dolny luz, a drugi szczelinomierz o tej samej wartości 0,35 dla zaworu wydechowego w górny luz i wtedy będzie ok?mam nadzieje ,że mnie rozumiecie,nie chce czegoś rozwalić w swojej Madzi i może jeszcze ktoś inny miał ten sam dylemat to się wyjaśni, dzięki

z takiego ustawienia wynika ze sumaryczny luz pomiędzy klawiatura a iglica zaworu będzie 0,70 i czy to jest ok.czy tylko 0,35 w sumie czyli po 0,12;5 na każdy z luzów
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez smile » 4 mar 2012, 21:33

Najpierw ustawiasz jeden luz, później drugi... Jak nie wiesz do końca jak to zrobić to zrób to z kimś kto ma wprawę. Przy ustawianiu luzów zaworowych uszczelkę spod pokrywy zaworów się wymienia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mirumator » 4 mar 2012, 22:38

czyli 0.35 pod dolny, opuścić dźwigienkę i pod popychacz następnie 0,35 i będzie Oki?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez say » 5 mar 2012, 09:45

Polecam poradnik silnika diesla w dziale DITD.

PS. Uzupełnij, proszę, profil o dane auta i nie pisz posta pod postem, edytuj istniejący.
Witam "nowego" forumowicza.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Steve » 7 mar 2012, 15:20

Boss429 napisał(a): Dymienie jakby mniejsze ale to może być opinia trochę na wyrost.


Ja w swojej DITD po wymianie podkladek tez zauwazylem zmiejszenie dymienia. <spoko>
I to nawet obu – z rury i z korka ;P

smile napisał(a):... Jak nie wiesz do końca jak to zrobić to zrób to z kimś kto ma wprawę.


Ależ po to właśnie jest to forum – jeśli gościu nie wie to się pyta, a jak ktoś i jest miły <głaszcze> i wie to odpowiada.

Ja ten pierwszy warunek mam nadzieję, że spełniam . <oczy>
Drugi to w temacie Regulacji zaworów nie bardzo, ale jak się kolego mirumator przyjrzycie
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ac498108e7 na poczatku watku to widac, jakie rozmiary listków ma autor na mysli i gdzie je wkladac.
I mam nadzieje, ze uwazne przestudiowanie tego rysunku rozwiaze Twoje wątpliwości.



Z innej beczki, ale dalej w sprawie zaworów :

smile napisał(a):
Luz zaworowy reguluje się w tych dwóch i tylko w tych dwóch miejscach zaznaczonych zielonymi kółkami na poniższym rysunku:

Obrazek


Czy ten rysunek nie kłóci się ze zdjęciem na początku wątku ?
Czy ten rysunek sugieruje, że listek powinien trafić w oba miejsca zaznaczone zielonym kółkiem ?
Nie widzę tego na pierwszym zdjęciu tego wątku. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez mirumator » 7 mar 2012, 19:37

http://www.osaczony.pl/mazda/1744-1E-02D.pdf
znalazłem na forum engine workshop manula od silniki bodajże mzr-cd (rf turbo) mam nadzieje ze tyczy sie tez silnika ditd. no i trochę potłumaczyłem(googlem) i wyszło mi ze trochę wiem więcej.na stronie 45 jest jak i gdzie i w jakiej kolejności co robić ;
steve napisał:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ac498108e7 na poczatku watku to widac, jakie rozmiary listków ma autor na mysli i gdzie je wkładać

ten rysunek przestudiowałem i już się zabrałem za regulacje w sobotę ale tylko podkładki zmieniłem bo się okazało że jeżeli włożyłem 0.35 mm w luz wydechowy okazało się że mam jeszcze luz pomiędzy mostkiem a popychaczem i nie wiedziałem co zrobić to zamknąłem silnik i napisałem na forum. zaczęło się własnie od zdjęcia. które dużo wyjaśniało i "chwała mu za to " ale też nie do końca zamykało temat.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez darek74 » 7 mar 2012, 20:38

Witam serdecznie. Jak widzę co nie którzy mają chęci do regulacji zaworów na własną odpowiedzialność. Może to i dobrze w końcu do odważnych świat należy, co do tych luzów to regulacja odbywa się tylko tam gdzie narysowałem na zdjęciu. Natomiast luz który dopatrzył się mirumator powinien być skasowany przed rozpoczęciem właściwej regulacji szczelinomierzem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez mirumator » 7 mar 2012, 22:02

I wielkie dzięki, za odpowiedz w końcu,to samo potwierdza ten manual który znalazłem,a czy to odwaga pewnie trochę tak ,ale tu na forum czytałem ,że to nie jest takie trudne czary mary więc, spróbuje, a nuż się uda :]
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez Yard » 7 mar 2012, 22:23

Polecam książki do 626 lub 323 z DITD. Tam jest to krok po kroku opisane i pokazane.
Ostatnio edytowano 13 mar 2012, 21:36 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Steve » 13 mar 2012, 13:23

.
Manual od RF opisuje regulację w dwóch krokach :

1. Luzujemy nakrętkę na mostku (zielone kółko bez strzałki na rysynku wrzuconym przez smile)
i ustawiamy luz.
Obrazek

2. I następnie manual mówi o powtórnym ustawieniu luzu przy dokręconej nakrętce na mostku.

Czy dobrze rozumiem manual ?
------------------------------------------------------------------------

smile napisał(a):Najpierw ustawiasz jeden luz, później drugi...

Smile,
Czy to mówiąc masz na myśli powyższe kroki ?

darek74,
Ty na rysynku uprościłeś (tak ja rozumiem) regulację luzu tylko do kroku drugiego, prawda ?


------------------------------------------------------------------------

Manual od CiTD mówi, że należy wyjąć wtryskiwacze przed rozpoczęciem regulacji.
Manual od DiTD, żeby wyjąć swiece.
Wg manuala ma to celu pozwolić ujść ciśnieniu z cylindra przy manualnym obracaniu silnika. Manual ostrzega, że inaczej grozi to wdmuchaniem śmieci pod podkładkę wtryskiwacza (a wszyscy wiemy jakie są tego skutki :( )

Czy faktycznie wyjmujecie świece/wtryski przed regulacją zaworów ?
Przecież jakiekolwiek dłuższe kręcenie rozrusznikiem bez zapłonu ma taki sam efekt nieprawda ?
Na następnej stronie jest opisany pomiar kompresji i tam w miejsce świecy jest wkręcany manometr i już autor się nie troszczy o powstające ciśnienie i jego efekt na podkładki wtryskiwaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez smile » 13 mar 2012, 20:55

Sprawdź jaki ma stopień sprężania diesel... kręcenie silnikiem ręcznie bez wykręcenia świec/wtrysków i precyzyjne ustawianie tłoków nie jest takie proste. Poza tym ja w gniazdo od wtrysku wkładałem śrubokręt, który pokazywał mi kiedy tłok jest w górnym położeniu.
Steve, to miałem na myśli.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez darek74 » 14 mar 2012, 11:38

Panowie nie wiem jak mam już rysować i pisać aby kolejny użytkownik wiedział co z czym się je to nie komarek że śrubokręty idą w ruch. Jak wiadomo te silniki są 16-to zaworowe więc moje pytanie brzmi po co dodatkowy luz na drugim zaworze ssącym czy też wydechowym skoro mają otwierać się i zamykać w tym samym czasie <co?> . Robiąc przerwę dodatkową na drugim zaworze zwiększamy luz dwukrotnie i doprowadzamy do otwarcia względem pierwszego z opóźnieniem. Gdyby to był jakiś niemiec to by były szklanki tutaj niestety ich nie ma i działa to na zasadzie <cisza> pukania kowadełka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6