Regulacja zawórów w Ditd
Witam,
Jestem od niedawna użytkownikiem Mazdy 323F DITD z 2000 roku – z tego co zdążyłem już sprawdzić jest to silnik RF2A.
Z VIN'u wynika JMZBJ14R201236370 że może to być wersja 101 konna.
Przebieg to 132k km sprawdzony. Wymieniony jest rozrząd i parę eksploatacyjnych rzeczy. Nie wiem jednak kiedy i czy została wykonana regulacja zaworów.
Silnik jak wiadomo nie należy do najcichszych ale zastanawiam się czy odgłos z silnika takie wzmożone terkotanie w zakresie od 2000-3000 nie jest przez przypadek spowodowany rozregulowanymi zaworami. Na zimnym słychać to bardziej na ciepłym mniej.
Możliwe iż jest to standardowy odgłos tego silnika – tego niestety nie wiem.
Jeśli chodzi o elastyczność i osiągi jest całkiem przyzwoicie – 80-120 na V w normie, 3000rpm-140kmh – na kołach 14'
Dzięki Pozdrawiam,
HawkeR
Jestem od niedawna użytkownikiem Mazdy 323F DITD z 2000 roku – z tego co zdążyłem już sprawdzić jest to silnik RF2A.
Z VIN'u wynika JMZBJ14R201236370 że może to być wersja 101 konna.
Przebieg to 132k km sprawdzony. Wymieniony jest rozrząd i parę eksploatacyjnych rzeczy. Nie wiem jednak kiedy i czy została wykonana regulacja zaworów.
Silnik jak wiadomo nie należy do najcichszych ale zastanawiam się czy odgłos z silnika takie wzmożone terkotanie w zakresie od 2000-3000 nie jest przez przypadek spowodowany rozregulowanymi zaworami. Na zimnym słychać to bardziej na ciepłym mniej.
Możliwe iż jest to standardowy odgłos tego silnika – tego niestety nie wiem.
Jeśli chodzi o elastyczność i osiągi jest całkiem przyzwoicie – 80-120 na V w normie, 3000rpm-140kmh – na kołach 14'
Dzięki Pozdrawiam,
HawkeR
_____________________
HawkeR
HawkeR
- Od: 27 lut 2010, 17:44
- Posty: 33
- Skąd: Silesia K-CE
- Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00
Najlepiej jak zrobisz sobie regulację, koszt niewielki mi wyniósł sto złotych. Różnica w moim przypadku jest odczuwalna madzia nabrała wigoru i po wdepnięciu gazu do podłogi nie zostawia czarnej chmury. Regulację powinno sie robić co jakiś czas poczytaj poradnik diesla.
nor napisał(a):Najlepiej jak zrobisz sobie regulację, koszt niewielki mi wyniósł sto złotych. Różnica w moim przypadku jest odczuwalna madzia nabrała wigoru i po wdepnięciu gazu do podłogi nie zostawia czarnej chmury. Regulację powinno sie robić co jakiś czas poczytaj poradnik diesla.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy tych objawach oprócz regulacji zaworów ?
Regulacje zaworów mam w planach na koniec miesiąca
Pozdr,
_____________________
HawkeR
HawkeR
- Od: 27 lut 2010, 17:44
- Posty: 33
- Skąd: Silesia K-CE
- Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00
Delikatnie może.... wszystko zależy od tego jak są "ustawione obecnie"
Generalnie z doświadczenia powiem, że warto dokonywać regulacji właśnie co 30tys.km. Po tym przebiegu zawsze są elementy, które warto ustawić. Nie rzutuje to może zbyt mocno na ogólną pracę/zachowanie motoru ale na pewno nie zaszkodzi...
Generalnie z doświadczenia powiem, że warto dokonywać regulacji właśnie co 30tys.km. Po tym przebiegu zawsze są elementy, które warto ustawić. Nie rzutuje to może zbyt mocno na ogólną pracę/zachowanie motoru ale na pewno nie zaszkodzi...
Riki napisał(a):Delikatnie może.... wszystko zależy od tego jak są "ustawione obecnie"
Generalnie z doświadczenia powiem, że warto dokonywać regulacji właśnie co 30tys.km. Po tym przebiegu zawsze są elementy, które warto ustawić. Nie rzutuje to może zbyt mocno na ogólną pracę/zachowanie motoru ale na pewno nie zaszkodzi...
Dzisiaj jechałem DiTD od kumpla co prawda RF4A i u niego tego odgłosu niema –"terkotania" pomiędzy 2-3 k obr – u mnie jest to wyraźnie słyszalne.
Tak jak wspominałem będę regulować zawory na początku kwietnia – jest tylko pytanie czy są jeszcze jakieś elementy które mogą wydawać takie dźwięki oprócz zaworów – nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę.
Pozdr,
_____________________
HawkeR
HawkeR
- Od: 27 lut 2010, 17:44
- Posty: 33
- Skąd: Silesia K-CE
- Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00
Witam
Macie jakis sprawdzony sposób na domową regujacje zaworów w tym silniku??? W zasadzie potrzebny jest tylko srubokret i szczelinomierz, obydwa posiadam,ale nie wiem co gdzie sprawdzic, a szkoda mi go dawac do mechanika z takim czyms. Pzdr
Juz znalazlem to do mzr-cd ale tak samo sie w 626 ditd postepuje wg instrukcji serwisowej.
viewtopic.php?f=90&t=42303&hilit=kr%C4%99cimy+wa%C5%82em
W sobote sie tym zajme.
U mnie jak zdjalem pokrywe tak to wygladalo.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/896 ... f48e2.html
Strasznie zachlapane wszystko olejem. Olej czarny jak smoła a wymieniany miesiac temu na elf completition.
Macie jakis sprawdzony sposób na domową regujacje zaworów w tym silniku??? W zasadzie potrzebny jest tylko srubokret i szczelinomierz, obydwa posiadam,ale nie wiem co gdzie sprawdzic, a szkoda mi go dawac do mechanika z takim czyms. Pzdr
Juz znalazlem to do mzr-cd ale tak samo sie w 626 ditd postepuje wg instrukcji serwisowej.
viewtopic.php?f=90&t=42303&hilit=kr%C4%99cimy+wa%C5%82em
W sobote sie tym zajme.
U mnie jak zdjalem pokrywe tak to wygladalo.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/896 ... f48e2.html
Strasznie zachlapane wszystko olejem. Olej czarny jak smoła a wymieniany miesiac temu na elf completition.
Ostatnio edytowano 25 mar 2010, 20:38 przez niebieski20, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 sty 2010, 21:26
- Posty: 33
- Skąd: cz-wa
- Auto: 2.0 DiTD 98r
To wiem tak samo jak podkladki pod wtryskami, A tak a propo wie ktos czy sa jakies zamienniki do tych srob z otworem. Jak przykrecalem ostatnio to troche za mocno dalem i sie ukreciła, wiec zrobilem ja sam na wiertarce stolowej ale jak by nie bylo to nie to samo pewnie co oryginał. Co prawda nic nie cieknie ale w domowym zaciszu podworka nie sprawdzi sie tego dokladnie.
- Od: 27 sty 2010, 21:26
- Posty: 33
- Skąd: cz-wa
- Auto: 2.0 DiTD 98r
niebieski20 napisał(a):Olej czarny jak smoła a wymieniany miesiac temu na elf completition.
Bo w tym silniku olej po pewnym czasie robi sie czarny i jest to normalny objaw – poczytaj poradnik o dieslach. Pozdrawiam
- Od: 16 paź 2009, 20:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
HawkeR,
jeżeli jest to terkotanie przy tych obrotach, o których piszesz to może być terkotanie z pompy vacuum, charakterystyczna usterka tych silników. Odsyłam do tematów na forum o pompach vacuum w DiTD.
jeżeli jest to terkotanie przy tych obrotach, o których piszesz to może być terkotanie z pompy vacuum, charakterystyczna usterka tych silników. Odsyłam do tematów na forum o pompach vacuum w DiTD.
Mc'Fly napisał(a):HawkeR,
jeżeli jest to terkotanie przy tych obrotach, o których piszesz to może być terkotanie z pompy vacuum, charakterystyczna usterka tych silników. Odsyłam do tematów na forum o pompach vacuum w DiTD.
Z tego co widziałem jest kilka wątków o terkoczących vacuum pompach – praktycznie wszędzie jest info o ich pro lub mniej pro regeneracji ale nigdzie niema informacji o cenie całej pompy lub poszczególnych elementów do regeneracji.
W postach opisane jest iż grzechotanie występuje cały czas – u mnie jedynie przy zimnym silniku grzechotanie jest bardzo uciążliwe.
Gdy silnik złapie połowę skali grzechotanie jest mniej słyszalne.
Ogólnie rzecz biorąc i tak czeka mnie wizyta w jakimś warsztacie znającym się na rzeczy.
Ktoś zna ten serwis http://www.mazvagtech.pl/ – jakoś nie mogę się z nimi skontaktować poprzez forum.
Możliwe iż ktoś mógłby polecić dobry mazdziarski serwis w okolicach Katowic ?
Pozdr,
_____________________
HawkeR
HawkeR
- Od: 27 lut 2010, 17:44
- Posty: 33
- Skąd: Silesia K-CE
- Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00
HawkeR napisał(a):Silnik jak wiadomo nie należy do najcichszych ale zastanawiam się czy odgłos z silnika takie wzmożone terkotanie w zakresie od 2000-3000 nie jest przez przypadek spowodowany rozregulowanymi zaworami. Na zimnym słychać to bardziej na ciepłym mniej.
Witam!
Jaki masz filtr powietrza? Ja miałem poprzednio tani zamiennik za 20 PLN, kilka dni temu wymieniłem na oryginał z ASO firmy MicronAir za 56 PLN. Silnik pracuje znaczenie ciszej, szczególnie przy wkręcaniu na obroty w okolice 3tys. O filtrze wspomniane jest w podwieszonym wątku o dieslach.
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
- Od: 24 cze 2009, 10:36
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001
Ptrs napisał(a):HawkeR napisał(a):Silnik jak wiadomo nie należy do najcichszych ale zastanawiam się czy odgłos z silnika takie wzmożone terkotanie w zakresie od 2000-3000 nie jest przez przypadek spowodowany rozregulowanymi zaworami. Na zimnym słychać to bardziej na ciepłym mniej.
Witam!
Jaki masz filtr powietrza? Ja miałem poprzednio tani zamiennik za 20 PLN, kilka dni temu wymieniłem na oryginał z ASO firmy MicronAir za 56 PLN. Silnik pracuje znaczenie ciszej, szczególnie przy wkręcaniu na obroty w okolice 3tys. O filtrze wspomniane jest w podwieszonym wątku o dieslach.
Filtr jest w obudowie metalowej na obrzeżach – więc generujący nieprzyjemne dźwięki – oczywiście do wymiany przy okazji regulacji zaworów.
Pozdr,
_____________________
HawkeR
HawkeR
- Od: 27 lut 2010, 17:44
- Posty: 33
- Skąd: Silesia K-CE
- Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00
czytałem cały poradnik. Rozpocząłem wątek z myslą że ktoś może robił to sam i zda relacje po kolei jak to zrobić, bo w poradniku tego nie ma. Póki co proszę nie usówaj jeszcze tego wątku.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6