Regulacja zawórów w Ditd

Postprzez Steve » 14 mar 2012, 12:30

darek74 napisał(a): Jak wiadomo te silniki są 16-to zaworowe więc moje pytanie brzmi po co dodatkowy luz na drugim zaworze ssącym czy też wydechowym skoro mają otwierać się i zamykać w tym samym czasie <co?> . Robiąc przerwę dodatkową na drugim zaworze zwiększamy luz dwukrotnie i doprowadzamy do otwarcia względem pierwszego z opóźnieniem.


Masz rację Darek, to sa silniki 16V, ze nie ma sensu dodatkowa przerwa na drugim zaworze.
Ale ja nic nie napisalem o dodatkowej przerwie na drugim zaworze.
Zastanawia mnie dlaczego manual pisze o ustawianiu tego samego luzu i w tym samym punkcie pomiaru
raz na zluzowananej śrubie na dzwigni nad drugim zaworem i przeprowadzenie regulacji ponownie (tego samego luzu i w tym samym punkcie pomiaru) na skreconej.
Poświęc 2 minuty na zajrzenie do manuala i zrozumiesz o co mi chodzi. <nauka>
Bo wygląda na to, że dopiero w ten sposób przeprowadzona regulacja (tak jak pisze manual) zapewnia, że dźwignia zaworów otwiera oba zawory rówcześnie w tym samym czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez mirumator » 19 mar 2012, 21:59

ja już po regulacji,i wyszło i jakoś się udało:) tak na serio to przeczytałem te 2 książki od ditd i zrobiłem jak kazali i sie udało,co prawda miałem moment zawahania ale jak się przełamałem to poszło. wyluzowałem na mostku wyluzowałem na ramieniu popychacza, włożyłem listek dokręciłem na ramieniu,nie wyjmując listka dokręciłem na mostku i po zabawie.listek miał opór jak regulowałem. wymieniłem podkładki pod przelewy i chciałem wymienić pod wtryski ale w sklepie mi dali trochę inne, podsumowanie: zmniejszyło mi się spalanie o 2 litry i już chyba nie przybywa mi oleju na bagnecie.i teraz pytanie czy jeżeli dostało się trochę diesel do oleju to bezwzględnie wymieniać olej. mam elf ten co na forum się poleca,no i od jakiegoś czasu z rana trochę niebieskiego dymu miałem ale tylko jak się rozgrzewał a później już nie.i nie ma żadnego masła na korku ani bagnecie,


Dzięki za temat na forum, mi się przydał.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez Steve » 19 mar 2012, 23:45

co to znaczy, ze dali Ci inne podkladki ?
Stare fabrycznie montowane podkladki roznia sie od typu, ktory teraz jest produkowany.
Nie dymi ci z korka wlewu oleju ?
Ja bym wymienil olej, nie zmierzysz ile masz diesla w oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez mirumator » 20 mar 2012, 18:16

nie dymi spod korka, i nie ma masła na nim,moze i wymienia ale chce sprawdzić czy mi nie przybywa oleju i pojeżdżę jeszcze może 500 km i zobaczę co będzie. może nie zatrę .:)
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 12:24
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101KM
2003r.

Postprzez kierownik » 20 kwi 2012, 10:15

nie wystarczy zajrzeć tutaj zamiast się zastanawiać co gdzie i jak regulować?

viewtopic.php?f=90&t=42303

viewtopic.php?f=90&t=130705
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez barszczu » 20 cze 2012, 11:56

Witam! Mam pytanie dlaczego przy regulacji zaworów trzeba zmienić podkładki przelewowe?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez barszczu » 20 cze 2012, 15:25

Witam! Dlaczego przy ustawieniu luzu zaworowego trzeba wymienić podkładki przelewowe?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2012, 16:17

barszczu napisał(a):Witam! Dlaczego przy ustawieniu luzu zaworowego trzeba wymienić podkładki przelewowe?


bo ponowne ich dokręcenie może nie gwarantować szczelności i może być problem z odpaleniem po dłuższym postoju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 22 cze 2012, 00:17

bo stare są nieco odciśnięte od dokręcania
nowe nie takie drogie
ale na starych też jak się chce, to się dobrze złoży :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maly_slawek » 28 cze 2012, 08:49

Witam Panowie.
Ja też chcę wyregulować luz zaworowy w mojej madzi ale mam cyka bo nigdy tego nie robiłem.
Mój brat kiedyś regulował w maluchu często jest mechanikiem ale dawno i nieprawda i on sam nie bardzo
chce się podjąć myślę że sobie poradzę fotorelacje są na forum bardzo dokładne ale nurtuje mnie jedno,
Jak po zdjęciu mostków obracać wałem aby nie wypchło mi wtrysków?
Podkładki mam chyba dobre bo nic mi z tyłu nie kopci tylko profilaktycznie chcę sprawdzić luz zaworowy a jak będzie coś nie tak to doregulować, podkładki pod przelewy kupiłem od mana a wtrysków nie chcę ruszać.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez kierownik » 28 cze 2012, 09:07

po zdjęciu mostków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maly_slawek » 28 cze 2012, 09:25

No tych uchwytów trzymających wtryski, czy to nie trzeba odkręcać tylko same przelewy?
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez kierownik » 28 cze 2012, 10:08

tylko same przelewy trzeba, chyba że nie wymieniałeś podkładek pod wtryskami, to warto to przy okazji zrobić.
a wypychać Ci ich nie będzie jeśli będą dokręcone, lub jeśli sobie je wyciągniesz :)
jeśli będziesz miał je odkręcone i będziesz kręcił wałem, to będą tak fajnie wyskakiwać z dźwiękiem wystrzeliwującego korka od szampana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maly_slawek » 28 cze 2012, 11:53

Dobre, ale sylwestra jeszcze daleko :)
Podkładek pod wtryski nie chce zmieniać bo nic się nie dzieje, podkładek pod przelewy mam dwa komplety, trochę mam okrojony budżet bo madzia mnie kosztowała już po wymianie rozrządu i olejów, wymienię na razie przelewowe ustawie luz na zaworach a jak coś będzie kopcić druga robota będzie mnie czekać, nie sądzisz że mogę tak zrobić?
A wszystko kręcić kluczem dynamometrycznym rozumiem bo mogę coś urwać?
Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję, że nic nie popsuje.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez kierownik » 28 cze 2012, 12:31

ja bym zmienił pod wtryskami – później taka sama robota, a z tym im wcześniej, a dodatkowo ich koszt jest stosunkowo niewielki
najlepiej dynamometrycznym, chyba że takowy masz w łokciu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez maly_slawek » 28 cze 2012, 13:10

Masz kolego rację, im rzadziej tam będę zaglądał tym lepiej, przetrawię to jeszcze, może poczekam z regulacją aż kupię resztę podkładek, jeszcze raz dzięki za porady, są na wagę złota dla mnie.
<spoko>
Ostatnio edytowano 28 cze 2012, 22:36 przez maly_slawek, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez kierownik » 28 cze 2012, 13:22

tak, dwie śruby dodatkowo trzymające cztery wtryski, ale za to czasem one nie bardzo chcą wyjść, a wtedy powinny w miarę luźno, jeżeli podkładki były ok
łatwiej się kręci wałem bez przykręconych wtrysków
bezpiecznie jest kręcić śrubą na klucz 21 pośrodku koła pasowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kabe » 28 cze 2012, 22:23

Można unieść auto z jednej strony, włączyć bieg i kręcić kołem .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez maly_slawek » 1 lip 2012, 10:38

No i jestem po regulacji zaworów, ssące miałem wszystkie po 0,20 a wydechowe po 0,40 tylko na trzecim cylindrze dało się włożyć 0,50, zrobiłem jak w książce 0,15 i 0,35.
Mała przestroga, ktoś gdzieś pisał że niema znaczenia jakim kołem się kreci, o tuż ma-
kręciłem kołem na rozrządzie i przy niewyciągniętych wtryskach kompresja stawiała taki opór, że ząbek przeskoczył na pasku, musiałem rozebrać rozrząd i odnowa go założyć.
Sprawdziłem wtedy jeszcze raz ustawienia zaworów kręcąc już wałem a nie rozrządem, cuż 3 godziny zabawy więcej ale zawsze coś nowego człowiek się nauczy.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2012, 11:35

maly_slawek napisał(a):kręciłem kołem na rozrządzie i przy niewyciągniętych wtryskach kompresja stawiała taki opór, że ząbek przeskoczył na pasku


nie ma prawa tak się stać pasek nie ma prawa przeskoczyć jeśli wszystko z rozrządem jest ok. Ja wrzuciłem 5 bieg i pchnąłem auto do przodu.

Nie kręciłeś czasem kołem mając wrzucić 1 bieg i zaciągnięty ręczny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6