Strona 1 z 1

Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 12 wrz 2010, 13:00
przez ladaco
Witam wszystkich,
Od razu przejdę do sedna sprawy. Auto do prędkości ok 110km/h zachowuje się i przyśpiesza prawidłowo natomiast powyżej 110km/h traci moc, zwalnia i zaczyna migać kontrolka od świec żarowych. Gdy wcisnę i puszczę sprzęgło kontrolka przestaje migać a auto ponownie zaczyna normalnie jechać (oczywiście dopuki nie osiągnie magicznej bariery 110km/h). Dziś odczytałem kod błędu P0216-Injection timing Control Circuit Malfunction (z tego co znalazłem na forum Układ Kontroli Czasu Wtrysku). W aucie ok. 7000km temu wymieniłem wszystkie filtry (markowe knecht`a).
Koledzy co to może być? Gdyby coś się zepsuło to nie działało by wcale, lub powyżej określonych obrotów silnika a nie osiąganej prędkości. Może ktoś miał juz podobny problem ?
Z góry dziękuje za pomoc

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 12 wrz 2010, 20:21
przez ryszardm.
Jeśli nie cieknie zawór TCV, to sprawdź zawór przelewowy, i sitko w śrubie mocującej przewód przelewowy do pompy (góra pompy koło zaworu SPV). Ostrożnie przy czyszczeniu sitka jak zostaną śmieci to wpadną do pompy (moim zdaniem jest ona tam po to, aby skrócić żywot pompy, bo zatrzymuje wszystko w pompie).

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 12 wrz 2010, 20:38
przez ladaco
Z zaworu nic nie cieknie, wszędzie czysto i sucho. A jeśli chodzi o czyszczenie sitka w przelewie to będe mógł to sprawdzić dopiero w środę jak wrócę do domu bo jestem aktualnie w pracy. A czy możliwe jest żeby przez zapchany filtr paliwa auto miało takie objawy? Jak pisałem filtr jest świeżo wymieniony ale wiadomo różnie to jest z jakością paliwa na naszych stacjach.

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 14 wrz 2010, 08:43
przez ryszardm.
Witam,
Z błędem 216 walczę już jakiś czas. Wymieniłem nawet zawór TCV chociaż mój wydawał się sprawny. Filtr paliwa owszem, ale myślę, że to nie to – chociaż wymiana nie zaszkodzi. Pojawianie się błędu po przekroczeniu 100 km/h wiąże się raczej z ciśnieniem w pompie wtryskowej a brak mocy i metaliczny terkot silnika to efekt jego pracy w trybie serwisowym. Dopóki miga kontrolka świec żarowych silnik pracuje w trybie awaryjnym, wygląda na to, że właściwe parametry wtrysku są tylko do konkretnych obrotów silnika (100 km/h) a np: na 4 albo 3 też będzie problem dopiero przy 100 km/h?
Można zrobić eksperyment: sprężynkę w zaworze przelewowym zastąpić słabszą, np: taką od długopisu – u mnie błąd się przestał wyświetlać i silnik ruszył normalnie, ale powstał problem z rozruchem zimnego silnika (brak odpowiedniego ciśnienia w pompie na rozruch – słabsza sprężyna nie utrzymuje go). W Twoim przypadku stawiam na zamulenie pompy lub w najgorszym razie, na zawór SPV – steruje dawkowaniem paliwa, ciśnieniem wtrysku, dawką rozruchową zimnego i ciepłego silnika, i moim zdaniem pośrednio odpowiedzialny jest też za czas wtrysku. Jego niedomykanie się lub nieotwieranie w odpowiednim momencie na odpowiedni okres czasu może powodować przekłamania w sterowaniu wyprzedzeniem wtrysku i czasem wtrysku. Na początek zalej do zbiornika z paliwem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy i układu paliwowego (taki o którym piszą, że nie jest stałym dodatkiem do paliwa i można stosować go co 5 – 10 tys. km). U siebie zalałem produkt STP i po 200km jest jakby lepiej (musiałem rozciągnąć sprężynkę w zaworze przelewowym, bo silnik zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach – rozciągnięcie spowodowało wzrost ciśnienia w pompie i znowu jest równo). Może za którymś razem założę oryginalną sprężynę. Powodzenia, pozdrawiam.

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 14 wrz 2010, 10:02
przez ladaco
Co do zamulenia pompy i uszkodzonego SPV to raczej chyba nie to. Niecałe dwa lata temu miałem regenerowaną pompę i wymieniony SPV i chyba raczej mało prawdopodobne jest aby któraś z tych części znów padła. Jutro jak wrócę do domu to doleję STP przejadę się troche i zobaczę jak to będzie. Nie chciałbym znów mieć przygód z pompą w tym aucie

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 14 wrz 2010, 19:22
przez xxxROMxxx
Witam!
Poprzedniej zimy miałem podobnie,diagnostyka wykazała błąd P0216,długo dochodziłem co to takiego auto jechało 90 km/h,potem migająca kontrolka i auto gasło i nie mozna było odpalić.Po odczekaniu około 10 min,normalnie zapalał i można było kontynuować jazdę ale do granicy 90km/h i znowu to samo.Już prawie byłęm pewny że to coś z pompą wtryskową,ale okazało się że to tylko filtr paliwa <glupek2> chodż wymieniany był miesiąc wcześniej.Właściwie to nie filtr tylko parafina z ropy skutecznie zapchała przepływ paliwa(Tankowanie na orlenie).Po wymianie i skasowaniu błędu wszystko wróciło do normy <spoko>

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 14 wrz 2010, 20:52
przez ryszardm.
Witam,
Wymieniłem filtry, oczyściłem wszystkie siatki i filtry przy zaworach w pompie, przedmuchałem zawory, sprawdziłem, oczyściłem i przedmuchałem instalację podciśnieniową, elektryczną, związaną z zaworem EGR a silnik dalej wyrzuca błąd P0216.
Może wiecie, co jest odpowiedzialne w pompie wtryskowej za sterowanie ciśnieniem roboczym oprócz zaworu maksymalnego ciśnienia umieszczonego w przelewie pompy.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 15 wrz 2010, 20:57
przez ladaco
Witam wszystkich
Mój problem okazał się na szczęście nie tak wielki i kosztowny jak sądziłem. Dziś po powrocie do domu od razu zabrałem się za moją madzie, zalałem auto do pełna dobrym paliwem z dodatkiem STP (podziękowania dla ryszardm. wcześniej myślałem o użyciu skyyda) a następnie zacząłem wymieniać filtr paliwa. Jakie było moje zaskoczenie kiedy po wyjęciu starego (przejechałem na nim może 6tys) okazało się że w środku jest cały zaklejony jakąś czarną mazią. Oczywiście nie było jej bardzo dużo ale wszystkie żeberka w filtrze były szczelnie oklejone a filtr nie miał odpowiedniej przepustowości. Założyłem nowy filtr, odpowietrzenie, odpalam auto i eureka <spoko> . Pracuje lekko, równo, dobrze wchodzi na obroty, żadnych szarpnięć czy jakichkolwiek problemów z przyśpieszeniem i szybką jazdą (160km/h bez mniejszych problemów).
Czyli wina leżała po stronie złego (a rachej ch...go) paliwa które zapchało filtr, tu przestrzegam przed tankowaniem na stacji Bliska w Dobiegniewie (Lubuskie). Zastanawiam się tak przy okazji czy nie zabrać się za wymontowanie zbiornika paliwa i wyczyszczeniem go, nie wiadomo co tam jeszcze w nim zostało.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moimi perypetiami i życzę szybkiego rozwiązania problemu, mój kamień z serca spadł dziś, uff wielka ulga.
Pozdrawiam

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 26 wrz 2010, 13:50
przez realski
Ja powiem tylko tyle wymieniajcie [tiiit] filtry paliwa itp
problem jest w zbiorniku
powiedzialbym nawet ze w konstrukcji filtra wstepnego a moze w naszym paliwie ?))
Pozdrawiam

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 26 wrz 2010, 15:14
przez Neonixos666
A niby dlaczego mazda nie chciała wejść na nasz rynek? bo normy paliw nie byłe odpowiednie. Nasze paliwo to bagno, lejcie najlepsze bo to na pewno zaprocentuje tym że nasz silnik będzie lepiej chodził

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 28 mar 2011, 19:56
przez maleer
Witam.

Pozwolę sobie dołączyć do tematu. Otóż od niedawna jestem posiadaczem Mazdy Premacy 2.0 DiTD, której już wymieniłem zawór TCV. Wczoraj jechałem z rodzinką w trasie no i nagle silnik zaczą głośno pracować (bardzo głośny klekot), zaczęła migać kontrolka świec żarowych i stracił moc. Zgaszenie silnika i ponowne zapalenie nic nie pomogło, generalnie z zapalaniem silnika niema problemu nawet z występującą awarią. Po odczekaniu 30 minut i ponownym zapaleniu auta problem znikną, silnik pracował cicho, równo, odzyskał moc i kontrolka świec żarowych nie paliła się. Przejechaliśmy drogą ekspresową ponad 100 km dla sprawdzenia z większą prędkością niż dozwolona i było wszystko ok. Po z czytaniu błędu z komputera okazało się że jest "układ kontroli czasu wtrysku – usterka". Mechanik powiedział żeby wymienić filtr paliwa, tak też zrobiłem i pojechałem sprawdzić auto. No i na biegu 4 przy 2,500 obr/min. znowu pojawiła się głośna praca silnika i stracił moc. Kolega mnie z holował i teraz nie wiem za co z tym robić.

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 28 mar 2011, 22:45
przez losrekinos
Ja miałem podobnie w trasie. Okazało się że przy wymianie zaworu nie wpiąłem do końca wtyczki (nie 'zaskoczyła') i nie łączyła. Objawy takie same. Mam nadzieje ze u Ciebie też będzie coś tak trywialnego :)

Re: Nie jedzie powyżej 110km/h, kod błędu P0216

PostNapisane: 30 mar 2011, 17:04
przez ryszardm.
Witam,
Miałem jesienią podobny problem i pomogłem sobie sam.
Należało wymienić: krzywkę tłoka wysokiego ciśnienia, rolki ze sworzniami i podkładkami, zabezpieczenie sworznia tłoka przyśpieszacza kąta wtrysku, tłok przyśpieszacza ponadto wywiercić z zapchanego kanału paliwowego prowadzącego do zaworu TCV opiłki po zmiażdżonym zabezpieczeniu sworznia tłoka przyśpiesza kąta wtrysku – oczywiście + komplet uszczelnień. Koszt – jeśli wymienisz własnoręcznie ok. 850 zł. Jeśli oddasz fachurom w Denso – ok 3 500 do 4 000 zł, można u nich kupić gotowe pompy po regeneracji za bagatela 5 000 i w górę.
Części kupiłem w Denso Warszawa – sprzedają w przyzwoitych cenach.
Oby u Ciebie było to tylko wysunięcie się przewodów z zaworu TCV – co jest bardzo możliwe, bo ktoś go Ci wymieniał i mógł nidbale włożyć kostkę. Jednak może się również zdarzyć, że jeśli zamontował używany to już nadszedł jego kres i dlatego raz działa a raz nie.
pozdrawiam.