Za słabe ładowanie na wolnych obrotach – wymiana alternatora

Postprzez ternyk » 3 wrz 2010, 09:20

Hej,
Szukam przyczyn słabego ładowania na wolnych obrotach. Gdy włączę światła mijania i stoję na luzie to napięcie na akumulatorze mi cały czas maleje, ale na 2000 ładuje ok. Zakupiłem już akumulator, nowy (używany) alternator i dziś będę wiedział czy to była jego ale gdyby było to samo to już nie mam pojęcia (oraz elektryk) co to może być.
PS Akutalnie mam też problem z ABS (błędy 14 i 63) oraz kontrolka świec żarowych wyświetla 0105 (zdaje się napięcie czujnika doładowania) nie wiem czy to związane z tym problemem.
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez ternyk » 3 wrz 2010, 11:21

Aha, może ktoś wie: ile powinien dawać alternator na wyjściu na wolnych obrotach? Właśnie dostałem info od elektryka, że z nowym alternatorem jest lepiej, ale nie idealnie. Stary dawał na wyściu 30A, a ten 50A na wolnych obrotach.
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez say » 3 wrz 2010, 12:36

Prąd ci mierzył zamiast napięcie? :) Zawsze powinno być ponad 14 Volt i nie więcej niż 14,8 jak pamiętam.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez ternyk » 3 wrz 2010, 13:43

Tak, mierzył prąd (napięcie również).
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez tasek » 4 wrz 2010, 20:30

14.1 do 14.4 tak mi powiedział fachowiec z warsztatu u którego kupiłem i wymieniałem ostatnio akumulator. U mnie było przy włączonych światłach i radiu 14.38 ale już po włączeniu klimy spadło na 13 po dodaniu gazu na 900-1000 obr. było spowrotem 14.38
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 11:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez ternyk » 4 wrz 2010, 20:52

OK. dzięki. Już mam wymieniony alternator i jest chyba lepiej. Dokładniej dziś pomierzyłem napięcie i teraz już też mam na wolnych obrotach z włączonymi światłami i radiu 14.4 V, czyli w porządku. Jednak po włączeniu klimy i innych odbiornikach spadło do 13 V (nawet mniej, 12.9 V), ale lekko dodałem gazu tak, żeby nie przekroczyć 1000 obr/min i ładowanie już było OK. Myślę, więc czy tak powinno być bo u Ciebie chyba jest podobnie, czy może trzeba podnieść trochę wolne obroty (o ile to możliwe).
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez Bandit » 5 wrz 2010, 12:22

zalecam następnym razem zapoznanie się z regulaminem forum (post pod postem) używamy opcji "edytuj"
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez pioczel » 5 wrz 2010, 20:11

też z ciekawości pomierzyłem -na światłach 14,43 v,ale ciekawa rzecz po załączeniu klimy 13,30 v ,mierzone na jałowym
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6