Po dłuższym postoju ciężko odpala Mazda 626 DiTD
Strona 1 z 1
Witam,
Przeszukałem forum ale nie znalazłem takiego problemu, otóż po dłuższym postoju ok 8-10 godzin ciężko odpala, trzeba kręcić kilka sekund zanim zaskoczy. Później jak już odpali wszystko jest ok. Za każdym razem pali na dotyk, samochód jest dynamiczny, nie kopci. Objawy by wskazywały na cofające się paliwo, ale nie wiem czy to jest możliwe, jeśli tak to jak temu zapobiedz. Gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam
Przeszukałem forum ale nie znalazłem takiego problemu, otóż po dłuższym postoju ok 8-10 godzin ciężko odpala, trzeba kręcić kilka sekund zanim zaskoczy. Później jak już odpali wszystko jest ok. Za każdym razem pali na dotyk, samochód jest dynamiczny, nie kopci. Objawy by wskazywały na cofające się paliwo, ale nie wiem czy to jest możliwe, jeśli tak to jak temu zapobiedz. Gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Objawy jak przy zapowietrzonym układzie paliwowym. Myślę, że trzeba rurka po rurce posprawdzać szczelność czy nie kapie gdzieś ropka i dokręcić z wyczuciem. Ja miałem tak przy zdejmowanych sztywnych przewodach łączących pompę i wtryskiwacze.
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Wczoraj sprawdzałem czy nie cieknie przy pompie i jest sucho, alternator nie jest mokry, rurek co prawda nie sprawdzałem, może dzisiaj dokładnie jeszcze przepatrzę. Jeśli podpompuję ręczną pompką to słychać jak "idzie" paliwo przez przewody, i z odpaleniem nie ma problemu. Dosłownie 2 obroty i pali, później oczywiście jest OK. Nie wiem co to może być, może jednak podkładki pod przelewami?
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Witaj!!!
Mam to samo i nie mogę znaleźć przyczyny.Żadnych wycieków nie ma.W układzie paliwowym tylko wymieniany był filtr paliwa.Ktoś mi sugerował,że to może być wina stacyjki.Nie łączą styki,które uruchamiają pompę paliwa po przekręceniu kluczyka.Objaw taki,że jakby się cofało paliwo i pompa musi najpierw paliwo dopompować.Jak już raz odpali to jest ok.No i nie zawsze mam problem.Raz jest codziennie,a raz przez kilka dni odpala normalnie.Jak by ktoś znalazł przyczynę,albo coś doradził to bardzo proszę o pomoc.
Mam to samo i nie mogę znaleźć przyczyny.Żadnych wycieków nie ma.W układzie paliwowym tylko wymieniany był filtr paliwa.Ktoś mi sugerował,że to może być wina stacyjki.Nie łączą styki,które uruchamiają pompę paliwa po przekręceniu kluczyka.Objaw taki,że jakby się cofało paliwo i pompa musi najpierw paliwo dopompować.Jak już raz odpali to jest ok.No i nie zawsze mam problem.Raz jest codziennie,a raz przez kilka dni odpala normalnie.Jak by ktoś znalazł przyczynę,albo coś doradził to bardzo proszę o pomoc.
- Od: 18 sie 2010, 20:36
- Posty: 18
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r
Witam ponownie.Byłem u mechaniora od diesli i u mnie przyczyną jest cofające się paliwo.Prawdopodobnie puszczają zaworki w pompce przy filtrze paliwa.W tygodniu jadę na założenie dodatkowego zaworu na przewód paliwowy i zobaczę jakie będą efekty.
- Od: 18 sie 2010, 20:36
- Posty: 18
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r
Witam!!!
Przyczyna znaleziona.Przewody paliwowe-gumowe-te co łączą filtr paliwa z przewodami metalowymi były dziurawe.Paliwo nie wyciekało,a zasysały powietrze i tworzyła się poduszka powietrzna i był problem z odpaleniem.Po wymianie przewodów problem z odpalaniem zniknął a dodatkowo Madzia zaczęła być żwawsza.
Pozdrawiam
Przyczyna znaleziona.Przewody paliwowe-gumowe-te co łączą filtr paliwa z przewodami metalowymi były dziurawe.Paliwo nie wyciekało,a zasysały powietrze i tworzyła się poduszka powietrzna i był problem z odpaleniem.Po wymianie przewodów problem z odpalaniem zniknął a dodatkowo Madzia zaczęła być żwawsza.
- Od: 18 sie 2010, 20:36
- Posty: 18
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r
No i znowu była kicha z odpalaniem.Po wielu próbach odpalenia (z zastosowaniem plaka) nic.Po długich kombinacjach otworzyłem pudełeczko z przekaźnikami.Okazało się,że przekaźnik od czujnika odcięcia paliwa (spv) nie zakażdym razem załączał i stąd problemy.Podgięcie styków i ich oczyszczenie spowodowałe,że Madzia znowu śmiga jak nówka.Jak narazie obeszło się bez kosztownej wizyty u monopolistów (Mabi) Hehe.Może i komuś się ta informacja przyda.W ostateczności można spiąć na krótko,bo nie wiem jaki jest koszt tego przekaźnika,ale trzeba pamiętać aby na postoju rozłączać wzorkę,bo padnie nam aku.Pozdrawiam
- Od: 18 sie 2010, 20:36
- Posty: 18
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r
Ponawiam temat,
Wczoraj przeprowadziłem eksperyment, odłączyłem czujnik w głowicy i próbowałem odpalić. Za pierwszym razem nie odpalił na dotyk, tzn tak jakby na sekundę zaskoczył i zgasł. Za drugim razem zapalił już na dotyk. Pochodził chwilę, zgasiłem, podłączyłem czujnik i próbowałem zapalić. musiałem pokręcić ze 3-4 sekundy i zapalił. Już sam nie wiem co się dzieje. Dodam, że jak pochodzi tak z 5-10 minut pali na dotyk. Druga sprawa jaką zaobserwowałem to taka, iż jak po dłuższym postoju podpompuję ręczną pompką, zapali tak po 5-7 sekundach, jeżeli nie pompuję muszę kręcić kilkanaście sekund. Co o tym myślicie?
Wczoraj przeprowadziłem eksperyment, odłączyłem czujnik w głowicy i próbowałem odpalić. Za pierwszym razem nie odpalił na dotyk, tzn tak jakby na sekundę zaskoczył i zgasł. Za drugim razem zapalił już na dotyk. Pochodził chwilę, zgasiłem, podłączyłem czujnik i próbowałem zapalić. musiałem pokręcić ze 3-4 sekundy i zapalił. Już sam nie wiem co się dzieje. Dodam, że jak pochodzi tak z 5-10 minut pali na dotyk. Druga sprawa jaką zaobserwowałem to taka, iż jak po dłuższym postoju podpompuję ręczną pompką, zapali tak po 5-7 sekundach, jeżeli nie pompuję muszę kręcić kilkanaście sekund. Co o tym myślicie?
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6