MarekW napisał(a):w DITD jest MAF, MAP i IAT. MAF jest on zamontowany na obudowie filtra powietrza. :–)
Zauwazylem, ze w innych postach cytujesz fragmenty z dokumentacji "ECD-V5 Injection Pump System"

W tym samym dokumencie na stronie drugiej jest taki zapis na temat MAF, MAP, VSC, VBC:
Intake system:
– The construction and operation of the intake system is essentially carried over from that of the NP-VE4 injection pump system except for the following:
– Mass air flow sensor has been eliminated (only Euro 2 vehicles)
– Turbocharger with variable geometry turbine has been adopted (only Euro 3 vehicles)
– Variable swirl control valve has been adopted (only Euro 3 vehicles)
Z tego wniosek, ze w modelach przed liftingiem (spelniajacych norme Euro 2, a taki wlasnie posiada
Leszek1) NIE ma jednak czujnika MAF czyli przeplywomierza, jak i nie ma tez zmiennej geometrii turbiny. Natomiast po liftingu (a taki silnik mam ja i zapewne Ty) wystepuje MAF oraz IAT (Intake Air Temperature sensor).
MarekW napisał(a):MAF/IAT wpływają na:
– wyprzedzenie wtrysku (injection timing control)
– EGR control
– VSC (variable swirl control), kontroluje zawirowania w dolocie, otwierając dodatkowy wlot)
Hmm, tu musze przyznac, ze jestem mozno zaskoczony, bo dokumentacja (cytaty poniezej) raczej wskazuje, ze VSC wystepuje tylko po liftingu i jest sterowane przez ECU na podstawie obrotow silnika. To samo w przypadku wyprzedzenia wtrysku (Timing Control) dokument tez tu powoluje sie na obrot silnika i wyglada, ze na to tez MAF/IAT nie maja bezposredniego wplywu:
- Kod: Zaznacz cały
– At an engine speed below 2300 min-1 the PCM energizes the VSC solenoid valve, so that vacuum is applied to the vacuum actuator.
- Kod: Zaznacz cały
– At low engine speeds the PCM controls the TCV with a large duty cycle, so that the solenoid valve opens and the pressure on the low-pressure side increases
– At high engine speeds the PCM controls the TCV with a small duty cycle [...]