Jakie paliwo tankować do silników DiTD?

Postprzez rafusmaximus » 12 paź 2010, 20:00

tak, tak, lejcie dalej i podniecajcie się "super osiągami" Vervy, V-Powera i innych Ultimatów... powodzenia z wtryskami i nie tylko :)

Może oświecę co niektórych, że w/w paliwo w Polsce jest tak suche, że aż szkodliwe na dłuższą metę, chyba że ktoś dodatkowo karmi swój samochód dolewką Mixolu :) Suche, czyli tak samo syfiaste jak opał...

Dostałem ostatnio taki wykład od speca paliw płynnych, że już wiem jak Polacy (niestety ja przez jakiś czas także, ale tylko z osobówką, bo kto leje do ciężarówek czy agregatów Vervę) dają się dymać bez masła przez koncerny paliwowe i przepłacają za tzw super paliwa.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez k_ewa » 12 paź 2010, 20:19

rafusmaximus napisał(a):tak, tak, lejcie dalej i podniecajcie się "super osiągami" Vervy, V-Powera i innych Ultimatów... powodzenia z wtryskami i nie tylko :)

Karmiliśmy V-powerem:
1. Toyotę Camry 2.0TD – zmarła śmiercią naturalną (zmurszało jej podwozie) w wieku 21 lat i z przebiegiem około 500tys. km,
2. Rovera 825 2.5D – zmarł śmiercią tragiczną (zatrzymał się na drzewie) w wieku w wieku 16 lat i z przebiegiem około 650 tys. km

Teraz V-powerem karmione są obydwie Madzie 626 (lat 12).

Nigdy nie było żadnych problemów z wtryskami, ani z niczym innym. Autka odwdzięczały się, śmigały (Madzie śmigają nadal) pięknie i nie kopciły na czarno, ani w innym kolorze.

Pozdrowienia
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez rafusmaximus » 12 paź 2010, 20:38

ale ja nie mówię o takich trupach jakie wymieniłaś... kiedyś starą beczką mesia tankowałem opałem i też śmigał... Trzeba troszeczkę rozróżniać o czym się mówi ;) Sorki, że ja nie z tej epoki... :P

Ja mówię o trochę nowszych silnikach, powiedzmy CR, a nie tych z tamtego tysiąclecia (aczkolwiek nie zbadane są wyroki pańskie i DiTD może odezwać się nawet po 30-50 tkm, że go coś boli)...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Neonixos666 » 12 paź 2010, 23:15

rafusmaximus – a czy twoja wypowiedź nie jest oparta na wiecznej teorii spisku? czyli każdy chce cię oszukać za wszelką cenę? Najlepiej nic nie lać bo ta za sucha a ta zasiarczona a ta to brudna i odstawić samochód niech nie łyka tego zła dystrybutora. Zwykły ON od np. vervy różni się tym że ma mniejszą liczbę cetanową. Jest to normalny ON z dodatkiem w odpowiedniej ilości cetanu i płaci się za to trochę drożej. Można kupić zwykłe ON i kupić sobie cetan i wymieszać i też będziemy mieć swoją vervę. Piszcie co chcecie ale jest różnica czy się leje ,,lepsze " ON czy normalne i nie mówię tu o osiągach bo to nie o to chodzi ale o kulturę pracy silnika i jego rozruch w niskich temperaturach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 12 paź 2010, 23:22

To skoro na stacjach zło, to wychodzi na to, że trzeba będzie lać opał (suchy) pół na pół z rzepakiem (tłusty) <rotfl> Nie popadajmy w skrajności. Ja kilka razy zatankowałem na Auchan i klekotało głośniej na zimnym i odpalało trudniej (drugi obrót wału) i najważniejsze litr więcej paliło. Dlatego właśnie leję vervę ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 12 paź 2010, 23:27

Ja staram się mieszać pół na pół vervę i zwykłe ON wtedy i kieszeń nie boli i silniczek lżej chodzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 12 paź 2010, 23:30

a zwykłe to co wlewasz dokładnie? ten ekodiesel z orlika ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 12 paź 2010, 23:40

tak po prostu zwykły ON. ale zastanawiam się nad zakupem tego cetanu, można by było wymodzić rajdowe paliwo do ditd :P
Ostatnio edytowano 13 paź 2010, 21:22 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafusmaximus » 13 paź 2010, 06:04

Neonixos666 napisał(a):rafusmaximus – a czy twoja wypowiedź nie jest oparta na wiecznej teorii spisku?


Nie, oparta na doświadczeniu...

Piszcie co chcecie ale jest różnica czy się leje ,,lepsze " ON czy normalne i nie mówię tu o osiągach bo to nie o to chodzi ale o kulturę pracy silnika i jego rozruch w niskich temperaturach.


Ja raczej piszę / napisałem co uważam, gdybym napisał "co chcę", to byłbym zwykłym kłamcą, a tak chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami oraz informacjami jakie usłyszałem (nomen omen od kogoś kto pracuje dla jednego z koncernów paliwowych, to chyba jemu powinno zależeć najbardziej by kupować droższe paliwo ;) )
Co do kultury pracy i rozruchu na zimnym, to raczej zależy od stanu silnika i oleju jaki sie używa (oczywiście na badziewnej ropie też miło nie będzie). Wystarczy od czasu do czasu, w ramach zadbania o układ paliwowy, czy tez smarowanie, zalać Forte do paliwa, lub jego odpowiednik do oleju, ewentualnie inny specyfik, bez znaczenia (ale nie można tego traktować jako panaceum na bolączki silnika, to jest jedynie profilaktyka).
U mnie różnicy nie ma, zarówno po zalaniu Forte, czy też np. Vervy, bo być nie powinno (!) i to chyba świadczy o tym, że silnik oraz układ paliwowy jest nadal w formie... Ktoś kiedyś powiedział na forum, że jeżeli po zalaniu Forte lub np. Vervy jest lepiej, to znaczy, że motorek zaczyna niedomagać, bo najzwyczajniej potrzeba mu "lekarstwa" lub popularnego w dzisiejszych czasach "dopalacza", aby jako tako śmigał. Może i wymierne efekty w postaci mniejszego spalania są, ale i uboczne po jakimś czasie mogą się pojawić (mowa o wzbogaconym paliwie a`la Verva).

Oczywiście każdy robi jak uważa, jedynie chciałem napomknąć, że nie wszystko złoto co się świeci.

Ps. nie lejcie Bio. To najgorszy syf jaki nam zaserwowano, dlatego jest m.in. tańszy ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez k_ewa » 13 paź 2010, 10:18

rafusmaximus napisał(a):Dostałem ostatnio taki wykład od speca paliw płynnych, że już wiem jak Polacy (niestety ja przez jakiś czas także, ale tylko z osobówką, bo kto leje do ciężarówek czy agregatów Vervę) dają się dymać bez masła przez koncerny paliwowe i przepłacają za tzw super paliwa.

To może podziel się wiedzą i wrzuć na forum to dzieło speca, żebyśmy się mogli uświadomić i dać się "dymać bez masła".
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2010, 12:09

To już teraz wiadomo dlaczego niektórzy właściciele małych stacji leją wodę do zbiorników, bo nasze paliwo jest za ,,suche" <lol>. Nie wiem jakie paliwo jest na twoich stacjach ale musi być wybitnie złej jakości. A co do odmiennej pracy silnika świadczy tylko to że jest wrażliwy i nawet mała zmiana ( około 5-10 cetonów) jest wyczuwalna. Silnikowi który nie jest w najlepszym stanie technicznym nawet najlepszej jakości paliwo nie pomoże i nie będzie czuć różnicy w pracy.


A kolega rafusmaximus co leje do swojego auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez k_ewa » 13 paź 2010, 13:25

Neonixos666 napisał(a):A kolega rafusmaximus co leje do swojego auta?

Może "kujawski" ?
Przepraszam za złośliwość, ale nie lubię, jak mnie ktoś obraża.
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez robertss » 13 paź 2010, 15:41

jeśli już ktoś musi coś dolewać do ON to na pewno nie mixol. W CR "zasła" <lol> na bank wtryski(wysokie ciśnienia w układzie zasilającym) Natomiast w silnikach bez turbo i starszych z tzw. komorą wstępną mixol ujdzie. Do DITD i CR prędzej coś takiego:
http://www.hil.pl/-p-39.html?osCsid=269 ... 89e8addc9c
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2010, 21:28

To tak samo jak dolewać denaturatu do baku w zimę, każdy kto ma choć małe pojęcie o chemii wie że to głupota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafusmaximus » 14 paź 2010, 14:37

k_ewa napisał(a):To może podziel się wiedzą i wrzuć na forum to dzieło speca, żebyśmy się mogli uświadomić i dać się "dymać bez masła".


Dziennikarzem nie jestem i wywiadu nie przeprowadzałem, żeby Ci to relacjonować, wybacz. To jest mój znajomy, którego nie widziałem od studiów, a rozmowa była "luźna" <faja> jeżeli wiadomo o co chodzi ;) Też się zdziwiłem, ale nie uważam, żeby miał powody kłamać. Po za tym w skrócie już się podzieliłem (zresztą nie jest to jakaś tajemnica), ale nie moja wina, że ktoś nie potrafi z tego wyciągać odpowiednich wniosków... leniuszkom i wygodnickim mówię zdecydowane nie :P

Może "kujawski" ?
Przepraszam za złośliwość, ale nie lubię, jak mnie ktoś obraża.


Ciebie? Nie dramatyzuj, w końcu nikt nie jest idealny, ja kiedyś także tankowałem wzbogacone paliwo i jak mi ktoś napisał, że to głupota, nie poczułem sie obrażony ;) Jeżeli poczułaś się obrażona, to przepraszam, tylko za co? Że napisałem prawdę i że nie potrafisz jej przyjąć do wiadomości?
Co do Twojej złośliwości – Złośliwość złośliwością, jeżeli poczułaś się z tym lepiej to na zdrowie, ale jakbyście trochę pomyśleli i popatrzyli, to wystarczyło kliknąć na stopkę w moim podpisie i wszystko jasne... no ale co tam, lepiej popitolić sobie, może ktoś się uśmieje z "KUJAWSKIEGO", nie? :|

Neonixos666 napisał(a):Nie wiem jakie paliwo jest na twoich stacjach ale musi być wybitnie złej jakości


Dziwne – nie wiesz jakie jest, ale stwierdzasz fakt, że jest do bani, trochę brak w tym logiki, bo jeżeli wyciągnąłeś takie wnioski po moich postach, to ja wymiękam, a tak abstrahując od tej logiki lub jej braku, po czym to wnosisz? Bo ja awarii z układem paliwowym nie miałem, stacja jest sprawdzona od 15 lat, samochód chodzi cicho, odpala lekko i jest elastyczny zarówno na wzbogaconym jak i zwykłym ON, od czasu do czasu zaleję Forte i różnicy też nie ma, wiec o co Ci chodzi?

A co do odmiennej pracy silnika świadczy tylko to że jest wrażliwy i nawet mała zmiana ( około 5-10 cetonów) jest wyczuwalna. Silnikowi który nie jest w najlepszym stanie technicznym nawet najlepszej jakości paliwo nie pomoże i nie będzie czuć różnicy w pracy.


Tak, oczywiście, tak sobie tłumacz, szkoda jednak czasu na polemikę z Tobą, widać, że nie rozumiesz tego co napisałem powyżej, nie chcesz, lub nie potrafisz, nie wnikam – kolego, zrób sobie najlepiej program na hamowni, to będziesz miał ten swój przyrost mocy i wrażliwość, bo jak czytam to co napisałeś, to zaczynam mieć wrażenie, że to raczej Ty ulegasz stereotypom o wszechwładności wzbogaconego paliwa, a nie ja teorii spiskowej co do jego "suchości". Każdy mechanik z którym rozmawiałem, znający temat i inne osoby, które znają się na Mazdach, tudzież klekotach wszelkiej maści, zapytani przeze mnie po tym jak mnie oświecono co do suchotnika (tak, tak, ja też nie jestem idealny i myślałem kiedyś jak Ty) stwierdzili jednogłośnie, że wzbogacany diesel w Polsce to badziewie, nie warte pieniędzy i późniejszego "zachodu".
Zrób mały test – zalej zwykły ON i Vervę lub V-Power do młodego silnika, z przelotem np. 50-80 tkm i powiesz mi wtedy, czy jest tak czuły na zmianę paliwa czy nie (zakładając, że zarówno ON i wzbogacone są dobrej jakości), czy może jednak silnik jest po prostu w dobrej kondycji i wzbogacone paliwo nic nie powoduje, bo po co jak wszystko jest ok, a auto śmiga tak samo (co innego w trupach, tam dopalacze niekiedy czynią cuda, oczywiście na krótka metę).
Prawda jest taka, że każdy i tak zrobi po swojemu, chciałem jedynie zasygnalizować, że nie jest tak kolorowo jak sie co niektórym wydaje, ale najwidoczniej trafiłem na beton, a także na obrazę majestatu, to chyba takie typowe, nasze polskie :P
Poczekamy, zobaczymy... tyle w temacie.

A kolega rafusmaximus co leje do swojego auta?


a kolega N... jakby ruszył główką, potem rączka i kliknął sobie paluszkiem na stopkę ze spalaniem w moim podpisie, to by wiedział i nie zadawał retorycznych pytań.

robertss napisał(a): jeśli już ktoś musi coś dolewać do ON to na pewno nie mixol. W CR "zasła" na bank wtryski(wysokie ciśnienia w układzie zasilającym) Natomiast w silnikach bez turbo i starszych z tzw. komorą wstępną mixol ujdzie.


Dlatego na końcu zdania o Mixolu wrzuciłem "uśmiech"... czyli żart ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2010, 18:42

rafusmaximus – twoje wypowiedzi przynoszą mi do głowy tylko jedno stwierdzenie ,, sąd sądami ale prawda musi być po naszej stronie". Jakbyś nie zauważył to ten temat nie jest po to aby wszyscy słuchali proroka tylko aby wyrazić swoje zdanie na ten temat i nie narzucaj swojego zdania innym którzy mogą mieć odmienne, uważasz te paliwa są złe to uważaj ale nie mów że ktoś robi błąd i teksty typu : Że napisałem prawdę i że nie potrafisz jej przyjąć do wiadomości? są nie na miejscu bo to co piszesz jest prawdą w twoim przekonaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 14 paź 2010, 22:53

Jeśli nie skończycie tej OffTopowej kłótni posypią się ostrzeżenia. Temat służy (jak Neonixos666 napisał) do wypowiadania się o paliwie, a nie przekonywaniu innych o swoim zdaniu "na siłę" i stwierdzenia typu:
rafusmaximus napisał(a):tak, tak, lejcie dalej i podniecajcie się "super osiągami" Vervy, V-Powera i innych Ultimatów... powodzenia z wtryskami i nie tylko

i tym podobne nie będę więcej tolerowane :[
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2010, 23:08

No to wracając do tematu. Słyszałem ze za naszymi granicami paliwo jest lepszej jakości a czy tez jest podział na zwykłe ON i ,,lepsze" czy jeszcze inne? Nie byłem jeszcze za granicami kraju więc pytam się tych co tego doświadczyli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 14 paź 2010, 23:24

Neonixos666 napisał(a):ze za naszymi granicami paliwo jest lepszej jakości

Generalizując: na zachodzie raczej tak, na wschodzie zdecydowanie nie, na południu nie wiem ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2010, 23:27

Nie ukrywam chodziło mi o zachód. A podział jest taki jak u nas?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6