Filtr paliwa- jak wymienić?

Postprzez malkolm » 24 lut 2011, 21:37

Neonixos666 napisał(a):spadek zdolności do samozapłonu oleju

i tu się mylisz, chyba przysypiałeś na chemii :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 24 lut 2011, 21:48

tak się składa że zdawałem maturę z chemii hahaha

czyli co lejmy benzynę do diesla będzie dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 24 lut 2011, 21:53

Wypad mi z tego tematu z tym OT. Jazda do wątku o dodatkach do paliw bo ostrzegę klikając magiczny guziczek.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 24 lut 2011, 21:57

wracając do tematu- filtr należy wymieniać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Domin_Lbn » 25 lut 2011, 00:51

Witam,

ponieważ mój problem dotyczy bezpośrednio wymiany filtra paliwa, podepnę się pod ten wątek. Posiadam Mazdę Premacy DiTD z 2000 r., silnik RF2A. Miała od razu problemy z odpalaniem, które usunął tydzień temu Hoffman Service z Rzeszowa. Diagnoza: rozszczelnienie w pompie wtryskowej, przestawiony kąt wtrysku, koszt 730 zł. Silnik palił na dotyk, auto miała kopa, ogólnie byłem bardzo zadowolony aż do wczoraj. Wieczorem po pracy samochód nie chciał jechać: silnik załapywał, ale momentalnie gasł – wniosek prosty: skończył się filtr paliwa. Dziś rano mróz zelżał, filtr paliwa potraktowaliśmy z kolegą wrzątkiem, akumulator kablami, odpalił, było OK. Kupiłem nowy filtr Knechta, zalałem ropą, zamontowałem, podpompowałem pompką i silnik stoi. W żaden sposób nie idzie go uruchomić: ani normalnie, z rozrusznika, ani za pomocą samostartu/Plaka, ani na zaciąg (wiem, że tak nie powinno się robić, ale z desperacji nie miałem już innego pomysłu). Próbowałem także odpalać na krótko, nic nie pomaga. Nie pomogło również odpięcie czujnika temperatury z bloku silnika (przed wizytą w Rzeszowie bez czujnika odpalała na dotyk). Wygląda na to, że paliwo dostaje się do pompy wtryskowej, a dalej już nie. Nie wierzę, że pompa wtryskowa padła tak po prostu, bez ostrzeżenia, w chwili wymontowania starego filtra paliwa. Pytanie brzmi: czy to może oznaczać zapowietrzoną pompę wtryskową? Czy ktoś z kolegów ma jakieś sugestie, co mogło się stać i jak ewentualnie poradzić sobie z tym problemem? Dodam, że podobna operacja robiona była w zeszłym tygodniu u kumpla w identycznym samochodzie i nie było żadnych problemów – wszystko było zrobione tak samo.

Proszę o jakieś rady, z góry dziękuję.
Mazda Premacy 2.0 DiTD + Uniden Pro 520XL + Sirio AS-100

Św. Krzysztof jeździ tylko do 120 km/h, powyżej jego miejsce zajmuje św. Piotr...
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:47
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: była: Skoda Favorit 135 LSe, bi-fuel, r. 1992
była: Mazda Premacy 2.0 DiTD, r. 2000
jest: Skoda Octavia 1.9 TDI, r. 2004

Postprzez Erastotenes » 25 lut 2011, 11:16

Stary aku, podkładki pod wtryski i przelewowe, świece żarowe – wymień oraz przeczyść przy najbliższej okazji smok olejowy pod miską olejową. Przeczytaj od dechy do dechy poradnik diesela, a Twoja wiedza się wzbogaci co nieco. Lej zima dobrą ropkę, to nie będzie problemów. Tyle mogę powiedzieć ze swojej strony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Domin_Lbn » 28 lut 2011, 12:24

Erastotenes napisał(a):Lej zima dobrą ropkę, to nie będzie problemów.


Ostatnie tankowanie było na Shellu, za radą mechaniorów z Rzeszowa. I od niego zaczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Pierwszy raz lałem jakiekolwiek paliwo z tej stacji i zraziłem się. Więcej tam nie zatankuję.

Mazda postała przez 2 dni w ciepłym warsztacie u znajomego i odpaliła. Teraz muszę tylko spuścić ropę, która została w baku i zalać ją czymś innym, lepszym.
Mazda Premacy 2.0 DiTD + Uniden Pro 520XL + Sirio AS-100

Św. Krzysztof jeździ tylko do 120 km/h, powyżej jego miejsce zajmuje św. Piotr...
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:47
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: była: Skoda Favorit 135 LSe, bi-fuel, r. 1992
była: Mazda Premacy 2.0 DiTD, r. 2000
jest: Skoda Octavia 1.9 TDI, r. 2004

Postprzez Erastotenes » 1 mar 2011, 02:40

Na Lubelskiej w Rz ponoć nie jest za dobre paliwo, ale za to Shell na Al. Powstańców Warszawy jak najbardziej ok <spoko> Osobiście tankuje na BP na Rejtana kolo salonu Nissana i z tego co wiem paliwo jest najlepsze spośród rzeszowskich stacji. Tankowałem na Shellu przy Lubelskiej raz w ubiegłe Święta BN – bez problemów. Może problem tkwi gdzie indziej <co?> Spróbuj dodatek do czyszczenia wtrysków do diesela STP Lub Xeramic. Miałem raz przygodę ze szarpała mi na mrozie, po tej operacji ustało. Obecnie nie ma z nią żadnych problemów. Polecam oryginalny filtr paliwa (przy grodzi), bo z tego co czytam to kilku z Was ma problemy z filtrami zamiennikami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Domin_Lbn » 1 mar 2011, 14:20

Z tym, że tankowałem już u siebie w Lublinie, po powrocie do domu. Mazda znowu przestała palić, teraz była zatankowana paliwem Diesel Gold ze Statoila. Filtr paliwa to Knecht. Coraz mniej widzi mi się, że była to wina paliwa. Po odpowietrzeniu całego układu paliwowego wychodzi na to, że pompa dostaje paliwo, wraca ono przez nadmiar, a pompa nie podaje ropy na przewody wysokiego ciśnienia. Wychodzi na to, że w międzyczasie coś się stało z zaworem SPV lub jakimś bezpiecznikiem/przekaźnikiem. Auto zapala według własnego "widzimisię". :/ W tym tygodniu lub na początku przyszłego jedziemy do Hoffmana na poprawkę.
Mazda Premacy 2.0 DiTD + Uniden Pro 520XL + Sirio AS-100

Św. Krzysztof jeździ tylko do 120 km/h, powyżej jego miejsce zajmuje św. Piotr...
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:47
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: była: Skoda Favorit 135 LSe, bi-fuel, r. 1992
była: Mazda Premacy 2.0 DiTD, r. 2000
jest: Skoda Octavia 1.9 TDI, r. 2004

Postprzez Bandit » 1 mar 2011, 19:55

Dwie strony temu:
thy napisał(a):Co do KC100 na mrozy – od lat na forum można znaleźć wpisy, że Knecht się nie nadaje przez wzgląd na "zbyt dokładną filtrację", sam padłem ofiarą Knechta przy -28, 2 lata temu

Dzisiaj:
Domin_Lbn napisał(a):. Filtr paliwa to Knecht.

Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem, a nie gitarę zawracacie :[
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2011, 19:57

a ja mam filtrona i mi nie zapycha :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 1 mar 2011, 20:25

masz filtrona PP 950 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez alk80 » 1 mar 2011, 21:25

a ja miałem Mazda/Denso teraz mam JC Premium i nie miałem i nie mam problemów :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2011, 21:38

malkolm napisał(a):masz filtrona PP 950


No chyba tak ale to rok temu było i nie pamiętam. Znajomy mechanik kręcił głową na widok tego filtra ale zamontował mi i śmigam bez problemu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 1 mar 2011, 22:36

szczerze mówiąc to ciekawy jestem czy toyoty z filtrem knechta też mają problemy zimą bo ten sam filtr jest w kilku silnikach toyoty i w jakimś mitsubishi
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez thy » 1 mar 2011, 23:23

alk80 napisał(a):szczerze mówiąc to ciekawy jestem czy toyoty z filtrem knechta też mają problemy zimą bo ten sam filtr jest w kilku silnikach toyoty i w jakimś mitsubishi


Chyba dużo zależy od ulokowania głownego bohatera w komorze silnikowej. W 626 nie jest ono zbyt szczególne – silnik nie osłania w żaden sposób filtra. Nie wiem jak to jest w 323 ani w toyocie?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2011, 00:03

W VW t4 1.9 td filtr jest z przodu zaraz przy lampie i dmucha na niego zimne powietrze, gdy był zawalony to co jakiś czas dławił mi się, przy nowym filtrze jest wszystko ok. W 323 jest na ścianie grodziowej i przy rozgrzaniu trochę go kolektor ogrzewa, ale można by było zrobić patent z rurą alu harmonijkową od kolektora do obudowy filtra żeby w czasie jazdy filtr był ogrzewany :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Domin_Lbn » 2 mar 2011, 12:40

Bandit napisał(a):Dwie strony temu:

thy napisał(a):Co do KC100 na mrozy – od lat na forum można znaleźć wpisy, że Knecht się nie nadaje przez wzgląd na "zbyt dokładną filtrację", sam padłem ofiarą Knechta przy -28, 2 lata temu


Dzisiaj:

Domin_Lbn napisał(a):. Filtr paliwa to Knecht.


Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem, a nie gitarę zawracacie :[


Przepraszam, ale to, co zamarzło, to nie był Knecht, tylko jakiś chiński szajs. Knecht został założony po przetrzymaniu auta w ogrzewanym garażu i wraz silnik nie odpalił. Próbowałem uruchomić go na krótko, wpinając się z kanisterkiem pełnym świeżutkiej, ciepłej ropy do filtra i z pustym w nadmiar. Pompa zasysa paliwo, przed nadmiar ropa wraca, a nie jest podawana na przewody wysokiego ciśnienia. :/ Tutaj gdzieś tkwi błąd, ale nie sądzę, żeby było to spowodowane już w tym momencie parafiną/lodem.
Mazda Premacy 2.0 DiTD + Uniden Pro 520XL + Sirio AS-100

Św. Krzysztof jeździ tylko do 120 km/h, powyżej jego miejsce zajmuje św. Piotr...
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:47
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: była: Skoda Favorit 135 LSe, bi-fuel, r. 1992
była: Mazda Premacy 2.0 DiTD, r. 2000
jest: Skoda Octavia 1.9 TDI, r. 2004

Postprzez Boss429 » 2 mar 2011, 16:07

Mi jak się zablokował to go wykręciłem, zalałem na kilka godzin depresatorem i rozgrzałem suszarką wylałem(wypompowałem z niego wszystko. Do Baku na 50l paliwa dolałem 200ml depresatora shell. Zakręciłem z powrotem filtr i teraz śmiga bez problemu.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Domin_Lbn » 3 mar 2011, 20:18

Pojechałem dziś do Impexu na ul. Wertera za radą kolegi z forum i okazało się, że winny całemu zamieszaniu był jakiś przekaźnik. Filtr mógł zamarznąć swoją drogą, a problemy z odpalaniem mogły zacząć się swoją drogą od wypalenia styków. Od dzisiejszego poranka Premacy śmiga jak nowa. :)
Mazda Premacy 2.0 DiTD + Uniden Pro 520XL + Sirio AS-100

Św. Krzysztof jeździ tylko do 120 km/h, powyżej jego miejsce zajmuje św. Piotr...
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:47
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: była: Skoda Favorit 135 LSe, bi-fuel, r. 1992
była: Mazda Premacy 2.0 DiTD, r. 2000
jest: Skoda Octavia 1.9 TDI, r. 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6