Ile to będzie kosztować [serwis]

Postprzez dragoo » 23 wrz 2006, 22:04

Ojj niestety resetowanie kompa nie pomaga. Byla to pierwsza rzecz jaka przyszla mi do glowy podczas rozpoczynania "walki" z kontrolka... :(
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez billbarry » 24 wrz 2006, 12:45

Ja miałem ten sam problem, jednak poradziłem sobie... Trochę się podenerwowałem, ale naprawa miającej kontrolki od świec żarowych nie kosztowała mnie nic..
A oto jeden z powodów migającej kontrolki...
Sprawdzcie czy nie wypiął się lub nie poluzował czujnik wlotu powietrza.
W moim przypadku po prostu wyleciał z gniazda i już.
Mam nadzieję, że i wam się to przytrafiło... Bo inaczej koszty, koszty ...
billbarry
 

Postprzez Steve » 27 wrz 2006, 11:56

Dragoo,

Daj znac jak sie sprawa rozwija lub jak rozwiazesz problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dragoo » 28 wrz 2006, 20:54

Wzialem sie dzisiaj sam za mazde. Zaczalem sprawdzac wszystkie kable miedzy pompa a komputerem. I uwaga – co znalazlem... Pod turbina sa dwie kostki laczace komputer z czujnikami pompy. Jeden z kabli (zielono -zolty) wychodzacy z jednej z kostek byl urwany. Dazylem dalej... Co sie okazuje...kabel z dwoma innymi kabelkami (bialym i brazowym) wchodzi wprost do procesora pompy wtryskowej (czyzby to on byl winowajcą) Kabelek przylutowalem i zastanaiwm sie teraz czy moglo to w czymkolwiek pomoc...

Pytam teraz czy moze to byc powod mrugania kontrolki ?

Zaznaczam ze probowalem usunac blad poprzez odlaczanie klemy z aku, jednak bez skutku.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez magicadm » 28 wrz 2006, 22:40

dragoo napisał(a): Jeden z kabli (zielono -zolty) wychodzacy z jednej z kostek byl urwany

Urwany, przetarty czy ucięty celowo???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dragoo » 28 wrz 2006, 23:47

Wyglądał jak urwany ale trudno stwierdzić ???
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez xANDy » 29 wrz 2006, 09:46

dragoo po tej reperacji czy są jakieś efekty w jeździe auta?
[PS. nie wystarczy zdjąć klemy z aku dla skasowania błędów – trzeba jeszcze ze 20s trzymać hamulec.]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 29 wrz 2006, 10:47

xANDy napisał(a):PS. nie wystarczy zdjąć klemy z aku dla skasowania błędów – trzeba jeszcze ze 20s trzymać hamulec.]


Albo włączyć jakiś inny odbiornik pradu np: światła pozycyjne.
Chodzi o całkowite rozładowanie wszyskich pojemności.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dragoo » 29 wrz 2006, 12:24

Piszac o odlaczaniu klemy z aku mialem na mysli wcisniecie przy tym hamulca ;) Wszystko bylo robione zgodnie z zasadami. Kontrolka wciaz mruga. A czy roznica w jezdzie ? Szczerze ? Nie mialem okazji sparwdzic bo robilem to wczoraj poznym wieczorem i juz nie wyjezdzalem z garazu.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez magicadm » 29 wrz 2006, 13:09

dragoo napisał(a):Kontrolka wciaz mruga.

Jedź na tą diagnostykę....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dragoo » 5 paź 2006, 01:31

Panie i Panowie... Kontrolka zgasla <jupi>
Prowodyrem calego zamieszania okazal sie ten nieszczesny kabel o ktorym wspominalem kilka postow wyzej. Dzis – bo dopiero dzisiaj wyjechalem w trase – po kilkugodzinnej jezdzie do Poznania i spowrotem, gaszac i zapalajac kilkukrotnie silnik, komputer zdecydowal ze kontrolka moze pzrestac mrugac. I tak... jadac juz do domu – zatrzymalem sie na chwile na stacji benzynowej. Wsiadajac ponownie do samochodu odpalilem silnik, pojechalem dalej w trase popatrzylem – standardowym spojrzeniem (kompletnie nic nie pzreczuwając) -na liczniki ...i co widze ... kontrolka nie mruga, poprostu nie moglem uwierzyc :| Dla pewnosci przy pierwszym lepszym postoju zgasilem i poownie zapalilem silnik by zobaczyc czy blad nie poworci... i nie powrocil :)
Obylo sie bez zadnej diagnostyki, komputer najwidoczniej sam pzreswietlil cala instalacje; po kilku zaplonach, wykryl ze usterki juz nie ma przez co pzrestal pokazywac blad :) Tym samym, zaoszczedzilem 4000tys zl ktore mialbym rzekomo wydac na naprawe pompy poliwowej w MABI ;)

Teraz moge podziekowac wszystkim za zaangazowanie, za wszelkie sugestie, rady no i w koncu pomoc (Jaksa :) ), ktora mimo ze nie dala wiekszych rezultatow przyczynila sie do tego bym zmobilizowal sie do pracy i sam poszukal awarii :)
Czasem jak widac po moim przykladzie, nie warto doszukiwac sie z gory utartych rozwiazan danego problemu (np. pompa paliwowa), warto zdiagnozowac "recznie" caly silnik w poszukiwaniu usterki i moze nie zawsze do konca wierzyc w to co pokaze komputer diagnostyczny. Choc w moim przypakdu to wlasnie dzieki niemu zawezylem pole manewru do pompy paliwowej, kabli, zlącz i czujnikow z nia wspolpracujacych :)
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez Steve » 5 paź 2006, 07:45

Gratulacje <jupi> <jupi> <jupi>

Czyli szukajac przyczyny problemu, zawsze zacznij od rzeczy najprostszych ;P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez xANDy » 5 paź 2006, 09:47

najbardziej zawodna w mechanice jest.......... elektronika :]

szczególnie francuska... hahaha
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 5 paź 2006, 10:16

dragoo napisał(a):komputer zdecydowal ze kontrolka moze pzrestac mrugac(...), wykryl ze usterki juz nie ma przez co pzrestal pokazywac blad :)


Ciekawe co newbie powie na takie "samouzdrowienie po czasie"
Niestety diagnostyka w DITD wymyka sie zdrowemu rozsądkowi...lub ciągle za mało o niej wiemy...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 5 paź 2006, 14:24

magicadm napisał(a):Niestety diagnostyka w DITD wymyka sie zdrowemu rozsądkowi...lub ciągle za mało o niej wiemy...

Japoński rozsądek też tutaj zawodzi... newbie potrafi wczuć się w "japońskie myślenie elektroniki", ale nie po raz pierwszy teoria swoją drogą a rzeczywistość jakoś inaczej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mateo11 » 24 sty 2010, 21:36

witam.
u mnie pojawił się podobny problem,początkowo migająca kontrolka świec,później Madzia zgasła i powędrowała do Serwisu. Napisałem o tym w poniższym temacie,stwierdziałem,że jest odpowiedniejszy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 26#1616026
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 19:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6