Ile to będzie kosztować [serwis]
Ja miałem ten sam problem, jednak poradziłem sobie... Trochę się podenerwowałem, ale naprawa miającej kontrolki od świec żarowych nie kosztowała mnie nic..
A oto jeden z powodów migającej kontrolki...
Sprawdzcie czy nie wypiął się lub nie poluzował czujnik wlotu powietrza.
W moim przypadku po prostu wyleciał z gniazda i już.
Mam nadzieję, że i wam się to przytrafiło... Bo inaczej koszty, koszty ...
A oto jeden z powodów migającej kontrolki...
Sprawdzcie czy nie wypiął się lub nie poluzował czujnik wlotu powietrza.
W moim przypadku po prostu wyleciał z gniazda i już.
Mam nadzieję, że i wam się to przytrafiło... Bo inaczej koszty, koszty ...
-
billbarry
Wzialem sie dzisiaj sam za mazde. Zaczalem sprawdzac wszystkie kable miedzy pompa a komputerem. I uwaga – co znalazlem... Pod turbina sa dwie kostki laczace komputer z czujnikami pompy. Jeden z kabli (zielono -zolty) wychodzacy z jednej z kostek byl urwany. Dazylem dalej... Co sie okazuje...kabel z dwoma innymi kabelkami (bialym i brazowym) wchodzi wprost do procesora pompy wtryskowej (czyzby to on byl winowajcą) Kabelek przylutowalem i zastanaiwm sie teraz czy moglo to w czymkolwiek pomoc...
Pytam teraz czy moze to byc powod mrugania kontrolki ?
Zaznaczam ze probowalem usunac blad poprzez odlaczanie klemy z aku, jednak bez skutku.
Pytam teraz czy moze to byc powod mrugania kontrolki ?
Zaznaczam ze probowalem usunac blad poprzez odlaczanie klemy z aku, jednak bez skutku.
- Od: 23 mar 2005, 22:22
- Posty: 23
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'
xANDy napisał(a):PS. nie wystarczy zdjąć klemy z aku dla skasowania błędów – trzeba jeszcze ze 20s trzymać hamulec.]
Albo włączyć jakiś inny odbiornik pradu np: światła pozycyjne.
Chodzi o całkowite rozładowanie wszyskich pojemności.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Piszac o odlaczaniu klemy z aku mialem na mysli wcisniecie przy tym hamulca
Wszystko bylo robione zgodnie z zasadami. Kontrolka wciaz mruga. A czy roznica w jezdzie ? Szczerze ? Nie mialem okazji sparwdzic bo robilem to wczoraj poznym wieczorem i juz nie wyjezdzalem z garazu.
- Od: 23 mar 2005, 22:22
- Posty: 23
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'
Panie i Panowie... Kontrolka zgasla
Prowodyrem calego zamieszania okazal sie ten nieszczesny kabel o ktorym wspominalem kilka postow wyzej. Dzis – bo dopiero dzisiaj wyjechalem w trase – po kilkugodzinnej jezdzie do Poznania i spowrotem, gaszac i zapalajac kilkukrotnie silnik, komputer zdecydowal ze kontrolka moze pzrestac mrugac. I tak... jadac juz do domu – zatrzymalem sie na chwile na stacji benzynowej. Wsiadajac ponownie do samochodu odpalilem silnik, pojechalem dalej w trase popatrzylem – standardowym spojrzeniem (kompletnie nic nie pzreczuwając) -na liczniki ...i co widze ... kontrolka nie mruga, poprostu nie moglem uwierzyc
Dla pewnosci przy pierwszym lepszym postoju zgasilem i poownie zapalilem silnik by zobaczyc czy blad nie poworci... i nie powrocil
Obylo sie bez zadnej diagnostyki, komputer najwidoczniej sam pzreswietlil cala instalacje; po kilku zaplonach, wykryl ze usterki juz nie ma przez co pzrestal pokazywac blad
Tym samym, zaoszczedzilem 4000tys zl ktore mialbym rzekomo wydac na naprawe pompy poliwowej w MABI
Teraz moge podziekowac wszystkim za zaangazowanie, za wszelkie sugestie, rady no i w koncu pomoc (Jaksa
), ktora mimo ze nie dala wiekszych rezultatow przyczynila sie do tego bym zmobilizowal sie do pracy i sam poszukal awarii
Czasem jak widac po moim przykladzie, nie warto doszukiwac sie z gory utartych rozwiazan danego problemu (np. pompa paliwowa), warto zdiagnozowac "recznie" caly silnik w poszukiwaniu usterki i moze nie zawsze do konca wierzyc w to co pokaze komputer diagnostyczny. Choc w moim przypakdu to wlasnie dzieki niemu zawezylem pole manewru do pompy paliwowej, kabli, zlącz i czujnikow z nia wspolpracujacych

Prowodyrem calego zamieszania okazal sie ten nieszczesny kabel o ktorym wspominalem kilka postow wyzej. Dzis – bo dopiero dzisiaj wyjechalem w trase – po kilkugodzinnej jezdzie do Poznania i spowrotem, gaszac i zapalajac kilkukrotnie silnik, komputer zdecydowal ze kontrolka moze pzrestac mrugac. I tak... jadac juz do domu – zatrzymalem sie na chwile na stacji benzynowej. Wsiadajac ponownie do samochodu odpalilem silnik, pojechalem dalej w trase popatrzylem – standardowym spojrzeniem (kompletnie nic nie pzreczuwając) -na liczniki ...i co widze ... kontrolka nie mruga, poprostu nie moglem uwierzyc
Obylo sie bez zadnej diagnostyki, komputer najwidoczniej sam pzreswietlil cala instalacje; po kilku zaplonach, wykryl ze usterki juz nie ma przez co pzrestal pokazywac blad
Teraz moge podziekowac wszystkim za zaangazowanie, za wszelkie sugestie, rady no i w koncu pomoc (Jaksa
Czasem jak widac po moim przykladzie, nie warto doszukiwac sie z gory utartych rozwiazan danego problemu (np. pompa paliwowa), warto zdiagnozowac "recznie" caly silnik w poszukiwaniu usterki i moze nie zawsze do konca wierzyc w to co pokaze komputer diagnostyczny. Choc w moim przypakdu to wlasnie dzieki niemu zawezylem pole manewru do pompy paliwowej, kabli, zlącz i czujnikow z nia wspolpracujacych
- Od: 23 mar 2005, 22:22
- Posty: 23
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'
najbardziej zawodna w mechanice jest.......... elektronika
szczególnie francuska...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
szczególnie francuska...

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dragoo napisał(a):komputer zdecydowal ze kontrolka moze pzrestac mrugac(...), wykryl ze usterki juz nie ma przez co pzrestal pokazywac blad![]()
Ciekawe co newbie powie na takie "samouzdrowienie po czasie"
Niestety diagnostyka w DITD wymyka sie zdrowemu rozsądkowi...lub ciągle za mało o niej wiemy...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Niestety diagnostyka w DITD wymyka sie zdrowemu rozsądkowi...lub ciągle za mało o niej wiemy...
Japoński rozsądek też tutaj zawodzi... newbie potrafi wczuć się w "japońskie myślenie elektroniki", ale nie po raz pierwszy teoria swoją drogą a rzeczywistość jakoś inaczej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
witam.
u mnie pojawił się podobny problem,początkowo migająca kontrolka świec,później Madzia zgasła i powędrowała do Serwisu. Napisałem o tym w poniższym temacie,stwierdziałem,że jest odpowiedniejszy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 26#1616026
u mnie pojawił się podobny problem,początkowo migająca kontrolka świec,później Madzia zgasła i powędrowała do Serwisu. Napisałem o tym w poniższym temacie,stwierdziałem,że jest odpowiedniejszy.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 26#1616026
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6