Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez tomimed » 17 lis 2010, 15:20

ok to super .... <spoko>
jak co to pisz na pw
pozdro...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez alan » 21 lis 2010, 14:37

moje 0,02$.
Z miesiąc temu zmieniłem oil z Shella 10W40 na Shella 5W40. Czyli z pólsyntetyka na fullsyntetyk.
Olej kupiłem na allegro, było sporo taniej niż w sklepie. (nawiasem mówiąc user nazywałsię xxperfumyxx2 ale to zauważyłem już po fakcie :)) Różnicę jestem w stanie odczuć wyraźnie. Zimny silnik nie klekota tak głośno – czuć, że ten olej lepiej smaruje. Mechanik natomiast skrzywił się i powiedział, że ten olej jest "za ostry" i że powinno się zmieniać raczej w dół, niż w górę (chodzi o klasę oleju).
Zaryzykowałem.
Miałem jeden dziwny przypadek : w trakcie jazdy nagle zaczęły mi grać zawory. Dosłownie słyszałem pukanie zaworów – wydaje mi się, że to były uderzenia dźwigienek o popychacze. Byłem w geograficznej pupie, więc zdecydowałem się jechać dalej. Objaw zniknął po parunastu kilometrach (jechałem przestraszony bardzo spokojnie) i już się więcej nie pojawił.
Jedyne, co mi przyszło do głowy, to problem ze smarowaniem głowicy spowodowany jakimś syfem, który się wypłukał z silnika, coś zatkał a później spłynął dalej.

Co o tym sądzicie ?
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez YgooR » 21 lis 2010, 15:55

W innym temacie napisałeś że wymieniałeś głowicę, może to ma jakiś związek.
Mógł wpaść do kanałów olejowych jakiś syf podczas wymontowania lub transportu, albo był w niej nagar z poprzedniego silnika, jak nie znasz jej pochodzenia to może taka sytuacja zaistnieć.
Sytuacje że lepszy olej powoduje szkodę są raczej rzadkością, 10w-40 ma niewiele gorsze parametry od 5w, a na pewno nie ma mniej środków czyszczących.
Zawsze możesz zdjąć górę i zobaczyć czy są jakieś szkody np. przytarty wałek lub rolki na dźwigienkach.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez alan » 21 lis 2010, 20:30

YgooR napisał(a):W innym temacie napisałeś że wymieniałeś głowicę, może to ma jakiś związek.
Zawsze możesz zdjąć górę i zobaczyć czy są jakieś szkody np. przytarty wałek lub rolki na dźwigienkach.
Pozdrawiam


YgooR nie sądze, żeby to miało związek z wymianą głowicy, silnik po wymianie przejechał już 50k i to stało się dopiero teraz a wymianę robił fachowiec (razem z ustawieniem i sprawdzeniem wszystkich elementów rozrządu).
Nie wiem, czy się brać za zdejmowanie pokrywki. Jak jest z uszczelką ? Jest wielorazowa ?
Chyba podjadę gdzieś na regulację zaworów i tam się popytam..
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez YgooR » 21 lis 2010, 21:09

alan napisał(a):Jak jest z uszczelką ? Jest wielorazowa ?

Niby zalecają jej wymianę, ale jak jest ok (zależy jak długo jeździ) i nie będzie ciekło to powinna wytrzymać. Jeżeli ma zrobione 50 tys to może być potrzeba wymiany, jak chcesz żeby nie ciekła to kup ory. Zawory reguluje się co 30kkm, tak więc jak ostatni raz regulowałeś 50kkm temu to już czas. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez alan » 15 gru 2010, 13:00

To znowu ja.
Olej wymieniałem we wrześniu (z 10W40 Shella na 5W40 też Shella. zmiana z pół na full-syntetyk).
Od tego czasu przejechałem ponad 2 tys. km. Mogę powiedzieć, że jestem zadowolony z tego, jak silnik chodzi na tym oleju. Szczególnie w te mrozy – łatwiej odpala, nie hałasuje tak. Słychać, że jest lepiej smarowany, kiedy jeszcze jest zimny.
Ubytku oleju nie stwierdziłem. Póki co, jest okej. Zobaczymy, co będzie dalej.
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez shimano89 » 2 sty 2011, 18:44

jestem juz po zmianie oleju z 10w40 mobila na 5w30 slx castrola powiem szczerze nie zauważyłem wielkich zmian ale przy nastepnej okazi zmieniam jednak na 5w20 castrola przebieg 180.000 km ale nie wize w ten przebieg ;)
Mój wujek posiada 626 ditd 101ps i jak jak ja kupil mial nakrecone 135.000 ostatnio sie chwalil ze ma juz 300.000 faktycznie :) od pozczatku jezdzi na oleju texaco 20w40 olej zmienia co 15.000km a forum ma <dupa> jezdzi na pasku dycko nie zmienia napinacza turba nie chłodzi a oleju nie dolewa dobry model
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez Bandit » 2 sty 2011, 20:07

Jego sprawa <glupek2> aje ja osobiście ludowi odradzam takie pomysły <cisza> udowadnia to tylko, że RF2A jest kuloodporną, niezniszczalną jednostką, ale wszystko ma swoje granice :|
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2011, 00:09

Sprzeda a następny właściciel napisze na forum: ,, czemu nie ma mocy?", ,,turbo raptownie padło".
20w40 to chyba już kujawski jest. No cóż i tacy się trafiają co po protu gaz i do przodu i tylko chwalić mazdę że daje radę przechodząc takie katuszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez poflek » 10 sty 2011, 14:53

alan napisał(a):Miałem jeden dziwny przypadek : w trakcie jazdy nagle zaczęły mi grać zawory.

Ja miałem to samo dwa razy zeszłego lata, na rozgrzanym silniku, podczas jazdy ale maks 5-10 sek.
Chyba po redukcji albo przy przyspieszaniu... już nie pamiętam. W silniku Elf LDX 5W40 od 60kkm (oczywiście zmieniany co 10kkm). Wcześniej 20kkm na 10W40 (Mobil, Castrol). A jeszcze wcześniej to nie mam zielonego pojęcia.
Faktem jest, że olej ze zmiany na zmianę zlewam coraz czystszy. Dwa lata temu to momentalnie był czarny a teraz to po 5kkm zaczyna zauważalnie ciemnieć. Zastanawiam się jeszcze nad płukaniem silnika przy każdej wymianie.

PS: Jak ja bym chciał mieć takie stare ale nowe DiTD...
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Yans » 11 sty 2011, 09:18

poflek napisał(a):Zastanawiam się jeszcze nad płukaniem silnika przy każdej wymianie.

Ja bym się nie zastanawiał, robię to za każdym razem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez Riki » 11 sty 2011, 12:25

U mnie FORTE w oleju pływa zawsze. Najpierw płukanka, poźniej dodatek.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pankuba » 12 sty 2011, 09:59

Riki napisał(a):U mnie FORTE w oleju pływa zawsze. Najpierw płukanka, poźniej dodatek.


A który to dodatek, ten "uszczelniający" czy ten "poprawiający czyszczenie"? Przy dobrym oleju i zwłaszcza zdrowym silniku poprawianie formulacji producenta oleju nie ma sensu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 10:08

Forfe daje się do paliwa. Czyści wtryski i układ paliwowy. <nauka> na forum jest o tym nawet wątek <czytaj> wystarczy poszukać :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pankuba » 12 sty 2011, 10:27

Bandit napisał(a):Forfe daje się do paliwa. Czyści wtryski i układ paliwowy. <nauka> na forum jest o tym nawet wątek <czytaj> wystarczy poszukać :)


Wystarczy dokładniej wczytać się w to, co napisał Riki :). Wątek o dodatkach do paliwa Forte znam bardzo dobrze. Forte ma w palecie również dodatki do oleju silnikowego.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 10:30

Zgadza się, Forte ma sporą paletę dodatków, ale jak wiem który u niego w baku ciągle pływa ;)
edit: Przepraszam nie zauważyłem słowa "w oleju"
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 18:37

eee do oleju silnikowego to ja nic nie mam zamiaru lać bo po to zmieniam co 10tyś. i leje dobrej jakości aby w pełni zabezpieczał mi silnik. A co do forte w baku to jak najbardziej polecane i dla niektórych zbawienne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 20:47

Nie, nie Neon, płukanka forte jest jak najbardziej spoko <spoko> Poczytaj na forum jak ją stosować (nie koniecznie w tym dziale). Wlewasz ją na 40 min przed zmianą oleju, a nie po zmianie, więc nie jeździsz na niej przez całe 10 tyś (ani nawet 1 km ;) )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2011, 20:58

aha no dobra tylko to służy czyszczeniu wszystkiego wewnątrz tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 22:37

tak
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6