Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Po wykręceniu TCV jest delikatny wyciek, ale nie jakis ogromny. Da się to zrobic bez wyjmowania pompy. A czy to od muli samochod to nie wiem.
Zakadasz nowy TCV i troche podpompowujesz paliwo i kręcisz chwile dluzej i jest ok.
Zakadasz nowy TCV i troche podpompowujesz paliwo i kręcisz chwile dluzej i jest ok.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Dzięki za podpowiedż, chyba spróbuję pokręcić się za tym zaworem i go podmienić chociaż dzisiaj zrobiłem kółko do Olsztyna i z powrotem i znowu zacząłem myśleć o turbinie czy nie siada .Czy rozwalona turbina jest słyszalna w pełnym zakresie obrotów tzn. od ok.1500 czy może tylko na wyższych obrotach bo moją słychać od ok.1500 obr/min jednak dynamikę czuć dopiero po ok.3200 obr/min. Poza tym mam dalej problem z przekażnikiem B6 S8 próbowałem dostać na szrotach jakąś używkę aby sprawdzić czy to jednak nie coś innego ale w Olsztynie rozbitej mazdy nie uświadczysz.
- Od: 18 kwi 2009, 17:38
- Posty: 11
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Premacy 2.0 DiTD
Turbina nie siada – to nie kwestia turbiny na 98% – prędzej dziurawego dolotu, zamulenia czy coś w tym stylu.
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam.Dostałem w końcu przekażnik B6 S8 ten od sterowania zaworu TCV i już wiem że to nie to czyli dalej nie wiem nic.Po włączeniu zapłonu styki zwierały i puszczały nieregularnie podobnie jak w starym przekażniku auto nie zapala .Po zablokowaniu styków kawałkiiem plastiku wszystko działa normalnie i silnik zapala niemal natychmiast. Jednak dalej auto jest zamulone w ten weekend przekonałem się o tym robiąc rundę do Bydgoszczy .Dynamika jest na poziomie suchego diesla. Nie mam na razie pomysłu co dalej robić.
- Od: 18 kwi 2009, 17:38
- Posty: 11
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Premacy 2.0 DiTD
xANDy napisał(a):Turbina nie siada – to nie kwestia turbiny na 98% – prędzej dziurawego dolotu, zamulenia czy coś w tym stylu.
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).
z dzisiaj:
objawy – syczenie powietrza pod maska, mułowatość, nizsza predkosc maksymalna
przyczyna- dziurawy waz gumowy od intercoolera (ten nizej)
naprawa czasowa – loctite/klej do gumy/, tasma teflonowa, tasma izolacyjna
najwazniejsze ze działa, madzia smiga!
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Dodam jeszcze 4 grosz do wątku,
aby wymienić TCV trzeba najpierw go kupić (zdobyć, znaleźć...) – sprzedawca mówi, że powinienem podać numer pompy (ponoć są dwie wersje w BJ i od tego zależy wersja TCVa.
Gdzie znaleźć numer pompy
po południu idę zajrzeć pod maskę a nie chciałbym tracić czasu na szukaniu w ciemno.
aby wymienić TCV trzeba najpierw go kupić (zdobyć, znaleźć...) – sprzedawca mówi, że powinienem podać numer pompy (ponoć są dwie wersje w BJ i od tego zależy wersja TCVa.
Gdzie znaleźć numer pompy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?
http://www.allegro.pl/item613194303_kit ... achem.html
bo mnie też spotkał "zaszczyt" poznania się z tym zaworkiem

bo mnie też spotkał "zaszczyt" poznania się z tym zaworkiem
- Od: 9 kwi 2008, 15:56
- Posty: 35
- Skąd: Swarzędz
- Auto: BYŁA: 626 GF/GW 2.0 DiTD (110KM)
JEST Premacy, 1.8 (101 KM), 1999r
kierownik napisał(a):josif666 napisał(a):a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?
druciarstwo?
jeżeli miałoby to uchronić przed wydaniem 1000 PLN to można spróbować. W końcu i tak zawór do wymiany
zadając to pytanie bardziej oczekiwałem odpowiedzi czy taka substancja nie uszkodzi obudowy lub jakiś innych elementów? Bo tak do końca nie wiem z czego jest wykonana obudowa np pompy i jak (czy) zareaguje z tym kitem...
- Od: 9 kwi 2008, 15:56
- Posty: 35
- Skąd: Swarzędz
- Auto: BYŁA: 626 GF/GW 2.0 DiTD (110KM)
JEST Premacy, 1.8 (101 KM), 1999r
bedziesz pewnie pierwszy który to sprawdzi lub nie... z zaworem TCV spoleczenstwo mozna podzielic na dwie grupy: tych ktorzy wymieniaja na nowy i tych co probuja naprawic (a pozniej i tak wymieniaja na nowy – kwestia czasu)... wybór nalezy do Ciebie... ja TCV kupiłem chyba za 800 + 50 wymiana, ale o tym juz bylo...w jednym z wielu tematów na temat TCVałów
Powodzenia
Powodzenia
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
też mnie to czeka, jako ciekawostkę podam że cena w serwisie (chyba ASO) Mazdy w Bielsku Białej ponad 1700zł
!! + wymiana jak to pan określił do 1-roboczogodziny tj. 140zł (informacja bodajże z poniedziałku) ... no coments
Myślałem że opowieści o ASO to mit , wiem że oryginalny Denso można kupić coś ponad 800.(patrz post wyżej)

Myślałem że opowieści o ASO to mit , wiem że oryginalny Denso można kupić coś ponad 800.(patrz post wyżej)
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
- Od: 14 wrz 2008, 21:37
- Posty: 56
- Skąd: Zywiec
- Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm
Posiadam taki zawór w dobrej cenie... zapraszam na PW.
Klejenie silikonem to druciarstwo i tego się nie praktykuje... mając DiTD trzeba czasem liczyć się z kosztami.. auta mają swój wiek i przebieg.
Klejenie silikonem to druciarstwo i tego się nie praktykuje... mając DiTD trzeba czasem liczyć się z kosztami.. auta mają swój wiek i przebieg.
Riki zawór już wcześniej kupiłem, kleić nie kleiłem taki już ufajdany zawór był jak kupiłem samochód.
Zresztą z tego forum dowiedziałem się że nie tylko u mnie jest klejone.
Pytam o złącze bo nie chciałbym odstawiać kolejnej partyzantki.
Zresztą z tego forum dowiedziałem się że nie tylko u mnie jest klejone.
Pytam o złącze bo nie chciałbym odstawiać kolejnej partyzantki.
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
- Od: 14 wrz 2008, 21:37
- Posty: 56
- Skąd: Zywiec
- Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm
mam taki zawor.lekko cieknie [ale po kablach ropka nie cieknie]sprzedam za 100 pln.tylko PW.coo do turbiny to uszczelnilem w 100 % dolot.nie wiem co sie stalo ale madzia rwie od 1500 obr/ m na 1 biegu a od 2 tys orotow wciska w fotel a przod idzie w gore.nie wiedzialem ze diesel moze miec az takiego kopa.nie nadaze biegow zmieniac tak sie zbiera.najlepszy diesel jest w Lugsemburgu.jak wracalem tydzien temu z paryza zatankowalem wlasnie tam.na baku 920 km.auto zaladowane [predkosc do 130km/h.]a w polsce tankowalem na pierwszej stacji shela za Jedrzechowicami.MASAKRA gown... nie diesel. auto slabe i falowanie obrotow na postoju.[trudno w Polsce trafic na dobra rope]a przy granicach odradzam tankowac.POZDRAWIAM.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
thomass napisał(a):mam taki zawor.lekko cieknie [ale po kablach ropka nie cieknie]sprzedam za 100 pln.
myślę, że jego miejsce jest w śmietniku...
thomass napisał(a):trudno w Polsce trafic na dobra rope
trzeba tankować na normalnych stacjach i jest OK. Na Zachodzie też są cyrki..
stary_jac
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6