Instrukcja/fotorelacja czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD
Obiło – ale chodziło na pewno o comprex'a którego żywotność zazwyczaj kończy się na ok. 150-200kkm.yapko napisał(a):"obilo o uszy"
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Pare slow, ktore ja bym dorzucil od siebie po czyszczeniu kolektora. Wszystko po kolei jak opisuje xandy z tym ze ja zastapilem te nieszczesne dwie szpilki srubami M8x35, to tak na "zas" zeby sie potem nie meczyc i poszedlem dalej wybilem zaslepke z lewej strony kolektora (ta wieksza) bez problemu wypadla druga strona. Przy nabijaniu z powrotem zaslepki trzeba to robic dokladnie i ostroznie. To co jest w srodku kolektora to kanaly wylotowe z kolektora sa przy tym niczym. Nagaru uzbieraloby sie pol reklamowki. Po czyszczeniu kolektor zrobil sie lzejszy. Czyszczenie kanalow w glowicy.Ja zeskrobalem nagar i domowym sposobem zrobilem z odkurzacza przejscie na wezyk 8mm ladnie wyciagnal zeskrobany nagar z kanalow. No i zaslepienie egr. U mnie wystarczylo zaslepic przewod podcisnieniowy do egr zeby sie nie otwieral. To juz jest w ogole niezly patent. Najpierw studzic powietrze przez IC po to zeby je potem spalinami podgrzac. Efekt lepsze wkrecanie sie na obroty i cichsza praca na biegu jalowym.
Mógłbyś to jakoś po polskiemu sprecyzować....?maxkls napisał(a):To co jest w srodku kolektora to kanaly wylotowe z kolektora sa przy tym niczym
Może jakieś bliższe informacje. Tam powinien być czujnik, który sprawdza czy EGR się "rusza". Co z tym??maxkls napisał(a):zaslepienie egr. U mnie wystarczylo zaslepic przewod podcisnieniowy do egr zeby sie nie otwieral
Te, a zdjęcia albo coś................?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Rzeczywiscie jakos to tak ujalem nie po polsku. Moze to ujme w ten sposob ze gdy wybilem ta zaslepke, ktora widac u Ciebie na zdjeciach bylo na niej ok 7mmm nagaru i w srodku kolektora na sciankach rowniez. U mnie egr jest taki jak u Ciebie na zdjeciach i nie przychodza do niego zadne kable, tylko przewod podcisnieniowy ktory go podnosi Po zaslepieniu tego przewodu zwor sie nie otwiera.
To jest bardzo ciekawe. Tamto zdjęcie pochodzi z 323 DiTD 90KM a nie z mojej madzi. Wersje 626 miały po prostu czujnik tam zamontowany, którego odączenie powodowało różne "wykwity na desce", więc nie wiem jak to jest...maxkls napisał(a):U mnie egr jest taki jak u Ciebie na zdjeciach i nie przychodza do niego zadne kable
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja mam silnik RF4F 110kM i egr jest sterowny podcisnieniem. Nie ma na nim zamontowanego zadnego czujnika. Wiem ze byly tez egr z czujnikiem polozenia ale w jakich silnikach? Ja zaznaczam mowie tylko co zuwazylem u siebie. Nie ma zadnej dodatkowej wtyczki, gdyby byla jakas luzna mozna by sadzic ze bylo cos kombinowane
No to jest jeszcze jedna różnica między RF2A a RF4F...
maxkls – dopisz więc w swoim profilu że masz DiTD 110KM (albo 81KW) – to czasem pomaga w różnych dyskusjach, tak jak teraz.
maxkls – dopisz więc w swoim profilu że masz DiTD 110KM (albo 81KW) – to czasem pomaga w różnych dyskusjach, tak jak teraz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Bylem w roznych serwisach nikt nie chcial sie tego podjac jedni mowia ze to nic nie da i trzeba sie podpiac pod kompa zeby cos zobaczyc a drodzy ze sie im nie oplaca robic takich rzeczy bo duzo nie moga za to wziasc.Najlepiej by bylo aby sie nie narobic podpiac pod kompa i skasowac mnie na 100 niz cokolwiek robic .
Wogóle wszyscy jakos dziwnie sie smieja
Jak sie wkurze to sam sie za to wezme ale wolal bm aby ktos mi pomogl
pozdrawiam
Wogóle wszyscy jakos dziwnie sie smieja
Jak sie wkurze to sam sie za to wezme ale wolal bm aby ktos mi pomogl
pozdrawiam
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
- Od: 26 sty 2005, 21:54
- Posty: 40
- Skąd: Warka/mazowieckie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98
Nie dziwię się, że nikt tego nie robi, bo niby dlaczego mieli to robić... A pod kompa to się mogą podłączyć – to i tak im NIC nie wykaże nawet gdyby tam były zapchane na 99,95% doloty.jasiq napisał(a):Bylem w roznych serwisach nikt nie chcial sie tego podjac jedni mowia ze to nic nie da i trzeba sie podpiac pod kompa zeby cos zobaczyc
Osobiście widziałem silnik zatarty w wyniku całkowitego zapchania wlotów w kolektorze. Sam miałem takie grudki nagaru rozmiaru ok 2cm (jak fasolka).
Hehe – za to w firmach tuningowych się nie śmieją, bo oni w dieslach czyszczą to potulnie (ale najpierw zaślepiają EGR'a)jasiq napisał(a):Wogóle wszyscy jakos dziwnie sie smieja

Zacznij patrzeć kto już to zrobił...jasiq napisał(a):Jak sie wkurze to sam sie za to wezme ale wolal bm aby ktos mi pomogl
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No wlasnie tez sobie tak pomyslalem i dlatego szukam dalej.Cos tam napisales ze chlopaki w zaniemyslu by cos takiego zrobili ale jak dla mnie strasznie daleko .......
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
- Od: 26 sty 2005, 21:54
- Posty: 40
- Skąd: Warka/mazowieckie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98
Riki chyba podjedzie tutaj właśnie..... 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzisiaj jade do jakiegos fachura ktory "moze" sie tego podejmie chyba tylko dlatego ze niedawno otworzyl warsztat
zobaczymy moze nic nie popsuje jak bede mu na karku siedzial .A wlasnie Xandy masz u siebie zaslepionego tego EGR-A?

spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
- Od: 26 sty 2005, 21:54
- Posty: 40
- Skąd: Warka/mazowieckie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98
błąd – "xANDy"jasiq napisał(a):A wlasnie Xandy
Nie zaślepiałem EGR, wyszedłem z założenia, że na razie ekologia zwycięża
Fotorelacja jest bardzo czytelna, więc nie ma problemu – trudno skopać. Poza tym – ktoś tutaj niedawno zrobił to samo i dorzucił dodatkowe wnioski, więc po prostu wydrukuj mechanikowi i daj do rąk.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ale qrde normalnie po zdjeciu wezy nagar az sie posypal 0,5 cm nawet tego nie rozbieral.Dalem mu ta fotorelacje to zdebial.Stwierdzil ze pol dnia z tym to bedzie malo a on ma duzo samochodów.Po dlugich prosbach umówilismy sie na drugi tydzien za 200 zeta -nie wiem czy to duzo.....
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
- Od: 26 sty 2005, 21:54
- Posty: 40
- Skąd: Warka/mazowieckie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98
No panowie kolejna wojna z pseudo warsztatem.Wszystko ok wzieli do czyszczen moje auto wszystko wyjasnilem jak to powinno wygladac od A do Z wg.fotorelacji .Niestety Pan który to robil stwierdzil ze "przedmuchal" powietrzem intercooler i to niby mialo pomoc ,a kolektora nie chcial zdjac bo podobno sie ni da bez zdjecia pompy wtryskowej
i ingerencji w rozrzad .Wyczyscil tylko same "rury" i skasowal owe 200 zl.Po krotkim namysle zawrocilem i zrobilem niezla awanture zrobili ze mnie
.
Qrde juz mam dosc nikt nie chce tego zrobic nic sie nie polepszylo
A uszczelke pod dekiel to pewnie trzeba kupic pewnie nowa ?


Qrde juz mam dosc nikt nie chce tego zrobic nic sie nie polepszylo
A uszczelke pod dekiel to pewnie trzeba kupic pewnie nowa ?
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
- Od: 26 sty 2005, 21:54
- Posty: 40
- Skąd: Warka/mazowieckie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6