Jakie paliwo tankować do silników DiTD?
A to jak na zamarzanie to chyba najmniej przydatny
. Ale dzieki za info, byc moze przyda sie za rok.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
jeżeli chodzi o bak, to po zapaleniu się rezerwy z upychaniem, odpowietrzaniem, mogę zalać jakieś 50 litrów.
W baku jest poduszka powietrzna, która przy wysokich temperaturach, nie pozwoli rozerwać zbiornika, jeżeli kolega nie ma tej poduszki, to może się spodziewać, że kiedyś mu się zbiornik odkształci, albo go rozerwie. (postaw na słońcu wypełniony po brzeg karnister, to się przekonasz). Bez tej poduszki, faktycznie może wejść do baku jakieś 10% więcej.
A paliwo z Orlenu do temperatury -10 zachowywało się ok, ale jak temperatura spadła niżej, to zaczęły się problemy.
.
Ps. z tą poduszką, to nie są moje doświadczenia, tylko jakiś mechanik mi to kiedyś powiedział.
W baku jest poduszka powietrzna, która przy wysokich temperaturach, nie pozwoli rozerwać zbiornika, jeżeli kolega nie ma tej poduszki, to może się spodziewać, że kiedyś mu się zbiornik odkształci, albo go rozerwie. (postaw na słońcu wypełniony po brzeg karnister, to się przekonasz). Bez tej poduszki, faktycznie może wejść do baku jakieś 10% więcej.
A paliwo z Orlenu do temperatury -10 zachowywało się ok, ale jak temperatura spadła niżej, to zaczęły się problemy.
Ps. z tą poduszką, to nie są moje doświadczenia, tylko jakiś mechanik mi to kiedyś powiedział.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
arius napisał(a):W baku jest poduszka powietrzna, która przy wysokich temperaturach, nie pozwoli rozerwać zbiornika, jeżeli kolega nie ma tej poduszki, to może się spodziewać, że kiedyś mu się zbiornik odkształci, albo go rozerwie. (postaw na słońcu wypełniony po brzeg karnister, to się przekonasz). Bez tej poduszki, faktycznie może wejść do baku jakieś 10% więcej.
Przecież każdy bak ma odpowietrzenie, więc jakby mogło wytworzyć się tam ciśnienie? Kanister to inna bajka, bo jest szczelny po zamknięciu.
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Brunox napisał(a):Ja tankuje V-Power z shella. Zero problemów.
Bo to bardzo dobre paliwo. Obecnie zeskoczyłem z V-Power na diesel Extra ze względu na koszty ale różnicy nie odczułem żadnej
www.demotywatery.pl
- Od: 23 wrz 2009, 21:38
- Posty: 48
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0
W Szczecinie połowa stacji z tym logo to shit jakich mało, niestety. Tylko zimą zalewam paliwo z ulepszaczami (niższa temp wytrącania parafiny), normalnie zawsze zwykły diesel i tak pozostanie. Mam to szczęście, że mogę często zalać niemieckiego diesla...ech.
Pozdrawiam
say napisał(a):W Szczecinie połowa stacji z tym logo to shit jakich mało, niestety. Tylko zimą zalewam paliwo z ulepszaczami (niższa temp wytrącania parafiny), normalnie zawsze zwykły diesel i tak pozostanie. Mam to szczęście, że mogę często zalać niemieckiego diesla...ech.
No widzisz? A mi nikt nie chce wierzyc, ze niemieckie jest inne
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Wojtaszek23 napisał(a):Brunox napisał(a):Ja tankuje V-Power z shella. Zero problemów.
Bo to bardzo dobre paliwo. Obecnie zeskoczyłem z V-Power na diesel Extra ze względu na koszty ale różnicy nie odczułem żadnejna szczęście. Ważne, że Shell.
Mam podobne odczucia.
say napisał(a):W Szczecinie połowa stacji z tym logo to shit jakich mało, niestety. Tylko zimą zalewam paliwo z ulepszaczami (niższa temp wytrącania parafiny), normalnie zawsze zwykły diesel i tak pozostanie. Mam to szczęście, że mogę często zalać niemieckiego diesla...ech.
Po zalaniu go na Shellu w Jasienicy silnik pracował jak w zegarku. Zatankowałem potem na Shellu w Bielsku i miałem wrażenie, że przymuliło go strasznie. Ta sama firma, niby to samo paliwo a jednak inne.
- Od: 23 sty 2010, 08:53
- Posty: 23
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM
arius napisał(a):Oczywiście niemieckie paliwo ma więcej oktan. (nie wiem czy na każdej stacji) można na nim przejechać nawet do 200km więcej na zbiorniku.
Coś w tym jest – zalałem do pełna w Norymberdze i na pełnym zbiorniku przejechałem blisko 1000 km (połowa w DE, połowa w PL, ale 90 % dwupasmówka). Na polskim paliwie zrobię może 800-850 km (oczywiście podobna trasa... no ok, w DE prędkości 140-160 km/h, ale na tempomacie, w PL mniejsze, ale bez tempomatu i czasami "szarpane"). Spokojnie na faszystowskim paliwie i pełnym zbiorniku w M6 (MZR-CD) zrobi się 100 km więcej niż na polskiej "zupie", nawet "wzbogaconej". Już niedługo sprawdzę szwedzkie paliwo, ale z tego co wiem, będzie podobnie lub nawet lepiej niż w DE...
Ostatnio edytowano 10 paź 2010, 19:54 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Do silnika benzynowego leję paliwo ze stacji Shell. W okolicach Mińska otworzyli ostatnio 2 takie stacje gdzie paliwo jest super jakości, co daje się wyraźnie odczuć w postaci większej mocy i mniejszego spalania. Shell w ogóle jest The Best!
ja w Szczecinie tankuje na wylocie na basen górniczy – ta druga stacja – nie pamiętam ul. – niby nie jest złe ale tankując w Szczecinie na BP nieopodal carrefura mam wrażenie że auto spokojnie jedzie i wolniej wskazówka spada- mowa o ultimate diesel oczywiście tyle że ja w CiTD mzr-cd.
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Zwykle tankuje BP ULM lub Verve i jak narazie nie widzę problemów. A z ta jakością paliwa w POL to szkoda gimnastykować palców na klawiaturze w tym temacie.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Odświeżam. Moje pytanie jest takie czy istnieje jakiś specyfik zwiększający liczbę cetanową w ON lub czy jest specjalne paliwo które posiada więcej niż 50 cetanów?
zdaje się że Verva i Lotos Dynamic mają więcej niż 50
Man niedaleko obie stacje i zastanawiam się na której tankować, czy może arabska ropa jest lepsza niż ruska..;–)
http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/p ... mic_diesel
http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/Pro ... rvaON.aspx
Man niedaleko obie stacje i zastanawiam się na której tankować, czy może arabska ropa jest lepsza niż ruska..;–)
http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/p ... mic_diesel
http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/Pro ... rvaON.aspx
- Od: 9 wrz 2010, 08:34
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994
DTomek napisał(a): zastanawiam się na której tankować,
Obojętnie, ja np. tankuję vervę bo mam 1 km do stacji
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Ja też leję vervę bo zdecydowanie silnik lepiej chodzi na takim paliwie, niestety w Szczytnie drogo jest więc muszę ściągać w bańkach 60 KM ( mam po drodze w pracy) ale za to oszczędzam 30 gr na litrze a nic mnie droga nie kosztuje, na 50 l to 15 zł więc się opłaca. Wiem że paliwa typu verva, v-power czy dynamic mają większą liczbę cetanową ale to i tak nie wiele więcej bo może z 55. Jakby był jakiś specyfik który uszlachetniałby zwykły ON tak aby osiągnąć przynajmniej te 60 lub więcej to fajnie by było 
po tym jak rano odpalam i jest to zdecydowanie lepszy rozruch na takim paliwie, zdecydowanie cichsza praca (wiem bo parę razy już to przerabiałem), poza tym silnik jest bardziej elastyczny przy bardzo niskich obrotach typu ruszanie lub kulanie na wyższym biegu. Nie daje może nie wiem jakich osiągów ale stosuje je by silniczkowi było lepiej 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6