Jakie paliwo tankować do silników DiTD?

Postprzez krzych » 21 mar 2010, 22:11

A to jak na zamarzanie to chyba najmniej przydatny :P. Ale dzieki za info, byc moze przyda sie za rok.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 5 kwi 2010, 08:47

jeżeli chodzi o bak, to po zapaleniu się rezerwy z upychaniem, odpowietrzaniem, mogę zalać jakieś 50 litrów.
W baku jest poduszka powietrzna, która przy wysokich temperaturach, nie pozwoli rozerwać zbiornika, jeżeli kolega nie ma tej poduszki, to może się spodziewać, że kiedyś mu się zbiornik odkształci, albo go rozerwie. (postaw na słońcu wypełniony po brzeg karnister, to się przekonasz). Bez tej poduszki, faktycznie może wejść do baku jakieś 10% więcej.
A paliwo z Orlenu do temperatury -10 zachowywało się ok, ale jak temperatura spadła niżej, to zaczęły się problemy. :(.

Ps. z tą poduszką, to nie są moje doświadczenia, tylko jakiś mechanik mi to kiedyś powiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Tobo » 6 kwi 2010, 13:30

arius napisał(a):W baku jest poduszka powietrzna, która przy wysokich temperaturach, nie pozwoli rozerwać zbiornika, jeżeli kolega nie ma tej poduszki, to może się spodziewać, że kiedyś mu się zbiornik odkształci, albo go rozerwie. (postaw na słońcu wypełniony po brzeg karnister, to się przekonasz). Bez tej poduszki, faktycznie może wejść do baku jakieś 10% więcej.


Przecież każdy bak ma odpowietrzenie, więc jakby mogło wytworzyć się tam ciśnienie? Kanister to inna bajka, bo jest szczelny po zamknięciu.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Brunox » 7 kwi 2010, 14:14

Ja tankuje V-Power z shella. Zero problemów.
Brunox
 

Postprzez Wojtaszek23 » 7 kwi 2010, 14:42

Brunox napisał(a):Ja tankuje V-Power z shella. Zero problemów.


Bo to bardzo dobre paliwo. Obecnie zeskoczyłem z V-Power na diesel Extra ze względu na koszty ale różnicy nie odczułem żadnej :P na szczęście. Ważne, że Shell.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez say » 7 kwi 2010, 15:15

W Szczecinie połowa stacji z tym logo to shit jakich mało, niestety. Tylko zimą zalewam paliwo z ulepszaczami (niższa temp wytrącania parafiny), normalnie zawsze zwykły diesel i tak pozostanie. Mam to szczęście, że mogę często zalać niemieckiego diesla...ech.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez krzych » 7 kwi 2010, 16:18

say napisał(a):W Szczecinie połowa stacji z tym logo to shit jakich mało, niestety. Tylko zimą zalewam paliwo z ulepszaczami (niższa temp wytrącania parafiny), normalnie zawsze zwykły diesel i tak pozostanie. Mam to szczęście, że mogę często zalać niemieckiego diesla...ech.

No widzisz? A mi nikt nie chce wierzyc, ze niemieckie jest inne :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 9 kwi 2010, 12:07

Oczywiście niemieckie paliwo ma więcej oktan. (nie wiem czy na każdej stacji) można na nim przejechać nawet do 200km więcej na zbiorniku. :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Zelig » 9 kwi 2010, 14:50

Wojtaszek23 napisał(a):
Brunox napisał(a):Ja tankuje V-Power z shella. Zero problemów.

Bo to bardzo dobre paliwo. Obecnie zeskoczyłem z V-Power na diesel Extra ze względu na koszty ale różnicy nie odczułem żadnej :P na szczęście. Ważne, że Shell.

Mam podobne odczucia.
say napisał(a):W Szczecinie połowa stacji z tym logo to shit jakich mało, niestety. Tylko zimą zalewam paliwo z ulepszaczami (niższa temp wytrącania parafiny), normalnie zawsze zwykły diesel i tak pozostanie. Mam to szczęście, że mogę często zalać niemieckiego diesla...ech.

Po zalaniu go na Shellu w Jasienicy silnik pracował jak w zegarku. Zatankowałem potem na Shellu w Bielsku i miałem wrażenie, że przymuliło go strasznie. Ta sama firma, niby to samo paliwo a jednak inne.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 08:53
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM

Postprzez rafusmaximus » 4 maja 2010, 01:14

arius napisał(a):Oczywiście niemieckie paliwo ma więcej oktan. (nie wiem czy na każdej stacji) można na nim przejechać nawet do 200km więcej na zbiorniku. :>


Coś w tym jest – zalałem do pełna w Norymberdze i na pełnym zbiorniku przejechałem blisko 1000 km (połowa w DE, połowa w PL, ale 90 % dwupasmówka). Na polskim paliwie zrobię może 800-850 km (oczywiście podobna trasa... no ok, w DE prędkości 140-160 km/h, ale na tempomacie, w PL mniejsze, ale bez tempomatu i czasami "szarpane"). Spokojnie na faszystowskim paliwie i pełnym zbiorniku w M6 (MZR-CD) zrobi się 100 km więcej niż na polskiej "zupie", nawet "wzbogaconej". Już niedługo sprawdzę szwedzkie paliwo, ale z tego co wiem, będzie podobnie lub nawet lepiej niż w DE...
Ostatnio edytowano 10 paź 2010, 19:54 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Paweł Mo » 25 maja 2010, 12:18

Do silnika benzynowego leję paliwo ze stacji Shell. W okolicach Mińska otworzyli ostatnio 2 takie stacje gdzie paliwo jest super jakości, co daje się wyraźnie odczuć w postaci większej mocy i mniejszego spalania. Shell w ogóle jest The Best!
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez say » 25 maja 2010, 13:42

Paweł M., przy jakieś okazji, zatankuj tego kochanego shella w Szczecinie, np. na stacji przy ul. 1 Maja. Ciekawe czy dojedziesz do domu z takim samym zachwytem :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez skubiszek » 29 maja 2010, 15:48

ja w Szczecinie tankuje na wylocie na basen górniczy – ta druga stacja – nie pamiętam ul. – niby nie jest złe ale tankując w Szczecinie na BP nieopodal carrefura mam wrażenie że auto spokojnie jedzie i wolniej wskazówka spada- mowa o ultimate diesel oczywiście tyle że ja w CiTD mzr-cd.
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Erastotenes » 31 maja 2010, 14:22

Zwykle tankuje BP ULM lub Verve i jak narazie nie widzę problemów. A z ta jakością paliwa w POL to szkoda gimnastykować palców na klawiaturze w tym temacie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Neonixos666 » 10 paź 2010, 13:59

Odświeżam. Moje pytanie jest takie czy istnieje jakiś specyfik zwiększający liczbę cetanową w ON lub czy jest specjalne paliwo które posiada więcej niż 50 cetanów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez DTomek » 10 paź 2010, 19:46

zdaje się że Verva i Lotos Dynamic mają więcej niż 50
Man niedaleko obie stacje i zastanawiam się na której tankować, czy może arabska ropa jest lepsza niż ruska..;–)

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/p ... mic_diesel

http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/Pro ... rvaON.aspx
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez Bandit » 10 paź 2010, 20:45

DTomek napisał(a): zastanawiam się na której tankować,

Obojętnie, ja np. tankuję vervę bo mam 1 km do stacji ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 10 paź 2010, 23:15

Ja też leję vervę bo zdecydowanie silnik lepiej chodzi na takim paliwie, niestety w Szczytnie drogo jest więc muszę ściągać w bańkach 60 KM ( mam po drodze w pracy) ale za to oszczędzam 30 gr na litrze a nic mnie droga nie kosztuje, na 50 l to 15 zł więc się opłaca. Wiem że paliwa typu verva, v-power czy dynamic mają większą liczbę cetanową ale to i tak nie wiele więcej bo może z 55. Jakby był jakiś specyfik który uszlachetniałby zwykły ON tak aby osiągnąć przynajmniej te 60 lub więcej to fajnie by było :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 12 paź 2010, 17:29

Neonixos666 napisał(a):Ja też leję vervę bo zdecydowanie silnik lepiej chodzi na takim paliwie


Po czym wnioskujesz? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 12 paź 2010, 17:58

po tym jak rano odpalam i jest to zdecydowanie lepszy rozruch na takim paliwie, zdecydowanie cichsza praca (wiem bo parę razy już to przerabiałem), poza tym silnik jest bardziej elastyczny przy bardzo niskich obrotach typu ruszanie lub kulanie na wyższym biegu. Nie daje może nie wiem jakich osiągów ale stosuje je by silniczkowi było lepiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6