Wymiana Pompy Wtryskowej 626 DITD

Postprzez trepek » 1 cze 2011, 00:36

Dobrze szefie <spoko>

A pro po poradnika – przy wtrysku pośrednim ciśnienie 300bar dla pompy to chyba dla rzędowej a nie wirowej. Muszę sprawdzić, bo pośrednie wtryski na pompach wirowych mają dużo wyższe ciśnienia (700-900 bar).
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Enzoo » 1 cze 2011, 16:31

trepek napisał(a):Zastanawia mnie, że te pompy tak lecą. I jeszcze ten koszt naprawy 1600zł...
Coś tutaj śmierdzi, wgryzę się w ten temat i popytam się znajomego magika od pomp.


Chciałem jeszcze trochę poczekać zanim wypowiem się na forum na temat pomp Denso (myślę, że jest to ambicją każdego kto mam DiTD), ale teraz zostałem pozytywnie sprowokowany przez Twoją wypowiedz i czasopismem "Moto – samochody używane" ze stycznia 2011.

Niniejszym postanowiłem obalić mit, że pompy wtryskowe do DiTD są awaryjne. Jakie mam na to dowody? Otóż w tejże gazecie możemy dowiedzieć się od fachowców, które samochody/silniki polecają, a które odradzają. Przyjrzałem się dokładnie dwóm opisywanym autom:
Astrze z silnikiem Isuzu 1,7 TD (miałem taką przez 4 lata) oraz Premacy/323/626 z DiTD. Mazda była polecana tylko z silnikami benzynowymi 1.6, 1.8 i 2.0, a diesel był odradzany ze względu na problemy z cieknąca pompą (domyślam się chodzi o TCV) i innymi awariami pompy (zapewne SPV).

Silnik Astry 1,7 TD Isuzu był natomiast polecany jako trwały i bezawaryjny i nie wspominano nic o problemach z pompą.
Mogę to potwierdzić. Jeździłem przez 4 lata lejąc rzepak i ostatniej zimy przed sprzedażą Astra odpalał prawie na kopa po dwukrotnym podgrzaniu przy -26 C (choć bioestrem nie powinno się jeździć poniżej -15 C, ale wiadomo.. się oszczędzało). Auto miało na liczniku 190.000, a w rzeczywistości 290.000 (sprawdzałem dzwoniąc do właścicielki z Niemiec).

Dzięki naszemu forum dowiedziałem się, że pompa ma w Isuzu i DiTD, to bliźniacza pompa
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=90674&start=80
Kupując Premacy nie zdawałem sobie sprawy, że będę miał prawie identyczną pompę i że można wstawić do niej SPV i TCV od Opla. Wprawdzie wzrośnie spalanie, ale zyskamy na mocy (relacje z forum o SPV z Isuzu w DiTD).

Będę powoli puentował. Nasuwają się dwa ważne pytania:

1. Dlaczego mówi się powszechnie, że pompy w DiTD siadają, a w Isuzu są wieczne?
2. Dlaczego nie leje się rzepaku do DiTD?

Mam tam jakieś swoje teorie, ale chciałem posłuchać waszych opinii szczególnie jeśli idzie o pierwsze pyt. (dziś różnice w cenach rzepaku i zwykłego ON są niewielkie).

Kwestia monopolu Mabi na naprawę pomp DiTD jest przesądzona; pytanie nie brzmi "czy" tylko "kiedy" to nastąpi i kto to pierwszy zrobi? Może będzie to Trepek?
Małymi krokami zbliżamy się do zrozumienia jak ta pompa działa. DiTD ma jeszcze wiele do odkrycia...
Ostatnio edytowano 24 cze 2011, 18:19 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 00:09

Obrazek

Bułka z masłem <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 00:40

Prawie jak gaźnik w mojej kosiarce hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Enzoo » 2 cze 2011, 09:39

Wow! Ciekawe ile części zostanie po złożeniu ;). Pierwszy raz widzę bebechy słynnej pompy Denso! A w lewym górnym rogu są uszczelki Boscha?

Może by tak pójść śladami xANDy-ego i Myjka i zrobić poradnik pompy DiTD? W prosty sposób pokazać gdzie znajdują się sitka, jak je czyścić (czy trzeba potem odpowietrzać pompę?). Następnie można zająć się TCV, SPV i pomniejszymi zaworkami/czujnikami. A na końcu może ktoś zmierzy się z programowaniem EPROM-u?
Sami robilibyśmy swoje pompy – ale to by była rewolucja!
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 09:59

Akurat na zdjęciu jest pompa Boscha z wolnossącego peugeota 205 (pompa na linkę) co jednak w niczym nie przeszkadza i to, co najważniejsze jest identyczne jak w pompach Denso.
I jestem w 99% przekonany, że Denso i Bosch to są bliźniacze rozwiązania, bo na chińskiej (a jak, chińczycy wszystko produkują) stronie www z podzespołami do pomp wtryskowych odpowiednie części występują w Boschu i Denso (a także Zexel, Lukas i parę innych firm), różnią się tylko numerami seryjnymi.
Z tego co widziałem to Denso szło do aut japońskich/koreańskich a Bosch do europejskich (wyjątkami są niektóre modele Kia z Boschem).

Enzoo napisał(a):Sami robilibyśmy swoje pompy – ale to by była rewolucja!


Mój znajomy składa pompy na zamówienie, na biurku w pokoju <rotfl> I nie ważne, czy D/TD/TDI, leci równo z pompami (głównie do aut z koncernu VAG), podaje się moc jaką chce się uzyskać (np. z 1.6 TD z 80KM ktoś chce mieć 150KM, albo z 1.9TDI z 90KM pod 200KM). To od niego się zaraziłem tematem pomp, a później tak długo oglądałem przekroje pomp wtryskowych aż wkońcu zacząłem pojmować o co w tym wszystkim biega. Ale jeszcze trochę wiedzy muszę przyswoić <nauka>
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Enzoo » 2 cze 2011, 10:08

A tak na oko coś mi nie grało, że to pompa Denso. Czekam z niecierpliwością na "Poradnik pomp DiTD"
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez karsonek » 22 cze 2011, 11:17

Witam.A u mnie padła madzia definitywnie.Objawy były takie że falowały obroty po zapaleniu autka.Oczywiście na samostart madzia zapalała tylko.W końcu mnie to wkurzyło wyjołem pompe i heja do pompiarza do Połczyna Zdroju.Pompe fachowiec rozebrał,na drugi dzień dzwoni do mnie i mowi pompa kaput-wrzery w pompie na rolkach i na obudowie( dlatego niedawałą cinienia).Pojechałem patrze faktycznie dziury jak diabli, mowie od czego to on ze od ropy h.....j :( .Majster mowi,szukaj chłopie drugiej pompy.!!!!50 zł wzioł za diagnoze i tyle.Ogólnie facet w porządku.Pompa padła mechanicznie niestety,niewytwarzała odpowiedniego cisnienia,dawała tak słabe ciśnienie ze nawet wtrysków nieprzebijało. Moją pompe i całą madzie oddam na częsci( już wystawiłem czujniki z niej na allegro).Bo szkoda wydać minimum 2000 zł na używaną pompe,która moze być w takim samy stanie jak moja.Myśle ze sprowadze sobie drugą madzie z niemiec porejestruje i tyle :D .Majster mowił ze pompa Denso i Bosch to w sumie to samo,tylko pod inną marka są produkowane.Pozdrawiam.Całą Madzie wystawie niedługo na allegro.( czujniki już wystawiłem) ;) .karsonek.
karsonek
 

Postprzez Neonixos666 » 22 cze 2011, 18:43

daj linki jak coś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Enzoo » 24 cze 2011, 23:33

A widział ktoś ten filmik – Poszło – maszyna gwizda :D Ale jazda!

http://www.youtube.com/watch?v=aSBbpqJKI-w

Ta pompa jest wystawiona na Allegro za 1300 pln. I nasuwa się pytanie: Czy to jest prawidłowe odpalanie DiTD? Nie jest to na pewno "na strzała" jak u xANDy-ego, ale czy to mieści się w normie, tzw. półtora obrotu – do uzyskania odpowiedniego ciśnienia na pompie? Jak odpalają Wasze DiTD? Na strzała czy na 1,5 obrotu? Moja pali na 1,5 obr.
Ostatnio edytowano 25 cze 2011, 09:12 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2011, 09:04

mieści się w normie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 26 cze 2011, 16:57

Enzoo napisał(a):Jak odpalają Wasze DiTD? Na strzała czy na 1,5 obrotu?

Silniki z wtryskiem bezpośrednim muszą wykonać pełen obrót wałem żeby poznać położenie tłoków. Silniki z wtryskiem pośrednim odpalają od "strzału", przynajmniej z taką opinią się spotkałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Enzoo » 27 cze 2011, 08:24

Niestety nie znam nikogo z DiTD dlatego trudno mi porównać. Ale mój znajomy ma Scenica 2000 r. z dTi i ten pali od strzału.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez YgooR » 27 cze 2011, 12:28

Enzoo napisał(a):Niestety nie znam nikogo z DiTD dlatego trudno mi porównać

Możesz poszukać na youtube, jak obejrzysz kilka filmów to stwierdzisz że takie odpalanie od "jednego" lub "półtora" obrotu wałem jest normalne.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez vladzag » 21 wrz 2011, 23:15

Witam forumowiczów,

Męczy mnie jeden problem z moją mazdą, a mianowicie:

jak jest na zewnątrz poniżej 10 stopni, mazda nie nabiera obrotów powyżej 2000, albo bardzo bardzo wolno wchodzi na obroty powyzej 2000 i to na każdym biegu.
problem ustępuje po przejechaniu kilku kilometrów, aż silnik się nagrzeje do 90 stopni... i już nie powraca w czasie jazdy, dopiero przy następnym uruchomieniu po kilku godzinach po pracy na przykład.
Jest to bardzo uciążliwe i nie wiem gdzie szukać problemu. Komputer nie zgłasza żadnych błedów, nie świeci się żadna kontrolka.

Auto było w serwisię na buraczanej we Wrocławiu, nie stwierdzili żadnego problemu z silnikiem. Następnie w aso mazy przy faktory we Wrocławiu, tam przynajmniej wyczyścili jakieś przewody ale problem nie ustąpił :(

Jak jest ciepło, teraz w wakację, auto nie sprawiało żadnego kłopotu. Pali na dotyk, na zimnym i na ciepłym silniku, autem nie szarpie, jak jest ciepło, to na zimnym i gorącym silniku porównywalnie szybko wchodzi na wysokie obroty. Nie kopci..

Czy może to być problem pompy paliwa? bo Serwis na buraczanej sugerował regenerację tego elementu, czy szukać problemu gdzie indziej? Regeneracja pompy paliwa podobno jest bardzo kosztowna, i chciałbym najpierw spróbować poszukać problemu gzie indziej, a pompę zostawić na sam koniec.

Proszę o pomóc, chciałbym to razwiązać jeszcze przed zimą, bo jedną zimę już przejeździłem z tym problemem i nie chciałbym powtórki.

będę wdzięczny każdemu za sugestię oraz pomóc w rozwiązaniu problemu

Mazda 626 2001, 2.0 DITD 110KM
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2011, 21:58
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2005r. 1,6D – 109KM

Postprzez say » 22 wrz 2011, 08:27

Filtr paliwa wymieniony?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez vladzag » 22 wrz 2011, 08:33

filtr paliwa raczej nie był wymieniony.

Auto było w dwuch warsztatach we Wrocławiu, polecanycny między innymi na forum serwis na Buraczanej... `nie stwierdzili problemu filtra, lecz od razu powiedzieli ze siada pompa wtryskowa i zostaje regeneracja...

A co z tymi objawami jak opisałem wyżej? Czy nie powinna w takim razie zachowywać się jednakowo latem i w zimoe, bo latem żadnych problemów nie mam z tym samochodem.

Filtr paliwa wymienię oraz zlecę czyszczenie przepustnicy w najbliższe dni, obaczymy co z tego wyjdzie.

Może ktoś jeszcze coś doradzi sprawdzić jak już auto będzie u mechanika? Albo jakiś warsztat we Wrocku polecicie?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2011, 21:58
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2005r. 1,6D – 109KM

Postprzez kierownik » 22 wrz 2011, 08:41

po pierwsze zmień ten filtr – w niektórych przypadkach jest niezła różnica po takim prostym zabiegu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez vladzag » 22 wrz 2011, 18:45

dzisiaj rozmawiałem z gościem z serwisu Bosha, pytałem się czy się zajmują regeneracją pomp w mazdach, to powiedział, że mazdy pompy odsyłają do Warszawy i nie robią tego na miejscu.

Opisałem mu problem, powiedizał, że obstawia raczej pompę, niż filtr czy zatkaną przepustnicę, bo gdyby problem tkwił w tych rzeczach to objawiał by się raczej na cosdzień, a nie tylko jak temperatura spada poniżej 10 stopni..

Powiedział, że można spróbować przed oddaniem pompy do regeneracji, spróbować wymienić jakąś wtyczkę co niby steruje dawką paliwa, koszt ok 800 zł, bo niby oddając pompe do regeneracji i tak tę część wymieniają...

No zobaczymy, we wtornik umówiłem się na wymianę filtra paliwa oraz czyszczenie przepustnicy, a w tygodniu mam podjechać do Bosha, żeby spisali numer tej wtyczki *nie pamiętam jak to nazwał) i zamowić dla wymiany...
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2011, 21:58
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2005r. 1,6D – 109KM

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2011, 19:07

vladzag napisał(a):No zobaczymy, we wtornik umówiłem się na wymianę filtra paliwa oraz czyszczenie przepustnicy, a w tygodniu mam podjechać do Bosha, żeby spisali numer tej wtyczki *nie pamiętam jak to nazwał) i zamowić dla wymiany.


Po pierwsze to ditd nie ma przepustnicy a po drugie to ja bym nie zamawiał części w ciemno tylko dokładnie sprawdził aby nie tracić nie potrzebnie pieniędzy, ale zrobisz jak będziesz chciał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6