Westgate nie otwiera sie, uszkodzona turbina? Prosze o diagnoze

Postprzez xANDy » 7 gru 2011, 22:09

1 bar to nawet za dużo. Oficjalnie max. doładowanie wynosi 0,85 bara (w golfie jest więcej, dlatego węże są twardsze).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kierownik » 8 gru 2011, 00:48

yyy, to czemu w ostatniej BJ wychodziło 1,1 – 1,2 bar?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 00:55

kierownik napisał(a):yyy, to czemu w ostatniej BJ wychodziło 1,1 – 1,2 bar?


może tak być bo w momencie obciążenia silnik jest przeładowywany żeby nie kopcił a potem wskazówka spada do 0.85
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 gru 2011, 00:57

może się zbiorę w sobie i filmik nagram, to się wypowiedzą co mądrzejsze głowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 00:59

kierownik napisał(a):może się zbiorę w sobie i filmik nagram, to się wypowiedzą co mądrzejsze głowy


Mam taki filmik bo sam nagrywałem u siebie i w momencie obciążenia było tak jak mówisz 1.1-1.2 ale wystarczyło tylko przytrzymać pedał nie wciskając ani nie ujmując i ciśnienie spadało do około 0.85
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 gru 2011, 01:09

a może, może
sprawdzałem z wciśniętym w deskę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez xANDy » 8 gru 2011, 15:58

Bo się pompuje cały układ.... powietrze ma parametry też dynamiczne – pojemność, objętość IC, chwilowe branie powietrza przez silnik (inaczej na postoju, inaczej pod obciążeniem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 13:16

W pełni sprawna turbina ma minimalny luz "przód tył" jest on potrzebny i wymuszony przez prawa fizyki :P nie powinna mieć luzów na boki. ;)
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Riki » 19 sty 2012, 13:20

gallu82 napisał(a):W pełni sprawna turbina ma minimalny luz "przód tył" jest on potrzebny i wymuszony przez prawa fizyki


góra dół.

Moja ma w tym momencie 150.000km. Zero luzów.

xANDy napisał(a):
Riki napisał(a):luzów nie ma żadnych


no – tutaj przegiąłeś... musi mieć luz podstawowy

:D


Teraz mam drugie turbo – też zero, j/w :D

Miałem w ręku nuufki turbo od RF5C i RF7J – luz podstawowy był.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 13:26

jakby miała zero luzów to by się zatarła :P ten luz jest minimalny mozna go poczuć tylko jak się wymontuje turbo i naciska na lopatki od strony spalin i od strony doładowania naprzemian. luz jest potrzebny wg. mnie bo turbo sie nagrzewa a za tym idzie zjawisko zwane rozszeżalnością temperaturową <faja>
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Riki » 19 sty 2012, 13:29

Zgodzę się po części, ale kiedy turbo jest zime, zdejmiesz przewód dolotowy, włożysz paluchy i sprawdzasz do zdrowe turbo nie powinno mieć tam luzów, ew. minimalny w zależności od rodzaju zastosowaniej sprężarki :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 13:35

Jeśli ktoś chce włożyć paluchy do gorącego turbo to życze mu powodzenia :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez xANDy » 21 sty 2012, 17:41

Jakby nie miało żadnego luzu to gdzie byłoby miejsce na "film olejowy"....?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kierownik » 21 sty 2012, 23:50

kilka turbin macałem i zawsze lekki luz wzdłużny miały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 22 sty 2012, 17:45

Pozostaje kwestia sposobu dokonania pomiaru............. ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 23 sty 2012, 09:20

Riki napisał(a):Pozostaje kwestia sposobu dokonania pomiaru............. ;)

z tym akurat nie powinno być problemu

Obrazek

pozycja 10 powinna dać radę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6