Zawór wastegate

Postprzez xANDy » 4 mar 2008, 10:19

"Wątkowanie" o dodatkach do paliwa w temacie o zaworze wastegate jest całkiem na miejscu hahaha

Xeramic do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego – było o tym wielokrotnie. Widać, że przez ostatnie czasy i inne "modele" tych "czyścików" zdobywają zaufanie (przedtem mogłeś lać cokolwiek i efekt kończył się dokładnie wraz z wypaleniem dodatku z baku). Jeśli po STP jakimśtam (nie jest dokałdnie opisane jaki!) efekt wyciszenia i wzrostu dynamiki zdaje się być trwały – to można zacząć po prostu go polecać.
Tego rodzaju czyszczenie można dokonywać okresowo, nie wolno ciągle jeździć na takich specyfikach (czyszczących – nie mylić z depresatorami – np. skyd'em). Dodatki do paliw można lać ciągle ale nikt nie da Ci gwarancji na jego bezpieczne działanie. Jedynym chyba polecanym i pewnym jest skyd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Piotr_323F » 8 kwi 2008, 09:07

Przymierzam się właśnie do rozruszania wastegate – chodzi mi po głowie pewna myśl – smar miedziowy pracujący do 1200 st C ( CX 80) – według opisu na właściwości penetrujące i zabezpiecza przez zapiekaniem. Czy ktoś z was koledzy uzywał takiego smaru ? czy da to spodziewany efekt czy wręcz przeciwnie ? Turbinka w raczej nie osiąga temperatur rzędu 1000 st C
Próbować czy dac sobie spokój ?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2004, 12:42
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 1998

Postprzez Riki » 8 kwi 2008, 14:23

Piotr_323F napisał(a):dac sobie spokój


:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Piotr_323F » 8 kwi 2008, 14:28

Riki napisał(a):
Piotr_323F napisał(a):dac sobie spokój


:)


ok ale może więcej szczegółów, próbowałeś nie daje to efektów ?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2004, 12:42
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 1998

Postprzez Riki » 23 kwi 2008, 00:07

Piotr_323F nie ma sensu tego smarować... rozruszaj i to wystarczy. (fabrycznie tam nie masz żadnego smaru)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm2 » 23 kwi 2008, 10:13

ściągnąłem osłonę i gdy ruszyłem dźwignią to wysypało się troszeczkę sadzy, ciekawe czy tam nie ma żadnych przedmuchów. u mnie zawór nie był zapieczony, przed jak i po zruszeniu go trzeba użyć takiej samej siły aby go ruszyć
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez martinez07 » 23 kwi 2008, 17:14

Witam!

Zgodnie z Waszymi wskazówkami, zdjąłem osłonę, po czym kombinerkami rozruszałem zawór wastegate. Wysypało się spod niego trochę sadzy, ale niestety nie rusza się on nadal – pokręciłem go do 2tys. obr. a ten "pręcik stoi w miejscu – o co chodzi?

pozdrawiam.
była Mazda 626 w dieslu, jest Ford Mondeo w benzynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez malkolm2 » 23 kwi 2008, 18:43

nie wiem czy się nie mylę ale wydaje mi się że ten zawór ma uchronić silnik i sprężarkę przed zbyt dużym ciśnieniem. czyli obroty są zbyt małe żeby się ruszył, a po drugie podczas jazdy silnik spala więcej paliwa i tym samym przy mniejszych obrotach silnika wytwarza większą ilość spalin i tym samym sprężarka szybciej się obraca
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez rafal_ldz » 27 kwi 2008, 21:45

rozumiem, że rozruszać należy przy wyłączonym silniku
przy jakiej prędkości obrotowej na biegu jałowym powinien zaczynać się poruszać?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Riki » 27 kwi 2008, 22:25

rafal_ldz napisał(a):rozruszać należy przy wyłączonym silniku


no tak


rafal_ldz napisał(a):przy jakiej prędkości obrotowej na biegu jałowym powinien zaczynać się poruszać?


mniej więcej przy 2600-2800obr/min
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Uczeń89 Bawaria Motors Ka » 29 kwi 2008, 15:37

Aby rozruszacż zawór upustowy (westage)
wystarczy wężyk podciśnieniowy wziąśćdo buśki lub do strzykawki i i zassać. <lol>
Założe sie że wiekszośc z was zaworki ćagneło w zła strone <lol>
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 15:27
Posty: 10
Skąd: Katowice
Auto: 626 GW 2.0 DITD 110 ('02)

Postprzez xANDy » 11 maja 2008, 20:00

Uczeń89 Bawaria Motors Ka – no widzisz i tu się GRUBO mylisz, bo modele RF2 mają nadciśnieniowe sterowanie zaworem a modele RF3/4 mają podciśnieniowe. W jedne trzeba dmuchać a w drugie – odwrotnie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez howk » 22 lip 2008, 22:49

Riki napisał(a):Piotr_323F nie ma sensu tego smarować... rozruszaj i to wystarczy. (fabrycznie tam nie masz żadnego smaru)


Panowie, powiedzcie mi jak chlop krowie. Z jaka sila nalezy ruszac tym precikiem westgate, bo u mnie tez ten precik raczej stoi co mnie martwilo od poczatku, ale jeden madry mi namieszal ze to zaczyna dopiero dzialac jak turbo pracuje pod obciazeniem, czyli jak auto jedzie :) Wezme sie jutro za ten zawor i mu poprzygladam i postaram rozruszac ten zawor tylko jak to robic zeby czegos nie rozwalic????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez malkolm2 » 22 lip 2008, 22:52

naprawdę mocno trzeba tym ruszyć , w dłoniach nie dasz rady, najlepiej kombinerkami, tylko trzeba ściągnąć osłonę turbiny
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Riki » 22 lip 2008, 23:03

malkolm2 napisał(a):naprawdę mocno trzeba tym ruszyć , w dłoniach nie dasz rady, najlepiej kombinerkami, tylko trzeba ściągnąć osłonę turbiny


Dokładnie tak jak kolega mówi... ale nie trzeba zdejmować osłony.. dasz rade ;)

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez howk » 22 lip 2008, 23:04

malkolm2 napisał(a):naprawdę mocno trzeba tym ruszyć , w dłoniach nie dasz rady, najlepiej kombinerkami, tylko trzeba ściągnąć osłonę turbiny

A raczej ciagnac w lewo czy w prawo stojac przodem do auta? Czyli w strone turbo cczy w przeciwna??? Choroba wnerwilem sie tym zaworem, a druga sprawa co mnie martwi to ja tez mam taki nalot jakby cos puszczalo z przodu silnika jak na drugiej fotce w tym poscie. Jakby z jakiegos przedmuchu. Czy z przodu to jest ten slawny EGR i ewentualnie u mnie nieszczelnosc przy nim w dolocie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez malkolm2 » 22 lip 2008, 23:25

nie pamiętam w którą stronę ale próbuj w obie to jest prosty mechanizm tam nic nie można popsuć, na drugiej fotce to jest egr, jeśli jest tyle ochlapany co na zdjęciu to się niczym nie przejmuj, jak będzie się olej po tym lał i wszystko na około będzie mokre to wtedy znaczy że dolot jest dziurawy
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez topik » 22 lip 2008, 23:32

howk napisał(a):Czy z przodu to jest ten slawny EGR i ewentualnie u mnie nieszczelnosc przy nim w dolocie?


Witam!Tak to EGR.Odkręć go i wyczyść.Więcej informacji znajdziesz w poście wyżej (fotorelacja z przywracania mocy w DiTD).
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez howk » 23 lip 2008, 08:18

Dzieki, dzisiaj postaram sie powalczyc z tematami. Niestety nie mam doświadczenia z dieslami, ale mam nadzieje poznac ten silniczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez Riki » 23 lip 2008, 09:01

howk napisał(a):ciagnac w lewo czy w prawo stojac przodem do auta? Czyli w strone turbo cczy w przeciwna?pytajnik


w stronę turbo


malkolm2 napisał(a):nie pamiętam w którą stronę ale próbuj w obie


w obie niestety nie działa :)

howk zerknij w mój podpis.. tam jest:
topik napisał(a):fotorelacja z przywracania mocy w DiTD
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron