Cieknący EGR? – Problem rozwiązany: nieszczelny dolot.

Postprzez thy » 19 lut 2011, 19:37

tmkzochu napisał(a):a mam pytanie czy z takim wyciekiem jak na zdjęciu powyżej można jakiś czas jeździć ?? czy wymaga to natychmiastowej naprawy mam do zrobienie ok 500 km czy mogę zrobić taką trasę z takim wyciekiem


Kolego, jeździć możesz, ale i frajda żadna, bo motor słabiej ciągnie, a i silnik się ufleja oparami oleju z tej nieszczelności, nie wspominam w ogóle o walorach akustycznych posiadania tejże dziury w dolocie...
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez pioczel » 19 lut 2011, 19:38

tmkzochu napisał(a):a mam pytanie czy z takim wyciekiem jak na zdjęciu powyżej można jakiś czas jeździć ?? czy wymaga to natychmiastowej naprawy mam do zrobienie ok 500 km czy mogę zrobić taką trasę z takim wyciekiem

ja tak jeżdziłem dość długo zanim zlokalizowałem wyciek z tej rurki,myłem ciągle pompe wsp.bo myślałem to to tam ciece <lol>
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez malkolm » 19 lut 2011, 20:11

jeśli wybierasz się w podróż a nie masz jak wymienić to możesz czymś okręcić i na wierzch opaskę, zawsze coś tam będzie lepiej i chlapać nie będzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 19 lut 2011, 20:28

może trochę bardziej pęknąć przy długiej jeździe i straci tym samym samochód na wigorze, ale da rade jechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez thy » 19 lut 2011, 20:29

malkolm napisał(a):jeśli wybierasz się w podróż a nie masz jak wymienić to możesz czymś okręcić i na wierzch opaskę, zawsze coś tam będzie lepiej i chlapać nie będzie

Zależy gdzie rura puściła – jeśli pod ostatnią opaską jak u mnie, żadne owijanie taśmami i inne uszczelnianie nie da egzaminu na dłuższą metę.. nie ma tam możliwości dołożenia opaski metalowej i ciśnienie 'wydmucha sobie' ścieżynę ku wolności.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Bandit » 19 lut 2011, 21:16

Mi pękło ale kolanko gumowe przy IC w drodze na zlot w Piotrkowie, dojechałem i wróciłem, ale auto mułowate było jak ursus i na 1/4 mili nie pojechałem ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez marmacv1 » 26 paź 2011, 13:39

Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Łaszczów (lubelskie)
Auto: Mazda 323 F BG 1.6 Pb 1990r. Mazda 626 DiTD 2.0 1998r.

Postprzez kierownik » 26 paź 2011, 15:30

rozumiem, że górny poszedł? symbol masz tego ori pod ręką?
najlepiej chyba to wyciągnąć i dopasować w jakimś sklepie coś podobnego, najwyżej skrócić kawałek
nie pamiętam teraz jak jest w 626, ale od BJ by nie pasował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marmacv1 » 26 paź 2011, 23:38

Hmm,,ciekawa podpowiedź,,,tylko że ja pisze do tego tematu : nieszczelny dolot, mianowicie pękło mi kolanka,,tzn są tam dwie mikro szczeliny którymi wydostaje się olej i bryzga mi na silnik. Jest to pierwsze kolanko ok pokrywy zaworów,,pod obejmą są te mikro szczeliny. Org kolanko jest dość drogie,,i bede musiał zastapić czymś innym. A w podpowiedzi jest podane że można zastapić własnie wężem od meśia sprintera. Tak się zastanawiam czy bedą pasować śr otworów po obu końcach.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Łaszczów (lubelskie)
Auto: Mazda 323 F BG 1.6 Pb 1990r. Mazda 626 DiTD 2.0 1998r.

Postprzez malkolm » 27 paź 2011, 20:33

marmacv1 napisał(a):Tak się zastanawiam czy bedą pasować śr otworów po obu końcach.

będą , ja mam taki wąż, tylko trzeba go odpowiednio przyciąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez marmacv1 » 24 sty 2012, 20:47

Hej hej wszystkim, po bardzo długich staraniach mam idealne rozwiązanie jesli chodzi o mikroszczeliny pod obejmą któredy ucieka olej i bryzga na silnik. Chodzi tu o kolanko od intercoolera, to pierwsze koło pokrywy zaworów jak w/w w temacie, gorąco polecam kolanko silkonowe o wymiarach : 45stopni , o średnicy montażowej (wewnetrznej) 57mm. Idealnie pasuje, tylko troszeczkę trzeba przyciąć, najlepiej z obu końców, żeby to zgięcie było na środku. Ja tak zastosowałem i efekt jest super. Wydaje mi się że nawet lepsze rozwiązanie niż podawane to wcześniej tzn : wąż cdi. Podaje link kolanka które ja zastosowałem: http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-57 ... 18552.html Pozdrawiam i GORĄCO POLECAM TO ROZWIĄZANIE !!

Słowo do szukania np w serwisie allegro : kolanko silikonowe. Pamiętajcie 45 stopni :) pzdr
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Łaszczów (lubelskie)
Auto: Mazda 323 F BG 1.6 Pb 1990r. Mazda 626 DiTD 2.0 1998r.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 24 sty 2012, 21:12.
Powód: post pod postem

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 24 sty 2012, 23:30.
Powód: Post pod postem drugi raz

Postprzez Koniu25 » 9 lut 2012, 22:22

Hej hej wszystkim, po bardzo długich staraniach mam idealne rozwiązanie jesli chodzi o mikroszczeliny pod obejmą któredy ucieka olej i bryzga na silnik. Chodzi tu o kolanko od intercoolera, to pierwsze koło pokrywy zaworów jak w/w w temacie, gorąco polecam kolanko silkonowe o wymiarach : 45stopni , o średnicy montażowej (wewnetrznej) 57mm. Idealnie pasuje, tylko troszeczkę trzeba przyciąć, najlepiej z obu końców, żeby to zgięcie było na środku. Ja tak zastosowałem i efekt jest super. Wydaje mi się że nawet lepsze rozwiązanie niż podawane to wcześniej tzn : wąż cdi. Podaje link kolanka które ja zastosowałem: http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-57 ... 18552.html Pozdrawiam i GORĄCO POLECAM TO ROZWIĄZANIE !!


marmacv1, możesz wstawić foto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez arteek » 14 lip 2012, 15:48

Tyle sie porobilo w mojej mazdzie... Niedawno zauwazylem, w silniku koło EGR i rur jakies czarne cos i znalazlem tego powod. Pekla mi o to ta rurka, prosze o rozpoznanie jej, jak sie ona nazywa?
Obrazek
Obrazek

I tam gdzie wychodzi ta rura z gory (pod ta miedzaina i czarna rurka) jest duzo syfu czarnej mazi jak kisiel, jak do tego sie dostac? Z gory przepraszam za moje niesprecyzowane zdania, ale malo sie znam na rzeczy i nie mam pojecia jak to wszystko nazwac.
Ostatnio edytowano 14 lip 2012, 23:55 przez arteek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez marcys45 » 14 lip 2012, 22:11

kup w sklepie przewód wlewu paliwa do lublina i obetnij kawałeczek i zesztukuj pęknięty kawałek z krućcem kolektora ssącego skręć dobrze na dwa cybanty i po sprawie ja tak mam i jeżdze od 2-wóch lat
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez arteek » 14 lip 2012, 23:52

wszystko jasne po przeczytaniu, znowu siara, ze tego nie znalazlem... sorry!
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez arteek » 15 lip 2012, 13:00

ten boost sensor (kabelek do tego kolanka)urwalem od strony rury na dole, gorzej ze nie moge go teraz tam przyczepic bo zostal kawalek plastiku, mozna to olac i jezdzic bez tego? czy koniecznie musze wyciagac akumulator zeby dostac sie do tej rury?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2012, 13:04

nie rozumem, urwałeś gumowy przewód idący do boost sensora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez arteek » 15 lip 2012, 13:16

tak, ale od drugiej strony (NIE strona na ktorej wtyk mocuje sie na dorobionym kolanku)
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6